Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
MissLucy skrev (2 timer siden):

Han kan ha videresendt manipulerte mailer til henne fra folk hun stoler på, som en måte å lure henne inn i kretsen sin. Det går begge veier.

Det endrer ingenting. Epstein kunne latt som han var kompis med hvem som helst og det Mette-Marit gjorde ville vært like galt.

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Ja. Og det er jo åpenbart at kontakten Jagland faktisk har hatt med ham har vært mer enn ille nok, ville jo ikke gjort det han gjorde forrige uke Jagland om han ikke var i krise over dette.

Foreslår at du leser den artikkelen jeg lenket til, for det virker som du har misforstått.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Foreslår at du leser den artikkelen jeg lenket til, for det virker som du har misforstått.

Jeg har lest den artikkelen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

1) Det burde ikke overraske at en av de verste barneovergriperne vi vet om og som i tillegg driver med økonomisk kriminalitet som bestikkelser vil  lyve og jukse for å sette seg selv i bedre lys.   Å jukse med dokumenter er påkrevd for å drive med bestikkelser. Å lyve og jukse er påkrevd for å kunne slippe unna med barnevoldtekter, spesielt når man har enormt med ofre.   I tillegg om man driver med trafficking av barn og voldtekt av barn så har man selvsagt ingen sperringer mot å endre på noen mailer slik at man fremstår som viktigere enn man er. 

2)  Jeg vet ikke om alle vet det. Men Epstein har vært en bedrager hele sitt voksne liv og trolig før det også. Han har brukt falske papirer fra første jobben han  fikk som voksen og han har fått sparken drøssevis av ganger for  underslag. Alt dette lenge før han ble rik.

Endret av SVK
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Minner om at debatt om Marius og hans livsstil skal tas i hans tråd. Diskusjoner rundt MM og HM handlinger er så klart lov å diskutere i denne tråden, men så fort samtalen går over til å kun handle om Marius vil det bli fjernet.

Det er også mye ny info som er kommet frem i forbindelse med rettssaken. Det er viktig å lese seg opp på disse for å ikke komme med informasjon som er flere uker gammel og ikke lengre stemmer. 

Ber også om at dere ikke svarer brukere for å påpeke at de har brutt reglene o.l. Nå ble en lang, men ellers nyttig debatt fjernet da den tidvis tok for seg noe som var regelbrudd og dette hang ved igjennom hele debatten. Det skaper merarbeid og fører til at tråder å stenges oftere. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Nei, dette er ikke eksempel på ekstrem spekulasjon. Dette er et dokumentert eksempel på hva som skjedde med Jaglands mail, og en forklaring på hvilken betydning den oppdagelsen har for forståelsen av hvordan Epstein opererte.

Også skal man huske at Jagland antageligvis skal i retten, og at denne typen spekulasjon er et kort han kan prøve seg på for å få redusert straff og moralsk ansvar. Han var fortsatt en overgrepsdømt pedofil mann, og Jagland hang lenger med han enn de fleste.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (7 minutter siden):

Også skal man huske at Jagland antageligvis skal i retten, og at denne typen spekulasjon er et kort han kan prøve seg på for å få redusert straff og moralsk ansvar. Han var fortsatt en overgrepsdømt pedofil mann, og Jagland hang lenger med han enn de fleste.

Nå var det jo ikke Jagland som ble manipulert av Epstein her, men den Epstein videresendte Jaglands redigerte mail til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Oi, wow, direkte handler dette om Jagland, men det er avslørt hvordan Epstein manipulerte folk ved å redigere eposter han videresendte:

Slik ble Jagland manipulert

Dette er en avsporing. Det er kongehuset vi diskuterer her - ikke Jagland. Diskusjon om Jagland får du ta i en av de andre trådene.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (37 minutter siden):

Nå ønsker ikke jeg å fortsette avsporingen ved å snakke om Jagland. Men Jagland er siktet for grov korrupsjon. Det som teller er om han har fått økonomiske goder i kraft av sin stilling.  Selv om Jagland skulle ha fått mailer som fikk Epstein til å virke som viktigere mann enn han er så hadde det ikke hatt noe å si for forbrytelsen Jagland  har begått. 

Endret av SVK
  • Liker 3
Skrevet
SVK skrev (2 minutter siden):

Nå ønsker ikke jeg å fortsette avsporingen ved å snakke om Jagland. Men Jagland er siktet for grov korrupsjon. Det som teller er om han har fått økonomiske goder i kraft av sin stilling.  Selv om Jagland skulle ha fått mailer som fikk Epstein til å virke som viktigere mann enn han er så hadde det ikke hatt noe å si for forbrytelsen han har begått. 

Jeg sier jo at det er motsatt. Det var mailen FRA Jagland som var redigert, ikke TIL. Det handler ikke om Jagland - det handler om Epsteins metoder for å manipulere folk inn i nettverket sitt.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (22 minutter siden):

Jeg sier jo at det er motsatt. Det var mailen FRA Jagland som var redigert, ikke TIL. Det handler ikke om Jagland - det handler om Epsteins metoder for å manipulere folk inn i nettverket sitt.

Jeg vet hva du skrev. Jeg skrev ikke at Jagland har mottatt slike mailer. Jeg skrev: 

SVK skrev (26 minutter siden):

Nå ønsker ikke jeg å fortsette avsporingen ved å snakke om Jagland. Men Jagland er siktet for grov korrupsjon. Det som teller er om han har fått økonomiske goder i kraft av sin stilling.  Selv om Jagland skulle ha fått mailer som fikk Epstein til å virke som viktigere mann enn han er så hadde det ikke hatt noe å si for forbrytelsen han har begått. 

For å  være med deg og spore tilbake til Mette Marit. Det har ingenting å si om Epstein løy for å få Mette-Marit inn i nettverket sitt.  Det er like galt uansett hvor stor storkar Mette-Marit trodde Epstein var. 

Endret av SVK
  • Liker 6
Skrevet
MissLucy skrev (På 23.2.2026 den 8.08):

Norske medier har da gått ganske systematisk gjennom alt som involverer MM i Epsteinfilene. Vi har sett norske medier poste absolutt alle mailene i kronologisk rekkefølge. Vi har også sett norske medier gå gjennom alle møtene med Epstein kronologisk.

Jeg merker meg at Billedbladets artikkel, som du lenker til,  ikke dokumenterer sin påstand.

Tv2 har derimot laget en kronologisk fremstilling over møter, eller forsøk på møter, og som man ser av den er der ikke noe mellom januar og juni 2013:

https://www.tv2.no/nyheter/slik-mottes-de-i-utlandet-og-i-norge/18529333/

Her er VGs oversikt over dialogen, som heller ikke inneholder noen referanse til noe møte i mars 2013: https://www.vg.no/nyheter/i/Ar3wW5/mette-marit-og-epstein-slik-var-dialogen

Hvem er mest troverdig? Billedbladet uten kilde, eller tv2 og VG med sine grundige, kronologiske oversikter?

VGs er ikke komplett. Har ikke sett på tv2 sin. 

Skrevet

Dersom det er noe hold i det som kommer frem i denne artikkelen, kan det se ut som slottet og kronprinsen tar situasjonen mer alvorlig enn det virker som utad i hvert fall: 

Krise i ekteskapet: Mette-Marit og Haakon i dyp konflikt

Her står det blant annet: 

Krise i ekteskapet. Stemningen mellom Mette-Marit og kronprins Haakon skal etter det Se og Hør erfarer være på et bunnpunkt. Men det er ikke kun forholdet mellom Mette-Marit og kronprins Haakon som skal være i en dyp krise. Ifølge kilder skal det også ha oppstått isfront mellom kongeparet og svigerdatteren. 

---------------------

Også må jeg legge til angående det som har kommet frem i rettssaken idag, hvor Kronprinsparet ser ut til å ha lukket øynene helt for hvor alvorlig situasjonen er. Blant annet ved å komme med tafatte unnskyldninger på hvorfor det ikke passer med rehab akkurat nå. Nok engang vises det hvor bak mål den oppdragelsen der borte er/har vært. Jeg har ikke hatt den største troen på dem fra før, men hver gang det kommer noe nytt så bare bekrefter det de negative tankene jeg allerede har. Jeg tror helt ærlig ikke det går an å rette opp inntrykket lenger, i mine øyne har MM virkelig ingenting på tronen å gjøre. Det ble jo spådd av Kong Haralds søster, som man kan lese i artikkelen ovenfor. Og jammen fikk hun rett! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Susanne skrev (3 minutter siden):

Dersom det er noe hold i det som kommer frem i denne artikkelen, kan det se ut som slottet og kronprinsen tar situasjonen mer alvorlig enn det virker som utad i hvert fall: 

Krise i ekteskapet: Mette-Marit og Haakon i dyp konflikt

Her står det blant annet: 

Krise i ekteskapet. Stemningen mellom Mette-Marit og kronprins Haakon skal etter det Se og Hør erfarer være på et bunnpunkt. Men det er ikke kun forholdet mellom Mette-Marit og kronprins Haakon som skal være i en dyp krise. Ifølge kilder skal det også ha oppstått isfront mellom kongeparet og svigerdatteren. 

---------------------

Også må jeg legge til angående det som har kommet frem i rettssaken idag, hvor Kronprinsparet ser ut til å ha lukket øynene helt for hvor alvorlig situasjonen er. Blant annet ved å komme med tafatte unnskyldninger på hvorfor det ikke passer med rehab akkurat nå. Nok engang vises det hvor bak mål den oppdragelsen der borte er/har vært. Jeg har ikke hatt den største troen på dem fra før, men hver gang det kommer noe nytt så bare bekrefter det de negative tankene jeg allerede har. Jeg tror helt ærlig ikke det går an å rette opp inntrykket lenger, i mine øyne har MM virkelig ingenting på tronen å gjøre. Det ble jo spådd av Kong Haralds søster, som man kan lese i artikkelen ovenfor. Og jammen fikk hun rett! 

Jeg har egentlig bare ventet på at spesielt dronningen skulle få nok av MM og hennes oppførsel. Sonja som raser om ikke gardistene er tipp-topp hele tiden og svært nøye på etikette og det å fremstå perfekt i sin rolle. Så får hun en svigerdatter som skjemmer ut hele det norske kongehuset på en måte som må være helt forferdelig for de involverte. Saken med Durek og ML blekner helt i forhold til det vi ser av MM og den rabiate, kriminelle sønnen sin. 

Jeg er glad kong Olav slapp å oppleve dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (50 minutter siden):

Du virker veldig uopplyst om hvordan ting fungere i samfunnet vårt. Er du klar over at myndighetspersoner og folk som er ansatt i store selskaper i Norge blir drillet av sikkerhetsansvarlig omtrent daglig for å IKKE gå på limpinnen til personer som prøver å manipulere og lure. 

Så at Jagland & co - samt MM har blitt lurt av Epstein nekter jeg å tro. De har gått inn i dette med åpne øyne - enten for å berike seg selv og familien sin eller fordi de tror de får innpass hos verdenseliten. For meg fremstår de rett og slett stokk dumme og vanvittig frekke. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Jeg har egentlig bare ventet på at spesielt dronningen skulle få nok av MM og hennes oppførsel. Sonja som raser om ikke gardistene er tipp-topp hele tiden og svært nøye på etikette og det å fremstå perfekt i sin rolle. Så får hun en svigerdatter som skjemmer ut hele det norske kongehuset på en måte som må være helt forferdelig for de involverte. Saken med Durek og ML blekner helt i forhold til det vi ser av MM og den rabiate, kriminelle sønnen sin. 

Jeg er glad kong Olav slapp å oppleve dette. 

Ja, han har jo bare vært død i 35 år, så det var nære på.

• Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Tror vi skal være veldig glad for at han er det, ja. 

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Du virker veldig uopplyst om hvordan ting fungere i samfunnet vårt. Er du klar over at myndighetspersoner og folk som er ansatt i store selskaper i Norge blir drillet av sikkerhetsansvarlig omtrent daglig for å IKKE gå på limpinnen til personer som prøver å manipulere og lure. 

Så at Jagland & co - samt MM har blitt lurt av Epstein nekter jeg å tro. De har gått inn i dette med åpne øyne - enten for å berike seg selv og familien sin eller fordi de tror de får innpass hos verdenseliten. For meg fremstår de rett og slett stokk dumme og vanvittig frekke. 

Kan du ikke lese? Det handler om at Epstein har brukt Jaglands mailer til å manipulere en tredjeperson. Ikke Jagland, heller ikke MM, men den Epstein sendte de manipulerte mailene til. 

• Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Tror vi skal være veldig glad for at han er det, ja. 

Han ville i såfall vært 124 år, den gamle kroken. 

Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...