Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (37 minutter siden):

Jeg merket meg også det der og tenker at grunnen til at hun kommer med en slik halvveis opplysning er å sikre seg hvis det kommer fram senere. Det kan for eksempel ha noe med bildet som ble nevnt i en e-post. Da har hun tenkt å si at hun følte seg presset.

Det du sier stemmer sikkert. For det er nettopp  slike svar som ikke gir mening Mette-Marit gir.  For hva med jenta som ble igjen med Epstein?  Hva men alle de unge jentene hun så?  Jeg stiller ikke spørsmålene til deg.  Det er som sagt nettopp fordi  et slikt svar ville vært ekstremt selvsentrert og ikke gi noe mening at jeg tror den tolkningen din er riktig. 

Selv om tolkningen din ikke skulle være riktig så har hun jo fortsatt vært med på det bildet og sett mange unge jenter hos Epstein. Mette-Marit sier hun følte seg utrygg. Men det er ikke så farlig med barna.

Endret av SVK
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er allerede mange poster om dette på Bluesky. På eks antall språk. Enn så lenge er det bare nøytral rapportering. Men jeg er spent på om kommunikasjonseksperter i andre land kommer til å uttale seg utover dagen. For jeg tror denne emosjonelle håndteringen av en vanskelig situasjon er mindre vanlig ute i den store verden.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Akkurat det synes jeg ikke er det minste rart. Har også vært langt unna mannen min, men han er den første jeg ringer hvis det skjer noe jeg trenger emosjonell støtte til. 

Har du livvakter?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

I følge henne selv så hun ingenting. Rart at hun ikke så bildene i det minste, de hang jo der. 

Det skurrer, for å si det mildt. Bildene fra huset er ikke akkurat bra.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

ser mange av de som ellers er kritiske berømmer HM for å stå ved hennes side. Det er et veldig merkelig syn å ha. Personlig var jeg sterkt kritisk til at Vågå-ordførerens kone forble ved hans side, det sier mye om hennes manglende sjelsevner og manglende ryggrad, og det samme mener jeg om at at HM blir hos MM, og for så vidt at han fortsetter å støtte stesønnen.

Hadde HM gått fra henne midt oppi alt dette, hadde det også vært galt.
Hvem vil vel ha en fremtidig konge som ikke engang kan stå støtt ved sin kones side når det blåser litt hardt? 

Det er jo ikke direkte landsforræderi hun har begått, selvom hun har oppført seg mildt sagt svært kritikkverdig. 

Hva som skjer når støvet har lagt seg, derimot, er forhåpentligvis en helt annen sak. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Her var mye vanskelig. Hun har det vanskelig, sykdommen er vanskelig, sønnen har det vanskelig, det er vanskelig å huske. 

Vel, slik har vel situasjonen vært i noen år? Sønnen har ikke plutselig blitt rusmisbruker, hun har ikke plutselig blitt syk, Epstein forbindelsen har ikke plutselig blitt en del av fortiden hennes. Og fordi om denne epostkontoen visst nok er avsluttet, så skal ingen fortelle meg at ikke Google og Microsoft ikke har dette lagret et eller annet sted. Så å få tak i det, det tenker jeg faktisk er mulig. Om man vil.

Ja, jeg får sympati med henne i form av at dette er vanskelig, men at en situasjon er vanskelig er en unnskyldning som ikke holder i det lange løp.

Men, mest av alt ble jeg overrasket over at HM visste om kontakten. Var ikke han heller i stand til å google???

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Har du livvakter?

Hva skal livvaktene gjøre hvis hun ikke var i fysisk fare? Hun ville snakke med mannen sin, er det så rart? 

1600 skrev (1 minutt siden):

Det skurrer, for å si det mildt. Bildene fra huset er ikke akkurat bra.

Nei, de er ikke det. Jeg er en nysgjerrig person, jeg hadde definitivt studert bilder, særlig når det henge så mange. Hadde tenkt "hva er det han liker å ramme inn?" 😬

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Og hva mener Tjessem Høiby egentlig om at JE var en veldig "dårlig person", som hun presiserer hurtig at hun ikke har noe kunnskap om overhode at er en overgriper.

Hun sier bare at hun erfarte at han var en dårlig menn, hun ble angivelig utrygg ved besøk på voldtekts-palasset.

Men hun har kanskje glemt hva det var som gjorde at hun anså ham for å være "dårlig". 

Hun er jo tross alt lungesyk.*ironi*

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Linazer skrev (1 time siden):

Hvem er denne felles vennen hun refererer mange ganger til i intervjuet?

Fysikeren Boris Nikolic, tidl Bill Gates rådgiver og ansatt i i flere av hans selskaper og stiftelser. Også en god venn av Epstein.

• Liker 11
Skrevet
CeXNS skrev (14 minutter siden):

Jeg antar du ikke har en livvakt du kan ringe til? Deri ligger forskjellen. 

Hun hadde nok ringt dem om det var en livvakt jobb. Det er ikke sikkert det var, men en samtale hun mest hadde behov for å ta opp med mannen sin. Det må hun vel få lov til om hun vil.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Nuclea skrev (2 minutter siden):

Hadde HM gått fra henne midt oppi alt dette, hadde det også vært galt.
Hvem vil vel ha en fremtidig konge som ikke engang kan stå støtt ved sin kones side når det blåser litt hardt? 

Det er jo ikke direkte landsforræderi hun har begått, selvom hun har oppført seg mildt sagt svært kritikkverdig. 

Hva som skjer når støvet har lagt seg, derimot, er forhåpentligvis en helt annen sak. 

Hvor tar du det i fra at det også ville vært galt om han gikk fra henne? Utrolig merkelig påstand.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (7 minutter siden):

ser mange av de som ellers er kritiske berømmer HM for å stå ved hennes side. Det er et veldig merkelig syn å ha. Personlig var jeg sterkt kritisk til at Vågå-ordførerens kone forble ved hans side, det sier mye om hennes manglende sjelsevner og manglende ryggrad, og det samme mener jeg om at at HM blir hos MM, og for så vidt at han fortsetter å støtte stesønnen.

Enig med deg her. 

Det eneste jeg satt å tenkte under hele seansen var; cry me a river 😴 MM virker sterkere i sine uttalelser enn noen gang før. Bortsett fra de gråte greiene når det var snakk om ofrene da. Som det virket som hun manglet totalt empati for. Hun har hatt 7 uker på å øve seg opp svada. Men tipper det er ganske mange på 50+ som nå er villig til å tilgi. Jeg er under 50…

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Det du sier stemmer sikkert. For det er nettopp  slike svar som ikke gir mening Mette-Marit gir.  For hva med jenta som ble igjen med Epstein?  Hva men alle de unge jentene hun så?  Jeg stiller ikke spørsmålene til deg.  Det er som sagt nettopp fordi  et slikt svar ville vært ekstremt selvsentrert og ikke gi noe mening at jeg tror den tolkningen din er riktig. 

Selv om tolkningen din ikke skulle være riktig så har hun jo fortsatt vært med på det bildet og sett mange unge jenter hos Epstein. Mette-Marit sier hun følte seg utrygg. Men det er ikke så farlig med barna.

Første artikkel har kun bilde av ansiktet til Mette-Marit og den andre artikkelen har bilde av Mette-Marit og jenta i biki, men hvor ansikene er fjernet med svarte firkanter.

https://www.nrk.no/norge/hun-skal-ha-sendt-bildet-av-kronprinsesse-mette-marit-til-jeffrey-epstein-etter-besoket-i-palm-beach-1.17752650
https://www.vg.no/nyheter/i/k03roL/bilde-av-mette-marit-fra-epsteins-villa-i-palm-beach

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Fysikeren Boris Nikolic, tidl Bill Gates rådgiver og ansatt i i flere av hans selskaper og stiftelser. Også en god venn av Epstein.

Fysiker? Han er vel designer?

Skrevet

Journalisten burde spurte rett ut: Har du hatt en seksuell relasjon til Jeffrey Epstein eller noen i hans omgangskret.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
krikelikken skrev (Akkurat nå):

Journalisten burde spurte rett ut: Har du hatt en seksuell relasjon til Jeffrey Epstein eller noen i hans omgangskret.

Hvorfor det egentlig?

• Liker 4
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hun hadde nok ringt dem om det var en livvakt jobb. Det er ikke sikkert det var, men en samtale hun mest hadde behov for å ta opp med mannen sin. Det må hun vel få lov til om hun vil.

Hun ville ikke gå innpå hva det var han gjorde som gjorde at hun følte seg utrygg. Jeg tipper at hvis han hadde tatt på henne eller gjort andre fysiske tilnærmelser, så ville hun faktisk ringt livvaktene, og da ville hun ha kuttet kontakt med en gang. Epstein var jo ikke dum, og var nok klar over at han ikke kunne gå så langt over grensen om han fortsatt ville ha henne i nettverket sitt. Var nok snakk om slibrige kommentarer eller noe i den duren, tipper jeg. Noe som er akkurat på grensa, siden hun faktisk fortsatte kontakten en stund til. Epstein var jo en master manipulator, og visste vel nøyaktig hva han drev med.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Leonaen skrev (3 minutter siden):

Enig med deg her. 

Det eneste jeg satt å tenkte under hele seansen var; cry me a river 😴 MM virker sterkere i sine uttalelser enn noen gang før. Bortsett fra de gråte greiene når det var snakk om ofrene da. Som det virket som hun manglet totalt empati for. Hun har hatt 7 uker på å øve seg opp svada. Men tipper det er ganske mange på 50+ som nå er villig til å tilgi. Jeg er under 50…

Hun skammer seg ikke over noe, men hun er krenket av alt. Særlig at pressen er interessert i det hun mener er privatlivet. 

Synes det ser ut som om hun leser svarene sine utenfor kamerafeltet jeg. 

Synes også den falske gråten hennes er latterlig. Har hatt mer troverdige samtaler med ungdomskjærester som har vært på fest i helga og rotet med noen andre. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Eneste håpet som gjenstår i den familien er SM. IA står lojalt med mor.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...