Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
luna1 skrev (6 timer siden):

Eksakt hvilken del av hennes forhistorie viser at hun er godtroende og naiv? 

Kanskje godtroende og naiv ved at hun tror at vil skal tro på henne?

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
moroklompen skrev (3 minutter siden):

IMG_3217.thumb.png.d7ccbcd786b35ad0f60ed92ebae33877.pngDette er en email utveksling mellom Epstein og Mette hele åtte mnd etter at hun var på ferie i huset hans i Palm Beach og visstnok hadde en episode med han der som fikk henne til å føle seg så utrygg at hun ringte Haakon.

Åtte mnd etter er det denne type kommunikasjon hun hadde med han!

Helt tydelig at det ikke var et ærlig intervju, men kun for å prøve å redde seg selv. Veldig skuffende. Får se hvor mange flere løgner hun tas I når de resterende 5 millioner dokumenter frigis. 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg har vært Pro-kongehus hele livet. Haakon må skille seg eller så kan de bare legge ned hele kongehuset etter Kong Harald og Dronning Sonja.

Mette Marit hadde kanskje en sjanse til å redde seg med intervjuet hos nrk i dag, men har tydeligvis ikke skjønt alvoret av situasjonen eller prøver seg på en frekk en og tro folk glemmer over tid. 

Dette er starten på slutten. 

• Liker 37
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Kva seier eigentleg lova om ein framtidig norsk konge vil gifte seg med ein mann? Vi har jo kjønnsnøytral ekteskapslov i Noreg, men Grunnlova seier at ein prins må ha samtykke frå Kongen for å gifte seg. Trur de ein konge og regjeringa kunne nekta ein tronarving dette i 2026?Og kva tittel ville mannen hans fått? Hadde det blitt "Prinsegemal", eller kanskje noko heilt nytt? Er det norske folk klare for ein konge og ein prinsegemal på slottsbalkongen 17. mai, eller hadde dette vore starten på slutten for monarkiet?

• Liker 4
Skrevet
1600 skrev (11 timer siden):

Enig. Jeg lurer på hvorfor de ikke forhører seg med noen som faktisk kan krisehåndtering før de gjør disse intervjuene og presse-slippene.

Det er noe amatørmessig over hele situasjonen.

Ja, her var det mye som burde vært håndtert annerledes. Det var ingen god strategi. Legger til at det store spørsmålet om hva hun fant da hun googlet, ikke ble besvart. Når svaret er at hun ikke husker, burde dette vært kommunisert med en gang fremfor uker senere. Marius Borg Høiby burde heller ikke vært nevnt, det passer seg ikke i en samtale som skal reparere forhold knyttet til Epstein. Det passet heller ikke med smil og vekslende uttrykk av ydmykhet, utålmodighet mm.på den måten det ble presentert, i en så betent situasjon og i en samtale som bør være alvorspreget. Det ga et inkonsistent og forvirrende budskap - det motsatte av hva ofrene til Epstein ser etter om dagen (eller fremdeles) hos enhver som har hatt befatning med Epstein. Om det skyldes klippingen eller ei vet jeg ikke, men det burde ikke blitt sluppet slik. Dette var bare noen eksempler. Samlet sett en dårlig strategi fra kongehuset og dårlig rådgivning, primært grunnet det jeg skrev i min første kommentar. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
moroklompen skrev (13 minutter siden):

IMG_3217.thumb.png.d7ccbcd786b35ad0f60ed92ebae33877.pngDette er en email utveksling mellom Epstein og Mette hele åtte mnd etter at hun var på ferie i huset hans i Palm Beach og visstnok hadde en episode med han der som fikk henne til å føle seg så utrygg at hun ringte Haakon.

Åtte mnd etter er det denne type kommunikasjon hun hadde med han!

Og denne skumle opplevelsen var visst medvirkende til at hun avsluttet kontakten med ham, men åtte måneder etter var hun fullt i gang igjen? Enten er hun selv stokk dum, frekk og feig, eller så..., nei, det finnes ingen alternativer. 

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ja, her var det mye som burde vært håndtert annerledes. Det var ingen god strategi. Legger til at det store spørsmålet om hva hun fant da hun googlet, ikke ble besvart. Når svaret er at hun ikke husker, burde dette vært kommunisert med en gang fremfor uker senere. Marius Borg Høiby burde heller ikke vært nevnt, det passer seg ikke i en samtale som skal reparere forhold knyttet til Epstein. Det passet heller ikke med smil og vekslende uttrykk av ydmykhet, utålmodighet mm.på den måten det ble presentert, i en så betent situasjon og i en samtale som bør være alvorspreget. Det ga et inkonsistent og forvirrende budskap - det motsatte av hva ofrene til Epstein ser etter om dagen (eller fremdeles) hos enhver som har hatt befatning med Epstein. Om det skyldes klippingen eller ei vet jeg ikke, men det burde ikke blitt sluppet slik. Dette var bare noen eksempler. Samlet sett en dårlig strategi fra kongehuset og dårlig rådgivning, primært grunnet det jeg skrev i min første kommentar. 

Ja, hun burde holdt Marius utenfor, vi vet alt det der, om at det har vært rettssak og at hun er syk. Også enig i at hun godt kunne sagt at hun ikke husket hva hun googlet, hvis det var svaret hun landet på å skulle formidle uansett. Det trenger man ikke flere uker på å si. Jeg sa det fra tidlig av, at hvis den googlingen ikke var noe farlig, så kunne hun faktisk bare si det. Det samme gjelder for "husker ikke". Jeg mener jo bestemt at hvis hun faktisk kom over dommen hans da hun googlet, så hadde hun husket det også idag, 15 år senere. Man glemmer ikke at ens gode venn igjennom flere år, er dømt for sånt. Kanskje hun googlet noe annet og faktisk har glemt hva hun googlet, men da er det rimelig enkelt å si det. Og så kan jeg trekke frem det noen (kanskje det var du) sa tidligere idag om dette ubehagelige som hun hadde opplevd, men ikke ville gå inn på. Jeg mener jo det enten ikke burde vært sagt hvis hun uansett ikke ville gå inn på hva det var, eller så burde hun vært åpen om det sånn at man faktisk fikk et inntrykk av om dette burde vært noe som kanskje fikk henne til å lure på karakteren til denne mannen, som tross alt har vært helt grusom mot så mange. Valgte hun å overse varsellampene, eller var dette ubehagelige såpass uskyldig at hun ikke tenkte videre over det? Akkurat det der fikk meg til å stille en hel rekke nye spørsmål.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
oss-to skrev (19 minutter siden):

Kva seier eigentleg lova om ein framtidig norsk konge vil gifte seg med ein mann? .....  Er det norske folk klare for ein konge og ein prinsegemal på slottsbalkongen 17. mai, eller hadde dette vore starten på slutten for monarkiet?

Jeg tror ikke det er mange i landet som har større problem med et homofilt kongepar enn dagens medlemmer av kongefamilien og den utvidede kongefamilien.  

Endret av SVK
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (14 minutter siden):

Et godt og reflektert innlegg. Er veldig enig i alt du skriver her. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (21 minutter siden):

Veldig enig. Takk for et godt innlegg!

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (25 minutter siden):

Kva seier eigentleg lova om ein framtidig norsk konge vil gifte seg med ein mann? Vi har jo kjønnsnøytral ekteskapslov i Noreg, men Grunnlova seier at ein prins må ha samtykke frå Kongen for å gifte seg. Trur de ein konge og regjeringa kunne nekta ein tronarving dette i 2026?Og kva tittel ville mannen hans fått? Hadde det blitt "Prinsegemal", eller kanskje noko heilt nytt? Er det norske folk klare for ein konge og ein prinsegemal på slottsbalkongen 17. mai, eller hadde dette vore starten på slutten for monarkiet?

SVK skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke det er mange i landet som har større problem med et homofilt kongepar enn dagens medlemmer av kongefamilien og den utvidede kongefamilien.  

Jeg skulle akkurat til å si at dette føles som et drømmescenario sammenlignet med det vi har nå.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hanne67 skrev (14 timer siden):

Uansett hva hun hadde sagt i intervjuet så blir det aldri godt nok i denne tråden. 

Dette faller på sin egen urimelighet.

Jeg er riktignok i mot monarkiet rent prinsipielt, men har vært ærlig om å møte meg selv i døra, og har likt at vi har hatt monarki fordi det i praksis har fungert ganske godt.

Det opplever jeg ikke på samme måte lenger.

Hadde Mette-Marit valgt å være åpen og ærlig, lagt seg helt flat, ville dette intervjuet fått en helt annen reaksjon fra meg.

Det er leit, for jeg har egentlig alltid hatt sansen for kronprinsen, dronningen og kongen.

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Miss Meilir skrev (5 timer siden):

Husker da Charles ble konge, så møtte enkelte opp med plakater der det sto "Not my king" på. Jeg har medfølelse for henne pga sykdommen. Men likevel tenker jeg "ikke min kronprinsesse". Det irriterer meg også at hun ikke gjorde intervjuet alene. 

Etter Andrew intervjuet så turde de vel ikke å la henne gå alene 

• Liker 5
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...