Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Avispapir skrev (11 minutter siden):

Hva menes med turistbakterie?

Typisk omgangssjukeliknande infeksjon som ein gjerne pådrar seg i sydligare strøk fordi magen er uvan med bakteriefloraen der. Første gongen eg høyrde ordet brukt var av sjukepleiar på Ullevål i samband med reisevaksiner.

Endret av Vonbrotenrojalist
språkrøkt
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker det samme om det der med at "man ikke kan gifte seg med den man vil". Hvis en ung mann som var utpekt som arvtaker i familiebedriften hadde giftet seg med en person med masse kriminelle bindinger og rusmisbruk, så kan det være at han hadde fått beskjed om at han ikke ble direktør likevel. Det betyr ikke at man ikke får gifte seg med den man vil. Men ingen har krav på å slippe konsekvenser av valgene sine.

Eller om man giftet seg med en fotballspiller så måtte hun godtatt at de flytter rundt pga hans karriere. 

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (3 minutter siden):

Ja, men hvordan skulle det gått til?

Han måtte handlet tidligere selv, hvis han ville hatt ro. Grepet inn overfor både ML og MM.

Elizabeth kuttet i sin egen sønns privilegier, titler og medaljer rett før hun døde, just saying. Mye av samme grunn som det vi nå ser i vårt eget kongehus. 

Endret av Ellie42
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Avispapir skrev (8 minutter siden):

Omgangssyke (norovirus) eller matforgiftning. Oppkast og diaré kan fort gjøre en gammel mann dehydrert, og siden han er konge tar man ikke noen sjanser. Dette høres heldigvis ikke så alvorlig ut, selv om man jo aldri kan vite når det slutter i den alderen der.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Typisk omgangssykelignende infeksjon som man gjerne pådrar seg i sydligere strøk fordi magen er uvant med bakteriefloraen der. Første gang jeg hørte ordet brukt var av sykepleier på Ullevål ifbm. reisevaksiner.

Hvis det er turist mage så bli man fort dehydrert spesielt ille når man er så gammel som han

• Liker 6
Skrevet

Hvordan fungerer det med kroninger? Er det i praksis sånn at om vi hadde mistet Harald i morgen, så er MM plutselig dronningen vår? Det ville vært helt skandale i mine øyne, spesielt sett i lys av situasjonen vi står i nå. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg håper i hvert fall at når hun skal fortelle sin historie, slik hun har sagt hun skal, at hun samtidig opplyser at hun velger å avtre. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
Skrevet
Susanne skrev (1 minutt siden):

Hvordan fungerer det med kroninger? Er det i praksis sånn at om vi hadde mistet Harald i morgen, så er MM plutselig dronningen vår? Det ville vært helt skandale i mine øyne, spesielt sett i lys av situasjonen vi står i nå. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg håper i hvert fall at når hun skal fortelle sin historie, slik hun har sagt hun skal, at hun samtidig opplyser at hun velger å avtre. 

Det tør jeg ikke tenke på.

Dronningen i skjul. Epstein, MBH og ikke gøy nok på rehab.

🤢

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun kommer selvsagt ikke til å ‘avtre’. Skal hun være gift med kongen uten å være kongelig? Dere må roe ned littegranne, altså. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, da er hun dronning siden hun fortsatt er gift med kronprinsen. «kongen er død, leve kongen». I det kongen er konstatert og erklært død er Haakon vår nye konge. Og da er MM vår nye dronning hvis hun fortsatt er gift med ham.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke engang om hun er så streng.  Hun har  vært kronprinsesse og dronning i 58 år.  Det er vel nærmest umulig at ingen gardister, i hoffet, osv har opplevd hendelser hvor de føler hun er urimelig streng.   De historiene jeg har hørt om Sonjas perfeksjonisme har alltid vært ganske vage. Jeg ser for meg at om hun var veldig streng så måtte man ha hatt mange svært drøye historier når hun har jobbet for kongefamilien i nesten 60 år.  At hun kan ha vært stresset og dermed vært veldig direkte med noen tviler jeg ikke på, men det skjer alle. 

Eg innbiller meg at ho var strengare i sine yngre dagar enn nå som ho er blitt trygg i rolla si.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Hun kommer selvsagt ikke til å ‘avtre’. Skal hun være gift med kongen uten å være kongelig? Dere må roe ned littegranne, altså. 

Minner om mannen til Danmarks tidligere dronning. Det er ikke uhørt.

Prinsessegemal.

Endret av Ellie42
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Susanne skrev (Akkurat nå):

Når kongen dør blir tronarvingen automatisk og umiddelbart konge. Det er derfor det heter "Kongen er død. Leve Kongen". Det betyr at det alltid er en konge (eller dronning, da, hvis tronarvingen er kvinnelig). Det er ikke nødvendig med kroning, og ingen konge har vært kronet i Norge siden Haakon 7.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig i at kongen har gjort mye bra. Det er det at han har gjort så mye bra eller som gjør at skuffelsen for min del har blitt så stor.  Jeg har også alltid unnskyldt kongen når han ikke har tatt tak i Martha Louise fordi jeg liker kongen og derfor ikke ville kritisere han når han måtte velge mellom å være konge og far. 

Jeg kritiserer kongen i tråden her, men det er pga temaet i tråden. 

Jeg skjønner hva du mener og er enig i det meste av det du sier, men som tidligere tilhenger av monarkiet må jeg se tilbake på alle de fine årene for å gjøre meg opp en mening om kongens opptreden. Her har han min fulle støtte.

Og så er det er sjelden jeg tenker at oppslag/rykter i Se og Hør er oppløftende, men jeg tenkte YES! da jeg gikk inn i tråd på forumet her om at det var isfront mellom kongeparet og svigerdatteren. Jeg håper for all del at de, og særlig Kongen, nå ikke gir seg før hun har gitt dem en forklaring på både hennes eget intime vennskap med Einstein, og hennes latterlig beskyttende "moderskap" over hennes sønn, og vurderer hennes videre (eventuelle) kronprinsessetittel etter disse forklaringene.

• Liker 8
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

Eg innbiller meg at ho var strengare i sine yngre dagar enn nå som ho er blitt trygg i rolla si.

Ja, det er mulig og høres plausibelt ut.  Det er sikkert ikke lett å vite hvor man skal legge listen når man er fersk i kongefamilien. 

• Liker 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Enig. På tide å puste med magen.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner hva du mener og er enig i det meste av det du sier, men som tidligere tilhenger av monarkiet må jeg se tilbake på alle de fine årene for å gjøre meg opp en mening om kongens opptreden. Her har han min fulle støtte.

Og så er det er sjelden jeg tenker at oppslag/rykter i Se og Hør er oppløftende, men jeg tenkte YES! da jeg gikk inn i tråd på forumet her om at det var isfront mellom kongeparet og svigerdatteren. Jeg håper for all del at de, og særlig Kongen, nå ikke gir seg før hun har gitt dem en forklaring på både hennes eget intime vennskap med Einstein, og hennes latterlig beskyttende "moderskap" over hennes sønn, og vurderer hennes videre (eventuelle) kronprinsessetittel etter disse forklaringene.

Dette gjør min telefon også, og jeg humrer like godt hver gang det skjer. Autocorrect er en kilde til mye moro.

Endret av Ellie42
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (Akkurat nå):

Ja, hun har myknet med årene. Var mer streng som kronprinsesse, egentlig. Dette er hun også klar over og har snakket en del om det i intervjuer. 

• Liker 3
Skrevet
Susanne skrev (6 minutter siden):

Ja, kongen er død leve kongen!

• Nyttig 1
Skrevet
Avispapir skrev (20 minutter siden):

Bombay stomach.

Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Jeg merket meg og det - så var ikke forundret da jeg leste om isfront. Har egentlig bare ventet på at Sonja skulle eksplodere. 

Syns det er litt rart at Sonja skal trekkes frem som en gallionsfigur her - hun, og Harald så klart, har stått for oppdragelsen av HM og ML, og ingen av de virker som har hverken forstått eller klart å omfavne rollen som kongelig. ML er jo et kapittel for seg selv, men også HM valgte å finne seg en kone med en stor bagasje, som åpenbart ikke har blitt håndtert godt nok internt. Han har også vært vitne til alt dette uten å enten evene eller vilje til å gripe inn. Han er tar med stesønnen med rusproblemer på pub, hvor nå enden på den reisa har endt i retten hvor Marius er tiltalt for voldtek. Blant annet. 

Lista er lang nå syns jeg. Det viktigste for han er "flokken", ikke nasjonen.

Både ML og HM er barn av sine foreldre, og hvilke verdier og holdninger de fronter har foreldrene, altså kongeparet, i hvert fall hatt en mulighet til å forme. 

Jeg har alltid hatt stor resekt for Kongen, men jo mer som kommer frem jo mer i tvil blir jeg også ovenfor hvordan kongeparet har styrt denne skuta. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...