Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (28 minutter siden):

Litt merkelig å anklage andre for å være for opptatt av kongefamilien når du selv er den desidert mest aktive i denne tråden. Eller?

Du misset poenget: Grunnleggende allmennkunnskap.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tipper møtet handlet om Iran 😟 Skummelt. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Alyanna skrev (12 minutter siden):

Når skjedde sist et slikt møte 

Dette blir garantert slettet, men det ekstraordinære statsrådet har ikke noe med kongehuset å gjøre. Her et eksempel på tidligere ekstraordinære statsråd. Ingen grunn til panikk. 

https://www.altinget.no/nytt-om-navn/ekstraordinaert-statsraad-forventes-endringer-i-regjeringen

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tror Russland har vært innenfor våre grenser, enten med fly eller ubåt. Eventuelt planlegger Putin noe på Svalbard, nå når Donald Trump er opptatt i Iran...

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
FORFAR skrev (35 minutter siden):

VG skriver at statsråd ikke handlet om kongefamilien.

HVAH?!

Hebbe-lille skrev (20 minutter siden):

Det var ironi fra min side 😅

Man vet det er unike tider når det er helt 50-50 hver gang noen sier noe - ironi og sarkasme dør en langsom død i disse fake news tider 😂 

• Liker 3
Skrevet

Men…men… nå har vi jo tidligere i tråden blitt belært om at kongehuset ikke har noen makt og ikke besitter noen som helst  informasjon som kan være av interesse for fremmede makter (ref Epstein). Så det må være en misforståelse at kronprinsen er til stede i statsråd og hører på gradert informasjon. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
GammalMegge skrev (4 minutter siden):

Jeg tror Russland har vært innenfor våre grenser, enten med fly eller ubåt. Eventuelt planlegger Putin noe på Svalbard, nå når Donald Trump er opptatt i Iran...

Eller noe med at Iran angriper gassanlegg osv nå? 

• Liker 5
Skrevet
Alyanna skrev (Akkurat nå):

Eller noe med at Iran angriper gassanlegg osv nå? 

Ja, kanskje like greit vi ikke vet det. En mindre ting å bekymre seg over... Det er mer en nok av bekymringer ellers i media...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (8 minutter siden):

Men…men… nå har vi jo tidligere i tråden blitt belært om at kongehuset ikke har noen makt og ikke besitter noen som helst  informasjon som kan være av interesse for fremmede makter (ref Epstein). Så det må være en misforståelse at kronprinsen er til stede i statsråd og hører på gradert informasjon. 

Godt poeng. Dette synliggjør at den påstanden ikke holder vann. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (1 time siden):

Hypteser: Kongen abdiserer, kronprinsparet skilles, kronprinsen trekker seg, eller det er en superhemmelig konstitusjonell krise.

Jepp. Nå står ikke verden til påske. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Hekken skrev (1 time siden):

Tipper det ikke er ny kjæreste , men sist jeg hørte om han så var han i Japan 

Veldig rart at en prins av Norge bare kan forsvinne og ingen vet hvem han er. Kan ikke forsvares med at han er ung. Veldig rart  Sier veldig mye om kongehuset, spør du meg, og tror nok mange andre er enige

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
42. skrev (3 minutter siden):

Veldig rart at en prins av Norge bare kan forsvinne og ingen vet hvem han er. Kan ikke forsvares med at han er ung. Veldig rart  Sier veldig mye om kongehuset, spør du meg, og tror nok mange andre er enige

Jeg hadde gjort det samme med en sånn familie. Og da mener jeg ikke at de er kongelige.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde gjort det samme med en sånn familie. Og da mener jeg ikke at de er kongelige.

Skjønner hva du mener, men tviler på at det er grunnen. Er bare så rart, han vsr jo så hemmelig da han var i Trondheim og. Ser ut for at det er en økende privat tendens hos kongehuset og familien, eller? 

• Liker 9
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Men det er jo akkurat det at de er kongelige jeg reagerer på. Hadde det vært noen hvemsomhelst andre som stakk fra familien, så skjønner jeg jo det. Hva betaler vi for, egentlig? En privat familie som har 'samtaler' 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
42. skrev (2 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men tviler på at det er grunnen. Er bare så rart, han vsr jo så hemmelig da han var i Trondheim og. Ser ut for at det er en økende privat tendens hos kongehuset og familien, eller? 

De har vel alltid vært ganske private når det har passet dem. Tenk bare på hvor indignert MM ble fordi noen skrev om Marius.

Det er først og fremst de som har ansvar for institusjonen som bør snakke nå. Kongen og HM. Hva mener de vi skal forvente av det norske kongehuset? Er det som har foregått godt nok? Er det akseptabelt å bli assosiert med Epstein? Har de lært noe av dette?

Ideelt sett skulle jeg gjerne ha visst hva HM har visst, men jeg skjønner jo at det er i overkant optimistisk.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
42. skrev (5 minutter siden):

Ja, og jeg liker det ikke. Da får de gå ut av rollen som kongelige. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (11 minutter siden):

De har vel alltid vært ganske private når det har passet dem. Tenk bare på hvor indignert MM ble fordi noen skrev om Marius.

Det er først og fremst de som har ansvar for institusjonen som bør snakke nå. Kongen og HM. Hva mener de vi skal forvente av det norske kongehuset? Er det som har foregått godt nok? Er det akseptabelt å bli assosiert med Epstein? Har de lært noe av dette?

Ideelt sett skulle jeg gjerne ha visst hva HM har visst, men jeg skjønner jo at det er i overkant optimistisk.

Ja, er helt håpløst. . De kommer aldri til å si noenting, annet enn ' svarer en annen gang'. Ser ut for at de forventer at vi, folket, skal forstå at de er i en' krevende situasjon'. Stakkars de, liksom 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
parmanoia skrev (20 minutter siden):

Ja, og jeg liker det ikke. Da får de gå ut av rollen som kongelige. 

Absolutt. Men tenk på alle penger og privilegier de har. Bedre å bli privat og ha samtaler, og så kommer det aldri til å skje en forandring. Huff

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...