Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (43 minutter siden):

Har ikke sett hele intervjuet enda, men jeg må berømme journalisten så langt. Han spør direkte spørsmål som det ikke er mulig å ta feil av hva han mener med. Og så måtte jeg fnise litt da han spurte om tonen i e-mailene var intim. Kronprinsessen sier hun ikke opplever det, men at den var mer kameratslig, hvorpå journalisten bare svarer "mm" før han går videre.

Ellers vil jeg si at jeg synes at hun puster mye når hun snakker, så at sykdommen har blitt verre, tror jeg 100% på. Kan selvsagt også være stress, lite søvn og ellers uro i kroppen pga alt som skjer i tillegg. 

Ja, det «hmmmh» la jeg også godt merke til! 😂

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (12 minutter siden):

Ingen skal skyte deg. Men jeg synes denne saken og diskusjonen bringer frem folk sine evner til å lese andre, analysere og se litt under overflaten. Og din kompetanse på det området, er det du som må leve med. 

Virkelig sjarmerende, det må jeg si. Og klokka har bare såvidt passert morgenkvisten. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så ble det som jeg fryktet, bare svada, selvmedlidenhet, falsk gråt og betimelig hukommelsestap når det gjaldt viktige spørsmål hun burde ha avklart. Jeg regner med at enda flere nå trekker seg fra samarbeid med henne, og sjansen hun hadde til å gjenopprette noe av sitt omdømmes, må regnes for tapt. Skuffet, men jeg er enda mer skuffet over tøffelen av en mann hun har. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 28
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Ja, det «hmmmh» la jeg også godt merke til! 😂

Ikke sant? 🤭

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (9 minutter siden):

Hvorfor ringer hun Haakon som er et helt annet sted når hun er utrygg på mannen? Ville det ikke være nærliggende å ta kontakt med livvakttjenesten?

Antagelig fordi hun ikke var så utrygg. Hvis det er sant at en slik situasjon oppsto, ville Epstein neppe gjøre henne fysisk utrygg. Det første jeg tenker på er at en middelaldrende mor ikke var av hans interesse. At hab muligens kan ha utøvet noe press på henne på annen måte er sikkert ikke utenkelig. Det vil isåfall ha vært naturlig at hun konfronterte sin mann. 

Men sannhetsgehalten i dette, særlig med tanke på at hun fortsatte kontakten... Den er jeg i tvil om. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror verken HM er kontrollert eller en tøffel. Dette er akkurat hva han ønsker å være.

De to fortjener hverandre.

• Liker 12
  • Nyttig 17
Skrevet

ser mange av de som ellers er kritiske berømmer HM for å stå ved hennes side. Det er et veldig merkelig syn å ha. Personlig var jeg sterkt kritisk til at Vågå-ordførerens kone forble ved hans side, det sier mye om hennes manglende sjelsevner og manglende ryggrad, og det samme mener jeg om at at HM blir hos MM, og for så vidt at han fortsetter å støtte stesønnen.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

En livvakt er ikke en ektefelle. Kanskje det var ektefellen hun trengte å snakke med? 

Ja, kanskje hun etter 3 dager i huset endelig så bildene på veggen? 🤪

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Ja, kanskje hun etter 3 dager i huset endelig så bildene på veggen? 🤪

I følge henne selv så hun ingenting. Rart at hun ikke så bildene i det minste, de hang jo der. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Jeg antar du ikke har en livvakt du kan ringe til? Deri ligger forskjellen. 

Jeg går ut fra at «ubehagelig» er mer ektemann-mat enn «farlig», som nok ville vært livvakt-materiale. 

Hadde hun følt hun var i akutt fare, tipper jeg livvakten hadde blitt tilkalt før hun ringte HM. 

• Liker 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Virkelig sjarmerende, det må jeg si. Og klokka har bare såvidt passert morgenkvisten. 

hva tenker du om intervjuet da? Bør alle nå legge ballen død, bibliotekforeningen korsfestet og alle bøye nakken for hennes ærbødighet kommende dronning MM?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (37 minutter siden):

Jeg merket meg også det der og tenker at grunnen til at hun kommer med en slik halvveis opplysning er å sikre seg hvis det kommer fram senere. Det kan for eksempel ha noe med bildet som ble nevnt i en e-post. Da har hun tenkt å si at hun følte seg presset.

Det du sier stemmer sikkert. For det er nettopp  slike svar som ikke gir mening Mette-Marit gir.  For hva med jenta som ble igjen med Epstein?  Hva men alle de unge jentene hun så?  Jeg stiller ikke spørsmålene til deg.  Det er som sagt nettopp fordi  et slikt svar ville vært ekstremt selvsentrert og ikke gi noe mening at jeg tror den tolkningen din er riktig. 

Selv om tolkningen din ikke skulle være riktig så har hun jo fortsatt vært med på det bildet og sett mange unge jenter hos Epstein. Mette-Marit sier hun følte seg utrygg. Men det er ikke så farlig med barna.

Endret av SVK
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er allerede mange poster om dette på Bluesky. På eks antall språk. Enn så lenge er det bare nøytral rapportering. Men jeg er spent på om kommunikasjonseksperter i andre land kommer til å uttale seg utover dagen. For jeg tror denne emosjonelle håndteringen av en vanskelig situasjon er mindre vanlig ute i den store verden.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Akkurat det synes jeg ikke er det minste rart. Har også vært langt unna mannen min, men han er den første jeg ringer hvis det skjer noe jeg trenger emosjonell støtte til. 

Har du livvakter?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

I følge henne selv så hun ingenting. Rart at hun ikke så bildene i det minste, de hang jo der. 

Det skurrer, for å si det mildt. Bildene fra huset er ikke akkurat bra.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

ser mange av de som ellers er kritiske berømmer HM for å stå ved hennes side. Det er et veldig merkelig syn å ha. Personlig var jeg sterkt kritisk til at Vågå-ordførerens kone forble ved hans side, det sier mye om hennes manglende sjelsevner og manglende ryggrad, og det samme mener jeg om at at HM blir hos MM, og for så vidt at han fortsetter å støtte stesønnen.

Hadde HM gått fra henne midt oppi alt dette, hadde det også vært galt.
Hvem vil vel ha en fremtidig konge som ikke engang kan stå støtt ved sin kones side når det blåser litt hardt? 

Det er jo ikke direkte landsforræderi hun har begått, selvom hun har oppført seg mildt sagt svært kritikkverdig. 

Hva som skjer når støvet har lagt seg, derimot, er forhåpentligvis en helt annen sak. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Her var mye vanskelig. Hun har det vanskelig, sykdommen er vanskelig, sønnen har det vanskelig, det er vanskelig å huske. 

Vel, slik har vel situasjonen vært i noen år? Sønnen har ikke plutselig blitt rusmisbruker, hun har ikke plutselig blitt syk, Epstein forbindelsen har ikke plutselig blitt en del av fortiden hennes. Og fordi om denne epostkontoen visst nok er avsluttet, så skal ingen fortelle meg at ikke Google og Microsoft ikke har dette lagret et eller annet sted. Så å få tak i det, det tenker jeg faktisk er mulig. Om man vil.

Ja, jeg får sympati med henne i form av at dette er vanskelig, men at en situasjon er vanskelig er en unnskyldning som ikke holder i det lange løp.

Men, mest av alt ble jeg overrasket over at HM visste om kontakten. Var ikke han heller i stand til å google???

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Har du livvakter?

Hva skal livvaktene gjøre hvis hun ikke var i fysisk fare? Hun ville snakke med mannen sin, er det så rart? 

1600 skrev (1 minutt siden):

Det skurrer, for å si det mildt. Bildene fra huset er ikke akkurat bra.

Nei, de er ikke det. Jeg er en nysgjerrig person, jeg hadde definitivt studert bilder, særlig når det henge så mange. Hadde tenkt "hva er det han liker å ramme inn?" 😬

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Og hva mener Tjessem Høiby egentlig om at JE var en veldig "dårlig person", som hun presiserer hurtig at hun ikke har noe kunnskap om overhode at er en overgriper.

Hun sier bare at hun erfarte at han var en dårlig menn, hun ble angivelig utrygg ved besøk på voldtekts-palasset.

Men hun har kanskje glemt hva det var som gjorde at hun anså ham for å være "dårlig". 

Hun er jo tross alt lungesyk.*ironi*

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...