Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selektiv hukommelse på de rette steder ser ut til å være et genetisk trekk hos Høiby klanen. Det passer vel best å si at hun også ble et offer, men vil selvfølgelig ikke fortelle om det….for da blir det jo enda mer synd på hun….. Det er så utrolig barnslig oppførsel, dette var bare pinlig å se på. Blikket vandrer på en måte som tilsier at hun lyver, og hun blir fort litt skarp i tonen når det er noe hun ikke vil snakke om. “Må få beholde min integritet” - hva er det da? Party? Flørting med pedofile? Luksusreiser?

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

PR-avdelingen på slottet bør avvikles. Reformer må til.

Dette går ikke i lengden om man ikke evner å være litt ærlig og ta bare bittelitt reelt ansvar utover å si det på en flosklete måte.

Handling er det eneste som betyr noe, og der feiler MM på så mange punkter at det er trist.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette var et veldig "underwhelming" intervju! Nå kjenner jeg (selvsagt) ikke MM, men syns hun virket fake. Dette intervjuet, og hvordan fremstå troverdig, har hun øvd mye på (tror jeg). Med det sagt, let it go. Dette får ikke noen flere konsekvenser. De (MM + HM) syns dette er en storm i et vannglass (tror jeg). Kongehuset har fått en ripe i lakken, og om litt er alt glemt.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ydmykhet var det lite av i dette intervjuet. Hun har mest stilt opp for å si at hun ble manipulert og lurt, at hun synes synd på ofrene, ikke er synd på henne (DER ER VI HELT ENIGE) og at hun ikke vil svare på så private spørsmål. 

0/10 poeng. At Nrk måtte betale lønn til disse i Nrk som har stilt opp for å produsere dette intervjuet er meningsløs bruk av skattebetalernes penger. Synd at de måtte bruke tiden på dette.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hanne67 skrev (25 minutter siden):

Uansett hva hun hadde sagt i intervjuet så blir det aldri godt nok i denne tråden. 

Se intervjuet. 

Ved ettertanke så mener jeg faktisk at eks-prins Andrew kom bedre ut av sitt intervju. Well played, Høiby-fam.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
anno19 skrev (3 minutter siden):

Selektiv hukommelse på de rette steder ser ut til å være et genetisk trekk hos Høiby klanen. Det passer vel best å si at hun også ble et offer, men vil selvfølgelig ikke fortelle om det….for da blir det jo enda mer synd på hun….. Det er så utrolig barnslig oppførsel, dette var bare pinlig å se på. Blikket vandrer på en måte som tilsier at hun lyver, og hun blir fort litt skarp i tonen når det er noe hun ikke vil snakke om. “Må få beholde min integritet” - hva er det da? Party? Flørting med pedofile? Luksusreiser?

Skarp i tonen, ut med klørne, arrogant og ikke ydmyk.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Et intervju som har blitt planlagt av Pr rådgiverene og residert over lang tid.  Beklager men tilliten til MM er null.

Endret av Stina234
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Wow.

Kjenner jeg er både skuffet og provosert.

Intervjuet tilføyer INGENTING nytt. Alt som sies, ligger allerede i det som er kjent. Det er bare pakket inn i flere ord. Å stille opp slik, uten å åpne opp mer, er jo en fornærmelse mot publikum.

Gråten leser jeg ikke som egentlig ansvarserkjennelse, men mer som ubehaget ved å måtte si noe vanskelig og bli konfrontert med hvordan det ser ut utenfra. Det fremstår mer som selvmedlidenhet enn som selvinnsikt.

Kontrasten til det HM sier om henne, omsorgsfull, klok og sterk, er grell!! Jeg ser rett og slett ikke det samme.

Er HM virkelig så fjottete? 

Og så er det kroppsspråket: smilene, latteren, det strenge blikket når hun ikke vil svare. For meg avslører det en holdning som skurrer, særlig når hun samtidig snakker om tillit som en viktig verdi. Hun må jo for all del ikke være et perfekt forbilde. Men da passer heller ikke rollen, eller måten denne plattformen brukes på.

Hun smiler fornøyd etter visse svar. Det passer seg ikke. Hun får et strengt blikk når hun ikke vil svare. Det passer seg ikke. Hun ler når hun skal fortelle oss "hvordan hun er", det passer seg ikke. Og på toppen av dette snakker hun om at tillit er en viktig vedi i vårt samfunn. Hvordan lever hun det ut selv? Er hun et forbilde, tenker hun selv og HM det...?

Og så er det formuleringen om MBH som «en ung mann i en krevende situasjon». Å si det, når alle kjenner til hvordan han har oppført seg og snakket til kvinner, er direkte ekkelt og upassende. At hun tør.

Oooog når hun til slutt snakker om sin store respekt for kongeparet, oppleves det bare som smiger. Og i den settingen kunne hun vel knapt sagt noe annet. Det kan selvsagt være oppriktig ment, men alt hun sier blir jo farget av de glimtvis ganske ubehagelige sidene hun også viser underveis: holdningen, uttrykkene, de små reaksjonene som kaster skygger over resten.

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
heppernkax skrev (16 minutter siden):

Hun kan huske at hun googlet ham og at hun IKKE FANT noe om seksualforbrytelsene hans. Men ikke hva.

Hahaha. Det er som når et barn lyver.

Er helt enig med siste setning. Jeg vet ikke om du har sett  Andrew-intervjuet. Han gjør det samme.   Du har sikkert sett bildet av Andrew og Virginia Giuffre.  Andrew blir spurt om bildet og han svarer at det må være falskt. Andrew svarer at bildet er tatt i andre etasje og der har han aldri vært. Men hvordan vet han hvilket rom bildet er tatt i om han aldri har vært der?

Andrew var strålende fornøyd med det intervjuet da det var ferdig. Selv om han ble slaktet etterpå. 

Andrew som Mette-Marit har kun "yes men" rundt seg som later som de tror på alt de sier. Så ender de med å lure seg selv til å tro at de kan si hva som helst og likevel lure andre. 

Som får meg til å stille spørsmål  ved vennene til kronprinsparet. 

Endret av SVK
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (25 minutter siden):

Hun sier hun ble manipulert, men jeg opplever MM manipulerende. 

Bingo!!

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Avispapir skrev (2 minutter siden):

Ydmykhet var det lite av i dette intervjuet. Hun har mest stilt opp for å si at hun ble manipulert og lurt, at hun synes synd på ofrene, ikke er synd på henne (DER ER VI HELT ENIGE) og at hun ikke vil svare på så private spørsmål. 

0/10 poeng. At Nrk måtte betale lønn til disse i Nrk som har stilt opp for å produsere dette intervjuet er meningsløs bruk av skattebetalernes penger. Synd at de måtte bruke tiden på dette.

hun sier med ord at det ikke er synd på henne, mens hun samtidig forteller om hvordan HUN har blitt lurt og manipulert, hvor syk hun er, hvor tøft det er å være mor til en sønn som «står i en vanskelig situasjon» (!!!), etc etc.

Det er tydelig at hun selv synes det er henne (og sønnen) det er mest synd på, og at medlidenhet med ofrene bare er tomme ord. 

Om sønnens ofre var det vel ikke noen tomme ord engang.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er INGEN mulighet for at hun ikke hørte rykter i egen omgangskrets (eller fanget opp fra media) at han var dømt overgriper og mistenkt for grovete overgrep enn han ble dømt for). Jeg skjønnet at hun sikkert ikke satt å leste sladdersider på nett, men dette var nyheter som kom opp i vanlig norsk og utenlandsk presse.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mette-Marit svarer generelt om anger og dårlig dømmekraft i Epstein-saken, men unngår konkrete spørsmål om hvor tett kontakten var, om de var alene, hva hun visste. Resultatet er at de viktigste spørsmålene fortsatt står ubesvart, jf. https://www.vg.no/nyheter/i/zOApe4/epstein-intervjuet-dette-er-spoersmaalene-kronprinsessen-ikke-svarte-paa

Dette stilner nok ikke kritikken.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Følgende sitat fra intervjuet oppsummerer alt. 

«Samtidig er det viktig for meg å si at hvis jeg har gjort noe som har bidratt til å gi ham legitimitet på noe vis, er jo det forferdelig vanskelig for meg, selvfølgelig.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

oversatt: jeg tror ikke jeg har gitt Epstein legitimitet, men hvis jeg har gjort det, er det meg det er synd på.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Må innrømme jeg ble litt skuffet over både MM og HM her. MM antyder at Epstein gjorde henne så utrygg at hun ringte hjem, allikevel vil hun ikke si hva, fordi dette er privat. Hun påberoper seg også rett til privatliv i andre spm. Det skal jeg gi henne rett til, men når det kommer til kongelig representasjon er vel ikke det privat? Så når hun slipper unna spm ang bryllup, og ikke får spm om andre kongelige oppdrag, syns jeg hele seansen gir en dårlig smak i munn. Og fremdeles kommer familien først. Fullt forståelig, men ikke forenlig med kongsgjerningen dessverre.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Merker meg at hun henviser til «da ville jeg hatt det bedre enn jeg har det nå…» Det er ikke der hennes fokus burde være nå. Men hun vet vel at offeret står sterkt i Norges befolkning og spiller på det (bevisst eller ubevisst..)

Skuffende intervju. Og vi må huske på at hun har her hatt all mulig hjelp og støtte fra de beste kommunikasjonsrådgivere osv.. likevel.. så blir det ikke bedre enn dette. 
Samlet sett gir dette meg igjen tanker om : null tillit ! Desverre..

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Følgende sitat fra intervjuet oppsummerer alt. 

«Samtidig er det viktig for meg å si at hvis jeg har gjort noe som har bidratt til å gi ham legitimitet på noe vis, er jo det forferdelig vanskelig for meg, selvfølgelig.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

oversatt: jeg tror ikke jeg har gitt Epstein legitimitet, men hvis jeg har gjort det, er det meg det er synd på.

Ekspertene i krisehåntering slakter jo dette fra en ende til annen.

Tror hun er meget fornøyd med seg selv, men det virker det ikke som de aller, aller fleste er.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (24 minutter siden):

Ja, her burde hun fortalt nøyaktig hva.

I stedet: "det vil æ ikke svare på" + ekkelt, strengt smil.

Det slår meg at hun har brukt dette onde smilet mot MBH sine kjærester også. Tenk det.

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor ringer hun Haakon som er et helt annet sted når hun er utrygg på mannen? Ville det ikke være nærliggende å ta kontakt med livvakttjenesten?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...