Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
LastebilZara skrev (18 minutter siden):

En sønn som har stått i en vanskelig situasjon, eller SATT seg i en vanskelig situasjon er vel riktigere å si. Men den situasjonen var ikke verre enn at han gjentok oppførselen rett før rettssaken. Hun har oppdratt en sønn som ikke har respekt for lover og regler, andre mennesker og som tydelig vis ikke har evne til anger eller ta ansvar for sine handlinger. 
klarer dessverre ikke å ha empati hverken for henne eller sønnen. 
Etter det intervjuet føler jeg bare at eplet ikke faller langt fra stammen 🍎🍏som mor så sønn. 

Jeg tror ingen mødre hadde levd godt med en sønn som MBH. Jeg har ikke sympati, men synes hun må få lov å si at det er tøft og vanskelig.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Og det er det store problemet her. Det er forventet at man knikser og forholder seg strengt til kongelig kutyme rundt dem. Hvordan skal det liksom se ut, nå når glansen og opphøydheten er forsvunnet og hun avslører seg som et menneske med dårlig dømmekraft og tvilsomme handlinger. Det finnes ikke noen løsning på det, når skaden er skjedd og hun har ramlet ned fra det kongelige nivået over oss andre. 

Sorry ass, men nå hadde jeg faktisk ikke vist noe særlig respekt. Jeg kommer ikke til å vie balkongen et blikk dersom hun står der på 17 mai. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (35 minutter siden):

Jeg satser heller på at HM går av for å ta seg av flokken på fulltid.

Jeg skjønner ikke at noen kan tenke at han er egnet til å være konge etter at han har vært sammen med en person som i løpet av ekteskapet hadde et nært forhold til Epstein i 3 år.

Er det ikke sånn det kan gå når folk arver posisjoner og ikke velges av folket. Til en viss grad er det såklart mulig å oppdra folk til å egne seg, men ikke 100% da. Dette er jo den store svakheten ved monarki, som Hans Oav Lahlum sa, det er jo bare flaks som gjør at monarki står seg i generasjoner. Flaks har de hatt med Sonja og Harald. Nå ser det ut til at flaksen er over. Jeg er veldig lite imponert over Håkon faktisk, dessverre, trass kongelig oppdragelse virker han uselvstendig og usikker. Ja er nesten mer imponert over MM som iallefall har evnet å tilpasse seg, tenker litt på mailen hvor MM spør Epstein om det er upassende å tapetsere rommet til Marius med nakne damer på surfebrett, hvor i dette Epstein fremstår mer voksen og sier det ikke er greit, så skriver MM, her i huset er det meg som bestemmer.  Veldig illustrerende for hvordan jeg tror dette forholdet fungerer. Tror Håkon hadde tilgitt MM det meste uten at jeg dermed hinter til utroskap. Han virker å være mer avhengig av henne enn motsatt. 

Men skal man være ærlig tror jeg at også kongen er litt tøffel, men han har funnet seg en kone som har vært flink å tilpasse seg rollen og vært nøye på å aldri tatt plass offentlig som går på bekostning av sin mann. Sonja er nok en klok kvinne, men hun er også en kvinne av sin tid.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Sorry ass, men nå hadde jeg faktisk ikke vist noe særlig respekt. Jeg kommer ikke til å vie balkongen et blikk dersom hun står der på 17 mai. 

Ja blir nok ikke så enkelt men barn er barn og de liker jo prinser og prinsesser etc..Blir nok verre å treffe russen vil jeg tro.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
BuffaloDuck skrev (5 minutter siden):

6. februar, uttalelse fra Kongehuset:

«Kronprinsessen ønsker å fortelle om det som skjedde og forklare seg mer utfyllende.»

I dag:

«Jeg husker ikke, det er 15 år siden.»

«For oss er det viktig å ha et privatliv.»

«Beholde min integritet.»

«det har jeg ikke lyst til å svare på»

Er det dette som var mer utfyllende?

Ja så litt av intervjuet nå på TV2, ble litt sjokkert når jeg ser at hun fremstiller seg selv som et offer da.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
keops skrev (36 minutter siden):

Vi så hvordan det gikk med den selv tilfredse Andrew M og hans opptreden som intervjuobjekt.

Fatter ikke at det går an å være så arrogante at de ruger på dette ikke-informative liksom-intervjuet i sju uker. Per nå så er jeg faktisk usikker på om de selv mener at de har gitt gode svar i dag. 

Helsa avgjør om hun kan fungere som dronning ifølge MM, la oss heller håpe på at folkemening og politiske beslutninger tar avgjørelsen for henne om at hun blir permanent fristilt.

Det kan vel knappest kalles et intervju når vi leser i avisen idag at kronprinsparet fikk spørsmålene til gjennomsyn på forhånd. 

https://www.vg.no/rampelys/i/n1yzK5/nrk-aapner-opp-om-intervjuet-de-svarte-paa-alle-spoersmaal-som-ble-stilt

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
BuffaloDuck skrev (4 minutter siden):

«Kronprinsessen ønsker å fortelle om det som skjedde og forklare seg mer utfyllende.»

I dag:

Nei, dette hang ikke godt sammen. 

Jeg tror gjerne på en forklaring om at googlingen av ham handlet om noe annet, noe uskyldig, som hun ikke husker - HVIS hun da som en fortsettelse hadde sagt: jeg fikk derimot vite om dommen hans/overgrep/ ved et annet tidspunkt, nemlig da og da. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Aurora Borealis skrev (40 minutter siden):

Jeg tenker hun blir en tipp topp dronning. Hun er supergod på gjenbruk, en kløpper til å veve og en samvittighetsfull dame som setter andre først. Alt Norges befolkning kan ønske seg. 

Joda, neida. 😁

Haha, perfekt svar! 😂

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
LastebilZara skrev (28 minutter siden):

En sønn som har stått i en vanskelig situasjon, eller SATT seg i en vanskelig situasjon er vel riktigere å si. Men den situasjonen var ikke verre enn at han gjentok oppførselen rett før rettssaken. Hun har oppdratt en sønn som ikke har respekt for lover og regler, andre mennesker og som tydelig vis ikke har evne til anger eller ta ansvar for sine handlinger. 
klarer dessverre ikke å ha empati hverken for henne eller sønnen. 
Etter det intervjuet føler jeg bare at eplet ikke faller langt fra stammen 🍎🍏som mor så sønn. 

Som mor, så sønn .... skylder på andre og gjør seg selv til offer. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Victoria123 skrev (12 minutter siden):

Jeg tror ingen mødre hadde levd godt med en sønn som MBH. Jeg har ikke sympati, men synes hun må få lov å si at det er tøft og vanskelig.

Det er jeg faktisk enig i, klart hun har det tøfft med Marius og sykdom. Men jeg er faktisk litt overrasket over hvor frisk og oppegående hun virket i intervjuet. Følte på ingen måte at dette er en kvinne som ligger nede.

Det verste er kanskje at hun ikke virker som hun forstår dette, eller tar det på alvor. På meg virker hun overfladisk men som sagt dette er min subektive oppfatning dessverre. Er veldig langt fra den MM hun fremsto da hun innrømmet sine ungdomssynder før hun giftet seg med Håkon. Da fremsto hun virkelig ærlig. Nå fremstår hun dessverre langt mer kynisk. Og jeg er en av de som har ment hun har klart seg bra frem til nå. Nå er jeg ikke så sikker lenger.

Endret av timbar
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Som mor, så sønn .... skylder på andre og gjør seg selv til offer. 

Uten å forsvare tenker jeg vel at dette må ha vært en vanskelig rolle for Marius, han er jo på en måte oppdratt til å være noe, samtidig er han jo ikke det.

• Liker 3
Skrevet
timbar skrev (Akkurat nå):

Det er jeg faktisk enig i, klart hun har det tøfft med Marius og sykdom. Men jeg er faktisk litt overrasket over hvor frisk og oppegående hun virket i intervjuet. Følte på ingen måte at dette er en kvinne som ligger nede.

En forutsetning for å «ligge nede» er å ha et viss snev at empati, ha evne til mentalisering og ha innsikt i egne handlinger og hva de gjør med andre. Dette er TOTALT fraværende hos kronprinsessen og MBH. 

https://www.seher.no/kongelig/aerlig-talt-mette-og-marius/84398694

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Lofilteret skrev (16 minutter siden):

Jeg mener ærlig og oppriktig at Mette Marit har fått nok tyn nå. Ja, hun var naiv og dum og hadde en periode kontakt med selve MANIPULATOREN Epstein, men etter hva jeg har lest var de aldri alene (mulig jeg ikke har lest dypt nok, men det er hva jeg har fått med meg). Da hun bodde i huset hans var ikke han der. De e-postene jeg har lest kunne jeg glatt skrevet selv da jeg var yngre - uten at det var mer enn akkurat det hun kaller det: kameratslig. I tillegg avsluttet hun vennskapet da hun skjønte hvem hun hadde med å gjøre. Det gjorde INGEN av de andre norske "vennene" hans.

Hallo, det er et menneske bak kronprinsessetittelen! Dette menneske står i en større personlig krise enn noen av oss noen gang vil komme i. Alle vet hvem hennes sønn er. Jeg er sikker på at hun føler skam over det han har gjort og at det er hennes sønn som ødelegger så mye for kongefamilien. I tillegg er hun alvorlig syk - å slite med pusten er et mareitt - og hun vet hun vil trenge lungetransplantasjon om ikke lenge. Med alle de komplikasjoner som vil følge.

Jeg mener at Blå Kors er blant de klokeste aktørene som fremdeles ønsker henne som sin beskytter. Man vokser på kriser - og OM Mette Marit kommer stødig ut av dette tror jeg ikke det finnes mange som er bedre Dronning-emner. Hun opptrer kanskje ikke helt i vater for tiden, men det tror jeg de færreste ville vært i hennes situasjon.

Du skriver at du ikke har lest dypt nok, men mener at de aldri var alene sammen?

Men alt tyder jo på at de har hatt et forhold.

Du kunne ha sendt slike meldinger da du var ung? MM var nærmere førti og gift trebarnsmor med fremtidig monark som mann. Hva er det med disse situasjonene som er sammenlignbart?

Hvis du er sikker på at hun føler skam, ja da har du ikke sett dagens seanse på nrk ihvertfall.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
Bindyen skrev (50 minutter siden):

Hva sier du nå, nå som det har kommet og «konkukluderingen» fra innlegget du siterer ja måles mot intervjuet vi fikk?

Poenget mitt i går var at det er lite fruktbart å konkludere før noe er publisert. Det står seg uavhengig av hva man mener om intervjuet i etterkant. Samtidig betyr ikke det at alle antakelsene som ble gjort på forhånd nødvendigvis traff, eller at motiv og strategi kan fastslås i ettertid heller.

Siden jeg er utvalgt til å stå riksrett i tråden: Jeg opplever at det jeg skriver konsekvent tolkes i verste mening og plukkes fra hverandre på detaljnivå. Da blir det vanskelig å ha en reell diskusjon.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

En forutsetning for å «ligge nede» er å ha et viss snev at empati, ha evne til mentalisering og ha innsikt i egne handlinger og hva de gjør med andre. Dette er TOTALT fraværende hos kronprinsessen og MBH. 

https://www.seher.no/kongelig/aerlig-talt-mette-og-marius/84398694

Er vel hva jeg og tenker etter å ha sett deler av intervjuet, det er lite igjen av jenta som satt angrende for det norske folk for 26 år siden, mem da muligens hadde mindre å angre enn nå etter min mening da.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
BuffaloDuck skrev (23 minutter siden):

I dag:

Spot on! 🎯

• Liker 20
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Ønsket ikke (orket ikke) å se dette skuespillet med de to men har fått med meg at mange forventet mer.

Men blåkors, av alle, er tydeligvis fornøyd og vil ha henne som beskytter. Det er meget skuffende!

https://www.nrk.no/norge/organisasjoner-reagerer-etter-epstein-intervjuet-med-kronprinsparet-1.17817480

Håper folk slutter å gi penger til Blåkors etter dette.

timbar skrev (1 time siden):

Håkon kommer aldri til å skille seg fra MM, de som håper på det kan glemme det, han er veldig avhengig av henne, det er sikkert stygt å si men han virker som en tøffelhelt. For de som håper på det må nok heller satse på at MM går lei og skiller seg.

Det gjør hun nok ikke så lenge han har penger, og den familien har milliarder, selv om de skulle droppe apanasje. Noe som gjør det enda mer motbydelig at de svindlet seg til økt apanasje med det «byggelånet».

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Jeg må si jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som gjør henne til et godt dronningemne. Helt oppriktig. 

jeg også. Helt oppriktig.

rebella81 skrev (58 minutter siden):

Jeg kommer ALDRI til å skjønne denne logikken i at man såvisst ikke vil ha en «klysete» (🤓) politiker som president, folkevalgt, som man etter hvert uansett blir kvitt. Men ei klysete dronning som man ikke f får kvitta seg med, se DET vil folk ha. Rare nordmenn. 
Fordi det er så «samlende». 

Helt utrolig. Man kunne ikke funnet et mer polariserende par enn MM og ektemannen hennes om man prøvde.

Eva-Lena skrev (33 minutter siden):

20 minutter til ett såpass viktig intervju er rett og slett en skandale. Attpåtil velger hun å avstå fra svar på noen særs viktige spørsmål som folket i Norge vil ha svar på.

Dette intervjuet var en fiasko og jeg sitter ikke igjen noe klokere enn før intervjuet.

Jeg er litt klokere - etter dette vet jeg at HM er like krise som henne.

Lofilteret skrev (20 minutter siden):

Jeg mener ærlig og oppriktig at Mette Marit har fått nok tyn nå. Ja, hun var naiv og dum og hadde en periode kontakt med selve MANIPULATOREN Epstein, men etter hva jeg har lest var de aldri alene (mulig jeg ikke har lest dypt nok, men det er hva jeg har fått med meg). Da hun bodde i huset hans var ikke han der. De e-postene jeg har lest kunne jeg glatt skrevet selv da jeg var yngre - uten at det var mer enn akkurat det hun kaller det: kameratslig. I tillegg avsluttet hun vennskapet da hun skjønte hvem hun hadde med å gjøre. Det gjorde INGEN av de andre norske "vennene" hans.

Hallo, det er et menneske bak kronprinsessetittelen! Dette menneske står i en større personlig krise enn noen av oss noen gang vil komme i. Alle vet hvem hennes sønn er. Jeg er sikker på at hun føler skam over det han har gjort og at det er hennes sønn som ødelegger så mye for kongefamilien. I tillegg er hun alvorlig syk - å slite med pusten er et mareitt - og hun vet hun vil trenge lungetransplantasjon om ikke lenge. Med alle de komplikasjoner som vil følge.

Jeg mener at Blå Kors er blant de klokeste aktørene som fremdeles ønsker henne som sin beskytter. Man vokser på kriser - og OM Mette Marit kommer stødig ut av dette tror jeg ikke det finnes mange som er bedre Dronning-emner. Hun opptrer kanskje ikke helt i vater for tiden, men det tror jeg de færreste ville vært i hennes situasjon.

Hva er det jeg leser 😵‍💫

Hvor tar du det i fra at hun føler skam over MBH? 

Og hvor i all verden tar du det i fra at det ikke finnes bedre dronningemner? 99 % av jordens befolkning hadde vært bedre dronningemner.

Victoria123 skrev (15 minutter siden):

Hun synes jo ikke det er tøft å ha en sønn som Marius, men at det er kjipt at han ble tatt og outet. Ikke EN gang har jeg sett henne kritisere handlingene hans, men om du tar feil må du gjerne legge inn link til hvor hun sier at hun skammer seg over ham eller over hva han har gjort. Han «er i en vanskelig situasjon», som om han bare har havnet der, helt uforskyldt, den sjeldent flotte unge mannen med det åpne blikket.

TigerK skrev (8 minutter siden):

Ironisk å se mor og sønn sitte på hver sin side av hovedstaden og forklare seg for folket.

Han som en overgriper som har manipulert og utnyttet kvinner, hun som offer for en overgriper som har manipulert og utnyttet henne. Begge argumenterer for hvorfor de selv er uten skyld og den andre parten må ta ansvar. 

Noe moro skal man jo ha på en fredag! 

faktisk veldig festlig, på en trist måte.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...