Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Ved en finsk løsning ville det blitt lettere å avskjedige

Heia Finland, verdens lykkeligste folk 🇫🇮

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
K_mb skrev (2 minutter siden):

Istedenfor sender hun rundt desperate brev til de ulike organisasjonene hun har beskytterskap for, så det tyder på at hun har tenkt å stå rollen.  Selvinnsikten er helt fraværende. 

Enig.  De handlingene er også godt eksempel  på hvor hult  "Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være" er. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Brutex skrev (2 timer siden):

Ikke lag en monarkidebatt ut av dette. De samme kunne skjedd med en president. Skal vi gå over til republikk så skal det være på annet grunnlag enn dette.

Da kan man kvitte seg med korrupte folk. Det kan vi ikke nå.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
K_mb skrev (36 minutter siden):

Istedenfor sender hun rundt desperate brev til de ulike organisasjonene hun har beskytterskap for, så det tyder på at hun har tenkt å stå rollen.  Selvinnsikten er helt fraværende. 

Hoffet har sendt. Ikke MM. Greit å holde seg redelig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

På vegne av. Blir det samme.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (2 minutter siden):

Sitat:

«Kronprinsessen har bedt meg om å sende dette brevet etter det som har kommet fram den siste tiden i Epstein-saken» er starten i brevet."

https://www.vg.no/rampelys/i/QJy7mq/slottet-sendte-brev-til-beskytterskap-betyr-svaert-mye-for-kronprinsessen

Synes jeg holder meg ganske så redelig.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet
MissLucy skrev (20 timer siden):

Da foreslår jeg at du donerer den ene kronen til noen som trenger den.F.eks. Republikkforeningen.

Hersketeknikk 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (3 timer siden):

Hvis du insinuerer at du jobber i Forsvaret blir jeg svært skremt over at din eneste motivasjon er Harald, Haakon og Ingrid A, og ikke å beskytte det norske folket 😳. Symbolikken skulle ha vært viktig, men i stedet er kongehuset nå en gallionsfigur for korrupsjon, grådighet, egoisme, elitisme og ansvarsfraskrivelse. De er det motsatte av samlende, de er splittende for befolkningen. Å diskutere kongehuset nå er mer betent enn å diskutere Israel/Gaza, FRP/SV eller abort med en fra KRF.

Og heldigvis hadde hun ikke arvet tittelen og dermed rett til å sitte på den på livstid, så folket stemte henne vekk.

Enig.. Kjemp heller for alle som ikke får flyktet, for å holde det norske folk trygge. Herregud, kongefamilien er jo på første fly ut, skulle krigen komme. Så de trenger man ikke kjempe for. Verre med alle uskyldige barn som må bli igjen. De burde være samlende, gi moral. Å kjempe for selve landet, de verdier vi står for. Vår kultur. 

Det er i hvert fall det jeg tenker, når jeg tenker på hvorfor jobben min mulig er enda viktigere under krig, enn den er nå. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (46 minutter siden):

Det var dette du valgte å skrive.

På tross av at du nå sier at du visste bedre.

Redelig? Nei.

K_mb skrev (19 minutter siden):

Sitat:

«Kronprinsessen har bedt meg om å sende dette brevet etter det som har kommet fram den siste tiden i Epstein-saken» er starten i brevet."

https://www.vg.no/rampelys/i/QJy7mq/slottet-sendte-brev-til-beskytterskap-betyr-svaert-mye-for-kronprinsessen

Synes jeg holder meg ganske så redelig.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Redelig? Nei.

Men kjære vene, når MM har bedt noen sende et brev er det jo hun som er hovedsender. 

Om jeg ber NRK skriver en sak for meg, er det jeg som er sender, selv om NRK er mediumet jeg sender min sak gjennom. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Reverend skrev (2 minutter siden):

Redelig? Nei.

Men mildemåne for et flispikkeri da - Kronsprisessen har bedt hoffet sendte et brev, for å videreformidle hva hun mener. 

Endret av blvck
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Redelig? Nei.

Det er jo i desperasjon, hva tenker du det er? Og det var beviselig fra MM, da hun ba om det. Kan du få det mer med teskje enn dette?

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (19 timer siden):

Hvor mye billigere vil en republikk bli? Aner ikke hva kostandene er for dette, spør av nysgjerrighet.

En president kan også, som statsministeren, gå til et privat helseforetak med eventuelle plager og sykdommer. Da slipper vi å lønne livlegen.  Hen vil heller ikke sitte til hen blir 89 år, så vi vil slippe risikofylte feriereiser der noen blir syk.  Og må hentes hjem med fly. 

Endret av Muskath
  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
K_mb skrev (36 minutter siden):

Heia Finland, verdens lykkeligste folk 🇫🇮

Og Finland har en flott president og presidentfrue. Begget er velutdannet og tar sin rolle på største alvor. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (På 26.2.2026 den 18.08):

Sånn er det når man lever et helt liv vel vitende om at hele Norge står på pinne for ham. Da gjør man akkurat som man vil - helt uten tanke på at det finnes folk i dette landet som ikke får de medisinene som kan gi dem noen år ekstra eller sykehjemsplass når man egentlig er for syk/svak og redd for å bo hjemme alene. Ikke for å snakke om alle som sliter økonomisk i disse tider. 

For ikke å snakke om at det virker som de tror de kan leve evig, såklart med fantastisk goodwill av Norges monarkister som ønsker seg en fortsatt adel.

Ikke noe gale med Harald men stisser når mediene melder at andre nordmenn på ferie på Tenerif løper tiø sykehuset for å vise sin støtte til en mann de ikke kjenner.

Så må det være lov å fortelle at svært mange av oss har etter alvorlig sykdom hos våre gamle foreldre har fått beskjed om at det er like greit å kutte navlestrengen " ref.din far er snart 90 år, og det er nok best han ikke legger samfunnet til byrde lenger" Jeg skal ikke motsi dette for det var vel hva han ønsket" Men har alltid lurt på om det samme gjelder kongen vår, såklart sjekkes han opp og i mente for å forebygge en slik situasjon sikkert hver uke og måned for å forebygge, men viser ikke dette at det er stor fotskjell på hvermansen og kongen. 

Min far hadde aldri vært syk, men fikk kreft siste året han levde, var fullstendig oppegående og gikk flere km hver dag, en dag falt han.om i en alder av 88 år, av legene ble vi fortalt at han responderte dårlig på behandling

Vi ble derfor bedt om å vurdere om vi ikke bare skulle avslutte behandling og la han .dø. siden min far var en svært vital mann klarte vi ikke se for oss at han ville ha en livskvalitet som pasient og samtykket. Det er ikke noe vi angrer på, men når jeg ser kongen som er langt mimdre sprek enn min far var klarer jeg ikke fri meg fra tanken om at legene nok vil holde han i live koste hva det koste vil, på toppen av at det forebygges i stor skala.Men ingen av oss er udødelig, når det kommer tiø slutten er vi make, selv om legene drar ut.i kongens tilfelle

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi bør se til Finland og Island ... og for all del ikke USA. Jeg grøsser av de ekle bildene av Bill Clinton med de unge jentene hos Epstein ... æsj.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
timbar skrev (1 minutt siden):

For ikke å snakke om at det virker som de tror de kan leve evig, såklart med fantastisk goodwill av Norges monarkister som ønsker seg en fortsatt adel.

Ikke noe gale med Harald men stisser når mediene melder at andre nordmenn på ferie på Tenerif løper tiø sykehuset for å vise sin støtte til en mann de ikke kjenner.

Så må det være lov å fortelle at svært mange av oss har etter alvorlig sykdom hos våre gamle foreldre har fått beskjed om at det er like greit å kutte navlestrengen " ref.din far er snart 90 år, og det er nok best han ikke legger samfunnet til byrde lenger" Jeg skal ikke motsi dette for det var vel hva han ønsket" Men har alltid lurt på om det samme gjelder kongen vår, såklart sjekkes han opp og i mente for å forebygge en slik situasjon sikkert hver uke og måned for å forebygge, men viser ikke dette at det er stor fotskjell på hvermansen og kongen. 

Min far hadde aldri vært syk, men fikk kreft siste året han levde, var fullstendig oppegående og gikk flere km hver dag, en dag falt han.om i en alder av 88 år, av legene ble vi fortalt at han responderte dårlig på behandling

Vi ble derfor bedt om å vurdere om vi ikke bare skulle avslutte behandling og la han .dø. siden min far var en svært vital mann klarte vi ikke se for oss at han ville ha en livskvalitet som pasient og samtykket. Det er ikke noe vi angrer på, men når jeg ser kongen som er langt mimdre sprek enn min far var klarer jeg ikke fri meg fra tanken om at legene nok vil holde han i live koste hva det koste vil, på toppen av at det forebygges i stor skala.Men ingen av oss er udødelig, når det kommer tiø slutten er vi make, selv om legene drar ut.i kongens tilfelle

Uff ja - kan du forestille deg at de stiller opp utfor sykehuset for å snakke med norsk presse og med håp om å få et glimt av kongengen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Vi bør se til Finland og Island ... og for all del ikke USA. Jeg grøsser av de ekle bildene av Bill Clinton med de unge jentene hos Epstein ... æsj.

Selv om man ser til USA, så er det noe med at en president ikke sitter evig. Man kan aldri gardere seg mot at en maktperson gjør syke ting, men en politiker eller president kan man faktisk i verste tilfelle bli kvitt. Gjør de noe galt, kan de bli stilt for retten og dømt. I tillegg, så sitter de ikke evig. Det er bare så så lenge de kan sitte ved makta. Og selvfølgelig så er de faktisk folkevalgte. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Selv om man ser til USA, så er det noe med at en president ikke sitter evig. Man kan aldri gardere seg mot at en maktperson gjør syke ting, men en politiker eller president kan man faktisk i verste tilfelle bli kvitt. Gjør de noe galt, kan de bli stilt for retten og dømt. I tillegg, så sitter de ikke evig. Det er bare så så lenge de kan sitte ved makta. Og selvfølgelig så er de faktisk folkevalgte. 

Ja, det er jo nettopp det som er fordelen. En folkevalgt på toppen - som kan avsettes om skandaler skulle komme for en dag. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (26 minutter siden):

Da kan man kvitte seg med korrupte folk. Det kan vi ikke nå.

Stemmer.

https://www.tv2.no/nyheter/epstein-gransking-derfor-far-de-ikke-rore-mette-marit/18600233/

«Det ville uansett ha vært foreldet, ettersom hun brøt kontakten i 2014. Samtidig har Grunnloven en bestemmelse som skjermer kongefamilien for etterforskning.» 

«Det har ikke vært tema i det hele tatt, sier Per-Willy Amundsen (Frp) – som leder kontrollkomiteen på Stortinget.

– Kongehuset tilhører kongen. Det er ikke del av mandatet til kommisjonen. Det er ikke vår oppgave å granske kongehuset, sier Amundsen.»

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...