Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at han har et følelsesliv som alle andre, og at dette er for mye for dem akkurat nå. Og skjønner derfor ønsket om å ville reise vekk. Har derimot ikke sagt noe om det er lurt eller ei. 

Hvor mange feriereiser har han hatt i år? Det er ikke få ganger han har reist. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Han reiser på ferige til Tenerife - og sønnen - tronarvingen er mest opptatt av å ta vare på flokken sin. Jaja .... 

Han var da nettopp på jobb, langt unna "flokken sin"...?

Kongehuset

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Han reiser på ferige til Tenerife - og sønnen - tronarvingen er mest opptatt av å ta vare på flokken sin. Jaja .... 

Tronarvingen er på jobb. Det går an å holde seg til fakta.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det har jeg ikke oversikt over, du. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. At de personlig ønsker å distansere seg fra rettssak og MM, er ikke vanskelig for meg å skjønne hvert fall. Og som jeg nevnte, jeg har ikke sagt ett eneste ord om det er lurt eller ei. Kanskje det er kjempedumt for monarkiets del nå. Men kanskje det for dem personlig er det smarteste. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Nokså sikker på at dette er den første ferien i år. Det går som sagt an å holde seg til fakta.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (22 minutter siden):

Nokså sikker på at dette er den første ferien i år. Det går som sagt an å holde seg til fakta.

Ja, det begynner å bli noen uker siden nytt år.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (På 6.9.2024 den 14.38):

Med tanke på at kongeskipet eies av kongefamilien selv er det faktisk ikke greit at skattebetalerne må betale for denne opppussingen, hadde derimot kongeskipet vært samfunnet Norge sitt skip hadde det stilt seg annerledes. Vi er jo alle da med på å øke formuen til kongefamilien.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (33 minutter siden):

Spiller ingen rolle for meg, mannen er langt over vanlig pensjonsalder, han fortjener å slappe av. Han har dessuten en vikar. Riktignok en som ikke virker, men likefullt synes jeg det er helt ok at Harald prøver å koble ut innimellom. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Babyface skrev (2 minutter siden):

Spiller ingen rolle for meg, mannen er langt over vanlig pensjonsalder, han fortjener å slappe av. Han har dessuten en vikar. Riktignok en som ikke virker, men likefullt synes jeg det er helt ok at Harald prøver å koble ut innimellom. 

Mannen er langt over pensjonsalder, han fortjener å pensjonere seg. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Babyface skrev (6 minutter siden):

Man kan ikke ha en stedsfortreder - som ikke fungerer som stedsfortreder. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Man kan ikke ha en stedsfortreder - som ikke fungerer som stedsfortreder. 

Tøv. Det står i grunnloven at Kongen kan ha en stedfortreder, og det er ingenting som tilsier at det ikke fungerer helt fint. Det foreligger ingen informasjon om at  konstitusjonelle oppgaver ikke blir gjort.

Det går som sagt an å holde seg til fakta.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Tøv. Det står i grunnloven at Kongen kan ha en stedfortreder, og det er ingenting som tilsier at det ikke fungerer helt fint. Det foreligger ingen informasjon om at  konstitusjonelle oppgaver ikke blir gjort.

Da han feiret 89-årsdagen i utlandet nylig ... det var ikke ferie-reise?

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Da han feiret 89-årsdagen i utlandet nylig ... det var ikke ferie-reise?

Det er fire dager siden. Det er jo den ferien han er på nå. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Det er fire dager siden. Det er jo den ferien han er på nå. 

Åja - da så. En flere ukers vinterferie/bursdagsfeiring på Tenerife - mens vi får offentliggjort en fersk meningsmåling om kongehuset som viser enda en bunnmåling. Kommer det kommentarer fra vikaren hans? Nei. Vikaren har visst nok med å nekte fruen å uttale seg om Epstein og å ta vare på flokken sin. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (7 minutter siden):

Det er jo tragisk at både Marius og Mette tenker at det å unnta Marius fra ansvar er det samme som å være «snill». Ikke rart det har gått som det har gått. 

Og de forteller at de har hatt hjelp fra hjelpeapparatet? Lurer på hvem innen hjelpeapparatet som har gitt dem slike råd. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Blini skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner godt at de dro til Tenerife slik situasjonen er her hjemme nå. Det har nok gjort en vurdering og satt livskvalitet over alt annet. Når man er 89 år så bør man ikke la være å gjøre det man har lyst til fordi det er fare for at man dør mens man gjør det.

Det er ikke det at han kan dø som er problemet. Det som er greia, er at en av dem kan bli syke (som nå), så det må settes i gang hjelp, livlegen må ned til feriestedet med fly. Vakter må plasseres utenfor sykehuset, evt må staten til slutt bringe den syke hjem i spesialfly (forsvarsbudsjettet).  De har massevis av andre valgmuligheter her i landet eller nabolandene. Hvorfor er ikke det bra nok?  Man kan godt ta hensyn til andre enn seg selv, selv om man er 89 år.

Og er man i tillegg konge, så er man fullt klar over hva som skjer hvis det blir sykdom eller andre problemer med ferien. Staten (oss… folk) må punge ut. 

Endret av Muskath
  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Muskath skrev (7 minutter siden):

Det er ikke det at han kan dø som er problemet. Det som er greia, er at en av dem kan bli syke (som nå), så det må settes i gang hjelp, livlegen må ned til feriestedet med fly. Vakter må plasseres utenfor sykehuset, evt må staten til slutt bringe den syke hjem i spesialfly (forsvarsbudsjettet).  De har massevis av andre valgmuligheter her i landet eller nabolandene. Hvorfor er ikke det bra nok?  Man kan godt ta hensyn til andre enn seg selv, selv om man er 89 år.

Og er man i tillegg konge, så er man fullt klar over hva som skjer hvis det blir sykdom eller andre problemer med ferien. Staten (oss… folk) må punge ut. 

Ja, i tillegg til spanske vakter utenfor sykehuset så var det tre vakter fra Norge ... 

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (13 minutter siden):

Åja - da så. En flere ukers vinterferie/bursdagsfeiring på Tenerife - mens vi får offentliggjort en fersk meningsmåling om kongehuset som viser enda en bunnmåling. Kommer det kommentarer fra vikaren hans? Nei. Vikaren har visst nok med å nekte fruen å uttale seg om Epstein og å ta vare på flokken sin. 

Han har vært borte i halvannen uke. Jeg foreslår at vi diskuterer med grunnlag i fakta.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Han har vært borte i halvannen uke. Jeg foreslår at vi diskuterer med grunnlag i fakta.

Og han kommer hjem 6. mars

• Liker 9
Skrevet
MissLucy skrev (37 minutter siden):

Det står riktignok i grunnloven at stedfortreder skal steppe inn.

Men grunnloven har nok ikke tatt høyde for familien Høiby, opplegget er rett og slett ikke rigget for å tåle dette kaosveldet som stedfortreder dessverre er bundet opp i.

Så det er nok plenty som tilsier at dette ikke nødvendigvis fungerer helt fint, noe det da heller ikke gjør.

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...