Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Det spørs jo hva man mener med tiltro. Jeg har vel aldri tenkt at fedrelandet og plikt er viktig for henne. Men det har heller ikke spilt så stor rolle, hun har bare vært der.

Min uvilje begynte da hun ikke lot til å ta innover seg hvor ille sønnen faktisk er. Jeg skjønner at folk tror det beste om barna sine, men når de begynner å skade andre så kan man ikke lenger stikke hode i sanden. 

Men jeg hadde uansett aldri i livet sett for meg at hun skulle ha skrevet slike e-poster til Epstein. Den personen vi ser der er langt utenfor noe jeg kunne ha forestilt meg. Og det er underlig å lese Høibys uttalelser, han er også langt utenfor normene vi har ellers i samfunnet. Det er jo mulig at det er en sammenheng. Og at det forklarer at han er den eneste vi har sett MM prioritere foran seg selv.

Jeg er ikke spent på en uttalelse fra henne. Det som har skjedd kan ikke forsvares. Og dessuten er hun en løgner.

Jeg vil bare at kronprinsparet trekker seg. Jeg vil ikke høre mer fra dem.

Jeg er enig.  I mitt hode så har man også abdisert når man stikker av fra pressen i slik situasjon. Det er i hvert fall slik med statsråder.  Når statsrådene gir opp å prøve å lyve for å slippe ansvar for hva de har gjort og i stedet gjemmer seg fra pressen  ved hjelp av sykemelding. Da går de alltid av. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Blini skrev (1 minutt siden):

Et av Epsteins ofre kommer på Debatten i kveld. 

Bra. Kanskje det setter enda litt mere press på MM. Hun må snart ta på seg stor-jente-buksene og si noe.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Blini skrev (2 minutter siden):

Et av Epsteins ofre kommer på Debatten i kveld. 

Bra! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (11 timer siden):

Screenshot_20260203_211302_Chrome.thumb.jpg.452ac821e6fb8588237b3a821e9d4430.jpg

Beklager at jeg ikke hadde screen shot på hele rekken, er i samtalen der Epstein først omtaler henne som "a mess". 

MissLucy skrev (11 timer siden):

fint hvis du viser hvordan tråden ser ut. Etter det jeg kan se fortsetter mette is a mess med carry your kid. Jeg tror kanskje du blander. For meg fremstår det mer sannsynlig at den your highnesskommentaren refererer til Sarah Ferguson, men jeg er muligens påvirket av en artikkel som refererte en biograf som påstår at Ferguson var forelsket i Epstein.

1600 skrev (11 timer siden):

Hva legger du i flørting? Holder dette?

r/norge - Samling av sus meldinger mellom Mette-Marit og Epstein

pøbelsara skrev (11 timer siden):

Du vet det var en annen "híghness" i livet hans som også var til tider SVÆRT pågående? 

Legg merke til datoene på mailene som @Fremmed fuglog @1600 har lagt inn. 

Er det da sannsynlig at det er en annen "Her highness" det snakkes om enn MM? Ikke for meg i alle fall

Endret av Korpsnerden
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Det er et ordtak som lyder.Vis meg vennene dine, og jeg skal fortelle deg hvem du er.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Hadde kronprinsparet valgt å gå av så kunne de også tatt det fulle ansvaret og si at kongeparet ikke hadde noe med dette å gjøre. Det ville kanskje vært løgn. Men selv om kong Harald skulle ha visst om det i alle år og det er ille nok i seg selv. Så var det kronprinsparet som nøt godene Epstein ga. Ville ikke vært unaturlig å ville skjerme ens foreldre for å ha vært alt for snille mot dem. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Hadde kronprinsparet valgt å gå av så kunne de også tatt det fulle ansvaret og si at kongeparet ikke hadde noe med dette å gjøre. Det ville kanskje vært løgn. Men selv om kong Harald skulle ha visst om det i alle år og det er ille nok i seg selv. Så var det kronprinsparet som nøt godene Epstein ga. Ville ikke vært unaturlig å ville skjerme ens foreldre for å ha vært alt for snille mot dem. 

De hadde også skjermet neste generasjon i et sånt tilfelle.

• Liker 8
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Bra sagt. Det er en skam at kronprinsparet har valgt å dra kogeparet med i dragsuget av egne kritikkverdige handlinger. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (17 minutter siden):

De hadde også skjermet neste generasjon i et sånt tilfelle.

Jeg tror det er en dårig ide å gi stafettpinnen videre til Ingrid Alexandra. Hun vil være svært ung den dagen Harald dør. Ingen vet hva vi får med Ingrid Alexandra. Det er destruktivt å leve i en kongefamilie.   I tillegg synes jeg vi bør slippe henne fri slik hun kan få velge sin egen vei.  Jeg synes også hun skal slippe ansvaret ved  å måtte ta valget om monarkiet skal nedlegges som vil være resultatet om hun sier hun ikke vil bli dronning. Jeg synes det ansvaret burde foreldrene, besteforeldrene og staten ta for henne 

*Det samme gjelder Sverre Magnus. Det blir ikke noe bedre å lempe ansvaret på han. 

Endret av SVK
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er en dårig ide å gi stafett-pinnen videre til Ingrid Alexandra. Hun vil være svært ung den dagen Harald dør. Ingen vet hva vi får med Ingrid Alexandra. Det er destruktivt å leve i en kongefamilie.   I tillegg synes jeg vi bør slippe henne fri slik hun kan få velge sin egen vei.  Jeg synes også hun skal slippe å måtte ta valget om monarkiet skal nedlegges som vil være resultatet om hun sier hun ikke vil bli dronning. Jeg synes det valget burde foreldrene, besteforeldrene og staten ta for henne 

Monarkiet legges ikke ned på grunn av IA. Grunnloven fungerer ikke sånn, og det bør hun ha fått med seg.

Og jeg tror ikke et øyeblikk på at hun rives mellom hensynet til familie og fedreland. Hennes lojalitet virker å være til familien. Noe som sier meg at hvis faren må trekke seg så kan det godt være at hun nekter også. Og det er ingenting av det vi har sett av henne så langt som gjør at jeg tror hun vil ha dårlig samvittighet over å velge familien.

Man setter ikke noen fri med å ta valg for dem. Noen muligheter kommer bare en gang i livet, sånn er det bare. De fleste av oss får ikke en gang muligheten hun får.

Vi er nå en gang et monarki, da må reglene følges. Og hvis ingen vil ta på seg oppgaven, sier grunnloven at vi kan finne en ny konge. Kanskje er det det beste.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (21 timer siden):

Vi vet jo ikke hvordan hun opplever sin egen rolle på denne tiden. Hun kom fra en reell askepott-posisjon. Hun var en alenemor med en broket fortid. Vi aner ikke om hun feks opplevde å gå knirkefritt inn i rollen, eller om hun trengte bekreftelse på sin posisjon? :vetikke:

Det må ikke glemmes at hun, på tross av å være en voksen kronprinsesse med 3 barn/unge) så har hun VELDIG MYE OPPRØR I SEG! Tenk det, dere! 
Om man da legger dette til grunn og plusser på med et behov for å få bekreftet seg selv - Ref. hennes uttalelse i filene om at hun måtte finne dette «elsewhere» da han som fikk henne til å føle seg som verdens vakreste kvinne ikke lenger var der for henne. 

started smoking again when I met him;”
“He made me feel like the most beautiful woman…guess I’ll have to find that elsewhere.”

Kraftige og oppsiktsvekkende ord fra Norges kronprinsesse! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SVK skrev (På 13.2.2026 den 9.17):

Det er det helt åpenbart at hun gjør.  INGEN  av de som har blitt tatt for relasjoner med Epstein har vært ærlige om det. Alle har løyet for å redde sitt eget skinn.

Prinsesse Sofia har vært ærlig.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fiskeburger skrev (2 minutter siden):

Prinsesse Sofia har vært ærlig.

Hun er et strålende eksempel til etterfølgelse ❤️ 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (21 minutter siden):

Monarkiet legges ikke ned på grunn av IA. Grunnloven fungerer ikke sånn, og det bør hun ha fått med seg.

Og jeg tror ikke et øyeblikk på at hun rives mellom hensynet til familie og fedreland. Hennes lojalitet virker å være til familien. Noe som sier meg at hvis faren må trekke seg så kan det godt være at hun nekter også. Og det er ingenting av det vi har sett av henne så langt som gjør at jeg tror hun vil ha dårlig samvittighet over å velge familien.

Man setter ikke noen fri med å ta valg for dem. Noen muligheter kommer bare en gang i livet, sånn er det bare. De fleste av oss får ikke en gang muligheten hun får.

Vi er nå en gang et monarki, da må reglene følges. Og hvis ingen vil ta på seg oppgaven, sier grunnloven at vi kan finne en ny konge. Kanskje er det det beste.

Formelt legges kanskje ikke monarkiet ned om IA trekker seg.  Men reelt vil det skje. Det er kanskje mulig å la Sverre Magnus bli konge. Men det samme jeg skrev om IA gjelder også for Sverre Magnus. man flytter bare problemet. 

Da er det Martha Louise som er neste i arverekken og Grunnloven kommer garantert til å bli endret slik at monarkiet nedlegges.  Så reelt legger Ingrid Alexandra/Sverre Magnus ned monarkiet om de takker nei til å arve tronen. 

Jeg vil si man setter Ingrid Alexandra fri ved å la henne slippe å ta dette valget. Det er en alt for tung bør å pålegge henne. Ja, man lukker døren samfunnet og familien hennes fra hun ble født  har prøvd å presse henne inn i og som vi vet vil føre til et korrupt liv.  Til gjengjeld  åpnes tusen dører og hun og ryggsekken hennes blir tusen kilo lettere. 

Endret av SVK
  • Liker 5
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

Legg merke til datoene på mailene som @Fremmed fuglog @1600 har lagt inn. 

Er det da sannsynlig at det er en annen "Her highness" det snakkes om enn MM? Ikke for meg i alle fall

Det blir uansett ren spekulasjon. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
SVK skrev (2 minutter siden):

Formelt legges kanskje ikke monarkiet ned om IA trekker seg.  Men reelt vil det skje. Det er kanskje mulig å la Sverre Magnus bli konge. Men det samme jeg skrev om IA gjelder også for Sverre Magnus. man flytter bare problemet. 

Da er det Martha Louise som er neste i arverekken og Grunnloven kommer garantert til å bli endret slik at monarkiet nedlegges.  Så reelt legger Ingrid Alexandra/Sverre Magnus ned monarkiet om de takker nei til å arve tronen. 

Jeg vil si man setter Ingrid Alexandra fri ved å la henne slippe å ta dette valget. Det er en alt for tung bør å pålegge henne. Ja, man lukker døren samfunnet og familien hennes fra hun ble født  har prøvd å presse henne inn i og som vi vet vil føre til et lite moralsk liv.  Til gjengjeld  åpnes tusen dører og hun og ryggsekken hennes blir tusen kilo lettere. 

Ja, hun er ei ung jente som nå tar en utdannelse. Hvem er vi til å dømme henne til å bære denne byrden. Vi bør gi henne friheten. 

Endret av Natttåke
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (9 minutter siden):

Jeg vil si man setter Ingrid Alexandra fri ved å la henne slippe å ta dette valget. Det er en alt for tung bør å pålegge henne. Ja, man lukker døren samfunnet og familien hennes fra hun ble født  har prøvd å presse henne inn i og som vi vet vil føre til et lite moralsk liv.  Til gjengjeld  åpnes tusen dører og hun og ryggsekken hennes blir tusen kilo lettere. 

Mette marits hevn mot stygge komentarfelt. Få hele familien til å trekke seg og få kong durek ogdronning martha istedenfor. Han har nok savnet tronen sin siden faraoenes tid....

• Liker 2
Skrevet
Næmmin skrev (3 minutter siden):

IA er ikke et godt alternativ nå! Begrunnelsen er ikke publisert (enda). Jeg tror en skilsmisse er enkleste vei ut av alt 

Han kan skille seg og Norge vil støtte og forstå.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Han kan skille seg og Norge vil støtte og forstå.

Riktig. Og så får vi håpe den neste unge damen i rekken blir tørr bak ørene og finner en litt annen vei å gå 👌

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...