Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Og han er sikkert en smule stressa i tillegg, med alt oppstyret som skjer. Vet ikke om det hjelper heller, akkurat

Nei, det gjør det nok ikke. Mye for han nå.

Endret av Jokke89
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Jeg tror sannheten om Mette-Marit og Epstein er mye verre enn det som har kommet frem. Tviler ikke på at det er hektisk aktivitet mellom Slottet og amerikanske myndigheter om dagen for å begrense skaden.

Men det egentlige spørsmålet er vel: Hva har Haakon visst? Han må vel ha visst at det var Epstein hun besøkte? Snakker ikke ektefeller sammen om hvor de er?  Eller har hun løyet for ham og sagt hun skal på shopping i NY?

I førstnevnte tilfelle så er jo Haakon i deep shit også. I sistnevnte henger vel ekteskapet i en tynn tråd.

Haakon har visst MYE. 

Jeg hadde blitt himla forbauset dersom kona hadde sagt at hun skulle til New York for å foreta en tannbleking. Eller at hun skulle til New York for å gå til frisøren. Spesielt fordi kona har flyskrekk, akkurat som Mette Marit. Hvis jeg hadde hatt råd (noe Haakon utvilsomt har), så hadde jeg leid en privatdetektiv for å finne ut hva kona EGENTLIG drev med i New York.

Så jeg er rimelig sikker på at ikke bare Haakon, men også hoffet (og PST og utenrikstjenesten) har visst MYE om hva Mette Marit drev med i New York. Det er også mulig at Mette Marit har vært helt åpen om hva hun drev med, innenfor husets fire vegger. Alle som har vært i kontakt med Mette Marit sier at hun er sta som faen og gjør som hun vil.  Så Haakon (og hoffet og PST og utenrikstjenesten) har bare akseptert hva hun gjorde og håpet på at dette ikke skulle bli kjent. 

Jeg vil også minne om at dette hadde heller ikke blitt kjent hvis ikke Epstein-filene hadde blitt offentliggjort i USA. Så at dette er kjent er IKKE fortjenesten til noen i Norge. Så kongehuset (og hoffet og PST og utenrikstjenesten) kalkulerte helt riktig - dette hadde IKKE blitt kjent, hvis da ikke Epstein-filene hadde blitt offentliggjort.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet

Haakon må skille seg, kjapt. MM kan ALDRI bli dronning.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

At Mette-Marit hadde hatt kontakt med Epstein ble kjent i Norge allerede i 2019, etter en serie gravesaker i Dagens Næringsliv. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvinne31 skrev (10 minutter siden):

Haakon må skille seg, kjapt. MM kan ALDRI bli dronning.

Jeg stoler ikke på han heller. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Rick skrev (1 time siden):

Haakon har visst MYE. 

Jeg hadde blitt himla forbauset dersom kona hadde sagt at hun skulle til New York for å foreta en tannbleking. Eller at hun skulle til New York for å gå til frisøren. Spesielt fordi kona har flyskrekk, akkurat som Mette Marit. Hvis jeg hadde hatt råd (noe Haakon utvilsomt har), så hadde jeg leid en privatdetektiv for å finne ut hva kona EGENTLIG drev med i New York.

Så jeg er rimelig sikker på at ikke bare Haakon, men også hoffet (og PST og utenrikstjenesten) har visst MYE om hva Mette Marit drev med i New York. Det er også mulig at Mette Marit har vært helt åpen om hva hun drev med, innenfor husets fire vegger. Alle som har vært i kontakt med Mette Marit sier at hun er sta som faen og gjør som hun vil.  Så Haakon (og hoffet og PST og utenrikstjenesten) har bare akseptert hva hun gjorde og håpet på at dette ikke skulle bli kjent. 

Jeg vil også minne om at dette hadde heller ikke blitt kjent hvis ikke Epstein-filene hadde blitt offentliggjort i USA. Så at dette er kjent er IKKE fortjenesten til noen i Norge. Så kongehuset (og hoffet og PST og utenrikstjenesten) kalkulerte helt riktig - dette hadde IKKE blitt kjent, hvis da ikke Epstein-filene hadde blitt offentliggjort.

Absolutt.  Epstein hadde også incentiv til å være åpen med Haakon.  Det Epstein ønsket  var  muligheten til å påvirke i Norge og andre land. Det er ikke utroskap Epstein var ute etter. Det siste Epstein ønsket var å bli upopulær hos Haakon som kunne sabotert alt Epstein prøvde å få til med nordmennene han bestakk.   Mette-Marit uten Haakon var ikke verdt noe for Epstein.  

Epstein brukte også mye penger på Jagland og Rød-Larsen/Mona Juul. Epstein hadde  også skapt god relasjon til Børge Brende.   Det stod  mye på spill for Epstein om han ødela relasjonen til Haakon. 

Endret av SVK
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Jeg legger til at OM Mette-Marit var det eneste problemet. Hvordan forklarer man da at alle i pressen og alle politikerne skjermer kongefamilien? Hvordan forklarer man at Haakon og Mette-Marit ikke skiller seg for å berge monarkiet?

Endret av SVK
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SVK skrev (9 minutter siden):

Jeg legger til at OM Mette-Marit var det eneste problemet. Hvordan forklarer man da at alle i pressen og alle politikerne skjermer kongefamilien? Hvordan forklarer man at Haakon og Mette-Marit ikke skiller seg for å berge monarkiet?

Et av hovedproblemene er jo immuniteten og den manglede innsynsretten i kongehuset. Det er klart at noen, antakeligvis mange og garantert kronprinsen og kongeparet, vet hva MM har holdt på med. Haakon må jo ha visst at MM var i NY da hun var «syk» og han må jo ha visst hvem som betalte ferien hans og luksusfeirene og alle flyreisene på business class. Han har visst om Marius, og han har jo selv hatt en ganske så tvilsom omgang med offentlig midler. Det er rimelig klart at det er mange skjeletter i skapet som enda ikke har falt ut. Tipper Harald også har en del han burde svart for, men det er jo ikke vits å spørre.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Jdjdkdudjbs skrev (6 minutter siden):

Et av hovedproblemene er jo immuniteten og den manglede innsynsretten i kongehuset. Det er klart at noen, antakeligvis mange og garantert kronprinsen og kongeparet, vet hva MM har holdt på med. Haakon må jo ha visst at MM var i NY da hun var «syk» og han må jo ha visst hvem som betalte ferien hans og luksusfeirene og alle flyreisene på business class. Han har visst om Marius, og han har jo selv hatt en ganske så tvilsom omgang med offentlig midler. Det er rimelig klart at det er mange skjeletter i skapet som enda ikke har falt ut. Tipper Harald også har en del han burde svart for, men det er jo ikke vits å spørre.

Jeg er helt enig.  Angående din siste setning.  Jeg vet ikke engang om Harald skjønner at monarkiet faller sammen på hans vakt. 

Endret av SVK
  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg lurer på hvor lenge denne «ta vare på flokken» perioden skal vare. 

Nå er jo «barn» IA i Australia og «barn» SM er det ingen som vet hvor er, men hvordan foregår denne «ivaretakingen» 24/7 når de ikke tilbringer tid sammen, og er i ulike tidssoner? MBH er jo opptatt i rettssak halve dagen og ellers i fengsel, så det er jo også en ivaretaking via tankeoverføring. 

Antar Kongeparet er i flokken; men de har jo vært opptatt med sitt. 

Da gjenstår ivaretakingen av MM selv. Er det slik HM sitter sammen med henne hele tiden, eller kunne det være mulig å avsette en liten time til det norske folk mellom all ivaretakingen av flokken?

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvor lenge denne «ta vare på flokken» perioden skal vare. 

Nå er jo «barn» IA i Australia og «barn» SM er det ingen som vet hvor er, men hvordan foregår denne «ivaretakingen» 24/7 når de ikke tilbringer tid sammen, og er i ulike tidssoner? MBH er jo opptatt i rettssak halve dagen og ellers i fengsel, så det er jo også en ivaretaking via tankeoverføring. 

Antar Kongeparet er i flokken; men de har jo vært opptatt med sitt. 

Da gjenstår ivaretakingen av MM selv. Er det slik HM sitter sammen med henne hele tiden, eller kunne det være mulig å avsette en liten time til det norske folk mellom all ivaretakingen av flokken?

Har de ikke nettopp vært fra hverandre mens det var OL?

• Liker 4
Skrevet
SVK skrev (12 minutter siden):

Jeg er helt enig.  Angående din siste setning.  Jeg vet ikke engang om Harald skjønner at monarkiet faller sammen på hans vakt. 

Det lurer jeg og på om han faktisk forstår. Syntes det er litt skremmende at folk i hans alder og med hans helse velger å reise til Tenerife på ferie - mens alt koker her hjemme. Hva skjer?

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det lurer jeg og på om han faktisk forstår. Syntes det er litt skremmende at folk i hans alder og med hans helse velger å reise til Tenerife på ferie - mens alt koker her hjemme. Hva skjer?

Jeg for min del skjønner at de ønsker å være vekk akkurat nå. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg for min del skjønner at de ønsker å være vekk akkurat nå. 

Ut fra deres behov, eller ut fra folkets behov? 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Ut fra deres behov, eller ut fra folkets behov? 

Ut fra deres behov, selvsagt. De er jo mennesker, som alle andre. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Så du mener at han først og fremst er privatpersonen, Harald?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (17 minutter siden):

Dette!

Det er altså så skuffende å bevitne. Forstår han ikke alvoret? Mekanismene knyttet til oppslutning? 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Så du mener at han først og fremst er privatpersonen, Harald?

Jeg mener at han har et følelsesliv som alle andre, og at dette er for mye for dem akkurat nå. Og skjønner derfor ønsket om å ville reise vekk. Har derimot ikke sagt noe om det er lurt eller ei. 

• Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg snakker om institusjonen der han er øverste leder. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Dette!

Det er altså så skuffende å bevitne. Forstår han ikke alvoret? Mekanismene knyttet til oppslutning? 

Han reiser på ferige til Tenerife - og sønnen - tronarvingen er mest opptatt av å ta vare på flokken sin. Jaja .... 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...