Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sgirl skrev (3 minutter siden):

Statsministeren slipper dermed ta stilling til diskusjonen om vi skal ha et kongehus eller ikke. Dette er nemlig en diskusjon de fleste av våre politikere helst ikke vil ha. 

Tja, det dukker nå jevnlig opp voteringer i Stortinget - riktignok uten den store debatten. Den siste underøkelsen viser at under 25 prosent av befolkningen vil ha republikk...

https://www.vg.no/nyheter/i/GxQARV/stortinget-stemte-for-aa-beholde-monarkiet

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Pusting i farger er en meditasjonsteknikk. Hun sa jo at hun opplevde ham som en hun kunne stole på i en periode da hun opplevde rollen sin som ganske krevende. Det ser man jo i korrespondansen - dvs at det fremstår som en vanskelig perioden, og at det diskuteres og deles råd slik venner gjør. Det var noe av det første jeg tenkte da jeg leste mailene, så det var interessant at hun bekrefter det.

Ja, jeg vet jo om denne meditasjons teknikken, mye man kan utrette med pusteøvelser 

Men det man kan undres på et jo behovet for å "puste" sammen med en eldre, overgrepsdømt mann.  Det er jo bekymringsverdig at vår kommende dronning klaffer sånn med dette individet på vennefronten.

Akkurat det hadde det vært nyttig å få en del svar på.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
heppernkax skrev (6 minutter siden):

Det lurer jeg også på egentlig.

Hva er det for noe dette her de har delt? Hvorfor ber han henne puste i farger? Hva er det hun vil treffe ham så mye for (uten ektemannen)?

Såvidt jeg har forstått dette med farver og pust, så er det beskrivende for mental tilstand med rødt som det «verste». 
En slags mental disiplin. Guruen hennes driver med Vianpassana mediatasjon. 
Nå er de fleste kjent med at MM har et sterkt temperament. Det har kommet frem gjennom intervjuer. 

Ja, hva i all verden er det de to har delt gjennom mange år? I intervjuet sa MM at hun gikk gjennom en utfordrende periode som kronprinsesse på den tiden - uten at man fikk noen begreper om hva det skulle være. Likevel, når hun i dette søker oppmerksomhet fra Epstein, så er det virkelig noe som får alle lamper til å blinke rødt. Spenning? Muligens ble det kjedelig å bare være en privilegert kronprinsesse, gift og med tre barn? Dette fikk vi heller ingen forklaring på. 

Kronprinsen synes å ha vært svært passiv. Det er så man undrer på hva han kan ha vært opptatt av/med. 

Det er umulig å rehabilitere MM som opphøyd forbilde, og kongelig. Det går rett og slett ikke. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Pusting i farger er en meditasjonsteknikk. Hun sa jo at hun opplevde ham som en hun kunne stole på i en periode da hun opplevde rollen sin som ganske krevende. Det ser man jo i korrespondansen - dvs at det fremstår som en vanskelig perioden, og at det diskuteres og deles råd slik venner gjør. Det var noe av det første jeg tenkte da jeg leste mailene, så det var interessant at hun bekrefter det.

Det rare er at hun valgte seg en 20 år eldre dømt sex-forbryter på andre siden av Atlanteren som «en hun kunne stole på». Det vitner om at hun enten har en uhyggelig lav IQ, eller - som jeg tror - at det nettopp var spenningen og det forbudte som lokket.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
heppernkax skrev (4 minutter siden):

Alle etterlyser bestandig 'rådgiverne' til kongen og krompeparet.

Det det fordi man ubevisst vet at de ikke har særlig beslutnings- eller vurderingevne selv?

Nettopp. 
Hva om disse som er ansatte som rådgivere ikke blir hørt av de som skal motta råd? Det er en tanke, muligens. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
jordeple skrev (4 minutter siden):

Er nok utrolig leit når man egentlig innser at MM er mest ute etter spenning - tross at han har innlemmet henne i Norges mest priviligerte familie.

Men dette er jo historikken hennes. Hun rakk vel å ha et forhold til 3 menn mens hun var gravid med MBH. Etter det valgte hun å plassere sønnen hos sin mor mens hun fortsatte å feste med spennende mennesker.

Hun traff jo HM fordi hun leverte narkotika til ham og hans følge. 

Innmari leit at hun da valgte å gifte seg inn i en familie med en strukturert og lite spenningsfyllt tilværelse. Ikke alle jobber er for alle, sånn er det med alt. Og det ser vi at også kan gjelde kronprinsesse/dronning-jobben. Hun har nok ødelagt ryktet sitt for en veldig lang tid nå, og jeg tror det skal jobbes rimelig hardt for å gjennopprette tillitten så mange har mistet. Så langt er jeg ikke spesielt imponert.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Kronprinsen synes å ha vært svært passiv. Det er så man undrer på hva han kan ha vært opptatt av/med. 

Det er umulig å rehabilitere MM som opphøyd forbilde, og kongelig. Det går rett og slett ikke. 

Kronprinsen har jo blitt igjen på hotellet i Karribien med barnehagegutten, førsteklassingen og Mettes sønn på 13. Med atferdsproblemer (ifølge ham).

Så har hun dratt til milliardærvennen sin og kost seg.

Ganske utrolig om kona mi ville stikke til en annen mann å være mens jeg sitter på leilighetshotellet vårt på granka med 3 barn.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Det rare er at hun valgte seg en 20 år eldre dømt sex-forbryter på andre siden av Atlanteren som «en hun kunne stole på». Det vitner om at hun enten har en uhyggelig lav IQ, eller - som jeg tror - at det nettopp var spenningen og det forbudte som lokket.

En teori jeg støtter. Hun hadde det angivelig utfordrende på den tiden  hun fortalte i det konstruerte intervjuet. 
Hun har tidligere omgått såkalte badboys, så da ble muligens det trygge og privilegerte livet noe kjedelig i sin forutsigbarhet? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg vet jo om denne meditasjons teknikken, mye man kan utrette med pusteøvelser 

Men det man kan undres på et jo behovet for å "puste" sammen med en eldre, overgrepsdømt mann.  Det er jo bekymringsverdig at vår kommende dronning klaffer sånn med dette individet på vennefronten.

Akkurat det hadde det vært nyttig å få en del svar på.

Joda.

Men noe slikt "behov" (??!!) har jo ikke Mette-Marit hatt heller da, siden hun flere ganger har understreket at hun ikke visste at Epstein var overgrepsdømt.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Ja. Hvorfor har de vært så gode venner.

Hvorfor skriver han til henne 'jeg glemte å bruke ordet fuck' til deg i forrige epost, som jeg alltid gjør. Hvorfor det? 

Hvorfor spør Boris Epstein om hun vil ha barnet til Epstein?

Hvirfor spør Boris hvorfor Epstein ikke vil 'fuck her'?

Hva kan man se for seg er i de mange eposter som ikke er utgitt. Per sms? Per telefon?

Hva er en 40 år gammel 3 barnsmor så gode venner med en 58 år gammel seksualforbryter for? 

Man ser at en av fellesinteressene er å lese 50 shades of grey og Lolita. At han skal lære henne el 'lekse'.

Men utover det?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
heppernkax skrev (1 minutt siden):

Kronprinsen har jo blitt igjen på hotellet i Karribien med barnehagegutten, førsteklassingen og Mettes sønn på 13. Med atferdsproblemer (ifølge ham).

Ganske utrolig om kona mi ville stikke til en annen mann å være mens jeg sitter på leilighetshotellet vårt på granka med 3 barn.

Ja, å gjøre noe sånt er helt utrolig. Jeg vil mene at en god mor og ektefelle ikke gjør sånt. Det burde være fullstendig fjernt og ikke minst uakseptabelt. Jeg klarer ikke å forstå at kronprinsen faktisk godtok dette. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Joda.

Men noe slikt "behov" (??!!) har jo ikke Mette-Marit hatt heller da, siden hun flere ganger har understreket at hun ikke visste at Epstein var overgrepsdømt.

Og du tror på henne? Er det noe ved MM du synes er så troverdig at du mener hun snakker sant?

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Joda.

Ja, det er dette hun har understreket gjentatte ganger.

Men, hvis vi skal tro henne på hennes dårlige husk når det gjelder denne googlingen, så må det være lov å trekke hennes utsagn i tvil. Det er jo påfallende om man husker enkelte ting krystallklart, mens andre oppsiktsvekkende fakta har gått i glemmeboken.

Så her blir jeg verken beroliget eller overbevist. Her må vi få flere svar 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sgirl skrev (22 minutter siden):

Intervjuet ble gjennomført utelukkende for å imøtekomme statsministerens beskjed om å gi en nærmere redegjørelse. Intervjuet ble også gjennomført for å forebygge at flere foreninger kaster mm som beskytter. Samt tilfredsstille de minst kongekritiske av oss nordmenn. For nå kan statsministeren peke mot at intervjuet er gitt, og dermed kan alle gå videre. Statsministeren slipper dermed ta stilling til diskusjonen om vi skal ha et kongehus eller ikke. Dette er nemlig en diskusjon de fleste av våre politikere helst ikke vil ha. 
Videre kan f eks organisasjoner som rådet for psykisk helse peke mot intervjuet når de om litt konkluderer med at de vil fortsette med mm som beskytter. Spill for galleriet kalles dette. Intervjuet var aldri ment å oppklare reelle forhold knyttet til Epstein. Det er nemlig ikke mulig uten med sikkerhet å velte kongehuset. 

For noe tull. Stortinget stemmer over statsformen i hver eneste stortingsperiode.

• Liker 6
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

For noe tull. Stortinget stemmer over statsformen i hver eneste stortingsperiode.

Ja, og det har mest proforma til nå. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Joda.

Hun og han viser kun 2 felles interesser i alle utvekslingene.

Den ene er å gendesigne mennesker i fremtiden, mens de sender hverandre mange linker til artikler de åpenbart ikke gidder lese når de mottar dem.

Den andre er at hun skal hive seg rundt og lese 50 Shade of Grey, nesten som en hjemmelekse fra han.

Edit: de drøfter vel også Nabukovs roman Lolita, som omhandler en eldre manns overgrep mot den 12 år gamle Dolores Haze.

Hva er det egentlig de har holdt på med når de er sammen?!

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (18 minutter siden):

Ja, å gjøre noe sånt er helt utrolig. Jeg vil mene at en god mor og ektefelle ikke gjør sånt. Det burde være fullstendig fjernt og ikke minst uakseptabelt. Jeg klarer ikke å forstå at kronprinsen faktisk godtok dette. 

Har vi fakta som kontekst og bakenforliggende årsaker for å synse om dette valget? Ikke? Da vil jeg anbefale å la være å dømme uten å ha trådt i de samme skoene.

• Liker 2
Skrevet
Eufemia- skrev (7 minutter siden):

Nei så klart dumper man ikke familien under en slik ferie, for å dra på 'fest' eller 'avslapning' i 5 dager hos et annet mannfolk. 

Om så ikke annet enn på grunn av hvordan det ser ut!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
heppernkax skrev (12 minutter siden):

Nei, det var ikke sånn det var. De var ferdige med familieferien, og så tok hun denne avstikkeren til Palm Beach, Ikke at det er en spesielt viktig detalj, men den viser at du ikke har satt deg inn i saken du diskuterer.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
heppernkax skrev (2 minutter siden):

Hun og han viser kun 2 felles interesser i alle utvekslingene.

Den ene er å gendesigne mennesker i fremtiden, mens de sender hverandre mange linker til artikler de åpenbart ikke gidder lese når de mottar dem.

Den andre er at hun skal hive seg rundt og lese 50 Shade of Grey, nesten som en hjemmelekse fra han.

Edit: de drøfter vel også Nabukovs roman Lolita, som omhandler en eldre manns overgrep mot den 12 år gamle Dolores Haze.

Hva er det egentlig de har holdt på med når de er sammen?!

Fremstår mest som grooming, men jeg forventer at en voksen kvinne på 40 år SOM ER KRONPRINSESSE, med alt det medfører av ansvar, nettvark og ressurser, ikke lar seg groome på den måten.

Spenningssøkende til tusen.

• Liker 8
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...