Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Det var vel det som var poenget. Ex antall ungjenter var ikke tema strafferettslig i tiden hun hadde kontakt med han. 

Det var snakk om to, som han bortforklarte bla i daily mail.  Det var kun de to han var straffet for.  Ikke alle de han ble mistenkt for i 2019. Det er jo 5 år senere etter hun har brutt kontakten. 

Hun sa vel noe om at han var en annen enn hun trodde. Og hva hun la i det, vet jeg ikke.  At han utnyttet henne , var hun ikke alene om. Han utnyttet alle, både de han hadde med på øyer og misbruk, og de som ikke var med på det.

Det hadde vært på bordet før han blr dømt ang flere. Men tidligere og delvis nå, blir jo kvinner beskyldt ofte for å beskylde for penger, spesielt i usa. Dette ble jo tatt opp igjen , tiden mm ble kjent med han. Men det var også en dame som ropte ut før han ble dømt. Dette var jo sant. Men forvirrende info en periode, til de fikk hamret det igjennom i 2019. All ære til dem, foresten. 

Det var mye mer enn dette som var allmenn kjent selv om han så langt ikke var dømt for det. Jeg nevner saken med Virginia Giuffre, bare denne burde fått normalt oppegående mennesker med en smule moral til å skygge banen, men nei da, ikke vår kronprinsesse. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om Kronprinsparet blir å se på balkongen 17 mai i år........klarer liksom ikke se det helt for meg når det ikke er kommet frem et pip fra dem. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva er det avisene mener MM skal beklage mer? 

Denne jakten må stoppe, bruk heller ressursene, spalteplassen og moralpreken på de som utnyttet andre seksuelt, og delte gladelig med penger og makt hit og dit. 

La Mette Marit få fred, det er ingen som trenger noe mer forklaring eller beklagelse. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (4 minutter siden):

I hovedinnlegget mitt la jeg inn min egen oppfatning under linken hvor politikerne uttaler seg. 
Den nederste setningen er min mening. Ellers tør jeg anta at du har fått med deg hvordan journalister senest i dag er pågående ovenfor kronprinsen vedrørende spørsmål i saken - det som vedrører saken om MM og Epstein. 
Så, det er ikke bare jeg som mener noe om at det er gått svært lang tid uten at kronprinsessen har forklart seg. 
Ellers kan du stryke løgn fra din kommentar, for det stemmer ikke. 

Jeg så Kronprinsens møte med pressen og jeg gremmes. Man har jo i prosessen fått opp øynene for hva et monarki er og hva de bidrar med. Det er jo ikke noe innhold. Det er så tomt, og gjentagende at det er flaut. De samme ordene gjentas og gjentas. Cold Respons, stor øvelse, 25.000, øve. Øve x 12. Verdifult x 7. «Det er klart at…» som start flere ganger. Dette er jobben hans, og så er det så tomt. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MiominMio skrev (3 minutter siden):

Spørs om Kronprinsparet blir å se på balkongen 17 mai i år........klarer liksom ikke se det helt for meg når det ikke er kommet frem et pip fra dem. 

Håper russen hoster opp litt god gammeldags russerevyfakter og harsellerer mot balkongen med noen artige bannere.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Var hos min gamle mor i helgen. 

Hun er gammel monarkist og heiet på Mette Marit og nekter å tro at sønnen hennes har gjort noe galt. 'De er ute etter pengæne hans skjønneruvell' sier hun (sånn cirka).

Tror det er mange med illusjoner om kronprinsfamilien altså.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
bttb skrev (17 minutter siden):

Hva er det avisene mener MM skal beklage mer? 

Denne jakten må stoppe, bruk heller ressursene, spalteplassen og moralpreken på de som utnyttet andre seksuelt, og delte gladelig med penger og makt hit og dit. 

La Mette Marit få fred, det er ingen som trenger noe mer forklaring eller beklagelse. 

Er vel folket som ønsker en del svar. Både politikere og privatpersoner.

Hvem som har utnyttet hvem, seksuelt eller på andre måter, får vi jo ikke vite når informasjonen blir holdt tilbake.

MM må gjerne få fred, men hun kan ikke være Kronprinsesse og omgi seg med kriminelle elementer uten å bli mistenkeliggjort for å ikke ta problemene denne kriminaliteten skaper for andre på alvor.

Ingen som har fått så mye fred som henne. Millioninntekt fra staten har hun, betimelig å spørre hva vi får tilbake.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (20 minutter siden):

Jeg så Kronprinsens møte med pressen og jeg gremmes. Man har jo i prosessen fått opp øynene for hva et monarki er og hva de bidrar med. Det er jo ikke noe innhold. Det er så tomt, og gjentagende at det er flaut. De samme ordene gjentas og gjentas. Cold Respons, stor øvelse, 25.000, øve. Øve x 12. Verdifult x 7. «Det er klart at…» som start flere ganger. Dette er jobben hans, og så er det så tomt. 

Helt enig. Det som slo meg var at dette er bare staffasje. I en krigssituasjon er dette noe å kjempe for? Fasade og staffasje. Jeg gremmes.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
kikio skrev (3 timer siden):

Hva var egentlig så hysterisk morsomt med den setningen der?🤔 (Bare nysgjerrig)

Vet du hvor mange ansatte det er på hoffet?  (mellom 140-150 ansatte fordelt på forskjellige avdelinger).

Det er ikke alltid media får svar på det de spør om en gang, og det at de sannsynligvis, som @Ellie42skriver, bruker KI eller ChatGPT når de svarer, sier bare sitt. Vi har et endeløst møl av et pengesluk hvor vi får servert èn setning, eller to, om vi er heldige, som svar fra Guri Varpe eller Svanemyr når det er kriser.  Og, det er ofte gjentagende svar. 

(Kanskje et vid.g. kurs i krisekommunikasjon hadde vært noe for alle, både komm.avd og HM/MM osv osv)

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blini skrev (22 minutter siden):

Selvsagt kan hun ikke delta på dette.

På dette tidspunkt så mener jeg faktisk at DV hadde vært et bedre valg som vertskap for dette besøket.

Stusselige tider.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

På dette tidspunkt så mener jeg faktisk at DV hadde vært et bedre valg som vertskap for dette besøket.

Stusselige tider.

Kan de ikke bare si det som det er, at de ikke ønsker at hun skal få fokuset under et viktig statsbesøk?

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Stusselige tider.

Man savner jo Ari Behn av flere grunner. Jeg tror han hadde fikset dette på en måte som ikke hadde provosert folk.

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Man savner jo Ari Behn av flere grunner. Jeg tror han hadde fikset dette på en måte som ikke hadde provosert folk.

Det meste kan være en bedre tanke nå når de står i skandaler til oppover armene. 
En ting er nå sikkert, og det er at denne angivelig planlagte reisen hennes ikke kan la seg gjennomføre. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (6 minutter siden):

Kan de ikke bare si det som det er, at de ikke ønsker at hun skal få fokuset under et viktig statsbesøk?

Det kan godt være at Belgia har uttrykt et ønske om at hun ikke skal være til stede. Alt som har med Epstein å gjøre er så giftig at ingen ønsker å bli assosiert med det. Å posere på bilde med MM er ikke noe pluss for image akkurat.

MM er nå blitt et slags symbol for de rike overklassemenneskene som later som de bryr seg om de svake men som egentlig bare er interessert i egen nytelse.

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Hebbe-lille skrev (6 minutter siden):

Det er som forventet, både at hin uteblir og forklaringen. 

Det jeg lurer på er hvorfor de ikke sier noe om forverringen. For det er jo nettopp dette som ble fremhevet sist. Ved forverring ville man starte utredning. Er vi nå i fasen utredning, eller er vi fortsatt i fasen forberedelse til utredning. Når de ikke følger opp måten de har kommunisert rundt sykdommen på, så lurer jeg på hvorfor. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde vært mye mer respekt hvis de sa sannheten. At det er helt unaturlig at MM kunne deltatt på ett slik besøk nå. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Det meste kan være en bedre tanke nå når de står i skandaler til oppover armene. 
En ting er nå sikkert, og det er at denne angivelig planlagte reisen hennes ikke kan la seg gjennomføre. 

Den kan jo det hvis det opplyses om at MM er så redusert at hun trekker seg fra alle plikter inkludert beskytterskap, og ikke kommer til å representere igjen og oppgavene blir ivaretatt sånn og sånn.

Jeg har hele tiden tvilt på at hun kommer med noe fornuftig som vil hjelpe på denne situasjonen.

Men noen bør jo si noe.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Blini skrev (31 minutter siden):

Godt hun uteblir. Og om det er sant som de sier, at hun har blitt enda dårligere, så kanskje det bare er et spørsmål om tid før hun trekker seg fra alt av offentlige plikter. Mulig hun innser at løpet er kjørt og velger den utveien. Om de velger å holde sammen kan hun holde seg i kulissene. Det blir ingen tap å slippe og ha henne på tronen i hvert fall. 

• Liker 28
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...