Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Momma skrev (22 minutter siden):

Stemmer dette? Jeg trodde hun var under vurdering for forberedelser av transplantasjon, og ikke hadde startet med konkrete forberedelser ennå? 

Forberedelser som kan gjøres nå slik at hun er klar til å settes på listen når det blir nødvendig var vel det de sa i Året med kongefamilien.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
K_mb skrev (36 minutter siden):
Sitat

Sitat

Store deler av regjering og storting ville den gang foretrukket en utenlandsk prinsesse. En kvinne med blått blod, som hadde shopping i New York og ferie på luksusyacht som sine hovedinteresser. 

Troller hun MM her? For vi fikk jo en prinsesse med shopping i New York og yachtferier som interesser. Det viste seg at vi trengte ikke å importere noen fra utlandet for det.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonymies skrev (38 minutter siden):

Ja, vi kan spekulere, anta og gruble på hva SM driver med og hvorfor det er så stille rundt ham. Han ble født som A-kjendis og må leve et liv deretter. 
Nå er familien i flere dype kriser samtidig og hva gjør det med ham som er den yngste i flokken?  Hvordan har det vært for ham å vokse opp med en  mor preget av sykdom og skandaler, en uberegnelig storebror og en søster som er tronarving? Hvem er han oppi dette og hvilken rolle skal han ha?  
Hvor mye har han plukket opp av å leve tett på kriser over tid? Som yngst får man med seg  mye.
Hvilken holdning har foreldre og søsken til media og folket? Jeg tror ikke det har vært de mest pedagogiske samtalene rundt bordet. 
De krisene de står i nå er ikke nye kriser for de personlig. Mest sannsynlig har det gått en kule varmt i heimen- det har vært bekymringer og frykt for eldstesønnen hver dag, men også   sykdom og stygge hemmeligheter. Barn leser  foreldrenes ansiktsutrykk, tilstedeværelse og tonefall, spesielt hvis man er yngst og ikke har så mye de skulle sagt.
Jeg tror SM har følt seg uviktig sammenlignet med de to andre som har tatt mye plass. Jeg tror ikke han har villet være til bry.

Er det rettferdig av oss å forvente så mye av ham?

Når han ender opp med et  «fotokurs» i utlandet fremfor militæret eller andre «riktige» arenaer så tyder jo det på at han vil vekk. Forståelig nok.

Du har gode poenger, og summerer opp på en måte som gir et inntrykk av en familie som på mange måter mangler struktur. 
Vel, det er slik jeg blir engasjert til å mene litt omkring dine tanker. 
Ja, hva gjør utfordringer med barn/unge? Det er liten tvil om at unge får med seg det som skjer. Om det er krise i et hjem, så kan det medføre negative konsekvenser for de unge som ikke alltid fanges opp av foreldrene. Når «jeg’et» trumfer det familiære sfæren kan egosentrert tankegang og handling projiseres til de unge. (Gud forby, sier jeg av hele mitt hjerte!)  

Kronprinsen har i intervju uttalt at SM «må finne sin egen vei». Joda, det må han, men hvor er planene og strukturen satt ut praksis? Han har et enkeltpersonforetak, mer vet vi ikke. På veldig mange måter er jeg forundret over at det ikke foreligger konkrete planer for at prins SM også skal delta aktivt i representasjon. Kongehuset består nå av så få personer at det er et under at det i det hele tatt fungerer. All honnør til kongeparet, men de må selvsagt hensyntas pga både helse og alder. 
Prinsesse IA har valgt å studere på andre siden av jordkloden, så henne vil ikke monarkiet kunne støtte seg på utover noen spredte oppmøter nå og da mellom friperioder. MM er indisponert, av komplekse grunner som ikke ser ut til å la seg løse slik det hele fremstår dd. Så da er det kronprinsen da - han flyr rundt som en strikkball, fra det ene til det andre. Tidsbruk i representasjon er ikke et ideelt fokus når et besøk fra kongehuset står på dagsorden. Kvalitet fremfor kvantitet, tenker nå jeg i en slik kontekst. 

For øvrig noterte mange seg det utbruddet som kom fra prinsesse IA gjennom hennes Instagram, og hvor hun fremmet noen usammenhengende og oppbrakte ord som er vanskelig å ikke tolke som sterk affekt over situasjonen de selv står midt oppe i. 
Bekymringen min baserer seg på at det ser ut til at situasjonsforståelsen ikke er håndtert innad i familien. Altså, det å faktisk analysere hva som er hva, hvem og hvorfor - alt gjennom en kvalitativ korrekt, åpen og realistisk fremstilling av fakta. 
Om dette ikke er gjennomført så er det ikke vanskelig å sette hennes utagerende verbale affekt sammen med en lojalitet til mor og bror som trumfer det meste av hvordan det hele fremstår objektivt og rasjonelt. 
Er foreldre og familie generelt sinte og opprørte, så vil det påvirke. Det kan se ut til, som du også skriver, at det har gått en kule varmt i hjemmet. ( - uten korrigering, vil jeg legge til ) 

Etter hva man er kjent med så har SM og IA feriert sammen et sted i utlandet. Så dro IA videre til Australia. Hvor SM er nå, og hva han gjør, nei det vet visst bare familien ser det ut til. 
Jeg håper at familien gir SM så gode forutsetninger det er mulig. Klarer de ikke det, så har han sikkert hjelp å få fra utenforstående med ressurser til å følge opp og rettlede på den aller beste måte. 

MM gjemmer seg fortsatt bort under dekke av sykdom, og at hun angivelig trenger tid for å komme seg.
Statsministeren har dd. minnet kronprinsessen om at det ventes på forklaringen hennes. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser Støre er ute å gjentar sin oppfordring om at MM må forklare seg, det er bra, men lurer jo litt på hva som egentlig foregår på Skaugum nå? Har se og hør rett i at det er snakk om separasjon evnt.skilsmisse, eller er det andre grunner til tausheten hennes? Tenker jo at hun av alle har jo medierådgivere som sikkert kan skrive hele manuset hun skal fremstå med, så alt hun trenger å gjøre er vel å lære det utenat så ser ikke helt problemet her om det da ikke ligger noe annet bak.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Løgn, klart det går an, både HM og IA står fritt til å si fra seg tronen, og gjør det det er SM nestemann. 

Men de to kan velge å trekke seg, og det er forøvrig ufint å insinuere at IA skal få barn. Vi vet ingenting om hennes seksuelle legning, om hun kan få barn, eller om hun engang ønsker å få barn. 

Er du klar over hvor mage som får avslag på helsereise fordi de er for syke? Du må være akkurat passe syk, på riktig måte, for å få innvilget helsereiser. 

Hva har legning med det å få barn å gjøre? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (45 minutter siden):

Forberedelser som kan gjøres nå slik at hun er klar til å settes på listen når det blir nødvendig var vel det de sa i Året med kongefamilien.

Hun skal utredes med tanke på transplantasjon. Noe helt annet enn at hun forberedes for transplantasjon.

" Som kjent har kronprinsessen den kroniske sykdommen lungefibrose. Som vi kommuniserte i desember har det vært en klar negativ utvikling av kronprinsessens helse den senere tid, og forberedelser er startet med tanke på utredning for lungetransplantasjon." Fra TV"

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Men de to kan velge å trekke seg, og det er forøvrig ufint å insinuere at IA skal få barn. Vi vet ingenting om hennes seksuelle legning, om hun kan få barn, eller om hun engang ønsker å få barn. 

Antyder du her at det bare er heterofile som får barn? Da kan jeg informere om at det ikke er tilfelle. Legning har absolutt ingenting med hverken ønske eller mulighet til å bli foreldre.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Man   ikke være i god form for å reise.

Du har kanskje hørt om helsereiser? Syke folk som reiser langt for å komme til et sted som er bra for helsen?

Har du aldri hørt om syke og gamle som reiser? Det er bare tull at en reise i seg selv sier noe om form.

Jeg tillegger deg ikke meninger. Jeg motsier deg.

Det er likevel fullt mogleg å vera for sjuk til å reisa; eg har vore der sjølv. Det finst mange lag av dårleg form. Ein kan ikkje vera heilt på botn når ein skal reisa. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (3 minutter siden):

Hun skal utredes med tanke på transplantasjon. Noe helt annet enn at hun forberedes for transplantasjon.

" Som kjent har kronprinsessen den kroniske sykdommen lungefibrose. Som vi kommuniserte i desember har det vært en klar negativ utvikling av kronprinsessens helse den senere tid, og forberedelser er startet med tanke på utredning for lungetransplantasjon." Fra TV"

Jeg føler vi er på vei over i flisespikkeri nå.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

@Fantorangen-Oslo hadde du funnet noe i Epstein filene om at kronprinsessen hadde kontakt med fyren etter 2014? 

• Liker 3
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Det er likevel fullt mogleg å vera for sjuk til å reisa; eg har vore der sjølv. Det finst mange lag av dårleg form. Ein kan ikkje vera heilt på botn når ein skal reisa. 

Ja, selvsagt er det mulig å være for syk til reise. Det er vel ganske åpenbart?

Det jeg sier er kun at man ikke kan ta en plan om en reise som et slags bevis i seg selv på at kronprinsessen ikke er syk.

Det er alt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det er definitivt ikke flisespikkeri. Stor forskjell på å være så syk at du faktisk allerede er i transplantasjonskø, eller at du skal utredes for om du skal ha transplantasjon. Stor forskjell.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Nei, vedkommende argumenterer. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (13 minutter siden):

@Fantorangen-Oslo hadde du funnet noe i Epstein filene om at kronprinsessen hadde kontakt med fyren etter 2014? 

Ser hun er nevnt i mail med Boris i 2018 og i tillegg venter sekretæren på svar fra Mette ang tur til øya i juni, 2014. De kommuniserer på ulike kanaler. Men, det er fortsatt kontakt mellom de her i hvert fall. 

image.png.a9a07d495b1c3e0d505e3a978e773906.png

image.png.20da0c8b491abb541ecb21eec112e021.png

• Nyttig 10
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (43 minutter siden):

Det er definitivt ikke flisespikkeri. Stor forskjell på å være så syk at du faktisk allerede er i transplantasjonskø, eller at du skal utredes for om du skal ha transplantasjon. Stor forskjell.

Men ingen har sagt at hun er i transplantasjonskø.

Jeg sa at hun forberedes for å være klar til å stå i kø. Du protesterer og sier  - ja, hva er det egentlig du sier? 

Endret av MissLucy
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Troller hun MM her? For vi fikk jo en prinsesse med shopping i New York og yachtferier som interesser. Det viste seg at vi trengte ikke å importere noen fra utlandet for det.

Jepp, tenkte det samme.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Ser hun er nevnt i mail med Boris i 2018 og i tillegg venter sekretæren på svar fra Mette ang tur til øya i juni, 2014. De kommuniserer på ulike kanaler. Men, det er fortsatt kontakt mellom de her i hvert fall. 

image.png.a9a07d495b1c3e0d505e3a978e773906.png

image.png.20da0c8b491abb541ecb21eec112e021.png

Dette fikk du svar på i går.

I 2018 snakker de om noe som skjedde i januar 2013.

Og det er ingen informasjon idag som støtter at de møttes i 2014.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Ørjasæter er alt for skarp til at den  setningen kan være tilfeldig. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Men ingen har sagt at hun er i transplantasjonskø.

Kanskje ikke så mange i tråden her som sier eller tror det. Likevel ser jeg at at en del fortsatt hevder dette, etter kongehusets noe ulne oppdatering i desember.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Dette fikk du svar på i går.

I 2018 snakker de om noe som skjedde i januar 2013.

Og det er ingen informasjon idag som støtter at de møttes i 2014.

Helt usannsynlig å sette noen opp på en flight eller et møte om de avsluttet kontakten for flerfoldige år siden. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...