Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Morgan Le Fay skrev (23 minutter siden):

Helt uenig.

Voksne folk som representerer en bedrift (eller i dette tilfellet et helt LAND) klarer å motivere seg noen timer uten å løpe på do og sende mail til en «venn» der man klager over hvor kjedelig det er og hvor nærme graven alle de andre er.

Det er faktisk dette hun blir betalt for. Med så få oppdrag og så ekstremt høy «lønn» så burde man klare såpass. Man kan veksle et blikk og et smil med partneren, det holder for de fleste.

Voksne folk skjønner også at mailer kan videresendes. Man skriver ikke dritt om andre på mail, og spesielt ikke en mail med fullt navn og tittel på avsender.

Nå er dette langt fra den verste mailen kronprinsessen har sendt, men den avslører jo at hun er akkurat så umotivert og selvopptatt som mange har mistenkt.

Fint at hun ventet til dagen etter da, før hun sendte den mailen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Det tenker jeg Harald også synes. Når hun først skal kalle familien hans nærdøde oldinger som en gjennomsnittlig 14-åring, var det fint at det ikke skjedde midt i seremonien.

Kutyme og moral er tydeligvis ikke MMs store stryke. Eller kommunikasjon, eller arbeidsmoral, respekt for sine eldre og rolleforståelse.

Hva står vi egentlig igjen med? Det må være den dårligst presterende topp-stillingen i den Norske stat sett mot lønn. 12 millioner for fjasing, menging med pedofile og et enormt ressurshull.

I Sverige blir hun kaldt prinsessen i Prada. Egentlig ganske gode referanser i det navnet.

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
Momma skrev (9 minutter siden):

(Jeg har kun tatt med det i svaret ditt jeg kommenterer.)

Ja, hva er greia med å fra første dag av prøve å skape et glanset (og kjedelig) bilde av en helt annen person enn det hun egentlig er? Jeg tror de fleste hadde levd greit med en litt smårølpete og utradisjonell kronprinsesse som gikk sine egne veier innimellom, framfor den enorme løgnen og gapet vi opplever nå: den bebrillede, vevende, lettrørte og salmesyngende bibliotekaren som brått ble forandret til det totale ytterpunktet. Det hele er tragikomisk, og jeg kan ikke se hvordan hun, kongehuset og hele hoffet rundt dem kan komme ut av dette uten at store endringer skjer.

De fleste jeg kjenner uansett stilling, offentlig eller privat, noen som hyppig er i media, andre aldri (selvsagt) har ulike sider. Hender jeg humrer godt når venner uttaler seg i media, nettopp pga diskrepansen i offentlig stilling og privatperson. Man er ikke en helt annen person, men viser frem ulike sider av seg selv. Mitt inntrykk av den offentlige MM er ganske langt unna det du skisserer, for øvrig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror dere det kommer flere e-post-meldinger mellom kronprinsessen og Epstein? Med verre avsløringer eller kun flaue og pinlige utvekslinger? Kun 2% av materialet er publisert så langt...

Jeg lurer også på hvordan dette skal ende. Synes synd på Mette-Marit i ren menneskelig forstand (det svært alvorlige sykdomsbildet, sønnens rettssak og massivt mediepress), men kan samtidig ikke skjønne hvordan hun kan komme seg ut av situasjonen og  representere med hevet hode.

Jeg har aldri hatt sansen for henne og synes hun mange ganger har gått utenfor rollen, men har samtidig respektert henne. Dette her er så langt utenfor. På den tiden hun ble kjent med Epstein, var hun veldig opptatt av New York, med i Global Young Leaders osv., Det var sikkert spennende, gøy og nyttig å ha et bredt kontaktnett i New Yorks elite, og det gjorde sikkert at hun ikke brydde seg om velmenende advarsler om hvem Epstein var. Kanskje hun tenkte at han hadde endret seg? Alle fortjener en ny sjanse (slik hun på et vis selv hadde fått)? Ble hun blendet av at han kjente så mange andre kjente mennesker? Tror de fleste kan la seg blende av slikt, og det er jo derfor personer som henne har rådgivere og folk som sjekker og hjelper en med å ta riktige avgjørelser.

Kommer hun til å gjemme seg, skylde på sykdommen (som absolutt er reel), komme med en uttalelse i 2027 eller 2028, når alt er publisert? Kommer uttalelsen like før det blir kjent at hun skal ha lungetransplantasjon slik at fokuset blir på det i stedet, og hun får medfølelse.

Det eneste bra må vel være hvis flere forstår at bøker, veving, briller og salmer ikke kun er forbeholdt prektige, kjedelige personer (selv om det er langt å foretrekke).

• Liker 6
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

😄

• Liker 3
Skrevet (endret)
Grønt blad skrev (2 minutter siden):

Tror dere det kommer flere e-post-meldinger mellom kronprinsessen og Epstein? Med verre avsløringer eller kun flaue og pinlige utvekslinger? Kun 2% av materialet er publisert så langt...

Jeg lurer også på hvordan dette skal ende. Synes synd på Mette-Marit i ren menneskelig forstand (det svært alvorlige sykdomsbildet, sønnens rettssak og massivt mediepress), men kan samtidig ikke skjønne hvordan hun kan komme seg ut av situasjonen og  representere med hevet hode.

Jeg har aldri hatt sansen for henne og synes hun mange ganger har gått utenfor rollen, men har samtidig respektert henne. Dette her er så langt utenfor. På den tiden hun ble kjent med Epstein, var hun veldig opptatt av New York, med i Global Young Leaders osv., Det var sikkert spennende, gøy og nyttig å ha et bredt kontaktnett i New Yorks elite, og det gjorde sikkert at hun ikke brydde seg om velmenende advarsler om hvem Epstein var. Kanskje hun tenkte at han hadde endret seg? Alle fortjener en ny sjanse (slik hun på et vis selv hadde fått)? Ble hun blendet av at han kjente så mange andre kjente mennesker? Tror de fleste kan la seg blende av slikt, og det er jo derfor personer som henne har rådgivere og folk som sjekker og hjelper en med å ta riktige avgjørelser.

Kommer hun til å gjemme seg, skylde på sykdommen (som absolutt er reel), komme med en uttalelse i 2027 eller 2028, når alt er publisert? Kommer uttalelsen like før det blir kjent at hun skal ha lungetransplantasjon slik at fokuset blir på det i stedet, og hun får medfølelse.

Det eneste bra må vel være hvis flere forstår at bøker, veving, briller og salmer ikke kun er forbeholdt prektige, kjedelige personer (selv om det er langt å foretrekke).

100%. Dette er nok grunnen til at ingenting blir sagt også. Dumt å kommunisere noe hvis man vet det kommer mer. Enten må hun innrømme ting som ikke allerede er lekket, eller lyve igjen og få etter min mening enda større konsekvenser.

For noen som har villifisert pressen i alle år, blir dette vondt uansett. Hun har satt seg selv i urede og er nå tydeligvis så redd for konsekvensene at hun ikke makter å gjøre det alle i en slik stilling bør, om man vil redde stumpene. Forklare seg bredt, få alt opp og frem.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
1600 skrev (1 time siden):

Ja, hun skrev masse dritt om andre. https://www.tv2.no/underholdning/tolker-den-kongelige-gesten-vennetjeneste/18491363/

Kjempehyggelig å snakke sånn om andre kongelige, ikke sant? Må jeg minne på at jobben hennes er å representere Norge?

God Norgesreklame, dette.

Og det som gjør det enda verre er at brudens  mor døde brått av hjerneblødning like før bryllupet. 

Tenker Sonja er skikkelig stolt av sin svigerdatter. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (13 minutter siden):

Det gjør det jo enda verre. Kan ikke skylde på noen glass vin for mye en gang.

Det er så lite voksent å sende mail om hvor kjeeeeeeedelig det var i går når jeg for en gangs skyld måtte representere landet.

Hvordan skal hun i fremtiden overbevise folk om at hun synes det er kjempegøy å være på besøk en hel dag i Selbu?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Grønt blad skrev (6 minutter siden):

e skjønne hvordan hun kan komme seg ut av situasjonen og  representere med hevet hode.

Dette tror jeg ikke man kan vurdere ut fra hvordan en selv hadde reagert. MM har helt åpenbart ikke samme normer som de fleste andre.

Jeg tror henne når hun sier det er flaut, men jeg tror ikke hun synes det er like graverende som de fleste andre hadde tenkt. Jeg tror ikke HM heller synes det.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Det er så lite voksent å sende mail om hvor kjeeeeeeedelig det var i går når jeg for en gangs skyld måtte representere landet.

Hvordan skal hun i fremtiden overbevise folk om at hun synes det er kjempegøy å være på besøk en hel dag i Selbu?

Så da var det ikke så ille å tekste fra do likevel?

• Liker 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

😂 Unnskyld, men jeg ser det hele for meg: Jeg er veldig, veldig, VELDIG glad for å ha fått oppleve dette fire timers foredraget om selbumønsterets utvikling gjennom tidene. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Momma skrev (40 minutter siden):

(Jeg har kun tatt med det i svaret ditt jeg kommenterer.)

Ja, hva er greia med å fra første dag av prøve å skape et glanset (og kjedelig) bilde av en helt annen person enn det hun egentlig er? Jeg tror de fleste hadde levd greit med en litt smårølpete og utradisjonell kronprinsesse som gikk sine egne veier innimellom, framfor den enorme løgnen og gapet vi opplever nå: den bebrillede, vevende, lettrørte og salmesyngende bibliotekaren som brått ble forandret til det totale ytterpunktet. Det hele er tragikomisk, og jeg kan ikke se hvordan hun, kongehuset og hele hoffet rundt dem kan komme ut av dette uten at store endringer skjer.

Jeg hadde aldri høye tanker om Mette Marit.  Men jeg trodde kronprinsen var oppegående.  Jeg hadde  selvsagt aldri trodd hverken Mette Marit eller kronprinsen ville få betalt av Epstein.  Men jeg hadde heller ikke trodd at han ga en så elendig oppdragelse av  Marius som han har gjort. Mulig det er fordi jeg ikke har fulgt med så mye på Marius-situasjonen. 

Selv om vi ikke hadde hatt Epstein-sakene så hadde jeg mistet troen på at Haakon egnet seg som konge.  Foreldrerollen er en del av kronprins/konge-rollen. I tillegg til den sier mye om dømmekraften. 

Endret av SVK
  • Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Dette tror jeg ikke man kan vurdere ut fra hvordan en selv hadde reagert. MM har helt åpenbart ikke samme normer som de fleste andre.

Jeg tror henne når hun sier det er flaut, men jeg tror ikke hun synes det er like graverende som de fleste andre hadde tenkt. Jeg tror ikke HM heller synes det.

Hun synes sikkert det er smått flaut å bli avslørt i løgn på denne måten. Jeg har ingen grunn til å tro at denne flauheten stikker voldsomt dypt. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

De fleste jeg kjenner uansett stilling, offentlig eller privat, noen som hyppig er i media, andre aldri (selvsagt) har ulike sider. Hender jeg humrer godt når venner uttaler seg i media, nettopp pga diskrepansen i offentlig stilling og privatperson. Man er ikke en helt annen person, men viser frem ulike sider av seg selv. Mitt inntrykk av den offentlige MM er ganske langt unna det du skisserer, for øvrig. 

Ja det er interessant. Det er f eks en god del politikere som har måttet stå og forsvare ting i mediene som de selv er helt uenige i. Slik er det med alle kompromissene de må godta for å få noe eget gjennom på statsbusjettet..

Det er f eks også stor forskjell på å være ansatt som kommentator eller journalist i en avis, da førstnevnte får betalt for å tolke og si sin mening, mens sistnevnte skal gjengi fakta så objektivt som mulig.

Hva angår MM så har vel folk flest følt at hun har skjøtt sin rolle vel, helt til alle skjelettene skramlet ut både i fbm MBH og Epstein Files.

• Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Nei hun har ikke de samme normene som vanlige mennesker. Og som mor, som sønn ser vi jo .... ikke mye skam å se hos sønnen heller - som også er med på å dra det norske kongehuset ned i dritten. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (24 minutter siden):

Jo da, jeg kjenner mange fine og rare mennesker som oppleves forskjellig i privat- og jobbsammenheng, men ingen som befinner seg i nærheten av de ytterpunktene mellom det mennesket MM er i meldingene til Epstein og det hun skisseres til å være i kronprinsessesammenheng.  

Endret av Momma
  • Liker 8
  • Nyttig 15
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Nei hun har ikke de samme normene som vanlige mennesker. Og som mor, som sønn ser vi jo .... ikke mye skam å se hos sønnen heller - som også er med på å dra det norske kongehuset ned i dritten. 

Sånn sett er det mer overraskende at ikke HM og kongeparet setter grenser. De har jo tross alt ikke vokst opp med like avvikende normer som MM. Det virker som om det er hun som har påvirket de andre til å normalisere galskapen, når det burde ha vært motsatt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Sånn sett er det mer overraskende at ikke HM og kongeparet setter grenser. De har jo tross alt ikke vokst opp med like avvikende normer som MM. Det virker som om det er hun som har påvirket de andre til å normalisere galskapen, når det burde ha vært motsatt.

Det er akkurat dette jeg også har skrevet flere ganger. Kongeparet og kronprinsen burde ha satt ned foten for lenge siden. Beryktede Skaugumfestivaler, hoffets bensinkort på avveie (samt mulig sølvtøy men det er vel ikke bekreftet), Hells Angels-medlemmer i kronprinsparets private bolig.. For ikke å snakke om engleprinsesse Märtha Louise og hennes sjelsseksuelle øglesjaman som flere ganger har brutt avtalen om å benytte hennes tittel i kommersiell sammenheng, helt uten konsekvenser.

Medvindskongen og Medvindskrompen. De er fine når alt er bra, men de fremviser massiv konfliktskyhet og tøffeltendenser når det virkelig gjelder. Hvis man skal være monark i disse urolige tider, så hadde jeg foretrukket langt mer stødige skikkelser enn de vi har nå.

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper grensen er nådd for dronningen. Kan det være derfor MM nå har gått i dekning?

Tenk så flau for kongen og dronningen - som også var gjester i bryllupet i Luembourg å lese hva MM har skrevet til den amerikanske sex-overgiperen- Dette er skriverier i flere land nå ... også i Luxembourg. 

Håper ikke MM viser seg i kongelige kretser på noen år - hvis hun i det hele tatt gjør det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...