Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
timbar skrev (27 minutter siden):

Er vel hva jeg og tenker etter å ha sett deler av intervjuet, det er lite igjen av jenta som satt angrende for det norske folk for 26 år siden, mem da muligens hadde mindre å angre enn nå etter min mening da.

Jeg er usikker på hvor angrende hun var også den gangen. Skrev et innlegg om det i går: 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fra https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0Qk0/epstein-offer-om-kronprinsesse-mette-marits-forklaring-hun-lyver-jeg-tror-ikke-paa-henne

"Epstein-offer om Mette-Marits forklaring: –⁠ Jeg tror ikke på henne.

Haley Robson krevde et ærlig svar fra Norges kronprinsesse. "

Hun retter kraftig kritikk mot Mette-Marit etter intervjuet: Hun mener kronprinsessen ikke snakker sant om hva hun visste om Jeffrey Epstein, og sier rett ut at hun ikke tror på forklaringen. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Glrmn skrev (1 minutt siden):

Fra https://www.vg.no/nyheter/i/Bx0Qk0/epstein-offer-om-kronprinsesse-mette-marits-forklaring-hun-lyver-jeg-tror-ikke-paa-henne

Hun retter kraftig kritikk mot Mette-Marit etter intervjuet: Hun mener kronprinsessen ikke snakker sant om hva hun visste om Jeffrey Epstein, og sier rett ut at hun ikke tror på forklaringen. 

Uffameg, jeg tror det Slottet og Kongehuset skøyt seg selv veldig i foten med det intervjuet her, og gjorde alt mye verre enn det allerede var. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Glrmn skrev (2 minutter siden):

På den ene siden tenker jeg «de er vel ikke så dumme at de lyver om noe som kan komme for en dag senere». På den annen side, det er det de gjør, de lyver til de blir tatt. Hvordan kan de være så sikre på at MM ikke har ett eneste vitne ila de 3-4 årene hun hang med E og co? Alt er mulig å grave opp på nett, og folk har øyne i hodet. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Fy, fy, fy!!! Dette intervjuet viste mye av den personen hun har vist at hun er i filene. Få hele greia bort! Dette er er skammelig, absolutt null stolthet igjen for disse🤬

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Og jeg tenker kanskje Støre som var svært opptatt av en redegjørelse fra MM, og som nå ser seg fornøyd bør ta seg et dypdykk i hva ordet redegjørelse  betyr.  Det viktigste var visst at hun åpnet kjeften og ikke hva som kom ut.

Endret av K_mb
  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (49 minutter siden):

Kongelige trenger ikke sikkerhetsklarering for å få ta del i de aller mest hemmelige forhold knyttet til staten eller militæret. Det er tvert i mot en del av hverdagen.

Og så har vi altså en kronprins som fremstiller seg som så ekstremt ukritisk og dum, at han syntes det var heeeeeelt greit at konas nærmeste venn var selveste Jeffrey Epstein. Uten å sjekke nærmere visstnok.

Alle må da forstå hvilken enorm sikkerhetsrisiko det er for landet vårt å ha to så korka statsoverhoder sosende rundt? 

Det jeg stusser på er hvordan kronprinsparet kunne låne en yacht med knytninger til Epstein i 2015, når vennskapet var avsluttet i forkant fordi Mette opplevde en ubehagelig hendelse når hun var på besøk i huset til Epstein (hennes ord). I følge Se og Hør hadde hun vært vitne til at han drev med utpressing. Hvor ukritisk og dum er man når man ikke kutter alt av forbindelser ,også de som er indirekte knyttet til Epstein når man har fått slik innsikt? 

https://www.seher.no/kongelig/pa-ferie-med-barna-i-epstein-vennens-yacht/84180124

https://www.seher.no/kongelig/dette-klippet-nrk-bort/84397725

«Dagens Næringsliv sier kronprinsesse Mette-Marit (52) at hun så hvordan Jeffrey Epstein drev med utpressing. 

NRK klippet sitatet ut av det store TV-intervjuet med henne publisert fredag morgen.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Igjen, jeg tenker at den offentlige gapestokken er nok (Alle skjønner at nettverksbygging med kjendiser og politikere lokket mer enn fornuften her)

• Liker 3
Skrevet
Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Ja, han har jo blitt med på lasset i en klassereise som har gitt han alle muligheter som er de færreste forunt.  Han har hatt alle muligheter. Han valgte å bli en kvinnehatende voldsmann av en drittsekk med null respekt for lover og regler.

Tror ikke du forstår hva jeg mener , Marius ble med på lasset, han ble gitt alle muligheter som du skriver, likefullt er han et null og niks i dette systemet, må ha vært litt vanskelig å bli oppdratt til at du vat noe, men likefullt null og niks, men forsvarer såklart ikke hans handlinger, han virker utrolig usympatisk faktisk. Det  blir såklart kun spekulasjoner å mene noe om hvem han hadde vært i dag om ikke moren hadde giftet seg inn i dette dynastiet. Det er fullt mulig at han hadde vært samme drittsekken om hun ikke hadde dratt han inn i dette systemet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveva skrev (1 minutt siden):

Skuffende intervju. Overfladisk og fine ord fra ende til annen. Null faktisk redegjørelse og «belastende for meg».

https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

er noen her virkelig overrasket over dette? 

den aller største overraskelsen er vel at noen faktik velger å kaste bort tiden deres på å følge med på dette intervjuet. Man får jo aldri noen som helst klare svar fra de kongelige. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
K_mb skrev (13 minutter siden):

Og jeg tenker kanskje Støre som var svært opptatt av en redegjørelse fra MM, og som nå ser seg fornøyd bør ta seg et dypdykk i hva ordet redegjørelse  betyr.  Det viktigste var visst at hun åpnet kjeften og ikke hva som kom ut.

Du har rett, dessverre forventer nesten ingen av politikerne noe som helst fra kongehuset og det er et stort problem

Bare det faktum at en overveldene majoritet ikke engang evner å se hvor skadelig monarki er også for de inmvolverte sier mye om de. Det er veldig trist faktisk

Bare det faktum at vi har et system hvor polikere ikke engang forventer å få vite hva de  kongelige bruker apanasjen sin til er en stor svakhet. Vi har stort sett politikere som er konfiktsky dessverre.

Endret av timbar
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
test1e skrev (5 minutter siden):

Igjen, jeg tenker at den offentlige gapestokken er nok (Alle skjønner at nettverksbygging med kjendiser og politikere lokket mer enn fornuften her)

Den offentlige gapestokken er langt fra nok. Den endrer åpenbart ingenting for henne utover sutring med offermentalitet som fokus. Fatter ikke hvordan holdninger eller rolleforståelse hun har eller hvor PR rådgiverne er. Det er så ille at det ikke kunne vært verre. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Tradegy skrev (9 timer siden):

Fy faen.

Det fåregliset som peaker innimellom...

Forstår det er nerver, men håper tastene hos flere organisasjoner (som vil avslutte samarbeid), etter dette flyr veggimellom. 

"Organisasjonene trenger i allefall ikke ha dårlig samvittighet ovenfor meg" :sjokkert: (MM)

Dette krokodilleshowet kjøper jeg ikke.

MM Fremstår som hun har snust i crossoveren til sønnen :himle:

Sendte ikke slottet ut brev på vegne av henne til nettopp organisasjonene, med bønn om å ikke si opp beskytterskap for det betød så mye for henne? Dette blir veldig, veldig selvmotsigende ….

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Glrmn skrev (37 minutter siden):

Jeg legger spesielt merke til at hun ønsker at de som var voksne på denne tiden burde fortelle sannheten om hva de opplevde og så. Hun var et barn og ble utnyttet av denne psyke mannen. Hvis ikke voksne mennesker skal stå opp for barn hvem skal gjøre det da? Er så enig med henne; ta ansvar og fortelle sannheten. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Fantastisk kronprins og kronprinsesse vi har

• Liker 1
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (26 minutter siden):

Finansavisen har en tidslinje fra 2011 - 2014. 
https://www.finansavisen.no/samfunn/2026/02/07/8326108/fra-2011-til-2014-her-er-tidslinjen-for-mette-marit-og-epsteins-kontakt?zephr_sso_ott=6Y16Z7

MM lånte huset i januar 2013, og hadde da en opplevelse som gjorde henne utrygg. Siste dokumenterte kontakt var juni 2014. Halvannet (1,5) år etter opplevelsen opprettholdt hun kontakten. Nyttig å se på epostene for en oppfriskning. Det er både «Love» og «Yes!!!» til å få til møte.

Man kan vel konkludere med at kronprinsparet  forteller en rekke usannheter. Fordi de kommer unna med det. Kongefamilien kommer unna med løgner, politikere må ta hatten sin å gå i samme situasjon. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/16M2re/rolleforstaaelsen-er-for-svak

«Selv om kronprinsesse Mette-Marit hadde behov for å finne et rom der hun kunne være bare Mette, viste det seg at hun likevel var Norges kronprinsesse. Hun ville være privatperson. Andre så henne med tiara.

Dette er ikke unikt for de kongelige. Også en politiker må være svært bevisst dette. Om Jonas Gahr Støre i 2011, da han var utenriksminister, innledet et privat vennskap med Epstein, og etterpå holdt skjult at han hadde bodd i huset til overgriperen, hadde det hjulpet ham fint lite å insistere på at han var der som privatperson. Han ville aldri sluppet unna med en forklaring av den typen kronprinsessen gir.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Finansavisen har en tidslinje fra 2011 - 2014. 
https://www.finansavisen.no/samfunn/2026/02/07/8326108/fra-2011-til-2014-her-er-tidslinjen-for-mette-marit-og-epsteins-kontakt?zephr_sso_ott=6Y16Z7

MM lånte huset i januar 2013, og hadde da en opplevelse som gjorde henne utrygg. Siste dokumenterte kontakt var juni 2014. Halvannet (1,5) år etter opplevelsen opprettholdt hun kontakten. Nyttig å se på epostene for en oppfriskning. Det er både «Love» og «Yes!!!» til å få til møte.

Denne var bra! Takk 🙏

• Liker 15
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...