Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker at han må få velge selv om han vil ta risikoen med å reise. Kanskje han trengte denne reisen, hjemme er det jo et komplett kaos. Alle i nærmeste familien har vel reist utenlands nå, foruten kronprinsen og MM? Og MM hadde opprinnelig også reiseplaner ble det sagt, så ser ut som alle der borte trenger å komme seg bort. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Du har for så vidt rett i dette, men jeg synes at situasjonen med Mette-Marit og hennes sønn er såpass spesiell at vi ikke kan la dette bli stående som kongens endelikt. Han har gjort en fin figur i alle år, la oss ikke glemme dette oppi alt. 

Jeg er enig i at kongen har gjort mye bra. Det er det at han har gjort så mye bra eller som gjør at skuffelsen for min del har blitt så stor.  Jeg har også alltid unnskyldt kongen når han ikke har tatt tak i Martha Louise fordi jeg liker kongen og derfor ikke ville kritisere han når han måtte velge mellom å være konge og far. 

Jeg kritiserer kongen i tråden her, men det er pga temaet i tråden. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Susanne skrev (4 minutter siden):

Tenk så  mye kongen og dronningen har å tenke på 💔 Håper virkelig han kommer seg denne gangen også. De har stått i en storm i lang tid nå, og i tillegg til at livsverket står i fare, så ser de som oss hvor mye alt som skjer preger sønnen deres. Han ser jo helt på felgen ut i de siste intervjuene han har gitt. Enhver forelder ville vært knust. Og de vet like godt som oss hva som er katalysatoren til alt som har hendt og fremdeles står på.. så ikke rart om de bærer nag til henne...

Det er umenneskelig for to personer på snart 90 år. Hvis dette blir slik vi får et tronskifte er det helt katastrofalt på ALLE nivåer. Vanskelig å se at alle relasjoner forblir intakt, synes jeg. Særlig Sonja må vel ha lov til å ha mer enn litt bismak av det hele, dersom det blir tronskifte midt i dette shitshowet 😓

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Sant, og den friheten beholder vi jo uten dem. 

Jupp, jeg er pro for at vi får en finsk løsning 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (9 minutter siden):

Er det lov å stille bitte litt spørsmål ved avgjørelsen om å reise til utlandet, gitt det han opplevde i Malaysia? Det kostet store summer og jeg forsvarte pengebruken sist, men å gjenta dette virker litt … dumt.

Dette har jeg også tenkt på. Der er faktisk ikke nødvendig å reise så pass langt alderen og helsen tatt i betraktning. De har nok av flotte steder å velge i her i landet, både egne og masse flotte andre alternativer å oppholde seg.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Jupp, jeg er pro for at vi får en finsk løsning 

Jeg signerer deg. La Sonja og Harald beholde kronen og tronen som de siste. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (1 time siden):

Det høres helt topp ut - litt Stasi-metoder for ordning og reda i kongefamilien der altså. 

Det er helt standard prosedyre at man ikke får ture fram som man vil på jobben. En sjef vil selvfølgelig holde øye med sine ansatte for å forsikre seg om at lover og regler blir overholdt, samt at de utfører arbeidsoppgavene sine etter arbeidsbeskrivelsen. Det er ikke noe Stasi over det, bare helt vanlige forventninger til atferd, moral og respekt. Synes absolutt ikke det er for mye å forvente av kongefamilien. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (9 minutter siden):

Alt for mye! Nå må kronprinsen se til å rydde opp i eget hus og få slutt på dette skrekk kabinettet som helt sikkert sliter på både Kongen og Dronningen! Ut med MM, og få orden og ro i rekkene slik at monarkiet kan reddes. Nå må han iverksette å få ryddet opp i alt som er forsømt, og alt som er både utålelig og uakseptabelt!

Det går ikke slik HM har drevet på med å ta seg av denne flokken sin - for han har en plikt som kommer først, nemlig rollen sin. For å kunne skjøtte den må han gjøre det han skulle ha gjort for lenge siden! 

Eller så kan man kanskje argumentere for at dersom han hadde passet den flokken bedre i utgangspunktet, hadde han ikke stått i møkk til halsen nå.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (14 minutter siden):

Ja, det kan tyde på det. 

Hva menes med turistbakterie?

• Liker 1
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Det er helt standard prosedyre at man ikke får ture fram som man vil på jobben. En sjef vil selvfølgelig holde øye med sine ansatte for å forsikre seg om at lover og regler blir overholdt, samt at de utfører arbeidsoppgavene sine etter arbeidsbeskrivelsen. Det er ikke noe Stasi over det, bare helt vanlige forventninger til atferd, moral og respekt. Synes absolutt ikke det er for mye å forvente av kongefamilien. 

Enig - det er helt normalt. Vi blir forsøkt "lurt" av test-mailer fra sikkerhetsansvarlig på jobb nesten hver dag. Fordi det er SÅ vanvittig stor fokus på sikkerhet i disse dager. Det noteres hvem og hvor mange som går "fem på" og lar seg lure. Derfor er det provoserende å se landets kronprinsesse kan gjøre akkurat hva hun vil. Ingen virker å bry seg. Skandale - i mine øyne. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Infeksjon og dehydrering. Håper det er en quick fix, så godt det lar seg gjøre. 

Det er skummelt når man er i hans alder, for ting kan plutselig ta en helt annen retning og jeg blir bekymret. :sukk: 

• Liker 6
  • Hjerte 6
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Eller så kan man kanskje argumentere for at dersom han hadde passet den flokken bedre i utgangspunktet, hadde han ikke stått i møkk til halsen nå.

Helt klart! Imidlertid så er det ikke sikkert at det ville vært mulig å holde tilbake den gang småbarnsmoren som valgte en slags spenning i den pedofile overgriperen. Han skulle vist henne til døren den gang, finito! 
Jeg begriper ikke sendrektigheten hans i dette når man ser alt som er avslørt. Hun vil aldri få støtte i folket. 
Plukk av MM tittel asap. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Kongen vår🙏 Alle forstår jo at livet hans er på hell, men jeg håper han får noen rolige år før han takker for seg, det må være utrolig belastende alt det som har skjedd de siste årene. 

• Hjerte 23
Skrevet

Jeg regelrett gremmes for det Harald har blitt dratt igjennom av sin datter og sjaman-øgle-mann, hans bonus barnebarn, og hans svigerdatter den siste tiden.

Håper de kan rydde opp før det er for sent for han.

• Liker 8
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Avispapir skrev (4 minutter siden):

Hva menes med turistbakterie?

Vil anta Noro-virus o.l.

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Det er skummelt når man er i hans alder, for ting kan plutselig ta en helt annen retning og jeg blir bekymret. :sukk: 

Ja, det er jo det som er så skummelt.

• Liker 4
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...