Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (16 minutter siden):

Takk for at du spør.

Det som skal til for min del er at hun sier fra seg tittelen og appanasjen. Så kan hun bruke så mye tid hun vil på den mest ubrukelige mannen i hele Norge ettersom det tydeligvis er det viktigste uansett. Men ikke på vår regning. Hun kan til og med veve et bilde av han og skrive en salme om hans åpne blikk. Jeg ser ikke bort at for henne er han i realiteten Jesus.

Ja! Det hadde vært mulig. At hun hadde levd tilbaketrukket uten privilegier. Eller selvfølgelig det mest optimale skillsmisse, men jeg er usikker på om jeg tror han vil være sterk nok til dette. 

Hun hører ikke lenger til i rollen sin. Det har hun kastet bort.

Endret av Natttåke
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Det er vel ingen tvil om at pressen gikk langt over streken ift Sven O. Høiby, så den kritikken bør adresseres Se&Hør.

Og så må jeg få spørre - for nå er jeg litt lei av det nærmest er opplest og vedtatt gjennom en lang rekke innlegg i tråden, at det er så ille at kronprinsessen beskrives av sine nærmeste som temperamentsfull.

Hva er egentlig problemet med at en person er temperamentsfull? Det virker som enkelte mener at det er et personlighetstrekk som det er noe moralsk forkastelig over? Utdyp gjerne.

Jeg har aldri sagt at det er moralsk forkastelig å være temperamentsfull, men på generelt grunnlag tror jeg folk gjerne forbinder temperamentsfull med folk som ikke klarer å styre temperamentet sitt. Folk som da kan finne på å skjelle ut andre for den minste ting, typisk i en skala som ikke står i stil med hva man reagerer på. Et eksempel er jo den oppførselen MM selv beskriver at hun hadde da hun ikke ble oppgradert gratis. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri sagt at det er moralsk forkastelig å være temperamentsfull, men på generelt grunnlag tror jeg folk gjerne forbinder temperamentsfull med folk som ikke klarer å styre temperamentet sitt. Folk som da kan finne på å skjelle ut andre for den minste ting, typisk i en skala som ikke står i stil med hva man reagerer på. Et eksempel er jo den oppførselen MM selv beskriver at hun hadde da hun ikke ble oppgradert gratis. 

Sønnen hennes er temmelig temperamentsfull han også, og det er ikke med et positivt fortegn. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
SVK skrev (17 minutter siden):

Kan vi ikke si det sånn: Kongefamilien går av. Så kan alle som  har lyst til å gi den tidligere kongefamilien penger sende dem så mye dere vil og dere kan få gi dem akkurat de titlene dere ønsker.  Da burde alle være fornøyde. 

Helt enig. De som vil ha kongefamilien videre kan få betale akkurat så mye de ønsker. 

Alle vi som er imot kongehuset bør få slippe å betale surt opptrente skattepenger på denne sirkusfamilien. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva som skal til?

Ærlighet. En gjennomgang av hennes vennskap med Epstein, som står seg i forhold til det epostene viser. Ikke gjemme seg på ukjent sted og sende ut floskler. Kall en spade for en spade. 

Jeg lurer på hva som ligger i begrepet «samle seg». Hva betyr det? Og hvor lang tid tar det? Igjen et det et ullent begrep uten innhold. 

Og så hjelper det ikke at Kongen, Dronningen og Kronprinsen ser fullstendig «samlet» ut, men de vil heller ikke si noe. De er i stand til både å jobbe og dra på ferie. Men å si noe om situasjonen, det gjør de ikke. Kronprinsen sier til og med at han nekter henne å uttale seg. 

Jeg forstår ikke hva de kommuniserer med tausheten sin. Tar de det ikke alvorlig? Er det arroganse? Er det fordi de er vant til å gjøre som de vil? Mulig MM er en slagen kvinne, men de tre andre da? Hva mener de? Har MM forklart seg for dem? Kan de si noe om hva de synes om det som har kommet frem? 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (11 minutter siden):

Hun la seg på gulvet for å sove? Hva er det med det?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Ja, ord og handling samsvarer ikke. 

Sant.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

https://tv.nrk.no/serie/kronprinsesse-mette-marit/sesong/1/episode/NNFA42002111

I den første episoden her ser vi at hun sier hun kunne ønske ta de valgene på nytt, Men når muligheten for valg kom, så tok hun Epsteinvalgene?

Som en voksen dame - en kronprinsesse - så burde hun vite at slike valg tar man bare en gang. Kan ikke komme i ettertid og få det ugjort. 

Å ta konsekvenser av egne handlinger er noe man lærer tidlig i livet. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Som en voksen dame - en kronprinsesse - så burde hun vite at slike valg tar man bare en gang. Kan ikke komme i ettertid og få det ugjort. 

Å ta konsekvenser av egne handlinger er noe man lærer tidlig i livet. 

Ja, et vanlig menneske ville aldri slippe unna med dette.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (9 minutter siden):

At Se og Hør  ikke har opptrådd etisk når det gjelder S.O.Høiby er det ingen tvil om. Det er derimot ingen unnskyldning for at enkelte medlemmer i kongehuset skal bruke pressen som syndebukk når de blir tatt med buksene nede, eller lage et narrativ om at de står bak et trist og tragisk dødsfall når familien til den det gjelder avkrefter at det er årsaken. Det er bare spekulativt og kynisk.

Enig,  I tillegg alle i kongefamilien og inkludert Martha Louise har samem holdning til pressen.  De godtar kun kongelig propaganda. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Helt enig. De som vil ha kongefamilien videre kan få betale akkurat så mye de ønsker. 

Alle vi som er imot kongehuset bør få slippe å betale surt opptrente skattepenger på denne sirkusfamilien. 

Og vi som er friske bør slippe å betale surt opptjente skattepenger på helsevesenet, og de som er ferdige med skolegang bør slippe å betale surt opptjente skattepenger på utdanningssektoren, og vi som liker å sykle bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på motorveier, og de som er pasifister bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på militæret, og de som bor i nord bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på de som bor i sør og de som bor i sør bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på de som bor i nord.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Hun la seg på gulvet for å sove? Hva er det med det?

Fuming for å ikke ha blitt oppgradert gratis, for så å legge seg til å sove på gulvet. Normal oppførsel?

Screenshot_2026-02-20-19-45-29-895_com.android.chrome-edit.jpg

Endret av Korpsnerden
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Og vi som er friske bør slippe å betale surt opptjente skattepenger på helsevesenet, og de som er ferdige med skolegang bør slippe å betale surt opptjente skattepenger på utdanningssektoren, og vi som liker å sykle bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på motorveier, og de som er pasifister bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på militæret, og de som bor i nord bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på de som bor i sør og de som bor i sør bør slippe å  betale surt opptjente skattepenger på de som bor i nord.

Jeg er ikke imot skatt  -og er takknemlig for å bi i Norge. Men en familie som lever høyt på våre skattepenger - uten selv å betale et øre i skatt - neitakk - det gjør meg kvalm. Jeg vet det ikke er mange kronene pr nordmann. Men selv 1 krone er for mye. Og så er vi med på å støtte han som nå sitter siktet for nærmere 40 alvorlige saker ... fy flate - jeg blir enda mer kvalm.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Fuming for å ikke ha blitt oppgradert gratis, for så å sove på gulvet. Normal oppførsel?

Screenshot_2026-02-20-19-45-29-895_com.android.chrome-edit.jpg

"Fuming" betyr som regel at man føler seg sint men holder det inne. Det utelukker ikke at man uttrykker det, men det er ingenting i denne teksten som gir grunnlag for noe mer enn at hun følte sinne.

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/fuming

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke imot skatt  -og er takknemlig for å bi i Norge. Men en familie som lever høyt på våre skattepenger - uten selv å betale et øre i skatt - neitakk - det gjør meg kvalm. Jeg vet det ikke er mange kronene pr nordmann. Men selv 1 krone er for mye. Og så er vi med på å støtte han som nå sitter siktet for nærmere 40 alvorlige saker ... fy flate - jeg blir enda mer kvalm.

Du får ta deg en tur på apoteket og kjøpe noe kvalmestillende, for det er nå sånn det virker i et demokrati. Man betaler masse for ting man personlig ikke er spesielt interessert. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

"Fuming" betyr som regel at man føler seg sint men holder det inne. Det utelukker ikke at man uttrykker det, men det er ingenting i denne teksten som gir grunnlag for noe mer enn at hun følte sinne.

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/fuming

At man legger seg til å sove på gulvet etter å ha forsøkt å få en gratis oppgradering som man ikke får gjør at personalet antagelig opplever oppførselen til MM som en type "demonstrasjon". I motsetning til kunder som sier "den er grei" og oppfører seg som en helt vanlig passasjer. 

Hvorfor skriver hun " You would have found amusing" hvis det ikke var noe å bli amused av som kunne oppfattes av de rundt? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Gulline skrev (8 minutter siden):

Enig. De som forsvarer kongefamilien stiller heller ikke noen krav til dem.  Hadde  sykehusene nektet å ha pasienter og hadde skolene nektet å ha elever så hadde jeg sagt at da kan de ikke få skattepenger. Da måtte man funnet noen som var villige til å behandle pasienter og som var villige til å utdanne elever. 

Endret av SVK
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...