Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
1600 skrev (7 timer siden):

Hun sier også at han angivelig gjorde noe siste dag i Palm Beach som gjorde at hun ville hjem. Like vel så fortsatte kontakten i ett år?

Hallo?!

Ja, og at hun ringte Haakon fordi det var ubehagelig, og Haakon bekrefter det og at han husker samtalen og hva det gjaldt. Her mener jeg de hadde muligheten til og komme med noe som hjalp på inntrykket. Hvis de hadde fortalt hva Epstein gjorde/ sa som gikk MM til å føle så ubehag at hun måtte ringe HM og snakke om det … kanskje det kunne hjulpet litt. Men neida, det kan de ikke si noe om. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (10 minutter siden):

Siterer meg selv; snakk om å ta feil! Jeg må si at jeg egentlig er litt stum etter dette intervjuet. Jeg tenker på hvor mye er det vi ikke vet, for intervjuet preges jo av at mer kan komme. I tillegg tenker jeg på at dette har gjort at jeg har mistet tillit og respekt for flere i kongefamilien, først og fremst HM. Det er alt som er kommet frem rundt MBH og Epstein saken til sammen som nå gjør at jeg tenker at er HM den rette til å bli Norges neste konge? Er fokuset på oppgaven og folket han skal tjene? Jeg forstår at de alle er i en utrolig vanskelig situasjon, men hvor er ansvarsfølelsen i fht de valgene de har tatt? Menneskelig synes jeg synd på dem, men som fremtidig dronning og konge? Nei, akkurat nå er jeg utrolig usikker. 

Jeg valgte å ikke spekulere i går fordi jeg hadde et genuint håp om ærlighet og at begge la seg flat. Det skjedde ikke, tvert i mot så helte kronprinsparet mer bensin på bålet. Og nei, dette er ikke et kommende kongepar som er verdig tilliten til folket. De splitter, de lyver og de er dysfunksjonelle. Ellers takk, nok er nok!

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
viren skrev (5 minutter siden):

Jeg tror også at det er nødvendig å utrede hvordan en republikk ville sett ut. Jeg har sett tidligere i tråden her at mange er redde for at man skal få en klysete politiker som president, og at man synes det er trygt og stabilt med en kongehus. Skal man først gjennomføre en folkeavstemning må man først beskrive hvordan Norge som republikk vil være, prosessene rundt valg, hvordan en overgang fra monarki til republikk ville foregå også videre. Akkurat nå står valget for mange mellom det kjente og det ukjente, og da velger man ofte det man kjenner til.

Veldig enig med deg savner faktisk at pressen i større grad starter debatten om hvilken type republikk som kan være aktuelt i Norge, det er litt rart for pressen burde jo ikke være så lojal mot Harald så det er et godt spørsmål du stiller, det er på tide ja.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
timbar skrev (5 minutter siden):

Tror Håkon er veldig avhengig av MM, og klarer nok ikke å se for seg en fremtid uten henne.( selv ikke offisielt) Er ikke akkurat som han besitter samme egenskaper som sin farfar, kong Olav som var en viljesterk og selvstendig person.

Jeg satser heller på at HM går av for å ta seg av flokken på fulltid.

Jeg skjønner ikke at noen kan tenke at han er egnet til å være konge etter at han har vært sammen med en person som i løpet av ekteskapet hadde et nært forhold til Epstein i 3 år.

• Liker 27
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
timbar skrev (11 minutter siden):

Tror Håkon er veldig avhengig av MM, og klarer nok ikke å se for seg en fremtid uten henne.( selv ikke offisielt) Er ikke akkurat som han besitter samme egenskaper som sin farfar, kong Olav som var en viljesterk og selvstendig person.

Jeg har alltid hatt sans for kronprinsen frem til historien om Marius sprakk og så hvor elendig det ble håndtert fra kronprinsparets side. Nå har jeg mistet all respekt for HM. En veik, ryggradsløs mann uten rolleforståelse som setter flokken sin fremfor landets beste. Ikke min konge. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
timbar skrev (5 minutter siden):

Håkon kommer aldri til å skille seg fra MM, de som håper på det kan glemme det, han er veldig avhengig av henne, det er sikkert stygt å si men han virker som en tøffelhelt. For de som håper på det må nok heller satse på at MM går lei og skiller seg.

Håper vel ikke på noe som helst når det gjelder dem, men synes det er helt absurd at dette ekteskapet fortsetter samtidig som de peiler seg inn på tronen.

De må gjerne være gifte, men si fra seg tronen

Da kan de jo omgås akkurat hvem de vil.

Vanskelig å si om han er tøffel, ekstremt smart og manipulerende, eller ekstremt kørka.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
luna1 skrev (34 minutter siden):

Eksakt hvilken del av hennes forhistorie viser at hun er godtroende og naiv? 

Jeg forsøkte ikke å fastslå en objektiv egenskap, men å peke på en mulig forklaring. Hovedpoenget mitt var nettopp å unngå bastante konklusjoner om motiv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
viren skrev (11 minutter siden):

Jeg tror også at det er nødvendig å utrede hvordan en republikk ville sett ut. Jeg har sett tidligere i tråden her at mange er redde for at man skal få en klysete politiker som president, og at man synes det er trygt og stabilt med en kongehus. Skal man først gjennomføre en folkeavstemning må man først beskrive hvordan Norge som republikk vil være, prosessene rundt valg, hvordan en overgang fra monarki til republikk ville foregå også videre. Akkurat nå står valget for mange mellom det kjente og det ukjente, og da velger man ofte det man kjenner til.

Jeg kommer ALDRI til å skjønne denne logikken i at man såvisst ikke vil ha en «klysete» (🤓) politiker som president, folkevalgt, som man etter hvert uansett blir kvitt. Men ei klysete dronning som man ikke f får kvitta seg med, se DET vil folk ha. Rare nordmenn. 
Fordi det er så «samlende». 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
K_mb skrev (12 minutter siden):

Jeg valgte å ikke spekulere i går fordi jeg hadde et genuint håp om ærlighet og at begge la seg flat. Det skjedde ikke, tvert i mot så helte kronprinsparet mer bensin på bålet. Og nei, dette er ikke et kommende kongepar som er verdig tilliten til folket. De splitter, de lyver og de er dysfunksjonelle. Ellers takk, nok er nok!

Jeg tror det er det jeg er aller mest skuffet over; strategien som tilsynelatende kun går på å beskytte seg selv mest mulig, ikke være ærlige og å legge seg litt flate, ta ansvar. Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av ærlighet og stå for de feilene du gjør, men disse er ikke Ole og Kari på Hamar, disse skal bli vår konge og dronning. Og når man hadde litt trua på dette intervjuet så blir jo skuffelsen større, det er jo veldig tydelig at de ikke forteller sannheten. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (17 minutter siden):

Ønsket ikke (orket ikke) å se dette skuespillet med de to men har fått med meg at mange forventet mer.

Men blåkors, av alle, er tydeligvis fornøyd og vil ha henne som beskytter. Det er meget skuffende!

https://www.nrk.no/norge/organisasjoner-reagerer-etter-epstein-intervjuet-med-kronprinsparet-1.17817480

Noen kaller det katastrofeintervju og en helt feilslått PR-strategi fra slottet. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Justlooking skrev (17 minutter siden):

Ønsket ikke (orket ikke) å se dette skuespillet med de to men har fått med meg at mange forventet mer.

Men blåkors, av alle, er tydeligvis fornøyd og vil ha henne som beskytter. Det er meget skuffende!

https://www.nrk.no/norge/organisasjoner-reagerer-etter-epstein-intervjuet-med-kronprinsparet-1.17817480

Dette er jo helt tullete.

Vet ikke hvem som har gjort hva med ledelsen i Blå Kors , men et mer upassende "beskytterskap" må man lete lenge og grundig etter.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hvem som har gjort hva med ledelsen i Blå Kors , men et mer upassende "beskytterskap" må man lete lenge og grundig etter.

Jeg har alltid hatt respekt for Blå Kors og jeg har støttet dem økonomisk tidligere ... aldri mer, hverken respekt eller økonomisk støtte. 

• Liker 30
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Jeg satser heller på at HM går av for å ta seg av flokken på fulltid.

Jeg skjønner ikke at noen kan tenke at han er egnet til å være konge etter at han har vært sammen med en person som i løpet av ekteskapet hadde et nært forhold til Epstein i 3 år.

Og i tillegg hyller han denne personen som "klok"!!!

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet
Kvittre skrev (11 minutter siden):

Ja, og at hun ringte Haakon fordi det var ubehagelig, og Haakon bekrefter det og at han husker samtalen og hva det gjaldt. Her mener jeg de hadde muligheten til og komme med noe som hjalp på inntrykket. Hvis de hadde fortalt hva Epstein gjorde/ sa som gikk MM til å føle så ubehag at hun måtte ringe HM og snakke om det … kanskje det kunne hjulpet litt. Men neida, det kan de ikke si noe om. 

Synes den er rar ja for her kunne hun muligens fått noe goodwill ved å fortelle, hun hadde ikke trengt å nevne navn om hun var redd for å inmvolvere noen, så denne er faktisk litt merkelig

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 timer siden):

Hvis det faktisk var helt uskyldig det hun googlet, så er det ikke rart at hun ikke husker detaljene rundt det. Hun hadde garantert husket det hvis det var disse tingene som var kjent som kom frem, så da må man enten velge å tro henne, eller så må man velge å ikke tro henne. Jeg synes hun virket en smule irritert over spørsmålet. Jeg har ikke noe imot det intervjuet. Synes det gikk så bra som det kunne gå, og gikk som forventet. At han hadde oppført seg ubehagelig mot henne også, tror jeg på. Den mannen var jo nasty as fuck, så hvorfor skulle akkurat MM slippe unna. Og at han var manipulerende, vet vi jo også. 

Jeg ser muligheten for at hun googlet noe mer uskyldig , og derfor tenkte hun ikke noe mer over det, og husker det ikke mange år etter. Ok, så hun googlet noe av mindre betydning og fortsatte vennskapet og dro til Palm beach. Her opplever hun noe veldig ubehagelig, så ubehagelig at hun vil hjem og ringen mannen for å snakke om det. Det kan også legitimere at hun visste så mye, litt avhengig av hva hun opplevde. Det er jo her hun må fortelle hva hun opplevde og Haakon fortelle hva hun sa , og hvordan han opplevde at kona var hos Epstein og hadde det vanskelig. 
jeg hadde et liiite håp om at hun skulle opplyse mer og gi oss noe. Jeg synes ikke intervjuet var noe bra, jeg synes ikke det gikk så bra som det kunne ha gå , men kanskje som forventet 😔 

Hun husker ikke, hun kan ikke si , hun må bevare sin integritet med å ikke si noe … huff , skuffa. Skuffa over HM og. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Og i tillegg hyller han denne personen som "klok"!!!

«When someone show you who they are, believe them»

Hun er sikkert klok og god etter hans standard. MBH også.

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Har heller ikke sett intervjuet av samme grunn som deg, ventet ikke noe av det, har kun sett utdrag i andre medier. Følte veldig at dette intervjuet kun er laget fordi de var presset opp i en krok.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Her har det tydeligvis vært en grundig forvask. Men oppvasken ble gjort lettvint.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
timbar skrev (14 minutter siden):

Veldig trist for kongehuset om han faktisk er så uselvstendig. Synes jo han gjør en god jobb når han vikarierer som regent.
Tenkte det kunne ha vært en løsning at han beholdt henne som en privat, tilbaketrukket støtte hjemme, men uten dronningoppdrag. Selvfølgelig ikke en enkel situasjon å administrere eller leve i det heller, men han burde se at MM ikke har den nødvendige tillit, personlighet eller kall det hva du vil til å bli vår nye dronning.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
krikelikken skrev (4 timer siden):

Ja jeg har lest den. Typisk mordmysterie med tvillinger som tar hverandres plass, men så ville hun skrive litt mer psykodynamisk thriller, alla de dødes tjern og la inn dette med oral historie og falske minner.

Den er en del av Adriane Oliver -syklusen- med Poirot, altså at hun er hjelperen hans. Følte alltid at boka var en som hun skrev på 1940 tallet, men ble utgitt i 1972. Det føles mer realistisk om noen ikke kan huske 40 år tilbake i tid. Poirot går jo rundt og intervjuer de "gamle" på dette stedet, det er de som er "elefanten".

At Mette Marit kan huske at hun IKKE fant at han var seksualforbryter, men ikke kan huske hva, er jo symptomatisk for folk som lyver og later som om de ikke husker. Hun må jo da forklare NÅR hun fikk vite det. Det må jo ha vært et ENORMT sjokk! Særlig siden han hadde gjort henne utrygg da hun besøkte ham!

God oppsummering av boken👍

Og godt poeng hva Mette Marits selektive hukommelse angår. 

• Liker 10
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...