Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (17 minutter siden):

Nå er det faktisk sånn at MM og HM har vært mye sammen med kongeparet i Danmark, og med det svenske kronprinsparet. At hun har sleivet med at hun kjedet seg i storhertugbryllupet betyr virkelig ikke noe annet enn at hun kjedet seg der. det kan virkelig ikke tolkes som at hun ikke kan ha en relasjon til noen av de andre.

Jeg vil tro MM var nær med de britiske kongelige også da og at hun hørte om Andrew og Epstein så fort det ble kjent i 2011

Endret av FruR
  • Liker 15
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Nå er det faktisk sånn at MM og HM har vært mye sammen med kongeparet i Danmark, og med det svenske kronprinsparet. At hun har sleivet med at hun kjedet seg i storhertugbryllupet betyr virkelig ikke noe annet enn at hun kjedet seg der. det kan virkelig ikke tolkes som at hun ikke kan ha en relasjon til noen av de andre.

Enig i dette 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Det handler også om hva hun faktisk tilbyr Norge. Ingen er perfekte, men man må ha nok positive bidrag til at de  veier tyngre enn de negative. 

Det er folk som kan ha høyt temperament, men hvor de lever på at de ikke stille noen høyere krav til andre enn de stiller til seg selv. Men det er ingen som har sagt noe slikt om Mette Marit. 

Nei, jeg føler ikke folk har brukt høyt temperament mot MM bortsett fra at hun ikke styrer temperamentet sitt, og den kritikken er på sin plass. Det har i hvertfall ikke preget debatten den tid jeg har deltatt i den.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (55 minutter siden):

Sove på gulvet i flyet vil vel gjøre at kabin personell ikke får gjort jobben sin? 

Ganske sikker på at vi andre ville fått streng beskjed om å gå tilbake til plassen vår. Eller betale for en bedre plass. Litt brå turbulens, og hun ville plutselig hatt noe verre enn en litt dårlig rygg etterpå.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Kanskje, kanskje ikke. Vi vet jo ikke hvordan de tar det, jeg fleipet mest.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Hun kan kjede seg så mye hun vil, men hun kan ikke skrive det til hvem som helst.

Det var et kongelig bryllup, et bryllup hvor hun representerte kongehuset Norge. Ser du ikke forskjellen på det? Å bli tvunget i et bryllup til en fjern slektning av din tante VS et kongelig bryllup hvor du deltar som en representant for landet du tjener?

Men du bekrefter vel her hvor nær hun var Epstein at hun følte seg fri nok til å klage sin nød over hvor gørrkjedelig det var å delta i sine kongelige kollegers bryllup. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
K_mb skrev (57 minutter siden):

Jeg er enig i det første du skriver om Sven O. 

Men kan ikke si at jeg har lest så mye kritikk om at kronprinsessen er temperamentsfull. Det er helt greit å ha temperament, det har jeg nok av selv, men så handler det vel om å styre temperamentet sitt og det er vel der kritikken ligger?

Dette handler ikke om noe så uskyldig som «temperament», men snarere om en avsporet personlighet .

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (24 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/det-vil-kreve-ekte-anger/84256198

PR-ekspert mener at kronprinsessen ikke kan forbli taus særlig mye lenger - og at tida nå er inne for å møte pressen

Jeg synes han PR-eksperten var veldig snill med kongefamilien. 

Det kan godt være at pressen er så snill at Mette-Marit klarer seg gjennom en pressekonferanse. Men det løser ikke problemet til kongefamilien. Det utsetter bare problemene. 

Endret av SVK
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Caniggia skrev (5 minutter siden):

Dette handler ikke om noe så uskyldig som «temperament», men snarere om en avsporet personlighet .

Det er mulig. Poenget mitt var bare at folk her har ikke anklaget MM for å ha høyt temperament, men mer manglende selvkontroll på å styre temperamentet. Ikke har det preget debatten heller.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (25 minutter siden):

Eg trur neppe kongen hadde brukt omgrepet europeiske kongehus om han (bare) meinte dei skandinaviske. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (3 minutter siden):

Det er mulig. Poenget mitt var bare at folk her har ikke anklaget MM for å ha høyt temperament, men mer manglende selvkontroll på å styre temperamentet. Ikke har det preget debatten heller.

Helt enig.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (24 minutter siden):

Jeg vil tro MM var nær med de britiske kongelige også da og at hun hørte om Andrew og Epstein så fort det ble kjent i 2011

Det tror jeg ikke hun er. De er jo en annen generasjon. Har aldri lest at det skal være noen spesielt tett relasjon til individer i den britiske kongefamilien. De holder seg litt for seg selv, og sender "bare" prins Edward og konen til kongelige brylluper, mens de andre sender hele storfamilien.

• Liker 4
Skrevet
Andrea59 skrev (21 minutter siden):

Ganske sikker på at vi andre ville fått streng beskjed om å gå tilbake til plassen vår. Eller betale for en bedre plass. Litt brå turbulens, og hun ville plutselig hatt noe verre enn en litt dårlig rygg etterpå.

tviler på at hun lå i midtgangen

• Liker 6
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Det tror jeg ikke hun er. De er jo en annen generasjon. Har aldri lest at det skal være noen spesielt tett relasjon til individer i den britiske kongefamilien. De holder seg litt for seg selv, og sender "bare" prins Edward og konen til kongelige brylluper, mens de andre sender hele storfamilien.

Epstein var eldre enn både Andrew og Sarah Ferguson  Mette-Marit hadde mulighet til å møte alle 3  andre steder enn kongelige brylluper. Det er heller ikke kongelige brylluper hvor Mette-Marit foretrekker å sosialisere. 

Endret av SVK
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
K_mb skrev (7 minutter siden):

Jo, det har de. Jeg forstår at du ikke har lagt merke til det, men det betyr jo ikke at det ikke stemmer. Jeg har som sagt lagt merke til slike kommentarer regelmessig.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

tviler på at hun lå i midtgangen

Hvor tror du hun lå? Å hvor flaut. Da er man litt skamløs.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (32 minutter siden):

Ja, som menneske kan man jo tenke seg hvordan det ville kjennes. 

Kanskje de kan kjenne seg igjen og ikke tar det som en personlig fornærmelse i det hele tatt? Kanskje 99 prosent av de kongelige synes de formelle og langtekkelige selskapelighetene de stadig må delta i, er drittkjedelig?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mette-Marit beskrev ovenfor Epstein sterke følelser knyttet til en navnløs mann, jf. https://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_of_Mette-Marit,_Crown_Princess_of_Norway,_and_Jeffrey_Epstein

At Mette-Marit betrodde Jeffrey Epstein følelsesladede refleksjoner om en annen mann, reiser alvorlige spørsmål om dømmekraft – ikke først og fremst på grunn av følelsene i seg selv, men på grunn av hvem hun valgte å dele dem med. Epstein var allerede på dette tidspunktet en offentlig kjent og dømt sexforbryter. Når en fremtidig dronning velger å åpne seg emosjonelt overfor en slik person, signaliserer det en grad av fortrolighet og tillit som går langt utover det man kan forklare som tilfeldig eller overfladisk kontakt.
Dette svekker troverdigheten i senere forklaringer om at relasjonen var begrenset eller ubetydelig. Intime betroelser er ikke kjennetegnet på en perifer bekjent, men på en relasjon med en viss nærhet og emosjonell betydning. Det gjør det vanskelig å opprettholde bildet av at hun ikke forsto hvem han var, eller hvilken risiko en slik tilknytning representerte – både personlig og institusjonelt.

For en offentlig person i hennes posisjon handler dette ikke bare om privatliv, men om ansvar. Med rollen følger en forventning om særlig aktsomhet i valg av fortrolige. Når denne grensen viskes ut overfor en person med Epsteins bakgrunn, blir det ikke bare et privat feiltrinn, men et spørsmål om dømmekraft som også berører tilliten til kongehuset som institusjon.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Hun og Haakon var på en liten middag i Davos med Andrew og to til nære venner av Epstein. 

Så skjønner ikke hva du skriver. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...