Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nei. Virkelig ikke. Jeg synes at denne sammenligningen bagatelliserer det at Andrew er anklaget for å ha fysisk, aktivt, deltatt i seksuelt misbruk av mindreårige, i tillegg til at han har aktivt videreformidlet sensitiv informasjon som han har hatt tilgang på gjennom sitt verv. 

Du mener at en slik sammenligning bagatelliserer Andrews rolle, jeg mener at å forkaste en slik sammenligning bagatelliserer MMs rolle. Her er vi altså uenige.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
GammelKaktus skrev (7 minutter siden):

Blir kongehuset minutt for minutt dette... Synd hvis dette er omstendighetene som tar knekken på kongen.

Enig, jeg tenker ofte på at Olav døde da Gulfkrigen startet og mange har spekulert i at det var medvirkende årsak til at han døde akkurat da. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
FORFAR skrev (4 minutter siden):

Hjelpe meg. Han har mye nå. 

Eller så slippes det flere filer snart…

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
FORFAR skrev (5 minutter siden):

Alt godt til kongen vår ♥️, en gammel mann som burde nytt resultatene etter et langt og verdig liv som monark, i stedet for å gremmes over det hans svigerdatter og bonusbarnebarn har dratt inn i kongehuset.

• Liker 7
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det lov å stille bitte litt spørsmål ved avgjørelsen om å reise til utlandet, gitt det han opplevde i Malaysia? Det kostet store summer og jeg forsvarte pengebruken sist, men å gjenta dette virker litt … dumt.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Er det lov å stille bitte litt spørsmål ved avgjørelsen om å reise til utlandet, gitt det han opplevde i Malaysia? Det kostet store summer og jeg forsvarte pengebruken sist, men å gjenta dette virker litt … dumt.

Tilbøyelig til å være enig...

• Liker 5
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Enig - litt uforsvarlig gitt alderen og historien fra Malaysia-turen. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
FORFAR skrev (13 minutter siden):

Alt for mye! Nå må kronprinsen se til å rydde opp i eget hus og få slutt på dette skrekk kabinettet som helt sikkert sliter på både Kongen og Dronningen! Ut med MM, og få orden og ro i rekkene slik at monarkiet kan reddes. Nå må han iverksette å få ryddet opp i alt som er forsømt, og alt som er både utålelig og uakseptabelt!

Det går ikke slik HM har drevet på med å ta seg av denne flokken sin - for han har en plikt som kommer først, nemlig rollen sin. For å kunne skjøtte den må han gjøre det han skulle ha gjort for lenge siden! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenk så  mye kongen og dronningen har å tenke på 💔 Håper virkelig han kommer seg denne gangen også. De har stått i en storm i lang tid nå, og i tillegg til at livsverket står i fare, så ser de som oss hvor mye alt som skjer preger sønnen deres. Han ser jo helt på felgen ut i de siste intervjuene han har gitt. Enhver forelder ville vært knust. Og de vet like godt som oss hva som er katalysatoren til alt som har hendt og fremdeles står på.. så ikke rart om de bærer nag til henne...

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (44 minutter siden):

Jeg er enig, men Harald har stått og sett på uten å gjøre noe.  Det er selvsagt ekstremt dårlig gjort å utnytte hans manglende evne til å sette foten ned. Men jobben til kongen er å sette foten ned og han har tviholdt på alene ha dette ansvaret. Han vil  ikke at Offentlighetsloven skal regulere Slottet, han vil ikke la sine barn stå til ansvar for domstolene i stedet for han selv, han vil ikke at de samme lovene som alle andre må forholde seg skal gjelde hans familie, osv. 

Harald har vært totalt uskikket til ansvar han alltid har tviholdt på å ha, men aldri vil ta.  Han har seg selv å takke for dette. 

Du har for så vidt rett i dette, men jeg synes at situasjonen med Mette-Marit og hennes sønn er såpass spesiell at vi ikke kan la dette bli stående som kongens endelikt. Han har gjort en fin figur i alle år, la oss ikke glemme dette oppi alt. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (3 minutter siden):

Høyrest ut som såkalla turistbakterie når han samstundes er dehydrert. Det er vel ikkje så varmt på Tenerife?

Ja, det kan tyde på det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Tenkte det samme, spesielt når ting er som de er i familien så tenker jeg han allerede er tynget av omstendighetene og da ta den påkjenningen det er å reise når er litt spesielt. Når det er sagt så lever man en gang og de er vel drittlei alt rotet her hjemme, er jo bare tull i den familien.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (6 minutter siden):

Høyrest ut som såkalla turistbakterie når han samstundes er dehydrert. Det er vel ikkje så varmt på Tenerife?

Jeg er ikke helsepersonell, men jeg kan tenke slik ja.

• Liker 2
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Ja, skjønner hva du mener når det ble brukt mye penger på å få han hjem, penger han ikke betalte selv, antar jeg? 

Uansett så synes jeg at alle må få lov til å reise på ferie uansett hvor gamle de er, og uansett hvor de drar. Nå har vi monarki i Norge, og staten betaler, sånn er det bare og synes det er greit. Sel om de nok har mer enn nok penger til å betale sevl, men det får bli en annen diskusjon

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
SVK skrev (8 minutter siden):

Enig, jeg tenker ofte på at Olav døde da Gulfkrigen startet og mange har spekulert i at det var medvirkende årsak til at han døde akkurat da. 

I så fall må vi kunne si det har vært rimelig uphill battle fra pandemien og til nå, det er mer enn nok for noen og enhver.

velociraptor skrev (49 minutter siden):

MM er et geriatrisk dødsfall fra tronen. 

Snakk om den perfekte stormen - først et ukjent barnebarn og så kroning av ny dronning. Grøssssssss

MissLucy skrev (31 minutter siden):

Jeg tar som en selvfølge at folk vet forskjellen på folk som har arverett, og folk som bare er gift med folk som har arverett.

??

Modig assumpsjon 😁

• Liker 3
Skrevet
SVK skrev (5 minutter siden):

Jepp.  Olav kunne heller ikke vite det vi vet i dag at den Gulfkrigen ville gå raskt over.  Krig er ekstremt uforutsigbart.

Sant, og han var også gammel. Fine Olav av Norge.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)
O Rakel skrev (24 minutter siden):

Jo. Som jeg skriver; kronprinsparet har tilrettelagt praktisk og økonomisk. for en forbryter. Mange av oss oppfatter det som svært kritikkverdig og umoralsk ettersom det har fått negative konsekvenser.

Charles kan ikke lastes for noe Andrew har gjort men valgte å markere et tydelig standpunkt. Bor tronarving har valgt å ikke markere men faktisk tilrettelegge.

jeg har fått med meg at du er religiøs forsvarer for MM, men du må nesten forholde deg til realitetene om du skal bli tatt på alvor. 

Ingen vet hva Charles eller Elisabeth har visst eller hvor lenge de  har visst det. Og før du sier at de ikke har tilrettelagt, foreslår jeg at du setter deg inn i hvem som har finansiert AMW med penger og luksuriøs bolig opp gjennom årene,  og ikke minst hvem som betalte alle millionene han betalte til Virginia Giuffre. Hint: Det var ikke AMWs penger.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...