Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Jeg lurer bare på hvor mye Haakon visste. Hun valgte jo å dra til Epsteins hus i mellomjula istedenfor å reise hjem med barna og ham. Jeg kan ikke tenke meg til at min mann hadde syntes det var ok eller ikke i det minste stilt spørsmål.

Men hun dro med en venninne og meditasjonsguruen. De skulle låne huset til JE - ikke henge med ham der. Hvis man trekker fra etterpåklokskapen, så ser jeg ikke helt hvorfor mannen skulle reagere så veldig på det?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
heppernkax skrev (3 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/V66ln1/slottet-kronprinsessens-epostkonto-er-slettet

Slottet: Kronprinsessens epostkonto er slettet

Kronprinsesse Mette-Marit har ikke tilgang til epostene med Jeffrey Epstein fordi kontoen ikke eksisterer lenger, opplyser Slottet

Ja det var jo beleilig.

Det er faktisk enkelt å forklare, det er ikke hun som har sletta kontoen selv, de ble sletta ifb med oppkjøp, i samme gate som folk mista online-adressene sine. Ble redegjort for her i tråden før helga også.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
NedOpp skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk enkelt å forklare, det er ikke hun som har sletta kontoen selv, de ble sletta ifb med oppkjøp, i samme gate som folk mista online-adressene sine. Ble redegjort for her i tråden før helga også.

Og det skjedde rundt 2014?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Men hun dro med en venninne og meditasjonsguruen. De skulle låne huset til JE - ikke henge med ham der. Hvis man trekker fra etterpåklokskapen, så ser jeg ikke helt hvorfor mannen skulle reagere så veldig på det?

He he.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Kronprinsessens epost ble slettet etter et stort dataangrep i 2012. Det er grunnen til at de ikke kan finne tilbake til korrespondansen hennes:

https://www.aftenposten.no/norge/i/Gxxl ... le-slettet

Hun sa jo selv at livet hennes hadde vært mye lettere idag hvis hun kunne finne mailene, eller huske konteksten for googlesøker.

Jeg har ingen problemer med å forstå at en ikke kan huske konteksten rundt en fjasete mail, eller et googlesøk man gjorde for 15 år siden. Folk fleste har andre ting å tenke på i løpet av 15 år, og vi vet jo at MM har hatt mer enn de fleste. 

Jeg tenker at det ikke er noen grunn til å huske det googlesøket hvis det ikke var noe oppsiktsvekkende ved svaret det genererte.

Jeg er ikke i tvil om at hun ville husket det veldig godt, hvis hun hadde googlet og fått opp svar som viste at kompisen var overgrepsdømt.

Nå er det jo sånn at vi vet at hun kuttet kontakten med ham da hun skjønte at han var en dårlig person. Det er ingen fornuftig grunn til å tro at hun ikke ville kuttet kontakten tidligere hvis hun hadde blitt klar over disse tingene tidligere. Beviset ligger jo i det at hun faktisk kuttet kontakten.

Hvorfor skal vi ikke tro på at hun ville gjort det samme i 2011 hvis hun hadde hatt den samme informasjonen da?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
NedOpp skrev (6 minutter siden):

Det er ikke det som står i Aftenpostens artikkel. Det står at den ble slettet etter datainnbrudd i Dropbox, der passordet ble lekket.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (8 timer siden):

Hadde ikke lagt merke til det en gang uten teksten. 

Enig, det var derfor jeg skrev at ingen hadde merket maskinen hvis ikke HM hadde båret den. Som noen skrev tidligere: den veier nok ikke mer enn en håndveske.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor sammenliknes MM med Andrew?

han har faktisk inngått forlik med STOR kontantutbetaling til hun som anklaget ham for seksuelle overgrep.

Er det noen som faktisk tror MM har gjort noe slik? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (4 timer siden):

Vi har altså gått fra "jeg visste han var kriminell, bare ikke alvorlighetsgraden", til "jeg visste ikke at han var kriminell".

Selv de argeste MM-forkjemperne må jo se hvordan dette ser ut? Man prøver regelrett å omskrive historien.

Om man lurer på hvorfor så mange tror MM og slottet lyver, er jo dette et primæreksempel. 

Er det mulig 😅

Men det er mye latter i diverse kantiner for tiden, folk ler høyt og mye av det som foregår 😂

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Hvorfor sammenliknes MM med Andrew?

han har faktisk inngått forlik med STOR kontantutbetaling til hun som anklaget ham for seksuelle overgrep.

Er det noen som faktisk tror MM har gjort noe slik? 

Ingen vet hva noen av dem har gjort, heller ikke du. En som var like «pro-Andrew» som du er «pro-Mette» ville sagt at forliket ble inngått for å ikke overskygge dronningens platinum-jubileum det året. Det var dronningen som pushet på og betalte. 

Uansett er det hevet over tvil at med så mye oppmerksomhet det var rundt nettopp Andrew sin forbindelse med  «sexforbryteren Epstein» i 2011 så MÅ både MM og HM ha visst om det. Det er ingen annen mulighet.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 timer siden):

Slottet og Kongehuset påstår altså i fullt alvor at INGEN av dem leser aviser? Ingen hadde fått med seg Andrew-skandalen i forkant av bryllupet til Kate og William? Helt seriøst? 
Jeg sier igjen: Haakon gjorde en general-tabbe ved å si at han visste om MM sitt forhold til Epstein. For Epstein stod overalt omtalt som «milliardær og sex-forbryter» eller «pedofil milliardær», så dette må han også ha visst.
De lyver så det renner av dem. Alternativet er at de er direkte tilbakestående alle sammen.

Det er virkelig grunn til bekymring for deres virkelighetsforståelse om de fortsetter å forsøke å benekte fakta for så å insistere på å endre narrativet slik at det skal passe dem selv. Selv det går ikke, og deres selvsentrerte boble ruller videre i nedoverbakke så det suser. De må åpenbart leve i en alternativ virkelighet, noe som de åpenbart støttes opp om av deres lønnede rådgivere i ulike fasonger. Hvem er det som ikke gjør jobben sin og melder fra om hva som foregår i både Norge og verden for øvrig? 
Er de ikke selv i stand til å lese seg opp, gjøre relevante undersøkelser ift. venner og bekjente, så er det flust opp av ansatte som skal formidle opplysninger til dem. 

Jeg heller også til at det lyves, og de tenker at folk er så dumme at de ikke evner å sette sammen faktainformasjon. Det er farlig å nekte for de realitetene som er avdekket og i stedet forsøke å hevde et eget narrativ. MM husker ikke hva hun så da det ble googlet! Hun sier at hun ble manipulert og lurt! Hun tar på seg offerrollen samtidig med at hun fortsetter forholdet over lang tid, og i tillegg uttaler at hun savner ham ( den pedofile halliken Epstein ) Det skrives, det snakkes i telefon, og det er møter flere steder. Dette foregår altså ETTER at hun opplevde seg i en ubehagelig situasjon, så fælt at hun til og med ringte til Haakon - og ikke til sin sikkerhetsvakt, eskorten! Hvorfor gjorde hun det? Likevel var det tydeligvis helt ok for den samme Haakon at MM fortsatte å pleie forholdet og møtte den dømte pedofile halliken flere ganger over lang tid.  HURRA! - O’hei hvor det går! 

Spenningen og oppmerksomheten var nok viktig i dette. Jeg tviler på historien som ble beskrevet som ubehagelig osv. Det henger ikke i hop, rett og slett. Det gir ikke logikk. 

Så, Norges kronprinsesse oppførte seg på en måte som ikke er forenlig med rollen hennes. Uansett innvendinger mht. hvem som gjorde hva og når. Landets kronprinsesse kan ikke engang unnskylde seg, og bli tilgitt, for å velge en pedofil hallikdømt overgriper som trøstepute i en periode da hun opplevde kronprinsesselivet som tøft og vanskelig. Det er rett og slett så dumt og idiotisk gjort at selv beskrivelsen «dårlig dømmekraft» blir svak. 

MM, som kronprinsen i intervjuet konsekvent omtalte henne med tittel, kronprinsessen, er falt ned fra pidestallen, les; det som før var tronen - før neste trinn opp. Det kan ikke bli noe, ikke selv i deres eget eventyrbaserte narrativ.

MM sin en gang forgylte, kongelige stol er redusert til en morken krakk. Hun sitter igjen ikledd sine gjennomgående valg av sorte antrekk, for øvrig meget kledelig gitt at alt av lys og skinn er fullstendig borte fra rollen hun en gang kun fikk som følge av ekteskapet. 

Hun snublet til de grader i sine egne valg, og hun har brakt en uopprettelig skam over nasjonen. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg anbefaler alle å lese dette innlegget som er skrevet av en pasient med lungefibrose, om hvordan sykdommen påvirker pusten når man snakker (relevant for hva man ser i intervjuet), samt hvordan det å leve lenge med alvorlig sykdom påvirker det kognitive:

https://www.facebook.com/share/p/1CLw5bmETp/

Sitat:

"Når setninger må pauses opp fordi du bokstavelig talt går tom for luft. De små «eeeeh»-ene folk henger seg opp i? Det er ikke nøling. Det er pust og et forsøk på å binde setningene sammen.
Og så er det hukommelsen. Det snakkes som om det er et valg å ikke huske. Som om det er noe man skjuler. Men sannheten er at langvarig sykdom, oksygenmangel og tunge medisiner påvirker hjernen."
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Jeg anbefaler alle å lese dette innlegget som er skrevet av en pasient med lungefibrose, om hvordan sykdommen påvirker pusten når man snakker (relevant for hva man ser i intervjuet), samt hvordan det å leve lenge med alvorlig sykdom påvirker det kognitive:

https://www.facebook.com/share/p/1CLw5bmETp/

Sitat:

"Når setninger må pauses opp fordi du bokstavelig talt går tom for luft. De små «eeeeh»-ene folk henger seg opp i? Det er ikke nøling. Det er pust og et forsøk på å binde setningene sammen.
Og så er det hukommelsen. Det snakkes som om det er et valg å ikke huske. Som om det er noe man skjuler. Men sannheten er at langvarig sykdom, oksygenmangel og tunge medisiner påvirker hjernen."

Ja? Problemet er den selektive hukommelsen. Som at hun husker at hun betalte egen lunsj men klarer ikke å huske hva hun googlet. Hun husker ting som er bra for henne, alt annet er glemt. Påvirker sykdommen evnen til å oppføre seg respektfullt ovenfor andre også? Den nedlatende og hånlige latteren når hun ble spurt om Paris og utroskap er i såfall et eksempel på det. 

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
CeXNS skrev (7 minutter siden):

Ikke beskyld andre for «omskriving» og så gjøre det selv. Det holder ikke.

Enig, det så ikke bra ut : )

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (25 minutter siden):

Du tar feil, eller feilinformerer med vilje. MM selv sa ikke karakter nei, det var det Slottet som sa, hvis de ikke har justert det i sammendraget de har laget

Nei. Det er ikke feil. Dette var jo blitt gjentatt i tråden flere ganger og senest i dag:

Sitat

I perioden Kronprinsessen hadde kontakt med Epstein, var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for. Kronprinsessen var selvsagt heller ikke kjent med forbrytelsene som senere er blitt avdekket.

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (2 timer siden):

Denne Minerva direktøren har ikke fått med seg at Andrew er i slekt med kongefamilien, og at et en slik betent sak gjerne snakkes om i familiene. Saken med Andrew var før 2011. Når det gjelder vasking av Google søk, så var det under arbeid frem til han ble fengslet og døde i 2019, så det har ikke noe sammenheng med Kronprinsessen sin googling å gjøre, det hun fant så ikke så bra ut 😊 i følge mail utvekslingen mellom Epstein og henne. Ser ut som en løgn fra hennes side at hun ikke visste. 

Noe annet som er relevant er at Epstein det er kun for offentligheten Epstein prøvde kun å skjule at han hadde gjort langt verre ting enn den 2008-dommen.

Han prøvde ikke å skjule det fra sine venner. Han sendte dem lenker hvor man kunne lese om at han hadde voldtatt langt flere og langt yngre jenter enn i den den 2008-dommen.   

Det står "google you after last email Agree didn't look too good ;)". Det er fordi  Epstein ba henne google han.  Han ville at hun skulle finne ut om overgrepene mot barn.

Endret av SVK
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
NedOpp skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke? 

Nå ser jeg at slottet riktignok hevder eposten er slettet, og det ser ut som det er av andre grunner enn avvikling https://www.aftenposten.no/norge/i/Gxxl6Q/kronprinsessens-e-post-konto-ble-slettet 

Men selve epostløsningen til broadpark eksisterer fortsatt. 

Edit: så kan man jo spørre seg hvorfor hun tydeligvis hadde passordet lagret på dropbox da.... 

Endret av blvck
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvsagt visste de. Det er så innlysende at det er pinlig å hevde noe annet. Det er åpenbart av alle mulige grunner som har blitt gjentatt til det kjedsommelige her i tråden.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
jordeple skrev (10 timer siden):

Får da inderlig håpe det, men HM satt jo nettopp i et intervju og holdt henne i hånden mens han sa at han ville ha henne som dronning, mens hun sa seg enig i at dette ønsket hun å gjennomføre.

Hun vil "prøve" sammen med Håkon (som dronning) i hvert fall...(pga lungefibr), og gjennomføre dette "prosjektet" sitt. Herregud, jeg orker ikke mer

LIARS LIARS LIARS

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...