Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Satser på at Se og Hør har rett i sine skriblerier om isfront både mellom HM /MM og kongeparet/MM. 

Tror ikke det er noe vits i at MM kommer med flere uttalelser, sannheten er nok grimmere enn hva som behøver å deles.

HM kan forsøke å reparere forholdet mellom kongehuset og folket på egenhånd, om han er interessert i det da. Og om det ikke er sånn at han også sitter for dypt i gjørma.

Tiden vil vise, men at toget har gått for "dronning MM" er vel overtydelig nå.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si det er verre enn det sitatet tyder på. For foreldrene har ikke bare latt vær å forsøke å få sønnen på rehab. De har gitt han nærmest ubegrenset penger til å kjøpe rusmidler for og de ga han diplomatpass slik at kriminelle organisasjoner vet hvem de skal kontakte om de ønsker å smugle narkotika.  Sleng på alt mulig annet  foreldrene har gjort som tilrettelegger for at Marius tar verst mulig valg. 

Enig i alt.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Ungjente her blir helt klart brukt som hersketeknikk, og for å nedvurdere den voksne kvinnen som vitner.

Ja, det er noe merkelig med denne typen argumentasjon.

Ville man kalt en 26-åring en ung gutt?

Nora var på dette tidspunktet 26. Da har hun vært voksen både juridisk og moralsk i 8 år. Klassifisering av henne som ungjente for å underspille hennes vitnemål er etter min mening særs beskrivende av gjeldende argumentasjon for å svekke hennes vitnemål. Det driver også MBHs advokater konsekvent med.

Endret av Ellie42
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Nora var på dette tidspunktet 26. Da har hun vært voksen både juridisk og moralsk i 8 år. Klassifisering av henne som ungjente for å underspille hennes vitnemål er etter min mening særs beskrivende av gjeldende argumentasjon for å svekke hennes vitnemål.

Ja, godt fundert!

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det bevises nok en gang at Mette Marit har DÅRLIG dømmekraft, når hun sier at Marius ikke kan være på rehabilitering fordi det er eldre mennesker der nå, og ikke så gøy for ham...altså sånn seriøst...hvordan kan en person bli Dronning, hun kan ikke bli det, hun greier jo ikke å ta kloke beslutninger.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

Hvem kaller du "ung jente"?

Nora på 26? 

Ung jente er for meg f.eks 17-åringer, du vet sånn som hun som Epstein hadde forgrepet seg på i dommen som lå på nettet når MM googlet han. 

Jente forbindes med barn, når du tillegger ung i tillegg - hva mener du egentlig? 

Jeg synes jenter på 26 er unge jenter. MM er 50+, så i forhold til henne er dette en ung jente. 

Men det er forsåvidt uinteressant. Poenget mitt er at jeg fester ikke spesielt stor lit til at barn og svigerbarn er den mest treffsikre tolkeren av svigermor og andre middelaldrende damer.

Endret av MissLucy
Endret etter kritikk av uheldig ordvalg for å hindre fortsatt debatt om ord
  • Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (21 minutter siden):

Jeg tenkte mer på at jeg tror hun kan være tilbøyelig til å være mer åpen enn det kongelige tradisjonelt sett har for vane.

Har lagt merke til det i intervjuer at hun plaprer i vei, mens HM blir litt sånn "dette trenger vi ikke å si så mye om".

Og så sa han jo at hun ønsker å fortelle, men får ikke lov nå. Da tenkte jeg først at det var på grunn av helse, og det tror jeg nok det er, men det har slått meg senere at hun er litt løs kanon, som de muligens vil benytte anledningen til å dempe litt. Det samme har jeg tenkt om hennes taushet i MBH-saken og - jeg tror det er ganske sannsynlig at hun ha fått munnkurv, fordi hun kan ha en tendens til oversharing.

Oversharing - eller til og med litt hissighet mot dem som stiller spørsmål hun ikke liker.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Nei, selvsagt ikke. Men det kan ha vært en risikovurdering av hvor sannsynlig det er at han fullfører hvis det bare er kjedelige, gamle folk der. Siden det er frivillig for ham, mener jeg.

"Kjedelige, gamle folk"

En frase jeg mener å ha hørt mye om det siste. Var vel en Kronprinsesse som kjedet seg så voldsomt, det var så utrolig mange kjedelige, gamle folk i et bryllup hun deltok i.

Bare det å skulle stille forventninger til personligheter du kanskje skal omgås med på rehab er så langt unna det å ta avrusning/behandling på alvor at det virker jo håpløst fra start av.

Tror både mor og sønn bør fristilles fra alle roller de måtte ha ifb med den utvidete kongefamilien. La de holde på som de vil, uten at nasjonen trenger å følge med på dem.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Natttåke skrev (23 minutter siden):

Ungjente her blir helt klart brukt som hersketeknikk, og for å nedvurdere den voksne kvinnen som vitner.

Dette er å legge inn egne overfortolkninger av andres ytring.

• Liker 2
Skrevet
SVK skrev (8 minutter siden):

Jeg vil si det er verre enn det sitatet tyder på. For foreldrene har ikke bare latt vær å forsøke å få sønnen på rehab. De har gitt han nærmest ubegrenset penger til å kjøpe rusmidler for og de ga han diplomatpass slik at kriminelle organisasjoner vet hvem de skal kontakte om de ønsker å smugle narkotika.  Sleng på alt mulig annet  foreldrene har gjort som tilrettelegger for at Marius tar verst mulig valg. 

100% enig

• Liker 11
Skrevet
Barbiebabe skrev (3 minutter siden):

Det bevises nok en gang at Mette Marit har DÅRLIG dømmekraft, når hun sier at Marius ikke kan være på rehabilitering fordi det er eldre mennesker der nå, og ikke så gøy for ham...altså sånn seriøst...hvordan kan en person bli Dronning, hun kan ikke bli det, hun greier jo ikke å ta kloke beslutninger.

Ikke bare dårlig dømmekraft - elendig dømmekraft vil jeg kalle det. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

Nora var på dette tidspunktet 26. Da har hun vært voksen både juridisk og moralsk i 8 år. Klassifisering av henne som ungjente for å underspille hennes vitnemål er etter min mening særs beskrivende av gjeldende argumentasjon for å svekke hennes vitnemål. Det driver også MBHs advokater konsekvent med.

Nå forvrenger du fullstendig det jeg sier. 

Jeg sier at hun er troverdig når hun vitner om sitt forhold til MBH. Hundre prosent. Jeg har aldri sagt noe annet.

Men som en godt voksen person i MMs generasjon, så vet jeg jo at barn ikke er alltid supergode på å tolke middelaldrende foreldre. Og det jeg har hørt fra NH til nå om hva hun tror MM tenker bekrefter det inntrykket.

Derfor tar jeg hennes tolkninger av MM med en klype salt.

Jeg tviler ikke på at hun refererer samtaler korrekt, men jeg er ikke overbevist om tolkningen.

Endret av MissLucy
Endret ordvalg
  • Liker 7
Skrevet
Andrea59 skrev (5 minutter siden):

Oversharing - eller til og med litt hissighet mot dem som stiller spørsmål hun ikke liker.

Setter pengene mine mest på at det er hissigheten som sprenger på for mm

• Liker 14
Skrevet
MissLucy skrev (20 minutter siden):

Nei, selvsagt ikke. Men det kan ha vært en risikovurdering av hvor sannsynlig det er at han fullfører hvis det bare er kjedelige, gamle folk der. Siden det er frivillig for ham, mener jeg.

En flott måte foreldrene kunne forsikret seg om at han fullførte et rehabiliteringsopphold var å sette et ultimatum:

«Enten så tar du tak i rusproblemene dine, eller så trekker vi tilbake alt av pengestøtte, bolig, bil osv. Hvis ditt valg er å fortsette å leve slik, må du finansiere og organisere det på egen hånd».

Dette hadde vært en streng men omsorgsfull måte å sette noen grenser for hvilken atferd foreldrene godtok. Men det fordrer jo at foreldrene faktisk mener at atferden hans er kritikkverdig, da. Og vi vet jo at Mette selv har en historie med «utagerende festing» og «ungdommelige ubetenksomheter» så kanskje hun ikke vurderte atferden hans som veldig bekymringsfullt? 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

En flott måte foreldrene kunne forsikret seg om at han fullførte et rehabiliteringsopphold var å sette et ultimatum:

«Enten så tar du tak i rusproblemene dine, eller så trekker vi tilbake alt av pengestøtte, bolig, bil osv. Hvis ditt valg er å fortsette å leve slik, må du finansiere og organisere det på egen hånd».

Dette hadde vært en streng men omsorgsfull måte å sette noen grenser for hvilken atferd foreldrene godtok. Men det fordrer jo at foreldrene faktisk mener at atferden hans er kritikkverdig, da. Og vi vet jo at Mette selv har en historie med «utagerende festing» og «ungdommelige ubetenksomheter» så kanskje hun ikke vurderte atferden hans som veldig bekymringsfullt? 

Eller kanskje det er nettopp det hun gjorde på bakgrunn av sin egen erfaring?

Kanskje det bare er MM selv som kan svare på dette? Ikke jeg, og ikke du, og ingen på KG, og faktisk ikke NH heller, selv om hun er et offer.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Eller kanskje det er nettopp det hun gjorde på bakgrunn av sin egen erfaring?

Kanskje det bare er MM selv som kan svare på dette? Ikke jeg, og ikke du, og ingen på KG, og faktisk ikke NH heller, selv om hun er et offer.

At Mette hadde erfaring fra rehab? Dette er nyheter for meg. Når og hvor var Mette på rehab? Dette vil nok mange ønske å få høre mer om. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

det kan tolkes på flere måter: 

- gullgutten kan ikke tvinges til å gjøre noe han ikke synes er gøy.

- hvis han kjeder seg, kommer han ikke til å gjennomføre/ hvis han tror det blir kjedelig,, får vi ham ikke avgårde. 

Forøvrig kvitterer Noras vitnemål ut alle punkter på å leve med en ustabil, voldelig (fyll inn passende karakteristikk) person. Klassisk. Jeg kan virkelig ikke forstå annet enn at han må dømmes for dette. 
Og jeg er spent på hans forklaring. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (7 minutter siden):

At Mette hadde erfaring fra rehab? Dette er nyheter for meg. Når og hvor var Mette på rehab? Dette vil nok mange ønske å få høre mer om. 

Regner med hun mente erfaring fra «oppdragelsen» av Marius - eller rettere sagt mangelen på sådan.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...