Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

VG skriver at statsråd ikke handlet om kongefamilien.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alyanna skrev (3 minutter siden):

Trump har jo sagt noen Nato land sender hjelp. Ikke fått ut med hvem 

Trump sier jo at han har snakket med en tidligere president som liksom skal ha ønsket at han også bombet Iran, men alle levende tidligere presidenter har avkreftet dette. Han lyver hele tiden. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
FORFAR skrev (1 minutt siden):

VG skriver at statsråd ikke handlet om kongefamilien.

Kjedelig. Hadde håpet på noe action og rokeringer i kongehuset. Men var vel ønskedrøm. Som å vente på at "Tause Birgitte" skal si noe. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Reverend skrev (41 minutter siden):

Storm i vannglass. Vi kan ikke vite nøyaktig hva møtet faktisk handlet om før offisielle kunngjøringer.

Er det normal praksis at det er kongen som « innkaller» til statsråd? Slik jeg har forstått det er det han som har innkalt til dette ekstraordinære statsrådet som ikke kunne vente til fredag. 

Endret av Hebbe-lille
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Er de enda sammen? Eller er det en ny? De flyttet jo til Italia, og jeg synes å huske at det ble slutt. Kanskje jeg husker feil.

Tipper det ikke er ny kjæreste , men sist jeg hørte om han så var han i Japan 

• Liker 4
Skrevet
Hekken skrev (1 minutt siden):

Tipper det ikke er ny kjæreste , men sist jeg hørte om han så var han i Japan 

Sikkert greit å være langt unna det som skjer her hjemme, hvis det er tilfelle.

• Liker 5
Skrevet
Magrat skrev (Akkurat nå):

Hastemøter i mange andre land i dag også. Kan det ha med at Trump opprettet aliens . gov i dag?

Det er ikke umulig. 

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det er ikke umulig. 

Magrat skrev (2 minutter siden):

Hastemøter i mange andre land i dag også. Kan det ha med at Trump opprettet aliens . gov i dag?

Hvor fant du det informasjon 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Alyanna skrev (1 minutt siden):

Det var ironi fra min side 😅

Endret av Hebbe-lille
Skrevet
-Pusheen- skrev (47 minutter siden):

Dette gjør meg litt roligere:

"– Jeg har ikke anledning til å kommentere innholdet i saker som er gradert etter sikkerhetsloven.

Det skjer fra tid til annen at det er graderte saker i statsråd, og de blir da unntatt offentlighet i medhold av offentleglova § 13 jf. sikkerhetsloven § 5–4 annet ledd."

Virker som det ikke er sååå uvanlig at det skjer.

Nja.... de vil uansett være interessert i å roe rykteflommen i samfunnet.

Der vi er i ovetkant opptatt av kongefamilien finnes det andre som ser dette med finansøyne. Et slikt møte _kan_ påvirke Børsen dersom det blir synsing, rykter og uro. Skal drivstoff subsidieres? Selge mer ammunisjon til et eller annet land? Selge mindre ammunisjon? Avvikle Helseplattformen umiddelbart? Osv osv osv. Det er mange øyne man kan se et slikt møte gjennom, så de vil downplay det så sant de ikke MÅ avsløre alvorlighetsgraden/tema. Tenker jeg, men kan være jeg er på bærtur. Vært lang dag.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Alyanna skrev (3 minutter siden):

.

Endret av Magrat
Skrevet (endret)
RoffeHarry skrev (19 minutter siden):

Kjedelig. Hadde håpet på noe action og rokeringer i kongehuset. Men var vel ønskedrøm. Som å vente på at "Tause Birgitte" skal si noe. 

Bare det ikke blir veldig spennende på andre måter. Når det ikke angår kongelige eller ministre er det lett å vende blikket utover, mot utenriks. 

Som sagt så har det forekommet ekstraordinære statsråd tidligere uten at en lekman som UT har kunnet peke på hvorfor, eller reflektert særlig over det. Men i disse urolige tider blir selvsagt alt forsterket, også ekstraordinære statsråd. En foreløpig konklusjon får være at Norge som andre land er på alerten, og det er bra. Det handler om forebygging osv.

Når det er sagt så savner jeg tause Birgitte og en tid hvor spenningen lå i om hun kom til å snakke.

Endret av FORFAR
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Magrat skrev (3 minutter siden):

Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Det er ikke umulig. 

Alyanna skrev (1 minutt siden):

Kan det tas i egen tråd? Vil gjerne lese mer om dette, men dette er avsporing i denne tråden og kommer sannsynligvis til å bli moderert vekk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (8 minutter siden):

Er det normal praksis at det er kongen som « innkaller» til statsråd? Slik jeg har forstått det er det han som har innkalt til dette ekstraordinære statsrådet som ikke kunne vente til fredag. 

Jeg tror statsråd alltid er på slottet og at det alltid er Kongen som kaller inn (inviterer. Er jo hans bolig). Men at SMK kan be kingen kalle inn er vel normalt?

• Liker 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (19 minutter siden):

Litt merkelig å anklage andre for å være for opptatt av kongefamilien når du selv er den desidert mest aktive i denne tråden. Eller?

🎯😅

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hirondelle skrev (31 minutter siden):

edit: nå har VG lagt til at det IKKE gjelder Kongefamilien.

Det var synd, men forventet. Hadde håpet at hele familien gikk av, så ble vi kvitt dem og de kan fortsette å kose seg i luksus med alle verdiene de har snusket til seg opp igjennom, men nå som ekte privatpersoner. Det må jo være win win?

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Avispapir skrev (2 minutter siden):

Der vi er i ovetkant opptatt av kongefamilien finnes det andre som ser dette med finansøyne. Et slikt møte _kan_ påvirke Børsen dersom det blir synsing, rykter og uro. Skal drivstoff subsidieres? Selge mer ammunisjon til et eller annet land? Selge mindre ammunisjon? Avvikle Helseplattformen umiddelbart? Osv osv osv. Det er mange øyne man kan se et slikt møte gjennom, så de vil downplay det så sant de ikke MÅ avsløre alvorlighetsgraden/tema. Tenker jeg, men kan være jeg er på bærtur. Vært lang dag.

Det er jeg enig i!

• Liker 2
Skrevet
Avispapir skrev (1 minutt siden):

Kjenner at det er irriterende at VG har startet denne rykteflommen. Det er fint lite som har kommet ut av flere medier har hengt seg på denne «stormen i et vannglass». 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (36 minutter siden):

Mediene vet nok hva det gjelder, men kan ikke gå ut med det enda.

Hadde det vært ingenting hadde vi ikke fått vite om det. 

edit: nå har VG lagt til at det IKKE gjelder Kongefamilien.

Takk for oppklaring 👏🏻

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...