Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 time siden):

Det skjer blant annet her i denne tråden. Som du skrev over her med store bokstaver : "HUN ER JO SYK".

Trådene som omhandler kongehuset stenges hver kveld og åpnes først morgenen etter. De stenges i helgene og stenges ofte flere ganger daglig for å modereres (over en lav sko). 

Det er "deltakere" her på forumet som til dags dato aldri har sagt hva de selv mener - kun brukt sin energi på å rakke ned på de av oss som kritiserer noe.

Det finnes egne tråder "Om kongehustråden" og "Om MBH-tråde" hvor endel løper til om sine krav til moderering: "Nå skrives det mye dritt i den og den tråden osv". 

Hele diskusjonene er blitt svært lite interessante å delta i - men det er kanskje det som er formålet med alt dette?

Nå må du ikke blande inn denne privatdrevne aktøren med statlige inngrep igjen, da. Ikke at jeg mener NRK knebler ytringsfriheten med dette intervjuet, altså, men forumet har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Real Virtuality skrev (17 minutter siden):

Hun kommer til å beklage at hun ble tatt og beklage at "hun ikke visste hvem han var". Hun kommer til å si at hun umulig kunne visst sannheten om ham.

Servile NRK kommer til å godta disse svarene. De tør ikke stille oppfølgingsspørsmål. De tør ikke konfrontere henne med det faktum at epostene viser at hun visste hvem han var.

Intervjuet kommer til å være redigert på en måte som stiller henne i best mulig lys.

I det store og hele blir intervjuet bare en gjentagelse av de intetsigende tingene hun allerede har sagt til pressen.

Det kommer til å være følelser. Store ord om den grenseløse kjærligheten som overlever alt. Til hverandre og han i fengsel

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (21 minutter siden):

Selvsagt er de det. Tipper at det er kronprinsparet selv som har skrevet "spørsmålene  i nært samarbeid med slottet. Mulig at MM klarer å svare selv da - men jeg tror faktisk det er et ledd i skuespillet at de ser på hverandre hver gang et "spørsmål" stilles i intervjusituasjoner. 

Å ja, du skrev at de tenker på hvem som skal svare og da er det jo ikke planlagt. 

• Liker 2
Skrevet
RoffeHarry skrev (1 time siden):

Men vi har et monarki. Og alle betaler skattepenger til denne privilegerte familien som kan få leke seg og late som de er opphøyet alle andre. Da må en engasjere seg. 

Skattepengene våres går til mye rart det. Lite vi får gjort med det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (21 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/fortsatt-hemmelighetsfullt-etter-motet-pa-slottet/s/5-95-2939674

Merkelig at Nettavisen publiserer dette i morges hvis det er opplyst fra offisielt hold? Det de skriver er at offisielt hold ikke vil si noe, men at såvidt de vet har det ikke noe med kongehuset å gjøre. Ikke tydelig avklaring slik jeg leser det. 

Som artikkelen sier: Utenriks- og forsvarspolitiske ting, for eksempel være krigshandlinger.

Det er fordi Norge ble bedt av Trump å sende krigsskip til Hormus. 

Om jeg skulle gjette.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Daniella2026 skrev (13 minutter siden):

Skattepengene våres går til mye rart det. Lite vi får gjort med det.

Ja, de største utgiftene er knyttet til pensjon, uføretrygd, sykepenger osv. https://www.regjeringen.no/no/statsbudsjett/2026/statsbudsjettet-2026-statens-inntekter-og-utgifter/id3123348/#:~:text=Det største utgiftsområdet er ytelser,dagpenger%2C foreldrepenger og enkelte helsestønader.

Tydelig at endel her inne ikke jobber siden de kan kommentere hele dagen lang 

Endret av Hanne67
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
heppernkax skrev (3 minutter siden):

Som artikkelen sier: Utenriks- og forsvarspolitiske ting, for eksempel være krigshandlinger.

Det er fordi Norge ble bedt av Trump å sende krigsskip til Hormus. 

Om jeg skulle gjette.

Det kan godt hende. Poenget er at det ikke ble avkreftet fra offisielt hold at det handlet om kongehuset, det kom fra medier fra uoffisielle hold. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (6 minutter siden):

Og når man først er inne på hvem som lønner hvem, er jeg ganske sikker på at jeg er med på å lønne flere i denne helsen gjennom skatteseddelen! Det til tross for at enkelte tilsynelatende har ubegrenset tid til å sitte her dagen lang - visstnok for syke til å jobb, men ikke til å kommentere. 

Det blir derfor litt spesielt å anklage andre for å ikke bidra samtidig som man selv tilbringer dagen i et forum og først og fremst bidrar med eder og galle.

👏👏👍

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Kronprinsessen skal redegjøre - dvs. hun skal forklare seg omkring sin relasjon til Jeffrey Epstein. 

Da undrer jeg stort på hvorfor kronprinsen er tilstede. Vil det si at han også har deltatt i noe, at han ha visst om det tette og intime forholdet de to har pleiet gjennom flere år? Var det noe han aksepterte? Hva skal kronprinsen ellers bidra med? 
Skal han være støttekontakt for henne og mene noe om Epstein, eller hva i all verden er poenget med hans tilstedeværelse i dette intervjuet. 

Det er ille nok at Norges kronprinsesse er avslørt for sin intime relasjon til den pedofile og overgrepsdømte mannen. 
Det har ført til at den samme kronprinsessen har brakt skam over vårt land med sin utrolige dårlige dømmekraft. 

Så får vi altså oppleve at Norges kronprins skal bisitte, og trolig også støtte, MM i hennes bekjennelser, eller hva som måtte komme derfra. Kronprins HM impliserer seg i den gjørmen som egentlig er helt umulig å komme ut av, ei heller forsøke å «vaske seg ren» for en forkastelig og forkvaklet omdømmebrist. Det holder ikke med et «unnskyld» engang. 
Bare for å ha det krystallklart, det er ikke relevant å bringe inn sykdom i dette. Det vedrører ikke saken. 

Folkens, da kan vi trolig registrere at vi har et kronprinspar som ikke synes at Jeffrey Epstein er så verst likevel? Hvorfor stiller kronprinsen opp til dette intervjuet, lurer jeg noe helt vanvittig på. Er det liksom mulig å implisere ham også i det som er så «hands off» - det er så betent at ingen med vett og forstand går frivillig til noe så forkastelig. Ærlig sagt. 
De velger å sitte/stå sammen i botsgangen. 

Vi, som folk og land, må også ta inn over oss at når kronprinsen velger å stå ved MM sitt svik mot landet, folket og selvsagt også sin ektemann, så dundrer dette faktumet også ut i verden. Konsekvensene kan bli større en de to turtelduene på Skaugum er i stand til å se for seg. Når HM sin vilje til tilgivelse er så stor at han velger seg denne posisjonen i den grenseoverskridende skandalen som har rystet både vårt eget land og verden, så er det utfordrende å se fortsettelsen med de to på toppen av samfunnspyramiden i fremtiden. De, og rådgiverne, har åpenbart glemt bort hvor ille skandalen/saken faktisk er, og rekkevidden av Epsteins handlinger. Han har misbrukt tusenvis av unge, også mindreårige, jenter, han har bedrevet hallikvirksomhet, dvs. menneskehandel i praksis. 

Dette intervjuet, som sikkert blir redigert og flikket på, er ikke det folk forventet av kronprinsessen. Hun skulle stille alene foran journalister for å fremføre sin redegjørelse. Det skulle være åpent for spørsmål der hvor man ønsket en utdyping eller en presisering. 
Så vil jeg ikke bli overrasket om det i intervjuet blir snakket nok engang om sykdommen og transplantasjon, på tross av at det ikke vedrører MM sitt forhold til Jeffrey Epstein. Det vil trolig bli brukt som et forsøk på å avlede. 

I Storbritannia ble Andrew kastet ut fra kongehuset, inkludert hans døtre. De er alle uønsket. 
De så både viktigheten og nødvendigheten i å vise at de tar avstand fra alt Epstein stod for. Alt! No mercy. 

Hva skal man si, etter uker og måneder med opphetede innlegg med krav om uttalelser fra MM, kom beskjeden om at det etterlyste intervjuet kommer i morgen. Men ikke overraskende hamres det løs med kritikk før et sekund av dette intervjuet er kringkastet.

Alt er tydeligvis feil. At HM er delaktig. Fy for skam. Han impliserer seg selv. Han svikter landet. Videre spekuleres det i at kronprinsparet ikke synes Epstein er så værst. MM svarer ikke utdypende på spørsmål.  Hun snakker visstnok om lungesykdommen og transplantasjon i stedet. Seriøst?

Jeg må sii det er helt utrolig at alt må vris til noe negativt. Det må være utrolig slitsomt. Men det er vel bare begynnelsen tenker jeg. Notatblokkene og nykvessede blyanter ligger vel klar til morgendagen. Viktig å få med hvert ord og hver nyanse som kan tolkes negativt. Ikke sant?

For egen del kan jeg si at det ikke var overraskende at uttalelsen kommer nå. Av den enkle grunn at rettssaken mot MBH er over. At HM stiller opp i intervjuet ser jeg virkelig ikke noe problem med. Hun er ikke tiltalt i en straffesak. Selvom det til tider virker slik i denne tråden.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Hanne67 skrev (15 minutter siden):

Ja, de største utgiftene er knyttet til pensjon, uføretrygd, sykepenger osv. https://www.regjeringen.no/no/statsbudsjett/2026/statsbudsjettet-2026-statens-inntekter-og-utgifter/id3123348/#:~:text=Det største utgiftsområdet er ytelser,dagpenger%2C foreldrepenger og enkelte helsestønader.

Ja enig… 

• Liker 3
Skrevet
Miominoen skrev (7 minutter siden):

Hva skal man si, etter uker og måneder med opphetede innlegg med krav om uttalelser fra MM, kom beskjeden om at det etterlyste intervjuet kommer i morgen. Men ikke overraskende hamres det løs med kritikk før et sekund av dette intervjuet er kringkastet.

Alt er tydeligvis feil. At HM er delaktig. Fy for skam. Han impliserer seg selv. Han svikter landet. Videre spekuleres det i at kronprinsparet ikke synes Epstein er så værst. MM svarer ikke utdypende på spørsmål.  Hun snakker visstnok om lungesykdommen og transplantasjon i stedet. Seriøst?

Jeg må sii det er helt utrolig at alt må vris til noe negativt. Det må være utrolig slitsomt. Men det er vel bare begynnelsen tenker jeg. Notatblokkene og nykvessede blyanter ligger vel klar til morgendagen. Viktig å få med hvert ord og hver nyanse som kan tolkes negativt. Ikke sant?

For egen del kan jeg si at det ikke var overraskende at uttalelsen kommer nå. Av den enkle grunn at rettssaken mot MBH er over. At HM stiller opp i intervjuet ser jeg virkelig ikke noe problem med. Hun er ikke tiltalt i en straffesak. Selvom det til tider virker slik i denne tråden.

Tenkte det samme som deg nå. At noen synes hun burde sitte i en direktesendt pressekonferanse med spørsmålene komme som skyts  fra alle kanter synes jeg er i overkant aggressivt   En tiltalt i en straffesak hadde hatt bedre rettigheter og vilkår  enn det. 

• Liker 6
Skrevet
Miominoen skrev (7 minutter siden):

Tror de muligens ventet FOR lenge med det «intervjuet». På et tidspunkt tippet det over i «for sent», og fokuset flytter seg fra selve saken, til håndteringEn av saken. Alle kan gjøre feil, men det er måten man håndterer den feilen på som viser hvem man er. En som ikke har noe å skjule trenger ikke over en måned på å uttale seg. Hvis man er helt uskyldig, rydder man opp så fort som mulig og legger saken død. Å forsøke å gjemme seg og vente ut situasjonen er en meget risikabel strategi og er ikke særlig tillitsvekkende, dessverre. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror ikke dette intervjuet er frivillig, og jeg tror dette kunne vært gjort på både mer skånsom metode for MM, men også mer klokt for Kongehusets troverdighet. 

Jeg føler meg usikker på om Kongehuset kaster MM under bussen, eller om de bare er dårlige på kommunikasjon. 

Siterer @Vonbrotenrojalist  fra innlegg 19205

Sitat

I boken «Haakon - Historier om en tronarving» åpner de opp om ulike sider i deres historie. Fokuset mitt i dette er å vise til hvordan kronprinsesse MM beskriver hvor komplisert hun opplevde det hele som omhandlet hennes liv. 
https://www.nrk.no/norge/kronprinsparet-om-krisene-da-de-ble-kjaerester_-gjor-meg-fortsatt-sint-1.16620759

I 2023 da boken ble skrevet, så refererer jeg hennes egne ord; 

Sitat;»I dag ser hun tilbake på «botsøvelsen» med sinne.  – Ennå kan seansen gjøre meg sint. Jeg forstår behovet for fortellinger, en ung alenemor må bekjenne sine synder før hun kan slippe inn i denne familien. Jeg skjønner at det må til for at folk kan akseptere meg. Samtidig er det for lett å bli bergtatt av det romantiske i den fortellingen, hun som bekjenner sine synder og vaskes ren.  – Men det kan jeg love deg, at å bli vaska fri for synder i full offentlighet, er det ingen romantikk i. Det er forferdelig.»

• Liker 6
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (46 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/fortsatt-hemmelighetsfullt-etter-motet-pa-slottet/s/5-95-2939674

Merkelig at Nettavisen publiserer dette i morges hvis det er opplyst fra offisielt hold? Det de skriver er at offisielt hold ikke vil si noe, men at såvidt de vet har det ikke noe med kongehuset å gjøre. Ikke tydelig avklaring slik jeg leser det. 

Mener Slottet har vært ute å sagt at dette ikke har noe med MM å gjøre. Jeg tipper det har med krigen mellom USA og Israel mot Iran. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (7 minutter siden):

Tenkte det samme som deg nå. At noen synes hun burde sitte i en direktesendt pressekonferanse med spørsmålene komme som skyts  fra alle kanter synes jeg er i overkant aggressivt   En tiltalt i en straffesak hadde hatt bedre rettigheter og vilkår  enn det. 

Har du noen gang sett på en pressekonferanse hvor en statsråd må gå av? Tør jeg minne deg på hva Erna gjorde når hennes mann ble tatt i å handle aksjer borte i gangen?

Vil du ha en dronning som ikke har kapasitet til å svare på spørsmål som omhandler åpenhet, skikkethet og faktiske forhold om ikke de kommer i en form som er regissert, redigert og nøye planlagt?

Endret av 1600
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
blvck skrev (5 minutter siden):

Mener Slottet har vært ute å sagt at dette ikke har noe med MM å gjøre. Jeg tipper det har med krigen mellom USA og Israel mot Iran. 

Nei? Da hadde jo det vært dokumentert, alternativt artikkelen aldri skrevet hvis det hadde vært kommunisert. Det kan ha med noe annet å gjøre ja. 

Endret av Jobbermedbarn
Skrevet

Nå bygges MM opp igjen fram mot sending. Smilende bilder av henne i media og Statsministeren er på banen og hyller henne. Noen har snakket sammen, ingenting er tilfeldig. Og i morgen forventes det at vi alle skal gråte en skvett og synes synd på henne. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hanne67 skrev (33 minutter siden):

Ser ikke helt relevansen i forhold til "kongehuset", som vel er trådens tema.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden):

Nei? Da hadde jo det vært dokumentert, alternativt artikkelen aldri skrevet hvis det hadde vært kommunisert. Det kan ha med noe annet å gjøre ja. 

Det står her at det ikke handlet om MM: https://www.nettavisen.no/nyheter/opplysninger-til-nettavisen-statsrad-pa-slottet-omhandlet-ikke-kongefamilien/s/5-95-2939101 

Sitat

Det eneste som foreløpig er kjent rundt møtet er at det ikke skal ha omhandlet kongehuset eller kronprinsesse Mette-Marit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...