Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Usant? Har  vi alle gått glipp av en forklaring?

Jeg svarte på en påstand om at de ikke har 5 minutter til folket, hvilket er feil, da kronprinsen er på jobb.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun vil jo kunne leve et godt og privat liv med de midler hun har etter en mulig skillsmisse. Da vil hun slippe å kjede seg i det kongelige livet.  Vi andre vil få slippe å se henne som landets førstedame. Alle vinner noe. Hun kan fortsatt omgås sine barn privat, dersom de skulle ville dette. 

Endret av Natttåke
  • Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Jeg svarte på en påstand om at de ikke har 5 minutter til folket, hvilket er feil, da kronprinsen er på jobb.

Riktig det, men nå er det vel en forklaring folket først og fremst venter og venter på.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Riktig det, men nå er det vel en forklaring folket først og fremst venter og venter på.

Det sto det ingenting om i den kommentaren jeg svarte på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Ja, og i konteksten er det tydelig at dette menes.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De blir ikke skilt. Hun kommer ikke til å si noe. Hun kommer til å bare forsvinne fra plikter og offentligheten. Sånn som hun har begynt nå. Tror jeg. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Hun vil jo kunne leve et godt og privat liv med de midler hun har etter en mulig skillsmisse. Da vil hun slippe å kjede seg i det kongelige livet.  Vi andre vil få slippe å se henne som landets førstedame. Alle vinner noe.

Ja, ellers så får HM si ifra seg tronen så får stakkars IA som bare er 20 ta på seg det enorme oppdraget hun overhode ikke er trent på. Jeg tror ikke det er en god løsning  også om vi skal tenke litt på IA.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nja, du skal ikke se bortifra at en skillsmisse tvinges frem. Han har en for viktig rolle til å beholde henne som kone.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
blvck skrev (5 minutter siden):

Ja, ellers så får HM si ifra seg tronen så får stakkars IA som bare er 20 ta på seg det enorme oppdraget hun overhode ikke er trent på. Jeg tror ikke det er en god løsning  også om vi skal tenke litt på IA.

Nei, jeg er enig. IA synes jeg skal få lov til å slippe fri og leve et normalt liv. Haakon får gjerne si neitakk til tronen dersom det er rett for ham å bli hos MM. 

Da Edvard VIII gikk av i England fordi han ville gifte seg med Wallis Simpson ble jo broren monark.

Så forandringer i arverekken har skjedd før. Selv om  Edvard ikke hadde unger da.

Endret av Natttåke
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Vi har vel fått Haakons forklaring om at hun ikke får lov til eller kan forklare seg ennå. Etter det dørgende taushet.

Natttåke skrev (3 minutter siden):

Hun vil jo kunne leve et godt og privat liv med de midler hun har etter en mulig skillsmisse. Da vil hun slippe å kjede seg i det kongelige livet.  Vi andre vil få slippe å se henne som landets førstedame. Alle vinner noe. Hun kan fortsatt omgås sine barn privat, dersom de skulle ville dette. 

Hun kommer til å leve som en, nettopp, queen. En queen uten forpliktelser, mor til en kommende dronning, samt at hun vil fortsatt få muligheten til å reise med diplomatpasset sitt. Hun slipper også å stå i bunad på timesvis og svette på slottsbalkongen den 17. Kanskje hun allerede gleder seg til å nyte livet på den franske rivieraen med et glass champagne i den ene hånden og ...  den 17.mai uten å vie en tanke til verken det ene eller det andre som foregår her hjemme. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Hun kommer til å leve som en, nettopp, queen. En queen uten forpliktelser, mor til en kommende dronning, samt at hun vil fortsatt få muligheten til å reise med diplomatpasset sitt. Hun slipper også å stå i bunad på timesvis og svette på slottsbalkongen den 17. Kanskje hun allerede gleder seg til å nyte livet på den franske rivieraen med et glass champagne i den ene hånden og ...  den 17.mai uten å vie en tanke til verken det ene eller det andre som foregår her hjemme. 

Hun bør ikke ha diplomatpass.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er enig. IA synes jeg skal få lov til å slippe fri og leve et normalt liv. Haakon får gjerne si neitakk til tronen dersom det er rett for ham å bli hos MM. 

Da Edvard VIII gikk av i England fordi han ville gifte seg med Wallis Simpson ble jo broren monark.

Så forandringer i arverekken har skjedd før. 

Jeg er enig ❤️ Vi lever i 2026...det er andre tider. Vil de ikke og klarer ikke å forestille seg et slikt liv, med alle dets plikter, må de få slippe. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig ❤️ Vi lever i 2026...det er andre tider. Vil de ikke og klarer ikke å forestille seg et slikt liv, med alle dets plikter, må de få slippe. 

Helt enig ❤️ 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
parmanoia skrev (7 minutter siden):

De blir ikke skilt. Hun kommer ikke til å si noe. Hun kommer til å bare forsvinne fra plikter og offentligheten. Sånn som hun har begynt nå. Tror jeg. 

Det er det jeg tror jeg også... De lar det gå stille forbi og fortsetter som før etterhvert nå. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (12 timer siden):

Min erfaring er at de aller fleste gjør noen dumme ting i ungdomstiden, men ender opp med å bli fornuftige gode voksne likevel. 
Og det å gjøre utradisjonelle valg, betyr ikke automatisk at utradisjonelt er hverken ulovlig eller uetisk. 

Jeg tenker også at man fint kan ønske seg en forklaring og oppklaring av saken, uten at man behøver å sitte og gjenta gang på gang på gang (i fordømmende ordelag) hva som skjedde for 20 til 30 år siden. 

Gjelder ungdomstiden også 3-barnsmødre på 40 som har titalls rådgivere? Holder ikke ungdomstiden opp mot MM, men da hun hang med Epstein hadde hun vært gift i 10 år og hadde små barn hjemme. Det er spesielt å henge ut med pedofile sexforbrytere da, og enda med spesielt å drasse med seg barna så de kan møte ham. Det så ikke bra ut 😊.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Natttåke skrev (8 minutter siden):

Så forandringer i arverekken har skjedd før. Selv om  Edvard ikke hadde unger da.

Edvard VIII kunne ikke gifte seg med Simpson fordi det var antatt å være mot konstitusjonen. Stor forskjell, ikke relevant sammenligning, uansett et annet land og en annen tid.

• Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (15 minutter siden):

Hun bør ikke ha diplomatpass.

Det er altfor mange som har diplomatpass...diplomatpassene er delt ut i hytt og gevær. Media prøvde å få en oversikt fra UD og politiet, men de sier de ikke har oversikt. PD har nok god oversikt over dette, det burde UD også hatt. Men, du skulle visst hvor mange som har diplomatpass. Det er 😳😶

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Det er altfor mange som har diplomatpass...diplomatpassene er delt ut i hytt og gevær. Media prøvde å få en oversikt fra UD og politiet, men de sier de ikke har oversikt. PD har nok god oversikt over dette, det burde UD også hatt. Men, du skulle visst hvor mange som har diplomatpass. Det er 😳😶

Takk for forklaring, Sprøtt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (14 minutter siden):

Det er det jeg tror jeg også... De lar det gå stille forbi og fortsetter som før etterhvert nå. 

Strategien fungerer jo fint for de andre norske involverte, så… Og hun har før dette smalt, vist tegn på at hun er på vei ut av offentligheten. Så hvorfor si noe? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Edvard VIII kunne ikke gifte seg med Simpson fordi det var antatt å være mot konstitusjonen. Stor forskjell, ikke relevant sammenligning, uansett et annet land og en annen tid.

Storbritannia har ikkje konstitusjon (grunnlov), kun sedvanerett. Den hadde ikkje endra seg då den noverande kongen gifta seg med ei skild kvinne. Den anglikanske kykja som kongen er overhovud for, er vel framleis ganske skeptisk til skilsmisse? Må innrømma at eg ikkje har følgt med i utviklinga dei siste 20-25 åra, men dei har vore temmeleg bastante tidlegare med omsyn til gjengifte generelt (ennå vanskelegare enn å bli skild).

• Liker 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...