Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det norske jentekor ønsker å bryte beskytterskapet med kronprinsessen. Hvem blir den neste?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Blini skrev (4 minutter siden):

Har tenkt litt på dem den siste tiden, var egentlig bare et spørsmål om tid før dette ble realitet.
Dette med tausheten har jo ikke bare med hva vi som publikum ønsker, men også hennes beskytterskap. Selvsagt ønsker de seg en uttalelse fra MM. Innmari teit (for MMs del) at de er nødt å si ifra seg beskytterskapet fordi hun ikke innfrir. Dette kunne hun kanskje ha unngått om hun hadde sagt noe. Jeg skjønner Jentekoret godt.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Har tenkt litt på dem den siste tiden, var egentlig bare et spørsmål om tid før dette ble realitet.
Dette med tausheten har jo ikke bare med hva vi som publikum ønsker, men også hennes beskytterskap. Selvsagt ønsker de seg en uttalelse fra MM. Innmari teit (for MMs del) at de er nødt å si ifra seg beskytterskapet fordi hun ikke innfrir. Dette kunne hun kanskje ha unngått om hun hadde sagt noe. Jeg skjønner Jentekoret godt.

Det er jo også teit av henne å ikke gå ut først og trekke seg fra alle beskytterskapene på grunn av helse. Da hadde hun spart seg selv og organisasjonene.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det er jo også teit av henne å ikke gå ut først og trekke seg fra alle beskytterskapene på grunn av helse. Da hadde hun spart seg selv og organisasjonene.

Forsåvidt også helt sant. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Krimskrans skrev (12 minutter siden):

Det norske jentekor ønsker å bryte beskytterskapet med kronprinsessen. Hvem blir den neste?

Er jo ganske urovekkende at ikke alle har gjort det samme allerede.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Kvinne31 skrev (Akkurat nå):

De venter vel på den velregisserte pressekonferansen hvor en gråteferdig MM skal be om tilgivelse.

Endret av jordeple
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Jeg håper at Rådet for psykisk helse også sier ifra seg hennes beskytterskap.
Med tanke på alle de som sliter og har det vanskelig etter å ha opplevd overgrep.

La oss ikke glemme Virginia Giuffre og alle andre ofre som er utsatt for overgrep.

Endret av Junijulia
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Junijulia skrev (4 minutter siden):

Med tanke på alle de som sliter og har det vanskelig etter å ha opplevd overgrep.

Helt enig. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Kvinne31 skrev (9 minutter siden):

Jeg har meldt meg ut av en organisasjon fordi de fortsatt ikke har kvittet seg med MM sitt “beskytterskap”. Helt uaktuelt å betale kontingent til en forening med så dårlig moralsk kompass.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

Jeg synes det står respekt av at ledelsen i jentekoret ikke kommenterer avgjørelsen. De fleste skjønner sånn ca hva som ligger bak, og når avgjørelsen er tatt trenger man ikke gni det inn.

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (16 minutter siden):

Jeg har meldt meg ut av en organisasjon fordi de fortsatt ikke har kvittet seg med MM sitt “beskytterskap”. Helt uaktuelt å betale kontingent til en forening med så dårlig moralsk kompass.

Håper mange flere følger ditt eksempel 🫶

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krimskrans skrev (49 minutter siden):

Kan ikke skjønne at noen foreninger vil ha noe med henne å gjøre i det hele tatt…

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvinne31 skrev (38 minutter siden):

Tenkte på det samme
Vi får håpe det kommer

• Liker 10
Skrevet

En god, modig og riktig avgjørelse! Dette står det respekt av. 

Tenk at det har gått over fem uker, og ingen uttalelse fra Kronprinsessen! Det er direkte pinlig! Hvor lenge skal hun gjemme seg på Skaugum? 

For hver eneste dag taper Kongehuset ansikt. Åh gud, jeg skulle ønske jeg var flue på veggen der nå. Hva er det Mette-Marit bestemmer, og hva er det Slottet bestemmer? 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
Blini skrev (54 minutter siden):

Fristen er utløpt… Jeg tror mer og mer at det går mot skilsmisse nå ellers er dette jo bare håndtert helt utrolig dårlig.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Junijulia skrev (50 minutter siden):

Kanksje en smule ironisk når en meget sannsynlig årsak til at det drøyer med en utredelse er nettopp meget dårlig psykisk helse til den som nå blir filleristet i offentligheten. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
Krimskrans skrev (1 time siden):

FOKUS og kirkens SOS bør også bryte beskytterskapet. Har ikke de med ofre for vold og seksuelle overgrep å gjøre? 

• Liker 9
  • Nyttig 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...