Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Dette er jo helt tullete.

Vet ikke hvem som har gjort hva med ledelsen i Blå Kors , men et mer upassende "beskytterskap" må man lete lenge og grundig etter.

Jeg har alltid hatt respekt for Blå Kors og jeg har støttet dem økonomisk tidligere ... aldri mer, hverken respekt eller økonomisk støtte. 

• Liker 30
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Jeg satser heller på at HM går av for å ta seg av flokken på fulltid.

Jeg skjønner ikke at noen kan tenke at han er egnet til å være konge etter at han har vært sammen med en person som i løpet av ekteskapet hadde et nært forhold til Epstein i 3 år.

Og i tillegg hyller han denne personen som "klok"!!!

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet
Kvittre skrev (11 minutter siden):

Ja, og at hun ringte Haakon fordi det var ubehagelig, og Haakon bekrefter det og at han husker samtalen og hva det gjaldt. Her mener jeg de hadde muligheten til og komme med noe som hjalp på inntrykket. Hvis de hadde fortalt hva Epstein gjorde/ sa som gikk MM til å føle så ubehag at hun måtte ringe HM og snakke om det … kanskje det kunne hjulpet litt. Men neida, det kan de ikke si noe om. 

Synes den er rar ja for her kunne hun muligens fått noe goodwill ved å fortelle, hun hadde ikke trengt å nevne navn om hun var redd for å inmvolvere noen, så denne er faktisk litt merkelig

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 timer siden):

Hvis det faktisk var helt uskyldig det hun googlet, så er det ikke rart at hun ikke husker detaljene rundt det. Hun hadde garantert husket det hvis det var disse tingene som var kjent som kom frem, så da må man enten velge å tro henne, eller så må man velge å ikke tro henne. Jeg synes hun virket en smule irritert over spørsmålet. Jeg har ikke noe imot det intervjuet. Synes det gikk så bra som det kunne gå, og gikk som forventet. At han hadde oppført seg ubehagelig mot henne også, tror jeg på. Den mannen var jo nasty as fuck, så hvorfor skulle akkurat MM slippe unna. Og at han var manipulerende, vet vi jo også. 

Jeg ser muligheten for at hun googlet noe mer uskyldig , og derfor tenkte hun ikke noe mer over det, og husker det ikke mange år etter. Ok, så hun googlet noe av mindre betydning og fortsatte vennskapet og dro til Palm beach. Her opplever hun noe veldig ubehagelig, så ubehagelig at hun vil hjem og ringen mannen for å snakke om det. Det kan også legitimere at hun visste så mye, litt avhengig av hva hun opplevde. Det er jo her hun må fortelle hva hun opplevde og Haakon fortelle hva hun sa , og hvordan han opplevde at kona var hos Epstein og hadde det vanskelig. 
jeg hadde et liiite håp om at hun skulle opplyse mer og gi oss noe. Jeg synes ikke intervjuet var noe bra, jeg synes ikke det gikk så bra som det kunne ha gå , men kanskje som forventet 😔 

Hun husker ikke, hun kan ikke si , hun må bevare sin integritet med å ikke si noe … huff , skuffa. Skuffa over HM og. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Og i tillegg hyller han denne personen som "klok"!!!

«When someone show you who they are, believe them»

Hun er sikkert klok og god etter hans standard. MBH også.

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Dette er jo helt tullete.

Vet ikke hvem som har gjort hva med ledelsen i Blå Kors , men et mer upassende "beskytterskap" må man lete lenge og grundig etter.

Har heller ikke sett intervjuet av samme grunn som deg, ventet ikke noe av det, har kun sett utdrag i andre medier. Følte veldig at dette intervjuet kun er laget fordi de var presset opp i en krok.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Her har det tydeligvis vært en grundig forvask. Men oppvasken ble gjort lettvint.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
timbar skrev (14 minutter siden):

Tror Håkon er veldig avhengig av MM, og klarer nok ikke å se for seg en fremtid uten henne.( selv ikke offisielt) Er ikke akkurat som han besitter samme egenskaper som sin farfar, kong Olav som var en viljesterk og selvstendig person.

Veldig trist for kongehuset om han faktisk er så uselvstendig. Synes jo han gjør en god jobb når han vikarierer som regent.
Tenkte det kunne ha vært en løsning at han beholdt henne som en privat, tilbaketrukket støtte hjemme, men uten dronningoppdrag. Selvfølgelig ikke en enkel situasjon å administrere eller leve i det heller, men han burde se at MM ikke har den nødvendige tillit, personlighet eller kall det hva du vil til å bli vår nye dronning.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
krikelikken skrev (4 timer siden):

Ja jeg har lest den. Typisk mordmysterie med tvillinger som tar hverandres plass, men så ville hun skrive litt mer psykodynamisk thriller, alla de dødes tjern og la inn dette med oral historie og falske minner.

Den er en del av Adriane Oliver -syklusen- med Poirot, altså at hun er hjelperen hans. Følte alltid at boka var en som hun skrev på 1940 tallet, men ble utgitt i 1972. Det føles mer realistisk om noen ikke kan huske 40 år tilbake i tid. Poirot går jo rundt og intervjuer de "gamle" på dette stedet, det er de som er "elefanten".

At Mette Marit kan huske at hun IKKE fant at han var seksualforbryter, men ikke kan huske hva, er jo symptomatisk for folk som lyver og later som om de ikke husker. Hun må jo da forklare NÅR hun fikk vite det. Det må jo ha vært et ENORMT sjokk! Særlig siden han hadde gjort henne utrygg da hun besøkte ham!

God oppsummering av boken👍

Og godt poeng hva Mette Marits selektive hukommelse angår. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde ingen forventninger til intervjuet, og ble derfor verken overraska eller skuffa.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (25 minutter siden):

Ønsket ikke (orket ikke) å se dette skuespillet med de to men har fått med meg at mange forventet mer.

Men blåkors, av alle, er tydeligvis fornøyd og vil ha henne som beskytter. Det er meget skuffende!

https://www.nrk.no/norge/organisasjoner-reagerer-etter-epstein-intervjuet-med-kronprinsparet-1.17817480

Æsj, da var jeg ferdig med donasjon til de. Har vært ganske fast giver.

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet
Era Vulgaris skrev (10 minutter siden):

Jeg må si jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som gjør henne til et godt dronningemne. Helt oppriktig. 

Jeg tenker hun blir en tipp topp dronning. Hun er supergod på gjenbruk, en kløpper til å veve og en samvittighetsfull dame som setter andre først. Alt Norges befolkning kan ønske seg. 

Joda, neida. 😁

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (8 timer siden):

Så hun blir dronning, han vil ha henne i den rollen. 😕

Hvis helsen holder 😆😆

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Noen kaller det katastrofeintervju og en helt feilslått PR-strategi fra slottet. 

Vi så hvordan det gikk med den selv tilfredse Andrew M og hans opptreden som intervjuobjekt.

Fatter ikke at det går an å være så arrogante at de ruger på dette ikke-informative liksom-intervjuet i sju uker. Per nå så er jeg faktisk usikker på om de selv mener at de har gitt gode svar i dag. 

Helsa avgjør om hun kan fungere som dronning ifølge MM, la oss heller håpe på at folkemening og politiske beslutninger tar avgjørelsen for henne om at hun blir permanent fristilt.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De befester jo også tanke de har hatt om at det er et stort skille mellom privatliv og jobb for institusjonen. Men da må man nesten legge bort ideen om å være kongelig, som noe en er i kraft av sin person. Da er president mye mer relevant. Men også der ville man måtte stille krav. 

Alstadheim i Aftenposten skriver om akkurat dette med ønsket om privatliv og rolleforståelsen. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/16M2re/rolleforstaaelsen-er-for-svak

«Selv om kronprinsesse Mette-Marit hadde behov for å finne et rom der hun kunne være bare Mette, viste det seg at hun likevel var Norges kronprinsesse. Hun ville være privatperson. Andre så henne med tiara»

Svak rolleforståelse kaller han det

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (9 minutter siden):

Jeg har alltid hatt respekt for Blå Kors og jeg har støttet dem økonomisk tidligere ... aldri mer, hverken respekt eller økonomisk støtte. 

Samme her. Har støttet de fast i mange år på grunn av jobben de gjør. Men skal si opp med begrunnelse.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

For noen arrogante mennesker, hvis de mener på alvor at ingen har noe med hvem de omgås privat hvorfor skal de ha de rollene  de har? Da kan de bli Johnny fra Stovner og Mette-Marit fra Kristiansand, og ikke HKH. Skjønner godt at PST hadde pressekonferanse om deres mandat, hvorfor skal de stå til ansvar for  «kronprinsesse vil ikke» og gemalen sin mangel på moralsk kompass og behov for å gjøre som de vil? Dette gjelder også deres enabling av MBH. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det er det jeg er aller mest skuffet over; strategien som tilsynelatende kun går på å beskytte seg selv mest mulig, ikke være ærlige og å legge seg litt flate, ta ansvar. Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av ærlighet og stå for de feilene du gjør, men disse er ikke Ole og Kari på Hamar, disse skal bli vår konge og dronning. Og når man hadde litt trua på dette intervjuet så blir jo skuffelsen større, man forstår jo at de ikke forteller sannheten. 

Helt enig, ærlighet og medfølgende tillit betyr alt. 

Jeg synes forøvrig også at HM slipper billig unna av mange der ute.  Han er tronarvingen og han har åpenbart også løyet (senest i intervjuet). Han har ikke tatt forhåndsregler angående sikkerhet eller Norges omdømme,  Han har latt MM styre på og gjøre som hun vil. Han setter sin private sfære og flokk før alt annet og mangler totalt rolleforståelse og lojalitet ovenfor landet han er født til å tjene, bli  forsørget av med alle privilegier det gir, og som et kommende overhode som skal samle folket hvor tillit er alfa og omega.

Endret av K_mb
  • Liker 36
  • Nyttig 7
Skrevet
Villroses hage skrev (7 minutter siden):

Veldig trist for kongehuset om han faktisk er så uselvstendig. Synes jo han gjør en god jobb når han vikarierer som regent.
Tenkte det kunne ha vært en løsning at han beholdt henne som en privat, tilbaketrukket støtte hjemme, men uten dronningoppdrag. Selvfølgelig ikke en enkel situasjon å administrere eller leve i det heller, men han burde se at MM ikke har den nødvendige tillit, personlighet eller kall det hva du vil til å bli vår nye dronning.

De bereder grunnen for det i en del av det de sier. Hun er nå så dårlig st hun trenger mye hvilke, tilmålt 20 minutter var NRK fikk. Og hun svarer at hun er usikker på om helsen tillater henne å bidra videre. 

Lurer på hva Slottet tenker når de febrilsk skroller gjennom medier og ekspertkommentatorer og ser de negative reaksjonene. Dette var vel ikke det de håpet på. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...