Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
helene3210 skrev (22 minutter siden):

Noen som har tanker om at de kunngjør skilsmisse i morgendagens intervju?

Forventer, at siden HM er med, sier de noe om planer og roller videre. Kort sagt konsekvensen av Epstein- og andre saker.
Så det er et alternativ. Et annet er at han sier fra seg rollen som tronarving. Går også an å si at hun trekker seg tilbake grunnet helse osv.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Villroses hage skrev (2 minutter siden):

Forventer, at siden HM er med, sier de noe om planer og roller videre. Kort sagt konsekvensen av Epstein- og andre saker.
Så det er et alternativ. Et annet er at han sier fra seg rollen som tronarving. Går også an å si at hun trekker seg tilbake grunnet helse osv.

Jeg tenker det blir en variant av det siste du nevner, at hun kommer til å representere minimalt, om i det hele tatt, fremover på grunn av sykdom. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Overhodet ikke. Hvis han skulle kastet henne under bussen ved å være verdens dårligste ektemann og latt henne stå alene i dette, så hadde kan ofret omdømmet sitt. 

Helt enig. Det er ikke noe å lure på. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

En sønn i fengsel!

En sønn i fengsel!

En sønn i fengsel!

Det er status per nå. Det er status per nå.

Til melodi 'you're nothing special, we lose every week'.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

@Morgan Le Fay Dette intervjuet er jo en indikator på at du hadde rett tidligere, mtp det belgiske statsbesøket. Det er de som har satt ned foten. For det gir ingen mening at hun er frisk nok til å gjøre et intervju om noe som hun har tenkt på som så belastende at hun har utsatt det i flere uker, samtidig som at hun vet allerede nå at hun kommer til å være i så dårlig form i neste uke at hun ikke kan ta i mot besøket.

Det norske kongehuset trenger dette besøket mye mer enn det belgiske kongehuset gjør det. Dermed står de fritt til å sette krav.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (5 minutter siden):

@Morgan Le Fay Dette intervjuet er jo en indikator på at du hadde rett tidligere, mtp det belgiske statsbesøket. Det er de som har satt ned foten. For det gir ingen mening at hun er frisk nok til å gjøre et intervju om noe som hun har tenkt på som så belastende at hun har utsatt det i flere uker, samtidig som at hun vet allerede nå at hun kommer til å være i så dårlig form i neste uke at hun ikke kan ta i mot besøket.

Det norske kongehuset trenger dette besøket mye mer enn det belgiske kongehuset gjør det. Dermed står de fritt til å sette krav.

Av nyskjerrighet, hvem tenker du setter ned foten. Det belgiske, eller?

• Liker 3
Skrevet
FORFAR skrev (2 minutter siden):

Det Belgiske hadde jo flere medlemmer i det bryllupet hvor MM sa at alle ser ut som de snart skal i graven, som i en film, knis.

Jeg hadde også vært forbanna.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
FORFAR skrev (Akkurat nå):

Ja, andre kongelige har alt å tape på å bli sett med MM. Og spesielt de belgiske som er i nær slekt med storhertugfamilien i Luxemburg. I tillegg er Stephanie de Lannoy belgisk. Hun som mistet moren sin rett før bryllupet hvor MM bidro som fyllemailende gjest.

Jeg ser ikke bort fra at belgierne gjerne hadde avlyst dette. Men det norske kongehuset trenger det.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Ja, andre kongelige har alt å tape på å bli sett med MM. Og spesielt de belgiske som er i nær slekt med storhertugfamilien i Luxemburg. I tillegg er Stephanie de Lannoy belgisk. Hun som mistet moren sin rett før bryllupet hvor MM bidro som fyllemailende gjest.

Jeg ser ikke bort fra at belgierne gjerne hadde avlyst dette. Men det norske kongehuset trenger det.

Skjønner. Da er jeg med 👍

• Liker 6
Skrevet

Makt og priviliger uten ansvarlighet er selve definisjonen av korrupsjon. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Et statsbesøk er ikke for at de kongelige skal ha det gøy. Det er for at de skal utføre representasjonsoppgaver for sine respektive land, planlagt og bestemt av diplomater/UD/næringsdept.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Ja, og jeg ser det for meg - de kommer til å sitte og se på hverandre som de altid gjør når de snakker. Det virker som om de alltid tenker - "hvem av oss skal svare på dette?".

Er ikke svarene nøye planlagt?

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (43 minutter siden):

Du mener løyet om det 7 år senere, så bli tatt med buksene nede og beklaget igjen? Når man beklager noe må det jo være for å forbedre seg, det føler jeg egentlig ikke vi har sett noe tegn til. Heller motsatt.

Det viser varslingen fra Snekkestads mor og "det står jeg godt i!". Hun må slutte å late som hun er en velpolert vevende salmesanger, og faktisk være ærlig.

Gode poeng. Det er som om vi er blitt opplyst om en kronprinsesse med to ansikter - kvinnen som tok avstand fra tidligere utsvevende livsstil, og den kvinnen som ca ti år senere fant spenning og fortrolighet i en tungt belastet dømt mann, og av alle ting likt miljøet hun vanket i før hun giftet seg. Kronprinsesse-livet ble etterhvert angivelig «boring». Skandaløst og skammelig det også. I praksis er et utilgivelig, og jeg tviler faktisk på at øvrige kongehus i Europa noen gang glemmer hennes meninger om dem. 
Som du også nevner, bibelsang i kirker, latterliggjøring av veving på Raulandsakademiet var ikke en episode som speiler kongelig verdighet. Jeg har selv familie som er tradisjonsbærere på mange felt, også inkl. det å skrive bøker og holde foredrag. 
Men, de har selv uttalt at de liker å ha det morsomt på jobb. ( - på andres vegne da? ) 

Men - vi erindrer også godt hennes holdning om at «Jeg står godt i kritikken». Den eplekjekke uttalelsen skulle man tro ville kvalifisere til at hun klarer å stå uten støttekontakt når hun skal forklare seg. Likevel, kronprinsen iler jo til, og det er nesten patetisk. 
Hun klarer vel å snakke selv? Eller…. Men, han skal vel stryke henne over håret og fortelle at «vi er jo glad i deg, Mette… - en liten repetisjonsøvelse fra før bryllupet på 2000 tallet. Også en repetisjon fra juleprogrammet. 

Vil det komme mer? Alle filene er ikke publisert. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Er ikke svarene nøye planlagt?

Selvsagt er de det. Tipper at det er kronprinsparet selv som har skrevet "spørsmålene  i nært samarbeid med slottet. Mulig at MM klarer å svare selv da - men jeg tror faktisk det er et ledd i skuespillet at de ser på hverandre hver gang et "spørsmål" stilles i intervjusituasjoner. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Alternativet er ikke en pressekonferanse. Alternativet er en skriftlig redegjørelse ført i pennen av noen andre.

FORDI HUN ER SYK. 

Alternativet er at hun ikke uttaler seg i det hele tatt, for som noen sa tidligere, det er ingenting hun kan si som vil gjøre at hun kommer godt ut av dette. Hvis planen er at hun har latt seg filme i sofakroken med pledd og en kopp med urte-te, med ektemannen trygt og omsorgsfullt ved sin side, og snakker ut om den vanskelige tiden, med alvorlig sykdom og belastende familiesituasjon som bakteppe, tror jeg det bare vil sementere inntrykket de fleste nordmenn har av henne. Dette er tap - tap for kongehuset uansett hvordan man vrir og vender på det. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Hun kommer til å beklage at hun ble tatt og beklage at "hun ikke visste hvem han var". Hun kommer til å si at hun umulig kunne visst sannheten om ham.

Servile NRK kommer til å godta disse svarene. De tør ikke stille oppfølgingsspørsmål. De tør ikke konfrontere henne med det faktum at epostene viser at hun visste hvem han var.

Intervjuet kommer til å være redigert på en måte som stiller henne i best mulig lys.

I det store og hele blir intervjuet bare en gjentagelse av de intetsigende tingene hun allerede har sagt til pressen.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Har vondt for å tro det, han virker som en kjempetøffel og helt forgapt i kona dessverre …. 

Enkelte rykter kan tas med en øse salt. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dette er selvsagt bare en skinnprosess og et spill for galleriet med absolutt NULL verdi. 

Jeg tror alle skjønner at dete er 100% regissert av MM, Kongehuset og hennes rådgivere. Her snakker vi nok om klare begrensninger på hvilke spørsmål som tillates stilt, og hvordan de stilles. 

Hvis et slikt intervju skulle hatt noen som helst verdi, skulle hun ha blitt intervjuet direkte på TV, uten å vite spørsmålene på forhånd, og uten noen begrensninger på hvilke spørsmål som kunne bli stilt.

For la oss aldri miste fokus på saken her: Hun har pleid et nært og tilsynelatende flørtende forhold med et av de største svina verden har sett i moderne tid. En notorisk pedofil sexforbryter. Og hun visste det. 

Endret av Tiger Jack
  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (30 minutter siden):

Det Belgiske hadde jo flere medlemmer i det bryllupet hvor MM sa at alle ser ut som de snart skal i graven, som i en film, knis.

Jeg hadde også vært forbanna.

Ja, det var en fadese. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Solstråle1 skrev (1 time siden):

Det ble opplyst fra offisielt hold at det graderte statsrådet ikke hadde med kongehuset å gjøre. Vi får i det minste holde oss til å tro på offisielle uttalelser. 

Underholdene? Å høre et menneske i sitt livs krise forsøke å forklare og/eller unnskylde seg er underholdende. Det er faktisk helt grusomt å si!

https://www.nettavisen.no/nyheter/fortsatt-hemmelighetsfullt-etter-motet-pa-slottet/s/5-95-2939674

Merkelig at Nettavisen publiserer dette i morges hvis det er opplyst fra offisielt hold? Det de skriver er at offisielt hold ikke vil si noe, men at såvidt de vet har det ikke noe med kongehuset å gjøre. Ikke tydelig avklaring slik jeg leser det. 

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...