Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
1600 skrev (6 minutter siden):

Jeg tror slottet har mye verre tider i møte hvis de tror at dette skal blåse over av seg selv uten noen form for ordentlig redegjørelse.

Om JE ikke har betalt for ting og tjenester til MM bør det være veldig enkelt for slottet å vise til både kvitteringer og kontoutskrifter. Jeg går ut for at de holder et arkiv, og man kan få kontoutskrifter enkelt utskrevet fra banken sin med en liten mail.

Oppklaringen hadde vært enkelt om bevisene faktisk forelå. 

Dette kommer til å gnage på dem til de til slutt forsvarer seg fra skanse til skanse (se Andrew), om de ikke snart sier noe. Harald og Sonja er ikke unge, og når neste generasjon skal ta over får vi altså all bagasjen fra både MBH og Epstein rett inn på tronen. Om dette skal fungere må noen snart ta tak.

78% sier de ikke vil ha MM som dronning i Nettavisens gallup. Bare 14% sier hun er skikket.

Jeg klarer ikke å se for meg at en ordentlig redegjørelse gjør saken noe bedre. Dette kan ikke fikses fordi sannheten er verre.

Og ikke kan hun lyve mer heller, selv om hun ikke har kvaler med å lyve så er det umulig å vite når neste avsløringer kommer og slår bena under henne.

Det beste de kan gjøre nå er å si at hun trekker seg fra å representere og ikke skal ha apanasje framover. Jeg ville ha foretrukket at hun sa fra seg tittelen også, men det tviler jeg på at kommer til å skje all den tid det er for praktisk for dem at hun er omfattet av beskyttelsen i grunnloven som Kongen tidligere har sagt gjelder vitneinnkallelser også.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ikke noe i tidslinjen til vg, nei - om at hun var i NY i starten av mars. Så vet ikke hvor de utenlandske mediene tar akkurat dette fra. Men, bare det å ha stilt seg i en slik posisjon at det er åpent for den slags spekulsjoner - hun burde komme med sin egen - ærlige, om det er mulig for henne - tidslinje og innrømmelser.

• Liker 8
Skrevet
trønder skrev (39 minutter siden):

"Kronprinsesse Mette-Marits popularitet har rast fra 7,4 i snitt ved forrige undersøkelse, til 3,7 nå.

– Fallet for Mette-Marit er dramatisk. Det viser hvor alvorlig situasjonen er for kongehuset akkurat nå."

Hvor lang tid trenger hun før hun uttaler seg?

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsesse-mette-marit-far-strykkarakter-pa-ny-maling-dramatisk-fall/s/5-95-2895388

Jeg tenker det egentlig er lurt at hun ikke uttaler seg, for hva skal hun si som kan bedre dette? 

Nå har Trump sin administrasjon sagt at det ikke slippes flere filer, men det kan så klart endre seg. 

Det å forklare seg på det grunnlaget som foreligger nå kan derfor være risikabelt hvis det kommer informasjon senere som viser at hun feks pyntet på sannheten (slik hun har gjort før for å si det mildt) så vil det bli ekstra ille. 

Så er spørsmålet om hun faktisk kan legge alle kortene på bordet også. Kan hun være helt ærlig? Det er ikke sikkert det tåler dagens lys, og at virkeligheten faktisk er verre enn de bitene vi har fått innblikk i. 

Sånn sett tror jeg det er fornuftig at hun ikke uttalelser seg, gjemmer seg på Skaugum de kommende årene, og bruker sykdommen som unnskyldning for å holde seg unna feks 17. mai. Så kan hun kanskje komme tilbake til offentligheten når dette er glemt. For selv om vi tenker at dette kan man ikke glemme, så vil alle slike skandaler viskes mer og mer ut med tiden. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er enig i at man skal være noe forbeholden med å tro på alt som kommer frem i Mette Marit-gate, men jeg ser ingen grunn til å mistro redaktørstyrte medier x 2, dansk og nederlandsk, som viser til at MM var «syk» når tronarvinger med ektefeller møttes på et nederlandsk slott. Så viser det seg at hun ikke var sykere enn at hun var på besøk hos Jeffrey. 

Dette skal jo fint kunne la seg etterprøve, så hvis dette bare er løgn og bedrag vil det jo være to mediekanaler som velger å ikke gjøre jobben sin. 
Sannsynlig?🤔

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

hmmm…men dette ser jo ikke så pent ut, da:

https://www.klikk.no/underholdning/mette-marit-har-hatt-ni-oppdrag-i-ar-4317523

fra stykket over:

»Kronprinspar fra Sverige, Danmark (kun kronprinsesse Mary, da Frederik skulle gå Vasaloppet søndag morgen, Belgia, Spania og Luxembourg var alle samlet til fest hos vertene, det kommende kongeparet av Nederland, Willem-Alexander og Màxima. Kronprins Haakon kom alene til festlighetene, mens kronprinsessen hadde annet privat prorgam.

- Jeg vet ikke hva vår unge kronprinsesse hadde på programmet sist helg. Hører at hun visstnok var i NY på privat besøk, sier kongehusekspert i TV 2, Kjell Arne Totland, til Side2.»

kanskje hun brukte en annen mail etc for å snakke om akkurat dette besøket…siden det ikke er i de filene vi har sett til nå…

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
1600 skrev (25 minutter siden):

Jeg tror slottet har mye verre tider i møte hvis de tror at dette skal blåse over av seg selv uten noen form for ordentlig redegjørelse.

Om JE ikke har betalt for ting og tjenester til MM bør det være veldig enkelt for slottet å vise til både kvitteringer og kontoutskrifter. Jeg går ut for at de holder et arkiv, og man kan få kontoutskrifter enkelt utskrevet fra banken sin med en liten mail.

Oppklaringen hadde vært enkel om bevisene faktisk forelå. 

Dette kommer til å gnage på dem til de til slutt forsvarer seg fra skanse til skanse (se Andrew), om de ikke snart sier noe. Harald og Sonja er ikke unge, og når neste generasjon skal ta over får vi altså all bagasjen fra både MBH og Epstein rett inn på tronen. Om dette skal fungere må noen snart ta tak.

78% sier de ikke vil ha MM som dronning i Nettavisens gallup. Bare 14% sier hun er skikket.

Nok en ting vi var gjennom før helgen. Ingen oppbevarer kvitteringer og kontoutskrifter i 13 år.

• Liker 5
Skrevet
blvck skrev (19 minutter siden):

Rart at norske medier ikke skriver om dette - dette går jo rett inn i primær-arbeidsoppgavene hennes. Her skulle det tas et ikonisk bilde av Europas påtroppende konger og dronninger - og MM skulker for å reise til Epstein. Det er ganske utrolig. 

Nå i ettertid er det kanskje greit hun ikke er med på det bildet. 

Det er så mange teorier, som man har hevdet er konspirasjonsteorier, som nå ved disse avsløringene viser seg å være langt fra konspirasjonsteorier. Det var blant annet en teori om at WEF hadde som ønske å ta over for FN. Det ble bortfeid som konspirasjonsteorier - så viser det seg nå med alle disse avsløringene at Børge Brende foreslo det til Epstein... https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/69821a84bcddf161399d0c3a/fn-avviser-brende-og-epsteins-davosutsagn

https://www.nationen.no/regjeringen-svarer-for-kongelige-fadeser/o/5-148-857645?fbclid=IwVERFWAQI8aJleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeBnJeV2EjhNAZxKUDwp4dkzlRWzS9bjV5WHypqYQO-o2fTmDQrjWvAZs9OQs_aem_IQdAMMLmzd6RxZk1rz31FA

• Nyttig 2
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (27 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se av denne artikkelen at det står om denne samlingen for å ta bilde? Eller var det noe annet du tenkte på? 

Skrevet
Andrea59 skrev (42 minutter siden):

Fant ikke noe i tidslinjen til vg, nei - om at hun var i NY i starten av mars. Så vet ikke hvor de utenlandske mediene tar akkurat dette fra. Men, bare det å ha stilt seg i en slik posisjon at det er åpent for den slags spekulsjoner - hun burde komme med sin egen - ærlige, om det er mulig for henne - tidslinje og innrømmelser.

I en av mailene skriver hun jo om å «møte Woody i mars», og det var jo i mars 2013 at dette skjedde. Da hadde Woody Allen en privat middag der også Epstein var. Hermes-sjefen har fått mye tyn for å være til stede på samme middag, enda Epstein ikke stod på gjestelisten en gang!

i norske  medier på dette tidspunktet stod det også at hun var i New York. På «privat ærend».

Sånn sett kan man vel si at vår kronprinsesse slipper ganske billig unna.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Andrea59 skrev (51 minutter siden):

Jeg tror ikke det stemmer at hun var i NY i mars. Derimot tror jeg at hun var i Paris, fordi VGs tidslinje viser en mail fra JE datert 4. mars, der han spør hvordan hun hadde det i Paris. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke det stemmer at hun var i NY i mars. Derimot tror jeg at hun var i Paris, fordi VGs tidslinje viser en mail fra JE datert 4. mars, der han spør hvordan hun hadde det i Paris. 

Hun VAR i New York. Dette kan du bare gi opp å nekte på. Tatt bilde av til og med.

https://www.vg.no/rampelys/i/LwzJJ/mette-marit-vraket-kongelig-treff-for-privat-program

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Han spør vel om hun «did you have fun» - og hun svarte «fun? in Paris?» - hvis man skal være helt nøyaktig. Og det liker du jo å være?

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01808379.pdf

…og det kan jo også ha vært en cover-up, at de hadde bestemt seg for å si at det var Paris og ikke NY for så vidt. At mediene regnet med at en privat tur var til NY hadde nok også noe med at det var rimelig standard-tur for henne de årene…

Endret av Andrea59
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Hun VAR i New York. Dette kan du bare gi opp å nekte på. Tatt bilde av til og med.

https://www.vg.no/rampelys/i/LwzJJ/mette-marit-vraket-kongelig-treff-for-privat-program

Elsker Totlands uttalelse. 

"Må har vært noe veldig viktig

Kjell Arne Totland, nyansatt kongehusekspert i TV 2, stiller seg undrende til at kronprinsessen glimret med sitt fravær i Nederland.

- Jeg vet ikke hva som sto på programmet for vår unge kronprinsesse i helgen, men det må ha vært noe veldig viktig, siden hun ikke har prioritert dette treffet med gode venner og kolleger, sier Totland til tv2.no "

😏

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
rebella81 skrev (48 minutter siden):

Jeg er enig i at man skal være noe forbeholden med å tro på alt som kommer frem i Mette Marit-gate, men jeg ser ingen grunn til å mistro redaktørstyrte medier x 2, dansk og nederlandsk, som viser til at MM var «syk» når tronarvinger med ektefeller møttes på et nederlandsk slott. Så viser det seg at hun ikke var sykere enn at hun var på besøk hos Jeffrey. 

Dette skal jo fint kunne la seg etterprøve, så hvis dette bare er løgn og bedrag vil det jo være to mediekanaler som velger å ikke gjøre jobben sin. 
Sannsynlig?🤔

Nå viser jo informasjonen fra de redaktørstyrte mediene VG og TV2 noe annet, så da må vi jo foreta en sannsynlighetsvurdering, for begge kan ikke ha rett.

Vil du stole på de som presenterer kildene sine i en kronologisk oversikt, eller de som ikke viser til noen kilde for påstanden?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Dette er helt krise, vi trenger ikke en sånn kromnprinsesse og etterhvert dronning. Hun er kun ute etter glasuren på kaken. Står også i samme artikkel:

Kronprinsesse Mette-Marit har meldt avbud til en rekke kongelige feiringer, som prinsesse Estelles dåp i fjor og 40-årsmarkeringene til prinsesse Märtha og kronprinsesse Máxima året før. Ved alle disse anledningene deltok Haakon alene.

Fint om han bare fortsetter alene. Norge trenger ikke en golddigger som dronning

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Nå viser jo informasjonen fra de redaktørstyrte mediene VG og TV2 noe annet, så da må vi jo foreta en sannsynlighetsvurdering, for begge kan ikke ha rett.

Vil du stole på de som presenterer kildene sine i en kronologisk oversikt, eller de som ikke viser til noen kilde for påstanden?

Er ikke VG redaktørstyrt?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Andrea59 skrev (53 minutter siden):

hmmm…men dette ser jo ikke så pent ut, da:

https://www.klikk.no/underholdning/mette-marit-har-hatt-ni-oppdrag-i-ar-4317523

fra stykket over:

»Kronprinspar fra Sverige, Danmark (kun kronprinsesse Mary, da Frederik skulle gå Vasaloppet søndag morgen, Belgia, Spania og Luxembourg var alle samlet til fest hos vertene, det kommende kongeparet av Nederland, Willem-Alexander og Màxima. Kronprins Haakon kom alene til festlighetene, mens kronprinsessen hadde annet privat prorgam.

- Jeg vet ikke hva vår unge kronprinsesse hadde på programmet sist helg. Hører at hun visstnok var i NY på privat besøk, sier kongehusekspert i TV 2, Kjell Arne Totland, til Side2.»

kanskje hun brukte en annen mail etc for å snakke om akkurat dette besøket…siden det ikke er i de filene vi har sett til nå…

Mulig. Men de mailene som er publisert er jo uansett ikke fullstendige, for det ser vi jo når vi leser dem. På den annen side er detr også mulig at det er denne gamle informasjonen fra Totland i lenken din som Billedbladet bygger på. Vanskelig å vite når de ikke skriver noe om hva de bygger på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Gulline skrev (1 time siden):

Enig i at hun allikevel må uttale seg .. men jeg tenker at hun vet at hun aldri klarer å redde seg selv utav dette og at det er derfor hun drar ut tiden.

Jeg tenkte først at hun vil dra ut tiden for å se hva mer som slippes av Epstein-filer for å forsikre seg at hun ikke lyver om enda mer for så å bli avslørt umiddelbart etterpå, men nå kommer det vel ikke flere avsløringer/filer, slik jeg har forstått det, så da kan hun vel bare prøve seg på en forklaring?

Endret av Momma
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Mulig. Men de mailene som er publisert er jo uansett ikke fullstendige, for det ser vi jo når vi leser dem. På den annen side er detr også mulig at det er denne gamle informasjonen fra Totland i lenken din som Billedbladet bygger på. Vanskelig å vite når de ikke skriver noe om hva de bygger på. 

Billedbladet (eller i alle fall et dansk medium) sa hun var syk («utilpas»). Så det var jo den offisielle årsaken.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...