Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
RoffeHarry skrev (1 minutt siden):

Det vanskeligste med å skulle forklare og unnskylde seg for noe med troverdighet er hvis man roter seg inn i ett nett av usannheter. Hva sa jeg da..hva gjorde jeg…kan jeg si det..finner de ut dette?
Jeg vil tro ett av dilemmaene til Mette Marit nå er at det er ting som ikke er kommet ut ennå som er verre, og hun vet ikke om dette skal bli avslørt av nye frislipp av Epstein-filer. 

Jeg vil argumentere for at sannhet kan man avgi umiddelbart. Det er løgnen som tar tid å planlegge. Jo lengre tid; jo mindre er troverdigheten. Det ligger i løgnens natur.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jager hardt i kongressen i USA for å få sluppet de mange millioner filene som ikke er sluppet pga. 'sikkerhetshensyn'.

Det står to PC'er i justisdepartementet hvor kongressrepresentater kan gå inn og se på tingene som er gradert, og det mange sier er at det er mye om mange som ikke er kommet ut.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Jeg vil argumentere for at sannhet kan man avgi umiddelbart. Det er løgnen som tar tid å planlegge. Jo lengre tid; jo mindre er troverdigheten. Det ligger i løgnens natur.

Godt poeng! Den hele fulle sannhet kan man si med en gang uten om og men. Mens løgnen må planlegges..

Endret av RoffeHarry
.
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Hehehe. Fool me once osv. 

Dette er akkurat det samme forsøket på å avlevere noen ord som er runde nok til at man ikke kan bli tatt for det. 

Synes du det dekker ordet «vennskap»? Som er hennes ord i nåtid? Godt bekreftet av epostene, for å si det forsiktig. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
1600 skrev (8 minutter siden):

De jager hardt i kongressen i USA for å få sluppet de mange millioner filene som ikke er sluppet pga. 'sikkerhetshensyn'.

Det står to PC'er i justisdepartementet hvor kongressrepresentater kan gå inn og se på tingene som er gradert, og det mange sier er at det er mye om mange som ikke er kommet ut.

Vi trenger en ny Snowden som kan lekke litt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Vi trenger en ny Snowden som kan lekke litt. 

Ja. Jeg håper det er minst en modig sjel der borte som legger ut ALT. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (21 minutter siden):

Ja, og det var jo ikke (bare) løgn. Det er jo sant at hun møtte ham flere ganger. Men så møttes de enda litt flere ganger. Og kommuniserte ganske tett og intimt i tillegg. Og selv om det evt var med flere til stede var det ikke nødvendigvis formelle anledninger. Sånn som hun sier det der, ville jeg sagt om…foreldrene til min svigerdatter. Eller sjefen til min mann. Eller ceo der jeg er ansatt. Har truffet dem ved flere anledninger. Sammen med andre. Men jeg har ikke skrevet tildels intime mailer med dem og sagt at de «tickled my brain».

Det er nøyaktig samme svar som HM’s «vi vet hva Marius har fortalt oss» (som er ment å skulle oppfattes som: vi vet bare det som….) Si det ullent nok til at folk oppfatter det feil, men slik at man ikke kan si at man løy.

Endret av Andrea59
Tillegg
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Ja, og det var jo ikke (bare) løgn. Det er jo sant at hun møtte ham flere ganger. Men så møttes de enda litt flere ganger. Og selv om det evt var med flere til stede var det ikke nødvendigvis formelle anledninger. Sånn som hun sier det der, ville jeg sagt om…foreldrene til min svigerdatter. Eller sjefen til min mann. Eller ceo der jeg er ansatt. Har truffet dem ved flere anledninger. Sammen med andre. Men jeg har ikke skrevet tildels intime mailer med dem og sagt at de «tickled my brain».

Det er nøyaktig samme svar som HM’s «vi vet hva Marius har fortalt oss» (som er ment å skulle oppfattes som: vi vet bare det som….) Si det ullent nok til at folk oppfatter det feil, men slik at man ikke kan si at man løy.

MM kjørte jo Epstein alene rundt i Oslo. Det er en løgn. Hun gikk også alene med han i parken.

Endret av 1600
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

MM kjørte jo Epstein alene rundt i Oslo. Det er en løgn. Hun gikk også alene med han i parken.

Ja, det ser jo absolutt ut til at det med «alltid med andre til stede» faktisk var ekte løgn. Eller, så visste ikke slottet noe om de turene der. De visste (bare) det MM hadde fortalt 😛 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (15 minutter siden):

Hehehe. Fool me once osv. 

Dette er akkurat det samme forsøket på å avlevere noen ord som er runde nok til at man ikke kan bli tatt for det. 

Synes du det dekker ordet «vennskap»? Som er hennes ord i nåtid? Godt bekreftet av epostene, for å si det forsiktig. 

Glemte å merke ut det du skrev om hvorfor sa hun ikke mer i 2019 om at hun visste mer da enn i 2011? Hva mente du med det?

• Liker 5
Skrevet
CeXNS skrev (47 minutter siden):

Mette Marit har blitt tatt i løgn til det norske folk. Det er faktum. Det var et valg hun tok helt selv, og som nå er årsaken til situasjonen hun er i. 

Hvorfor løy hun? Antagelig fordi hun visste at det hun hadde gjort ikke tålte dagens lys. Hvorfor ikke? Man kan argumentere for at hun i 2019 visste mer enn i 2011. Hvorfor sa hun ikke det da? 

Og nå vil hun heller ikke forholde seg til folkets spørsmål. Hun gjemmer seg bak floskler og deretter taushet. Ved å ikke være åpen så fortsetter hun sin valgte bane med å forsøke å unndra seg dagslys. Dette er også hennes valg og konsekvensen er at saken ikke dør. Den henger over henne på en slik måte at hun ikke kan gjøre viktige deler av jobben sin; å kaste glans. Alle sakene som hun skal rette positivt søkelys, skjemmes av at denne saken. Hun har mistet det lyset som hun har ment å kaste. I tillegg gjør treneringen at mannen hennes også blir stående i en krevende situasjon. Det er også hennes valg. 

Hennes valg, hennes konsekvenser å bære.

Du trekker en ganske klar konklusjon om at hun har løyet, men det forutsetter at man kan fastslå både hva hun visste på ulike tidspunkt og hva intensjonen var. Det er nettopp det som ikke er dokumentert.

At forklaringer i ettertid fremstår som mangelfulle eller lite overbevisende er ikke det samme som å kunne fastslå bevisst løgn. Resten av resonnementet ditt bygger på den forutsetningen.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Glemte å merke ut det du skrev om hvorfor sa hun ikke mer i 2019 om at hun visste mer da enn i 2011? Hva mente du med det?

Når du gir et begrunnet svar på hvorvidt du synes «vennskap» er dekkende, skal jeg gjerne besvare spørsmål. 

Det er forøvrig det som er problematisk med å poste lenker slik du gjør, men ikke legger til egne betraktninger. Eller argumentasjon som et kalles. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (33 minutter siden):

Og det er ikke bare løyet en gang. Mange momenter ble løyet om i 2019, som vitner til at man vet hvordan dette ser ut, men ikke ønsker å dele hele sannheten. Da blir det spekulasjoner og mediejag.

PR-strategien fra hoffet, og spesielt MM og HM, de siste to årene er ikke annet enn katastrofal.

Helt sant. Det har vært en solid tillit til kongehuset i alle år, men nå har de isolert seg helt. De svarer ikke ang ML og DV sine notoriske brudd på avtaler, og nå svarer de ingenting ift kronprinsessen. Det har blitt sedvane at de går rett forbi pressen, og ser ikke på de en gang. Det er vemmelig å se på rett og slett. 

Jeg syns dette ordtaket passer nå : "Tomrommet som oppstår ved manglende eller mislykket kommunikasjon, fylles raskt med rykter, sladder, vrøvl og gift". 

Kommunikasjonen (mangelen på ) fra slottet er katastrofalt dårlig. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (15 minutter siden):

Ja, og det var jo ikke (bare) løgn. Det er jo sant at hun møtte ham flere ganger. Men så møttes de enda litt flere ganger. Og kommuniserte ganske tett og intimt i tillegg. Og selv om det evt var med flere til stede var det ikke nødvendigvis formelle anledninger. Sånn som hun sier det der, ville jeg sagt om…foreldrene til min svigerdatter. Eller sjefen til min mann. Eller ceo der jeg er ansatt. Har truffet dem ved flere anledninger. Sammen med andre. Men jeg har ikke skrevet tildels intime mailer med dem og sagt at de «tickled my brain».

Enda flere ganger enn "flere ganger"? Mener du i 2014? Var ikke det en gang eller noe der? Hun skrev ikke formelle settinger, men sosiale. Hun burde kanskje skrevet private, og at de hadde kontakt på mail?

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (37 minutter siden):

Når jeg leser dette, så må jeg si at jeg skjønner ikke helt hvorfor det er opplest og vedtatt at hun løy. Noen skriver at hun lyver så det renner av henne. Jeg skjønner ikke hvilke løgner det siktes til. Når jeg leser denne artikkelen, så ser jeg jo at slottet prøver å  underspille kontakten de hadde, og det er mulig det ikke stemmer at det var flere til stede da de gikk en tur i Oslo, i tillegg til at de bommet  noen måneder på når kontakten ble avsluttet.

Hvis det er disse unøyaktighetene som er grunnlaget for narrativet om løgnaktighet, så synes jeg det er ganske tynt.

Jeg mistenker at vi har å gjøre med våre gamle bekjente: "Trådsannheten".

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
pøbelsara skrev (40 minutter siden):

RLs ska kan virkelig ikke sammenliknes med MMs. Den er av et ganske annet omfang, på alle måter. 

Tja, man kan jo sammenlikne helsesituasjon, man kan sammenlikne posisjon, man kan sammenlikne muligheter for etterforskning og å måtte ta konsekvenser. 

Vi har et system for RL sin sak, vi ser at han blir etterforsket og at sannheten vil komme for en dag. Det er mitt hovedanliggende i forhold til MM. Vi vil ikke få vite hva hun har gjort, ingen uavhengige vil kunne ettergå forklaringen hennes. Også fordi vi ikke får noen forklaring som kan ettergås. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Når du gir et begrunnet svar på hvorvidt du synes «vennskap» er dekkende, skal jeg gjerne besvare spørsmål. 

Det er forøvrig det som er problematisk med å poste lenker slik du gjør, men ikke legger til egne betraktninger. Eller argumentasjon som et kalles. 

Ja, det gikk litt fort i svingene der. Glemte det jeg skrev at jeg glemte, pluss å vise til at det står i lenken at hun beklaget at hun ikke undersøkte fortiden nærmere. I mitt hodet impliserer det at hun selvfølgelig visste mer i 2019 enn i 2011. Ergo forstod jeg ikke hva du siktet til, og lurte på det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (22 minutter siden):

Enda flere ganger enn "flere ganger"? Mener du i 2014? Var ikke det en gang eller noe der? Hun skrev ikke formelle settinger, men sosiale. Hun burde kanskje skrevet private, og at de hadde kontakt på mail?

Per det som er offentlig kjent, er det ikke dokumentert at Mette-Marit noengang var alene med Jeffrey Epstein.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Når jeg leser dette, så må jeg si at jeg skjønner ikke helt hvorfor det er opplest og vedtatt at hun løy. Noen skriver at hun lyver så det renner av henne. Jeg skjønner ikke hvilke løgner det siktes til. Når jeg leser denne artikkelen, så ser jeg jo at slottet prøver å  underspille kontakten de hadde, og det er mulig det ikke stemmer at det var flere til stede da de gikk en tur i Oslo, i tillegg til at de bommet  noen måneder på når kontakten ble avsluttet.

Hvis det er disse unøyaktighetene som er grunnlaget for narrativet om løgnaktighet, så synes jeg det er ganske tynt.

Kan jo stille deg det samme spørsmålet: Synes du denne uttalelsen fra 2019 dekker ordet «vennskap»? Illustrert ved eksemplene i epostene? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Vel, ved det ene møtet i USA var hun jo veldig opptatt av å forsikre seg om at han kom alene.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...