Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å bruke kjente ord så er det trist som faen at kongen er dårlig for om det er en ting som ikke ville vært bra nå er det bortfall av en solid mann på tronen

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Carrot skrev (10 minutter siden):

For å bruke kjente ord så er det trist som faen at kongen er dårlig for om det er en ting som ikke ville vært bra nå er det bortfall av en solid mann på tronen

Absolutt. Ari Behn som ble gjort narr av for å være eksentrisk. Men han tjente sine egne penger og på lovlig måte. Han gjorde aldri noe kriminelt eller noe vondt mot noen. 

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (18 minutter siden):

I motsetning til norske skattebetalere så trenger aldri kongen tenke over sine handlinger. Alt blir lagt til rette - alltid. 

Andre nordmenn på hans alder tør knapt å reise på hytta i frykt for at de skal måtte trenge hjelp. Han og dronningen kan derimot reise til andre siden av jordkloden uten tanke for noe sånt. Hjelpen blir sendt avgårde når det trengs. Lurer på hvordan hjemreisen foregår denne gang.

Enig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror sannheten om Mette-Marit og Epstein er mye verre enn det som har kommet frem. Tviler ikke på at det er hektisk aktivitet mellom Slottet og amerikanske myndigheter om dagen for å begrense skaden.

Men det egentlige spørsmålet er vel: Hva har Haakon visst? Han må vel ha visst at det var Epstein hun besøkte? Snakker ikke ektefeller sammen om hvor de er?  Eller har hun løyet for ham og sagt hun skal på shopping i NY?

I førstnevnte tilfelle så er jo Haakon i deep shit også. I sistnevnte henger vel ekteskapet i en tynn tråd.

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Absolutt. Ari Behn som ble gjort narr av for å være eksentrisk. Men han tjente sine egne penger og på lovlig måte. Han gjorde aldri noe kriminelt eller noe vondt mot noen. 

Jeg presiserer at jeg selv var skyldig i det. Så jeg retter pekefingeren like mye mot meg selv. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Multe skrev (1 time siden):

Det er synd ikke prinsesse Ragnhild er her lengre, for å kunne si «hva var det jeg sa».

22 år etter at dette intervjuet ble sendt, med hennes «hårreisende» uttalelser - som vel var helt spot on:

https://www.nrk.no/kultur/politikere-reagerer-pa-ragnhild-1.536130

Husker jeg tok MM og HM i forsvar den gangen. Tenkte at Ragnhild var en bitter, konservativ eldre dame som så ned på alenemoren med den "artige" faren.

Nå tenker jeg at hun selvsagt hadde bedre grunnlag enn alle oss til å uttale seg, og at det nok var personlighetstrekk ved de nye familiemedlemmet hun reagerte på.

Var jo ikke bare positivt å si om mannen hennes heller, men at herr Lorentzen var en stødig forretningsmann og milevis unna galskapen til Høiby-klanen er jo fakta.

Endret av keops
  • Liker 21
  • Hjerte 1
Skrevet
Susanne skrev (1 time siden):

Og ikke har det skjedd bare 1 gang heller ser det ut som. I denne artikkelen fra 2013 står det om da hun droppet tronetreffet i Nederland for å reise til New York. Samtidig opplyser mediene at hun har droppet flere andre store begivenheter. Dette er altså lenge før sykdommen ble et faktum. Kan bare lure på hvor hun befant seg... 

Kongehuset ville som vanlig ikke uttale seg, men en kongehusekspert stilte seg undrende og antok at det måtte være noe veldig viktig hun hadde på programmet, ettersom hun droppet gode venner og kolleger. 

Mette-Marit vraket kongelig treff for privat program

Kronprinsesse Mette-Marit har meldt avbud til en rekke kongelige feiringer, som prinsesse Estelles dåp i fjor og 40-årsmarkeringene til prinsesse Märtha og kronprinsesse Máxima året før. Ved alle disse anledningene deltok Haakon alene.

Mulig det er bra sett i ettertid. Dersom det nå blir skillsmisse er hun jo ikke den som skal synes på historiske bilder uansett. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Det er svært få so har sympati for MM. Det er bare å se på den siste meningsmålingen:

https://www.nrk.no/norge/rekordlav-oppslutning-om-monarkiet-_-men-kongen-er-superpopulaer-1.17775717

Spørsmålet folk har svart på er ikke om de har sympati for MM. Det er om de synes hun er en god representant for kongefamilien. Det er to vidt forskjellige spørsmål. Man kan fint si ja til det første og nei til det andre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Råger
Skrevet

Jeg skulle ønske en journalist med bein i nesa ved første anledning kunne spurt Haakon "ta vare på flokken" Magnus om hva som kommer først, familien eller monarkiet?

Skrevet (endret)
Råger skrev (23 minutter siden):

Jeg skulle ønske en journalist med bein i nesa ved første anledning kunne spurt Haakon "ta vare på flokken" Magnus om hva som kommer først, familien eller monarkiet?

Eventuelt at journalistene skrev alt de visste om kongefamilien. Så  sender de  artiklene til kongefamilien med mulighet for kommentar og beskjed om at den som tier samtykker. Det er sånn det fungerer for alle andre enn kongefamilien. Man slipper ikke negative artikler ved å nekte å svare. Man har en tilsvarsrett,  ikke en  sensurrett.

Endret av SVK
  • Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
keops skrev (23 minutter siden):

Husker jeg tok MM og HM i forsvar den gangen. Tenkte at Ragnhild var en bitter, konservativ eldre dame som så ned på alenemoren med den "artige" faren.

Nå tenker jeg at hun selvsagt hadde bedre grunnlag enn alle oss til å uttale seg, og at det nok var personlighetstrekk ved de nye familiemedlemmet hun reagerte på.

Var jo ikke bare positivt å si om mannen hennes heller, men at herr Lorentzen var en stødig forretningsmann og milevis unna galskapen til Høiby-klanen er jo fakta.

Jeg husker at Ragnhild ble gjort narr av opp og ned og i mente. Noe av det som ble sagt (på TV) var virkelig ufine greier.

Jeg husker at jeg var en av de få som tenkte at hun hadde helt rett.

Det var det rare med den tiden, 1990-tallet, tidlig 2000-tall? Enda mer enn nå, men det er fortsatt en veldig 'norsk' greie, ihvertfall i offentligheten, at det er liksom ikke lov å si sannheten. Man skal være så snille og forståelsesfulle at alt som heter grenser for anstendig oppførsel viskes ut. Og så ender man opp, vel, her.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Huldra27 skrev (9 minutter siden):

Jeg husker at Ragnhild ble gjort narr av opp og ned og i mente. Noe av det som ble sagt (på TV) var virkelig ufine greier.

Jeg husker at jeg var en av de få som tenkte at hun hadde helt rett.

Det var det rare med den tiden, 1990-tallet, tidlig 2000-tall? Enda mer enn nå, men det er fortsatt en veldig 'norsk' greie, ihvertfall i offentligheten, at det er liksom ikke lov å si sannheten. Man skal være så snille og forståelsesfulle at alt som heter grenser for anstendig oppførsel viskes ut. Og så ender man opp, vel, her.

Ja, Ragnhild var ærlig og så dette som det var. Hun hadde et skarpt blikk for hva Kongehuset var og burde være. og hvem MM var.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så løsningen: Haakon skiller seg. MM har privat kontakt med sine barn dersom de ønsker dette, men hun representerer ikke. Hun bør også igjen bli Tjessem Høiby, ikke prinsesse. 

Så kan hun leve så privat hun bare ønsker for min del.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (36 minutter siden):

Nei, det var det virkelig ikke.

• Liker 3
Skrevet

Gitt at Epstein var den sjarmerende manipulatoren han beskrives som, så ser jeg det ikke som heeelt usannsynlig at han kan ha spurt om noe til MM av sensitiv karakter (politisk) og at MM i iveren etter å vise ham at hun visste ting kunne snuse litt i ting hun ikke hadde noe med. Pillow talk med HM. Selvsagt ikke spørre direkte, men snuse litt i ting og tang.
Jeg påstår ikke at det har skjedd. Men at det er veldig (veldig ;) ) usannsynlig. Tja. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (5 minutter siden):

Gitt at Epstein var den sjarmerende manipulatoren han beskrives som, så ser jeg det ikke som heeelt usannsynlig at han kan ha spurt om noe til MM av sensitiv karakter (politisk) og at MM i iveren etter å vise ham at hun visste ting kunne snuse litt i ting hun ikke hadde noe med. Pillow talk med HM. Selvsagt ikke spørre direkte, men snuse litt i ting og tang.
Jeg påstår ikke at det har skjedd. Men at det er veldig (veldig ;) ) usannsynlig. Tja. 

Jeg vil tro at det du er nne på her er hovedgrunnen til at Epstein i det hele tatt fattet interesse for MM.

Hva skulle en pedofil svindler ellers med en middelaldrende trebarnsmor i så fall? Utveksle veve-oppskrifter ?

Neppe.

MM er i en posisjon hvor hun har hatt tilgang til ulike maktmennesker og informasjon, i tillegg til at den kongelige glansen fører til mye (ufortjent) respekt.

Endret av keops
  • Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet
Susanne skrev (4 timer siden):

Her står det bittelitt mer om det at det skal være dårlig stemning mellom MM og svigerforeldrene, og at kronprinsparet sliter i forholdet:

Kong Harald innlagt: - Det siste de trengte nå

Kronprins Haakon og kronprinsesse Mette-Marit sliter i ekteskapet, kunne Se og Hør avsløre tirsdag morgen. Det skal også være svært spent mellom kronprinsessen og kongeparet. 

Mye kan tyde på at kronprinsessen skal ha ført Slottet bak lyset, da hun opplyste om kontakten med Epstein første gang den ble avslørt.

Kronprins Haakon kom også uten Mette-Marit ved sin side, da familien slo sammen kong Harald og prinsesse Astrids fødselsdager og feiret på Slottet. Dette har vakt stor oppmerksomhet, også blant ansatte på Slottet.

Vi får håpe at det er sånn og at han tar til vettet og skiller seg fra denne kvinnen!

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hekken skrev (2 minutter siden):

Vi får håpe at det er sånn og at han tar til vettet og skiller seg fra denne kvinnen!

Det er i alle fall ingen tvil om at kommunikasjonsansvarleg på slottet er blitt ført bak lyset i Epstein-saka.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Det er i alle fall ingen tvil om at kommunikasjonsansvarleg på slottet er blitt ført bak lyset i Epstein-saka.

Det tror jeg også. De hadde ikke vært dumme nok til å lyve om noe som var så lett å bli tatt på.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Romerske generaler som hadde vunnet store seire for Den romerske republikk fikk triumf-sermoni med parade. En slave holdt en krone over hodet på generalen, men slaven hvisket også  igjen og igjen: "Husk at du er dødelig/memento mori" i øret til generalen. Tror medlemmer av kongefamilien hadde hatt godt  av en ligende ordning, men hvor de ble  fortalt dette gjennom hele livene deres. 

Endret av SVK
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...