Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ringer hun Haakon som er et helt annet sted når hun er utrygg på mannen? Ville det ikke være nærliggende å ta kontakt med livvakttjenesten?

Akkurat det synes jeg ikke er det minste rart. Har også vært langt unna mannen min, men han er den første jeg ringer hvis det skjer noe jeg trenger emosjonell støtte til. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ringer hun Haakon som er et helt annet sted når hun er utrygg på mannen? Ville det ikke være nærliggende å ta kontakt med livvakttjenesten?

Er da helt normalt. Det ville også jeg valgt.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ang journalisten og spørsmål osv: når intervjuobjektet utleverer seg selv så til de grader på egen hånd så kan det faktisk være lurt å ikke leke revolverjournalist, og heller bare la uteblitte svar, rare svar, kroppsspråk og upassende reaksjoner tale for seg. Det eneste som hadde skjedd om han hadde boret mer er at hun hadde nektet å svare like fullt, og blitt mer sur, kanskje hadde avbrutt intervjuet. Hun sier uansett alt ved at hun svarer, eller ikke svarer, som hun gjør.

Og som en annen påpeker: dette bekrefter hvem hun er, og hun kommer ikke til å forandre seg. Det blir en jævlig klein 17.mai i år… 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Når jeg tenker over det så stiller NRK-journalist Petter Oulie-Hauge de fleste spørsmål han skal stille.
Men han skjønner at alle oppfølgingsspørsmål han prøver på så vil Mette IKKE svare, hun er på gråten, hun stammer og stokker på ordene, og mener dette hører privatlivet til. Det er håpløst med oppfølgingsspørsmål. 
Det er sjelden man ser noen blir intervjuet ikke trenger å svare på noe og likevel gir oss et godt bilde hvem du er. Falsk, manipulerende, virkelighetsfjern og veldig lite troverdig. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Akkurat det synes jeg ikke er det minste rart. Har også vært langt unna mannen min, men han er den første jeg ringer hvis det skjer noe jeg trenger emosjonell støtte til. 

Jeg antar du ikke har en livvakt du kan ringe til? Deri ligger forskjellen. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Cookie123 skrev (37 minutter siden):

Kan være enig i at det er litt rart at hun ikke husker hva hun googlet, som ikke så bra ut. Men, som hun sa, det er faktisk 15 år siden!! Ellers synes jeg det var et fint intervju. 

Shoot me!

Hun kan jo bare gå inn i sin egen mailboks og sjekke, om hun er usikker. Evt få hjelp av noen til å hente det frem om det er slettet. Hvis man virkelig vil si sannheten da...

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
RoffeHarry skrev (1 minutt siden):

Når jeg tenker over det så stiller NRK-journalist Petter Oulie-Hauge de fleste spørsmål han skal stille.
Men han skjønner at alle oppfølgingsspørsmål han prøver på så vil Mette IKKE svare, hun er på gråten, hun stammer og stokker på ordene, og mener dette hører privatlivet til. Det er håpløst med oppfølgingsspørsmål. 
Det er sjelden man ser noen blir intervjuet ikke trenger å svare på noe og likevel gir oss et godt bilde hvem du er. Falsk, manipulerende, virkelighetsfjern og veldig lite troverdig. 

Du sa det enda mer presist enn meg. Og hvis han hadde gått hardere til verks ville støttespillerne til MM uansett hatt sympati for henne. Nå er det faktisk mulig å nå inn til dem, fordi journalisten ikke var slem. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
RoffeHarry skrev (Akkurat nå):

Å begynne å grine er også en måte å manipulere situasjonen på. Dessverre er det mange som ikke skjønner dette. «stakkar, nå må hun få fred, dette ser vi er vanskelig, bla bla bla». Du finner disse i kommentarfeltet på f eks facebook. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

En livvakt er ikke en ektefelle. Kanskje det var ektefellen hun trengte å snakke med? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (43 minutter siden):

Har ikke sett hele intervjuet enda, men jeg må berømme journalisten så langt. Han spør direkte spørsmål som det ikke er mulig å ta feil av hva han mener med. Og så måtte jeg fnise litt da han spurte om tonen i e-mailene var intim. Kronprinsessen sier hun ikke opplever det, men at den var mer kameratslig, hvorpå journalisten bare svarer "mm" før han går videre.

Ellers vil jeg si at jeg synes at hun puster mye når hun snakker, så at sykdommen har blitt verre, tror jeg 100% på. Kan selvsagt også være stress, lite søvn og ellers uro i kroppen pga alt som skjer i tillegg. 

Ja, det «hmmmh» la jeg også godt merke til! 😂

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (12 minutter siden):

Ingen skal skyte deg. Men jeg synes denne saken og diskusjonen bringer frem folk sine evner til å lese andre, analysere og se litt under overflaten. Og din kompetanse på det området, er det du som må leve med. 

Virkelig sjarmerende, det må jeg si. Og klokka har bare såvidt passert morgenkvisten. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så ble det som jeg fryktet, bare svada, selvmedlidenhet, falsk gråt og betimelig hukommelsestap når det gjaldt viktige spørsmål hun burde ha avklart. Jeg regner med at enda flere nå trekker seg fra samarbeid med henne, og sjansen hun hadde til å gjenopprette noe av sitt omdømmes, må regnes for tapt. Skuffet, men jeg er enda mer skuffet over tøffelen av en mann hun har. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 28
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Ja, det «hmmmh» la jeg også godt merke til! 😂

Ikke sant? 🤭

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (9 minutter siden):

Antagelig fordi hun ikke var så utrygg. Hvis det er sant at en slik situasjon oppsto, ville Epstein neppe gjøre henne fysisk utrygg. Det første jeg tenker på er at en middelaldrende mor ikke var av hans interesse. At hab muligens kan ha utøvet noe press på henne på annen måte er sikkert ikke utenkelig. Det vil isåfall ha vært naturlig at hun konfronterte sin mann. 

Men sannhetsgehalten i dette, særlig med tanke på at hun fortsatte kontakten... Den er jeg i tvil om. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror verken HM er kontrollert eller en tøffel. Dette er akkurat hva han ønsker å være.

De to fortjener hverandre.

• Liker 10
  • Nyttig 17
Skrevet

ser mange av de som ellers er kritiske berømmer HM for å stå ved hennes side. Det er et veldig merkelig syn å ha. Personlig var jeg sterkt kritisk til at Vågå-ordførerens kone forble ved hans side, det sier mye om hennes manglende sjelsevner og manglende ryggrad, og det samme mener jeg om at at HM blir hos MM, og for så vidt at han fortsetter å støtte stesønnen.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

En livvakt er ikke en ektefelle. Kanskje det var ektefellen hun trengte å snakke med? 

Ja, kanskje hun etter 3 dager i huset endelig så bildene på veggen? 🤪

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Ja, kanskje hun etter 3 dager i huset endelig så bildene på veggen? 🤪

I følge henne selv så hun ingenting. Rart at hun ikke så bildene i det minste, de hang jo der. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Jeg går ut fra at «ubehagelig» er mer ektemann-mat enn «farlig», som nok ville vært livvakt-materiale. 

Hadde hun følt hun var i akutt fare, tipper jeg livvakten hadde blitt tilkalt før hun ringte HM. 

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Virkelig sjarmerende, det må jeg si. Og klokka har bare såvidt passert morgenkvisten. 

hva tenker du om intervjuet da? Bør alle nå legge ballen død, bibliotekforeningen korsfestet og alle bøye nakken for hennes ærbødighet kommende dronning MM?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...