Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
rebella81 skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det er interessant å skjønne dynamikken. 
Hva om virkeligheten er slik at MM både visste om domfellelse OG til tross for dette syntes at JE var en max spennende mann hun forelska seg totalt i? 

Utifra den fortrolige og intime tonen de hadde på mail syntes hun nok han var en spennende mann,

Hun skrev bla. «you tickle my brain»

Endret av Junijulia
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (11 timer siden):

For de som faktisk forstår alvoret i at et medlem av eliten i Norge har vært med å legitimert Epstein som person, selv om hun selv er kvinne og mor så er det rystende å lese ofrenes erfaringer, og tenke på at beskytterskapene  fortsatt ikke er tatt fra henne. 

https://www.nrk.no/urix/xl/epstein-offer-til-nrk_-_-de-visste-hva-som-skjedde-1.17770973

Det er rystende, og jeg hørte et intervju på urix med henne (Ashley Rubright).

Hun kjøper ikke forklaringe til, da blant annet MM, om dårlig dømmekraft, da hun sier hun tenker at de ikke hadde forventet at dette skulle nå dagens lys. Og at unnskyldingene og bortforklaringene til alle de som nå er blåttlagt er fordi de ble avslørt. 

https://radio.nrk.no/podkast/verden_paa_loerdag/l_e86e5906-dea5-4da3-ae59-06dea56da339

Det er svært mange offre som har lidd stort, og noen har ikke overlevd. 

De mektige og profilerte vennene til Epstien legimerte han, beskyttet han, og sørget for at kunne fortsette. 

Fra artikkelen du postet: 

Sitat

Alle som var medskyldige, alle som så en annen vei, alle som muliggjorde det – og dette inkluderer institusjoner – burde som et absolutt minimum, få en skamplett knyttet til navnet sitt. De burde ikke kunne gå rundt og late som om de ikke hadde noe med det å gjøre. For som sagt: Selv om de ikke selv deltok i overgrepene, er det umulig å ha tilbrakt tid med Jeffrey, særlig i noen av husene hans, uten å se at noe var veldig galt, sier hun.

Endret av blvck
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Vet ikke om folk også følger med på dokumentene om Andrews tidligere kone Sarah Ferguson og dokumentene om henne i Epstein-filene. Godt eksempel på hvordan ekstrem grådighet fjerner all moral.  Hun tigget  i 2010 om å få Ghislaine Maxwells jobb. Ferguson ville lede operasjonen til Epstein. 

Endret av SVK
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
SVK skrev (31 minutter siden):

Vet ikke om folk også følger med på dokumentene om Andrews tidligere kone Sarah Ferguson og dokumentene om henne i Epstein-filene. Godt eksempel på hvordan ekstrem grådighet fjerner all moral.  Hun tigget  i 2010 om å få Ghislaine Maxwells jobb. Ferguson ville lede operasjonen til Epstein. 

“But why I don't understand, don't you just get me to be your House Assistant. I am the most capable and desperately need the money,” Ferguson wrote in the May 16, 2010, email, adding, “Please Jeffrey think about it.”

"You are a legend. I really don't have the words to describe my love, gratitude for your generosity and kindness," she wrote. "Xx I am at your service. Just marry me."

Tenk å skrive noe sånt?

Ferguson told the publication that she had made a “terrible, terrible error of judgment” when she accepted nearly $20,000 from Epstein to pay off debts. Referencing the accusations against her infamous friend, she added, “I abhor pedophilia.”

However, the month after she disowned him, Ferguson reportedly backtracked in an email to Epstein, calling him a “steadfast, generous and supreme friend." "As you know, I did not, absolutely not, say the P [pedophile] word about you," she reportedly wrote. "I know you feel hellaciously let down by me. And I must humbly apologise to you and your heart for that. You have always been a steadfast, generous and supreme friend to me and my family.

https://people.com/sarah-ferguson-asked-jeffrey-epstein-to-work-as-his-house-assistant-11907039

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere tiltro til MM etter avsløringene?Lurer fælt på når hun skal uttale seg ang saken.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, kommer dessverre aldri til å ha tiltro til henne. Jeg vil si at jeg er et tilgivende menneske, men her er det ikke bare en tabbe eller to. Vi gjør alle feil , men her er det annerledes. Det har gått over lang tid og det er blitt løyet . Man forventer nok også litt mer av en kongelig. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Bælfeit skrev (Akkurat nå):

Har dere tiltro til MM etter avsløringene?Lurer fælt på når hun skal uttale seg ang saken.

Det spørs jo hva man mener med tiltro. Jeg har vel aldri tenkt at fedrelandet og plikt er viktig for henne. Men det har heller ikke spilt så stor rolle, hun har bare vært der.

Min uvilje begynte da hun ikke lot til å ta innover seg hvor ille sønnen faktisk er. Jeg skjønner at folk tror det beste om barna sine, men når de begynner å skade andre så kan man ikke lenger stikke hode i sanden. 

Men jeg hadde uansett aldri i livet sett for meg at hun skulle ha skrevet slike e-poster til Epstein. Den personen vi ser der er langt utenfor noe jeg kunne ha forestilt meg. Og det er underlig å lese Høibys uttalelser, han er også langt utenfor normene vi har ellers i samfunnet. Det er jo mulig at det er en sammenheng. Og at det forklarer at han er den eneste vi har sett MM prioritere foran seg selv.

Jeg er ikke spent på en uttalelse fra henne. Det som har skjedd kan ikke forsvares. Og dessuten er hun en løgner.

Jeg vil bare at kronprinsparet trekker seg. Jeg vil ikke høre mer fra dem.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Skrevet
Kelia skrev (10 timer siden):

Tja, det kan jo være, men samtidig så vil det jo bare forskyve problemene til en senere anledning. Merkelig hvordan Kongehuset har valgt å håndtere alt dette, det skal sies.

Enig, men virker som om de satser på å kunne komme tilbake om en stund og late som om ingenting har skjedd.  Om vi godtar det så fortjener vi kongefamilien vi har. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Et av Epsteins ofre kommer på Debatten i kveld. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Det spørs jo hva man mener med tiltro. Jeg har vel aldri tenkt at fedrelandet og plikt er viktig for henne. Men det har heller ikke spilt så stor rolle, hun har bare vært der.

Min uvilje begynte da hun ikke lot til å ta innover seg hvor ille sønnen faktisk er. Jeg skjønner at folk tror det beste om barna sine, men når de begynner å skade andre så kan man ikke lenger stikke hode i sanden. 

Men jeg hadde uansett aldri i livet sett for meg at hun skulle ha skrevet slike e-poster til Epstein. Den personen vi ser der er langt utenfor noe jeg kunne ha forestilt meg. Og det er underlig å lese Høibys uttalelser, han er også langt utenfor normene vi har ellers i samfunnet. Det er jo mulig at det er en sammenheng. Og at det forklarer at han er den eneste vi har sett MM prioritere foran seg selv.

Jeg er ikke spent på en uttalelse fra henne. Det som har skjedd kan ikke forsvares. Og dessuten er hun en løgner.

Jeg vil bare at kronprinsparet trekker seg. Jeg vil ikke høre mer fra dem.

Jeg er enig.  I mitt hode så har man også abdisert når man stikker av fra pressen i slik situasjon. Det er i hvert fall slik med statsråder.  Når statsrådene gir opp å prøve å lyve for å slippe ansvar for hva de har gjort og i stedet gjemmer seg fra pressen  ved hjelp av sykemelding. Da går de alltid av. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Blini skrev (1 minutt siden):

Bra. Kanskje det setter enda litt mere press på MM. Hun må snart ta på seg stor-jente-buksene og si noe.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Blini skrev (2 minutter siden):

Bra! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (11 timer siden):

Screenshot_20260203_211302_Chrome.thumb.jpg.452ac821e6fb8588237b3a821e9d4430.jpg

Beklager at jeg ikke hadde screen shot på hele rekken, er i samtalen der Epstein først omtaler henne som "a mess". 

MissLucy skrev (11 timer siden):

fint hvis du viser hvordan tråden ser ut. Etter det jeg kan se fortsetter mette is a mess med carry your kid. Jeg tror kanskje du blander. For meg fremstår det mer sannsynlig at den your highnesskommentaren refererer til Sarah Ferguson, men jeg er muligens påvirket av en artikkel som refererte en biograf som påstår at Ferguson var forelsket i Epstein.

1600 skrev (11 timer siden):

Hva legger du i flørting? Holder dette?

r/norge - Samling av sus meldinger mellom Mette-Marit og Epstein

pøbelsara skrev (11 timer siden):

Du vet det var en annen "híghness" i livet hans som også var til tider SVÆRT pågående? 

Legg merke til datoene på mailene som @Fremmed fuglog @1600 har lagt inn. 

Er det da sannsynlig at det er en annen "Her highness" det snakkes om enn MM? Ikke for meg i alle fall

Endret av Korpsnerden
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Det er et ordtak som lyder.Vis meg vennene dine, og jeg skal fortelle deg hvem du er.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Hadde kronprinsparet valgt å gå av så kunne de også tatt det fulle ansvaret og si at kongeparet ikke hadde noe med dette å gjøre. Det ville kanskje vært løgn. Men selv om kong Harald skulle ha visst om det i alle år og det er ille nok i seg selv. Så var det kronprinsparet som nøt godene Epstein ga. Ville ikke vært unaturlig å ville skjerme ens foreldre for å ha vært alt for snille mot dem. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Hadde kronprinsparet valgt å gå av så kunne de også tatt det fulle ansvaret og si at kongeparet ikke hadde noe med dette å gjøre. Det ville kanskje vært løgn. Men selv om kong Harald skulle ha visst om det i alle år og det er ille nok i seg selv. Så var det kronprinsparet som nøt godene Epstein ga. Ville ikke vært unaturlig å ville skjerme ens foreldre for å ha vært alt for snille mot dem. 

De hadde også skjermet neste generasjon i et sånt tilfelle.

• Liker 8
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Bra sagt. Det er en skam at kronprinsparet har valgt å dra kogeparet med i dragsuget av egne kritikkverdige handlinger. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (17 minutter siden):

De hadde også skjermet neste generasjon i et sånt tilfelle.

Jeg tror det er en dårig ide å gi stafettpinnen videre til Ingrid Alexandra. Hun vil være svært ung den dagen Harald dør. Ingen vet hva vi får med Ingrid Alexandra. Det er destruktivt å leve i en kongefamilie.   I tillegg synes jeg vi bør slippe henne fri slik hun kan få velge sin egen vei.  Jeg synes også hun skal slippe ansvaret ved  å måtte ta valget om monarkiet skal nedlegges som vil være resultatet om hun sier hun ikke vil bli dronning. Jeg synes det ansvaret burde foreldrene, besteforeldrene og staten ta for henne 

*Det samme gjelder Sverre Magnus. Det blir ikke noe bedre å lempe ansvaret på han. 

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...