Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

At MM er tilbake på jobb, tyder vel på at nå mener slottet at alt er glemt, og at de kan kjøre på som vanlig 😆😅

• Liker 20
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvinne31 skrev (2 minutter siden):

At MM er tilbake på jobb, tyder vel på at nå mener slottet at alt er glemt, og at de kan kjøre på som vanlig 😆😅

Eller så er det en varsom prøve på våre reaksjoner som folk.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det altså også galt at hun representerer/jobber. Hun kan virkelig ikke pusse nesen uten negative kommentarer. 

Å lese at oksygen og besøk på legevakten er spill for galleriet… jeg har ikke ord! Jeg kan ikke forestille meg hvilke type mennesker det er som skriver slikt! 

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet

https://www.dagbladet.no/kjendis/dukker-opp-uventet/84412596

Kommentatoren biter seg også merke i bildene, spesielt av kronprinsparet, som har dukket opp fra audiensen.

- Dette er jo veldig søtt, da! Det er fint å se at de trives i hverandres selskap, viser omsorg for hverandre og velger å holde hverandre i hendene når det bokstavelig talt blåser på toppen. Jeg heier på alle som viser kjærlighet.

-  Det er klart at det er viktig for kongefamilien å vise at kronprinsparet står samlet. De var spesielt Haakon veldig tydelig på under NRK-intervjuet fredag, og det er ingen tvil om at disse bildene bygger videre på det. De er selvfølgelig fullt klar over hvilke rykter som svirrer blant befolkningen og jobber veldig hardt for å knuse dem.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Reaksjoner fra folk er det siste de tar hensyn til eller bryr seg om. Aldri har vel kongehuset befunnet så langt fra folk flest som det de gjør nå.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Reaksjoner fra folk er det siste de tar hensyn til eller bryr seg om. Aldri har vel kongehuset befunnet så langt fra folk flest som det de gjør nå.

Sant.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (57 minutter siden):

Et statsbesøk handler om de diplomatiske relasjonene mellom to land. Det handler ikke om de personlige relasjonene mellom dem som deltar.

Ja, de diplomatiske relasjonene blir nok meget styrket av en kronprinsesse som baksnakket deres felles familie til en 1000+ offer overgrepsmann mens hun latet som hun ikke kunne på tronarvingstreff pga. sykdom.

Vet du hva, jeg tror kanskje noen bør gå litt i seg selv om hvordan alt dette ser ut.

Det virker som MM har mere vondt i viljen når det kommer til forklaring enn noe annet. Løgn, bedrag og manipulasjon virker å være hennes totale væremåte. Det er ingen bevis som tilsier noe annet. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Nok energi til å stå, gå, ta bilder og snakke i audiens, ikke nok energi til å forklare seg på måten hun lovet.

Joda. Dette er jo like knirkefritt som støtdemperen på min 20 år gamle fiat duplo.

Hoffet virker som de tror det Norske folk er fullt av idioter uten noen form for kognitiv kapasitet.

Endret av 1600
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/dukker-opp-uventet/84412596

Kommentatoren biter seg også merke i bildene, spesielt av kronprinsparet, som har dukket opp fra audiensen.

- Dette er jo veldig søtt, da! Det er fint å se at de trives i hverandres selskap, viser omsorg for hverandre og velger å holde hverandre i hendene når det bokstavelig talt blåser på toppen. Jeg heier på alle som viser kjærlighet.

-  Det er klart at det er viktig for kongefamilien å vise at kronprinsparet står samlet. De var spesielt Haakon veldig tydelig på under NRK-intervjuet fredag, og det er ingen tvil om at disse bildene bygger videre på det. De er selvfølgelig fullt klar over hvilke rykter som svirrer blant befolkningen og jobber veldig hardt for å knuse dem.

Takk for lenke.

'Litt lenger ned i samme artikkel, har kongehuseksperten Schulsrud-Hansen en relativt kort kommentar, som jeg synes er vel så interessant, da den inneholder flere poenger:

Schulsrud-Hansen mener dette er et signal om at kronprinsessen åpenbart ønsker å representere, være til stede og gjøre de kraftanstrengelsene som er nødvendige.

- Dette er ikke nødvendigvis bare viktig for kongehuset, men også viktig for Norge. Nå har kronprinsessen forklart seg, og om man mener forklaringen var god eller ikke, er mindre relevant. Nå må hun tilbake til å representere når det er mulig.

- Det handler om at kronprinsessen i praksis er en representant for Norge. Og i dag er det Norge som stat som mottar kongen og dronningen av Belgia på statsbesøk.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1600 skrev (4 minutter siden):

Ja, de diplomatiske relasjonene blir nok meget styrket av en kronprinsesse som baksnakket deres felles familie til en 1000+ offer overgrepsmann mens hun latet som hun ikke kunne på tronarvingstreff pga. sykdom.

Vet du hva, jeg tror kanskje noen bør gå litt i seg selv om hvordan alt dette ser ut.

Det virker som MM har mere vondt i viljen når det kommer til forklaring enn noe annet. Løgn, bedrag og manipulasjon virker å være hennes totale væremåte. Det er ingen bevis som tilsier noe annet. 

Du har ofte kloke poeng. At hun får representere (oss) nå er virkelig frustrerende. Hvor er slottets rådgivere? Hvorfor ble dette godkjent?

Endret av Natttåke
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Natttåke skrev (10 minutter siden):

Det kan og være at de ønsker å signalisere at de fremdeles er en del av det gode fellesskap blant kongefamilier i Europa. For jeg tror det er ganske viktig for dem.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Han var nok en master manipulator, men nå har vi alle lest disse emailene og noen iMessages; der fremstår ikke Mette Marit så innmari "manipulert", det er jo hun som pusher på med kontakt med Epstein i mange tilfeller. 

Det er ingen motsetning i dette, jf innlegg jeg har skrevet før i dag, og debattinnlegget fra Aftenposten - det hadde jo vært fint hvis noen faktisk tok seg tid til å lese det.

Dessuten har vi jo heller ikke tilgang til hele korrespondansen dem imellom, så vi vet ikke alt om hva Epstein skrev til henne og hvordan han kommuniserte. Det å veksle mellom å være imøtekommende og avvisende, på og av, er jo feks en velkjent form for manipulasjon.

• Liker 6
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Det kan og være at de ønsker å signalisere at de fremdeles er en del av det gode fellesskap blant kongefamilier i Europa. For jeg tror det er ganske viktig for dem.

Ja, absolutt, og jeg skjønner jo hvorfor signaleffekten er viktig for dem. Men dette er så uendelig feil.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Ja, absolutt, og jeg skjønner jo hvorfor signaleffekten er viktig for dem. Men dette er så uendelig feil.

Syretesten blir om de kommer til å få invitasjoner framover. For jeg regner med at dette statsbesøket ble planlagt for lenge siden.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (4 minutter siden):

Og det er spesielt skandaløst at hun svarer at det er privat når hun blir spurt om dette i det famøse intervjuet. Så det er privat når hun representerer Norge i et europeisk kongebryllup. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Det er ingen motsetning i dette, jf innlegg jeg har skrevet før i dag, og debattinnlegget fra Aftenposten - det hadde jo vært fint hvis noen faktisk tok seg tid til å lese det.

Dessuten har vi jo heller ikke tilgang til hele korrespondansen dem imellom, så vi vet ikke alt om hva Epstein skrev til henne og hvordan han kommuniserte. Det å veksle mellom å være imøtekommende og avvisende, på og av, er jo feks en velkjent form for manipulasjon.

Hun burde selvsagt forklart på hvilken måte hun ble manipulert og lurt. Vi snakker om norges kronprinsesse - det er ikke særlig betryggende om vi skulle få en dronning som lar seg manipulere og lure av kriminelle - tvert imot vil det være en alvorlig sikkerhetsrisiko. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Syretesten blir om de kommer til å få invitasjoner framover. For jeg regner med at dette statsbesøket ble planlagt for lenge siden.

Merkelig at det er nødvendig å si dette så mange ganger, men: Et statsbesøk er et offisielt besøk for å vareta de diplomatiske relasjonene mellom to land. Det har ingenting med individene å gjøre. Det handler om landene.

Det kan du lese om her: For Norge i utlandet

og her: statsbesøk – Store norske leksikon

Sitat: 

"Ved et statsbesøk avlegger et statsoverhode offisielt besøk hos et annet statsoverhode. De ledsages av en delegasjon med representanter for ulike deler av samfunnslivet, ikke minst er næringslivet bredt representert. Hensikten er å bygge relasjoner og styrke Norges interesser i utlandet.

Statsbesøk inneholder en del faste seremonielle elementer, slik som velkomstseremoni, kransenedleggelse, gallamiddag. Under besøket finner det sted et stort antall møter på ulike nivåer, konferanser, profilering av kultur og næringsliv og besøk til sosiale og kulturelle institusjoner.

Når Kongeparet avlegger statsbesøk i utlandet ledsages de av utenriksministeren og andre representanter for regjeringen. Når utenlandske statsoverhoder kommer på statsbesøk til Norge, er Deres Majesteter Kongen og Dronningen vertskap."

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
anonymBbruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan vi få henne til å slutte å "representere" oss? 

Det er så flaut! 🙈

Hun biter seg fast. Helt skamløs.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Skrevet
Nymerïa skrev (15 minutter siden):

Ja, det gjorde det, og de andre har vært oppført lengre enn henne. Jeg regner med at stemningen er anspent fordi hun er der 😕

• Liker 11
Skrevet (endret)

På 17 mai burde alle gå med jakkeslagene "Ikke min dronning" forbi slottet. Tenk, om vi kunne samles rundt en bevegelse, der vi virkelig sa fra sammen.

Edit: Eller ikke min kronprinsesse er mer rett. 

Endret av Natttåke
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...