Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Hypoteser om bøker etc. er en avsporing

Det er ikke hypoteser å påpeke feilslutninger, manglende dokumentasjon og hvordan antakelser blir omtalt som fakta. Grunnleggende kritisk tenkning heter det.

At dette går over hodet på deg er er ikke spesielt overraskende. For slik du argumenterer nå, virker det som enhver påstand blir sann så lenge det står i VG eller BBC. Hvis media hadde skrevet at månen var en gul ost, hadde du nok akseptert det ukritisk.

Men sånn helt ærlig, hvorfor betyr det så mye for deg å tenke at det ikke kan dreie seg om noe annet? Selv uten fakta - som det forøvrig kun er én person som kan svare på?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natttåke skrev (22 minutter siden):

Fordi det ikke gir setningsmesssig mening. 

Hvorfor ikke? Hvis bakgrunnen er at JE i en litterær diskusjon uttaler at han identifiserer seg med H’s dekadente karakterer, og oppfordrer henne til å google et eller annet som har med ham og den flrfatteren å gjøre, eller han og de karakterene - hvorfor gir det ikke setningsmessig mening å svare at hun googlet ham som han foreslo, og er ening i at han ikke kom godt ut av den sammenligningen?

Jeg sier ikke at det var sånn det var, eller at du trenger å tro på det alternativet. Jeg sier ikke at jeg tror på det heller.

Jeg sier bare at det er fullt mulig innenfor de setningene vi har sett.

Derfor avventer jeg til vi får informasjon om hva som rent faktisk var konteksten.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke? Hvis bakgrunnen er at JE i en litterær diskusjon uttaler at han identifiserer seg med H’s dekadente karakterer, og oppfordrer henne til å google et eller annet som har med ham og den flrfatteren å gjøre, eller han og de karakterene - hvorfor gir det ikke setningsmessig mening å svare at hun googlet ham som han foreslo, og er ening i at han ikke kom godt ut av den sammenligningen?

Jeg sier ikke at det var sånn det var, eller at du trenger å tro på det alternativet. Jeg sier ikke at jeg tror på det heller.

Jeg sier bare at det er fullt mulig innenfor de setningene vi har sett.

Derfor avventer jeg til vi får informasjon om hva som rent faktisk var konteksten.

Jeg regner med at du ikke har lest forfatteren siden du holder det som en åpen mulighet i denne sammenhengen.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis det ble arrangert fakkeltog for å avvikle monarkiet, ville du stilt opp da? 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Lillesol70 skrev (2 minutter siden):

Hvis det ble arrangert fakkeltog for å avvikle monarkiet, ville du stilt opp da? 

Ja.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/XM6n9x/mette-marit-i-e-post-til-epstein-googlet-deg

I denne artikkelen finner man «googled u» utvekslingen. Merk at hun bruker «u» enda en gang mot slutten. «See u later» skriver hun. Altså i betydningen DEG. Det er ikke mulig å få det til å bety noe annet enn at hun googlet ham. @Morgan Le Fay har lagt ved bevis for hva som stod på wikipedia. Dessuten som kjent var Andrew allerede i trøbbel på dette tidspunktet. 

Noen må nesten hoste opp en plausibel oversettelse / forklaring på bruken av «u» som ikke «deg». Ellers finnes det flere eksempler i andre eposter på at hun brukte «u» som deg om Epstein. 

Jeg tror heller ikke at U betyr noe annet enn you.

Men vi kan ikke trekke en slutning fra den u’en til hva som var konteksten.

Han kan ha sagt at han ser fæl ut i jeans, eller cowboyhatt, og så googlet hun JE + jeans eller cowboyhatt, og kommer tilbake med det svaret. Det finnes uendelige mange alternativer som er forenlige med at U betyr you.

Endret av MissLucy
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Til tross for spesifiseringer i eget innlegg i tråden fortsettes det med usakelig diskusjon av typen "Men slutt nå da", "nå må du gi deg", "men herregud da, kan du ikke lese", "hvorfor fortsetter du å svare meg" osv. Tråden er stengt for moderering og vil ikke bli åpnet før helgestenging. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...