Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker et kongehus med ryggrad og sunne verdier. Synes ikke Mette-Marit noen gang har passet inn der. 

Røyk, kokain, narkotika, shady forbindelser, voldtekter og fengsel hører ikke inn under norske verdier. 

Synes intervjuet gjorde alt verre. Mette-Marit virker ikke helt frisk, og det ble mye krokodilletårer i intervjuet. Hvorfor satt Haakon sammen med henne på en separat stol - eier hun ikke situasjonen selv? 

Hvorfor bekrefter hun seg selv mens hun snakker? «Det husker jeg ikke, hmm, og det er privat hmm.» 

Intervjuet: Så kun manipulasjon og en mann som ikke likner så mye på en mann. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forumaktivitet skrev (5 minutter siden):

Jeg ønsker et kongehus med ryggrad og sunne verdier. Synes ikke Mette-Marit noen gang har passet inn der. 

Røyk, kokain, narkotika, shady forbindelser, voldtekter og fengsel hører ikke inn under norske verdier. 

Synes intervjuet gjorde alt verre. Mette-Marit virker ikke helt frisk, og det ble mye krokodilletårer i intervjuet. Hvorfor satt Haakon sammen med henne på en separat stol - eier hun ikke situasjonen selv? 

Hvorfor bekrefter hun seg selv mens hun snakker? «Det husker jeg ikke, hmm, og det er privat hmm.» 

Intervjuet: Så kun manipulasjon og en mann som ikke likner så mye på en mann. 

Kronprinsen har ikke sunne verdier han heller hvis han syntes det var greit at familien var assosiert med en sånn fyr som Epstein i 3 år. For han innrømmer jo nå at han visste om kontakten mens den pågikk.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Hjerteskjærende å se den gode snille mannen sitte og måtte ta 'ansvar' og støtte en kone som har vært på vift.

Ville nesten gråte for Haakon når journalisten spør Mette Marit om hva som menes med utroskap i Paris og hun bare sier; ja du skjønner jo hva som står der. Journalisten svarer Mhm. Haakons er rød, stram, ydmyket, gjort liten. Etter alt han har gjort for henne og sønnen. Hjertet mitt gikk i knus på en måte.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
heppernkax skrev (Akkurat nå):

Hjerteskjærende å se den gode snille mannen sitte og måtte ta 'ansvar' og støtte en kone som har vært på vift.

Ville nesten gråte for Haakon når journalisten spør Mette Marit om hva som menes med utroskap i Paris og hun bare sier; ja du skjønner jo hva som står der. Journalisten svarer Mhm. Haakons er rød, stram, ydmyket, gjort liten. Etter alt han har gjort for henne og sønnen. Hjertet mitt gikk i knus på en måte.

Han er et voksent menneske med fri vilje. Han må overhodet ikke ta ansvar for noe han ikke har gjort. Han velger dette.

• Liker 9
  • Nyttig 20
Skrevet

Gråtkvalt det ene øyeblikket, «nei DET har jeg ikke så lyst til å svare på» det andre øyeblikket. Starter med å legge ut om hvor synd det er på dem, en familie som har stått i en storm den siste tiden. En merkelig oppbygging av dette intervjuet. 

Her i tråden var jo flere kritiske til kravet om at MM burde uttalt seg noe mer, hun har jo sagt unnskyld/beklager og hva mer vil dere ha, skal hun legge seg ned i hulkegråt, liksom? Se dét var det ingen fare for skjedde.

Det var vektlagt på forhånd at kronprinsessen bare kunne bidra med et tjueminutters intervju pga helsa, så det så, og det som da slippes er en 21 minutters seanse. Likevel vet vi at de i realiteten satt lengre, da flere ting skal være klipt bort og redigert. Ergo er intervjuet over tjue minutter.

Merk; at helsen til HKH er skral er det ingen tvil om, og det problematiseres heller IKKE!!! av meg nå. Merk!!

Men, det skal gå an å kunne stille spørsmål om helsa skyves foran noen ganger som et slags rør-meg-ikke-mantra.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg er desperat etter å få Mette Marit og Haakon fjernet , og erstatte de med andre, hva må vi gjøre , gå i protest tog ? 

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Han er et voksent menneske med fri vilje. Han må overhodet ikke ta ansvar for noe han ikke har gjort. Han velger dette.

Han visste jo at hun møtte Epstein, tror du ikke han visste hvem Epstein var ,?? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
heppernkax skrev (38 minutter siden):

Hele intervjuet er regisert. Denne utroskap-historien er hva de vil at du skal tro. De ønsker at du skal ha sympati for Haakon for det er sånn de prøver å redde Haakon og kongefamilien. Det er også sånn de prøver å redde Mette-Marit. 

På samme måte som de ønsker at folk skal tro et er iskaldt forhold mellom Mette-Marit og Sonja. 

Endret av SVK
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Han må ta ansvar for at han visste om kontakten og at han synes at det var greit. Han er tronarvingen og bærer med det et stort ansvar for og til nasjonens beste, her har han feilet stort. Som jeg har skrevet tidligere så skulle han også blitt spurt om hva han visste om Epstein. De driver jo med et felles "prosjekt" ifølge han og det prosjektet er Norge.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Barbiebabe skrev (24 minutter siden):

Jeg er desperat etter å få Mette Marit og Haakon fjernet , og erstatte de med andre, hva må vi gjøre , gå i protest tog ? 

Om folket begynner bue når de ser Mette Marit og Haakon vil det bli veldig skadelig.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (31 minutter siden):

Synes du Frognerkvinnen også velger det som skjer mot henne?

• Nyttig 2
Skrevet

Hos meg har intervjuet gjort at jeg har mistet all sans for Haakon også. Jeg kommer aldri til å tro på at hun/de ikke var klar over at JE var straffedømt, og at villaen hans var viden kjent for "massasje" og "assistenter". 

Jeg forstår heller ikke at hun sier at hun kuttet kontakten etter en hendelse i villaen, når hun beviselig hadde kontakt hele året etterd. Haakon nikker og støtter. 

Det er vemmelig å vite at han har hatt med seg Marius på turer der MBH har "festet" rimelig villt på Haakons regning. Vi vet nå at kronprinsparet har visst om rusproblemer og utagerende adferd i lang lang tid. 

Han har ikke akkurat fulgt opp at han skulle ta tak i bruddene på avtaler fra søsteren og Durek heller. Han fremstår nå som en feig og konfliktsky type som heller feier ting under teppet enn å ta tak og rydde opp - uansett hva det er. 

Fint at han møter opp i Holmekollen, under OL osv, men jeg syns ikke det holder fra en (kommende) konge. 

#alt for flokken

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Barbiebabe skrev (56 minutter siden):

Jeg håper at 17. maitoget ikke går foran slottet. Det er sikkert svært vanskelig å få til. Men det er også 17. maitog til Skaugumsom  er mye mindre og er mye mer direkte knyttet til kronprinsparet enn det i Oslo. 

I Akershus var det  flere  videregående skoler i 2025 som ga ungdommen sommerferie 1 dag tidligere i bytte mot å gå i 17. maitog foran Skaugum. Så der bestakk de barna for å møte opp allerede før de nyeste Epstein-avsløringene og Marius-rettssaken. 

De som bor i området rundt kronprinsparet vet  hva slags mennesker dette er snakk om. Marius  ble pågrepet i 2024 på den lokale barneskolen og Ingrid Alexandra og Sverre Magnus ble tatt ut av den barneskolen etter kun noen få år da de gikk der. 

https://www.nrk.no/stor-oslo/asker-videregaende-skole-gir-elever-ekstra-fridag-for-a-ga-i-17.-mai-tog-rundt-skaugum-1.17408599

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-pagrepet-ved-janslokka-skole/s/5-95-1951780

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
SVK skrev (34 minutter siden):

Hele intervjuet er regisert. Denne utroskap-historien er hva de vil at du skal tro. De ønsker at du skal ha sympati for Haakon for det er sånn de prøver å redde Haakon og kongefamilien. Det er også sånn de prøver å redde Mette-Marit. 

På samme måte som de ønsker at folk skal tro et er iskaldt forhold mellom Mette-Marit og Sonja. 

???????

• Nyttig 1
Skrevet

TEnker at på 17.mai så kommer det nok en beleilig grunn til at MM og H ikke står på balkongen. 

Kanskje IA er tilbake en tur fra Australia. og det blir fokus på at hun skal stå der alene med kongeparet. Eller noe i den dur. 

De har så dyktige komm.rådgivere at de klekker nok ut noe. :ironi:

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Men Mette Marit har da ikke gjort noe ulovlig sier folk, men hun har gjort moralsk forkastelige ting, hun har fortsatt kontakten med en pedofil som hun visste var det  ? Hva  det for noe å gjøre om  man er Kronprinsesse da ? er man egentlig skikket til jobben da ? nei

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Isild skrev (21 minutter siden):

Jeg forstår heller ikke at hun sier at hun kuttet kontakten etter en hendelse i villaen, når hun beviselig hadde kontakt hele året etterd. Haakon nikker og støtter. 

Av samme grunn Donald Trump gjør det. Det er samme personlighet, samme type rådgivere og de har nok støtte i befolkningen til å slippe unna med hva som helst. 

Endret av SVK
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Barbiebabe skrev (3 minutter siden):

???????

Kan du spesifisere litt mer hva du mener? 

• Nyttig 1
Skrevet

Flytter innlegget mitt hit da det ikke hører hjemme i MBH tråden.

Jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor MM ikke sier fra seg sine hyperprivilegerte titler og trekker seg tilbake. Både hun og MBH viser igjen og igjen at ikke alle mennesker takler publisiteten som medfølger når man er en del av det ultraprivilegerte kongehuset.

Kongefamilien har opparbeidet seg milliarder av kroner gjennom gaver, arv og investeringer. Det er ikke som om MM og MBH kastes på gata, dersom hun tar et stort skritt tilbake for å skjerme både seg selv og eldstesønnen.

Men de kongelige titlene er fremdeles viktigst for henne, forstå det den som kan. 

• Liker 11
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...