Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Helt enig, men jeg trekker motsatt konklusjon. Jeg tenker dette tyder på at hun faktisk ikke har forstått at han var pedofil. Det var som sagt flere ganger her nå ikke det han var dømt for i den saken fra 2008.

Ååååååh. Vet du hva? Han er fortsatt ikke dømt for noe mer enn han var i 2008. Så da var det nok ikke så ille det han gjorde?

Det var godt kjent at han var etterforsket for overgrep på 40 mindreårige jenter. Det stod både i Wikipedia-artikkelen og i nettaviser.

Hun visste. Det har hun jo innrømmet. Og i mailene dem i mellom er det også tydelig at hun visste. 

Mor ja…. Hun har oppdratt en av landets verste (i antall) overgripere. Senest i dag stod det om det forkastelige kvinnesynet hans i Aftenposten. Så det mamma-kortet virker merkelig å dra.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nettet snører seg hva Andrew M angår, for kort tid siden var det utenkelig at titler skulle fjernes og at en pågripelse var aktuelt.

Så får vi se etterhvert om det er så far off å trekke enkelte tråder fra Andrew til MM. Han er slektning av hennes mann, de beveger seg i de samme sirkler både offisielt og uoffisiellt må vi vel kunne si.

Enkelte støtter seg fortsatt til hva slottet har å melde om MM sine aktiviteter, jeg tror mye fortsatt gjenstår å avdekke. Slottet har kommet med uriktige opplysninger tidligere, hadde de hatt noe formildende å melde om MM på dette tidspunkt så hadde vel forsiden på avisene vært dekt av dette.

Endret av keops
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jo, hun kan straffeforfølges hvis hun skulle gjøre noe straffbart. Dette var vi gjennom i går.

Antyder du at JE betalte for ferien på St. Barts? Hva bygger du det på? At de møtte ham på gaten etter å ha tekstet litt om hvilken side av havna de var på?

Jeg støtte tilfeldigvis på naboen på flyet til Mallorca i fjor, og da avtalte vi å møtes på destinasjonen. Det betyr ikke at naboen betalte ferien min.

At to personer handler sammen er ikke nok til at "noe tyder" på at den ene betalte for den andre.

Om det nå likevel var slik, så er det uansett ikke ulovlig å få en gave fra en venn eller låne et feriehus noen dager.

Vi vet at de besøkte en venn på den båten, og vi vet at det skjedde et år etter at hun kuttet kontakten med JE, så dette er også bare løst forankrede spekulasjoner.

På bildet av MM med Maxwell, ser vi at de hilser på hverandre for første gang, midt i en stor menneskemengde, og det blir opplyst at de pratet i drøyt to minutter. Hvordan får du den fjæren til å bli at de kjenner hverandre godt?

Det er verre med Jagland fordi han hadde en reell maktstilling som kunne utnyttes, der tjenester kunne mottas "i anledning" vervet, og det er det som er definisjonen på korrupsjon. 

Lån av en villa mot prinsesseglans by association? Det kan være utnytting, det kan være uklokt, det kan være manipulerende, det kan være nettverksbygging, men korrupsjon er det høyst sannsynlig ikke.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Man vet det er mye tæl i vår kongefamilie når Andrew selv må levere tilbake storkorset. Selv han som nå blir dratt inn av politiet, har altså mer handlekraft enn vårt eget hoff og kongefamilie.

Eksprins Andrew borte fra det norske kongehusets liste over utmerkelser

Sitat

Andrew Mountbatten-Windsor (66 år i dag) har selv valgt å levere tilbake Storkorset han i sin tid fikk fra kong Olav.

Strutse-kongehuset fortsetter fra skanse til skanse. De er tydeligvis ikke klare til å håndtere noe annet enn fengselsbesøk hos Marius og PR-vasking med OL-helter.

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Hva er liksom greia med Mette Marit for de som skal bortforklare alt det sterkt kritikkverdige hun gjør? Det å surre inn at vi «må se på konteksten» gir jo INGEN mening all den tid hun selv sier at meldingene viser en person hun ikke ønsker å være? 

Ergo må disse meldingene tolkes slik de står. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
anonymBbruker skrev (15 timer siden):

Ja, det tror jeg du har helt rett i. 

Jeg tenkte først og fremst på hva det mest anstendige aktørene kunne gjøre er, og hvordan de kunne komme ut av situasjonen  med litt ære i behold, omstendighetene tatt i betraktning. Samtidig som det norske folk ble noenlunde fornøyde (flertallet).

Det er nok mange klausuler og føringer, slik som tingene du nevner, som måtte legges til for at opplegget skal være så rettferdig og godt som mulig.

Jeg legger til at jeg synes du kom med et svært godt forslag og at du tar opp mange viktige momenter jeg ikke hadde tenkt over. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, 1600 said:

Man vet det er mye tæl i vår kongefamilie når Andrew selv må levere tilbake storkorset. Selv han som nå blir dratt inn av politiet, har altså mer handlekraft enn vårt eget hoff og kongefamilie.

Strutse-kongehuset fortsetter fra skanse til skanse. De er tydeligvis ikke klare til å håndtere noe annet enn fengselsbesøk hos Marius og PR-vasking med OL-helter.

Og ikke å forglemme kongeparet som presterer å dra på ferie i utlandet når kongehuset står i den verste krisen de har opplevd. 

Krompen er opptatt med OL i Italia, besøke overgrepssiktet bonussønn i fengselet  og flokken sin. 

Mette har buret seg inne. 

Hoffet lyver og lyver. 

Jommen sa jeg alt for Norge. 

Tror de kan skifte til : først meg selv, så meg selv og så min neste om det tjener til mitt eget beste!

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
1600 skrev (21 minutter siden):

Vi får håpe at OL-heltene også tok et bilde uten Haakon. Misteker at det fort kan bli en skammens plakat.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Karnanna skrev (10 minutter siden):

Og ikke å forglemme kongeparet som presterer å dra på ferie i utlandet når kongehuset står i den verste krisen de har opplevd. 

Krompen er opptatt med OL i Italia, besøke overgrepssiktet bonussønn i fengselet  og flokken sin. 

Mette har buret seg inne. 

Hoffet lyver og lyver. 

Jommen sa jeg alt for Norge. 

Tror de kan skifte til : først meg selv, så meg selv og så min neste om det tjener til mitt eget beste!

Helt grusomt - kongehuset graver sin egen grav. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (På 18.2.2026 den 10.26):

Dette, uthevet, er det største sviket, og det jeg tror folk opplever som utrolig provoserende. Jeg heiet på det forelskede paret da de forlovet seg, og tenkte at dette kan bli bra, vi får en jordnær dronning av folket, men aldri har vi vel i moderne tid sett et mer ufyselig "let them eat cake-dronningemne" enn det MM framstår som.

Helt enig.

Jeg så på MM som en modernisering av monarkiet og tiden vi levde og lever i. Å være alenemor var ikke da, og heller ikke nå uvanlig eller en skam. Å ha levd et utsvevende liv er heller ikke noe som burde bedømme om MM var egnet da hun hadde lagt den livsstilen bak seg. Så selvfølgelig heiet jeg på de.

MM er som hun er. Et egoistisk og skruppelløst menneske som ikke har tatt sin rolle alvorlig nok, og man kan undre på om hun i det hele tatt har FORSTÅTT sin rolle. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

Helt enig.

Jeg så på MM som en modernisering av monarkiet og tiden vi levde og lever i. Å være alenemor var ikke da, og heller ikke nå uvanlig eller en skam. Å ha levd et utsvevende liv er heller ikke noe som burde bedømme om MM var egnet da hun hadde lagt den livsstilen bak seg. Så selvfølgelig heiet jeg på de.

MM er som hun er. Et egoistisk og skruppelløst menneske som ikke har tatt sin rolle alvorlig nok, og man kan undre på om hun i det hele tatt har FORSTÅTT sin rolle. 

Nei, dessverre tror jeg aldri hun har forstått rollen hun frivillig har gått inn i. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (7 minutter siden):

Det er visstnok enormt med materiale fra Epsteinfilene som ennå ikke er publisert. 
Jeg har funnet en fil som stammer fra 2018 hvor Boris Nicolic skriver om et planlagt møte. 

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 11/EFTA02609219.pdf

Dette har vært diskutert flere ganger før, og senest i går. Han snakker ikke om et planlagt møte. Han snakker om et treff i fortiden, nærmere bestemt møtet i Palm Beach i januar 2013.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Dag 19 siden MM sa hun trenger tid.

Mellomvalget i USA er nok siste sjanse MM har til å slippe unna. Taper Trump og MAGA der, kommer de til å bli tvunget frem mens Pam Bondi vil stilles for riksrett.

Det er lurt å snakke snart, Mette. Om du blir tatt for nye løgner eller flere møter, tror jeg det er spikeren i kisten for både din rolle og din families rolle om de ikke tar avstand fra deg.

Endret av 1600
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
18 minutter siden, Gulline said:

Helt grusomt - kongehuset graver sin egen grav. 

Og det er jo fantastisk hvor samlende de er for vårt land nå. :ironi:

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Når det blir argumentert til høyre og venstre om at Mette kanskje bare var naiv, og godtroende, og ikke så god i engelsk. Videre at Epstein lurte henne, manipulerte henne og utnyttet hennes stilling (som hun selv sier er grunnen til at hun avbrøt kontakten med ham), hvordan kan vi vite hvor langt den utnyttelsen gikk? Hun har jo visstnok så dårlig evne til å forstå folks intensjoner og lese sosiale settinger at hun vel kunne ha blitt lurt til å gjøre hva som helst?

Jeg ser veldig, veldig mange områder hvor Epstein har kunnet utnytte en naiv, kunnskapsløs, godtroende sjel som tilfeldigvis er gift med Norges statsoverhode. Vi vet jo at Epstein var meget interessert i pensjonsfondet til Norge for eksempel. Sikkert attraktivt å kunne være med å påvirke hvor de pengene ble plassert.

Sier ikke at Mette har gjort noe slikt, men potensialet for påvirkning har jo vært ganske stort her. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Dette har vært diskutert flere ganger før, og senest i går. Han snakker ikke om et planlagt møte. Han snakker om et treff i fortiden, nærmere bestemt møtet i Palm Beach i januar 2013.

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 11/EFTA02609219.pdf
Så du vet at de i 2018 har en dialog om noe som skjedde helt tilbake i 2013? Hvor er link til dette? 

Endret av Eufemia-
La til link for referanse til spørsmålet mitt.
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Så du vet at de i 2018 har en dialog om noe som skjedde helt tilbake i 2013? Hvor er link til dette? 

Det fremgår av sammenhengen i den tråden eposten du siterte inngår i. Det er ikke en enkeltstående melding - den er del av en samtale. Du kan lese gårsdagens diskusjon om dette på side 836-837.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

Når det blir argumentert til høyre og venstre om at Mette kanskje bare var naiv, og godtroende, og ikke så god i engelsk. Videre at Epstein lurte henne, manipulerte henne og utnyttet hennes stilling (som hun selv sier er grunnen til at hun avbrøt kontakten med ham), hvordan kan vi vite hvor langt den utnyttelsen gikk? Hun har jo visstnok så dårlig evne til å forstå folks intensjoner og lese sosiale settinger at hun vel kunne ha blitt lurt til å gjøre hva som helst?

Jeg ser veldig, veldig mange områder hvor Epstein har kunnet utnytte en naiv, kunnskapsløs, godtroende sjel som tilfeldigvis er gift med Norges statsoverhode. Vi vet jo at Epstein var meget interessert i pensjonsfondet til Norge for eksempel. Sikkert attraktivt å kunne være med å påvirke hvor de pengene ble plassert.

Sier ikke at Mette har gjort noe slikt, men potensialet for påvirkning har jo vært ganske stort her. 

Første avsnitt: Hvor blir dette argumentert for? Lenke?

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...