Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Du vet jo ikke om de har hatt tett forhold. Ingenting som fastslår at de har et tett forhold. Hva legger du i tett forhold, hva legger slottet i tett forhold?

Slik jeg ser det, så kuttet hun kontakten i 2013. Og av en ellee annen grunn hadde de en melding i 2014 med han direkte. Hvorfor er uvisst, men jeg også ville sagt jeg hadde avsluttet vennskapet i 2013.

Jeg og har kuttet kontakt med folk fra en gitt dato. Alikevel hatt en overfladisk kontakt av og til senere.  Men de er ute av livet... så en kontakt i 2014, er vel ikke bevis på løgn om åha kuttet ut noen i 2013.

Ingenting som beviser eller motbeviser at hun fikk noen gave. Jeg vet ikke hvor ulovlig det er å motta gave fra venn eller ikke heller, når du er konfelig. Antar hun får bursdagsgaver osv av private vennee ellers

Personlig diskuterer jeg ikke mine barns helse, mine forhold og hvordan noen har 'elsket meg som ingen andre og fått meg til å føle meg som jeg aldri har følt før', lolita og fifty shades of gray med tilfeldige folk.

Men du gjør kanskje det?

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
anonymBbruker skrev (9 minutter siden):

Greit. Legg ved en link, da.

Får ikke til fra tlf. Står i den kronologiske oversikten i VG som @enkefru lenket til forleden. Der kan du se MMs mail fra 26.6.13 og den du postet som er datert 27.6.13

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Får ikke til fra tlf. Står i den kronologiske oversikten i VG som @enkefru lenket til forleden. Der kan du se MMs mail fra 26.6.13 og den du postet som er datert 27.6.13

Ja, jeg fant det. Ser at MM startet shoppingforslaget. 

Jeg innrømmer at jeg tok feil. 

Generelt skulle jeg ønske at de som kommer med påstander legger ved en eller annen form for link. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
1600 skrev (4 minutter siden):

Personlig diskuterer jeg ikke mine barns helse, mine forhold og hvordan noen har 'elsket meg som ingen andre og fått meg til å føle meg som jeg aldri har følt før', lolita og fifty shades of gray med tilfeldige folk.

Men du gjør kanskje det?

Og sender mailer når barna har bursdag og reiser fra barna i julen for å møtes uten dem. Og sender mailer hver eneste uke omtrent, det er flere 100 mailer mellom dem. Pluss reiser på kryssing tvers av verden, lån av hus, la andre booke tannlegetimer og rådgi om personlig helse osv osv osv. «Miss my crazy friend».

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (2 minutter siden):

Og sender mailer når barna har bursdag og reiser fra barna i julen for å møtes uten dem. Og sender mailer hver eneste uke omtrent, det er flere 100 mailer mellom dem. Pluss reiser på kryssing tvers av verden, lån av hus, la andre booke tannlegetimer og rådgi om personlig helse osv osv osv. «Miss my crazy friend».

… og reiser for å treffe ham mens sønnen ligger på sykehus !

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
anonymBbruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg fant det. Ser at MM startet shoppingforslaget. 

Jeg innrømmer at jeg tok feil. 

Generelt skulle jeg ønske at de som kommer med påstander legger ved en eller annen form for link. 

Ja, jeg er enig i at jeg burde lagt ved lenken. Fint å se en enkel erkjennelse av at man tok feil. Takk.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

… og reiser for å treffe ham mens sønnen ligger på sykehus !

Hvis dette er hvordan MM er med 'ikke-nære' venner, lurer jeg på hvor mye hun er borte med nære venner.

Godt familien har hatt barnepass på statens regning.

Endret av 1600
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Slottet laget et gavereglement i 2018. De skjønte i alle fall da hvilke problemstillinger som var knyttet til gaver. 
https://www.kongehuset.no/det-kongelige-hoff/virksomhetsstyring/gavereglement

https://cdn.sanity.io/files/zcj3i1pm/production/55bb6056957a768dea90cd55bd83ec1772dfa7ca.pdf

«Gaver fra andre aktører

Medlemmer av Kongehuset skal heller ikke motta gaver fra andre aktører, virksomheter eller privatpersoner som etter en objektiv vurdering er egnet til å gi mottakeren en utilbørlig fordel. Den kan f.eks. være tale om gaver som kan kobles mot forventning om en motytelse eller gaver som på andre måter kan påvirke mottakerens holdning til giveren på en uheldig måte.»

Merk siste setning. En gave kan åpenbart påvirke den kongeliges holdningen til giveren. En gave er aldri uproblematisk i et sånt henseende. Du får en utilbørlig fordel når den kongelige blir mer positiv til deg.

Tenker at dette er grunnleggende kunnskap og forståelse som også fantes før 2018. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (35 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/6q6lBo/slottet-tar-kontakt-med-beskytterforeninger

Slottet tar nå kontakt med organisasjoner via SMS for om mulig få dem til å opprettholde samarbeidet med kronprinsesse MM. 

Dette kan vanskelig oppfattes som annet enn press og panikk fra Slottet. Det fremstår som underlig at Slottet opererer på denne måten. 

Slottet ber om at dialogen opprettholdes, samtidig uteblir kronprinsessens forklaringer. 

I denne saken er kronprinsesse MM sin forklaring til det norske folk langt viktigere enn dialogen med organisasjonene. 

Så nå er altså kongelig beskytterskap ikke lenger noe som skal tjene organisasjonene, men noe man skal ha for å være grei mot den kongelige? Organisasjonenes jobb er nå å kaste glans over prinsessen, ikke omvendt?

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Eufemia- skrev (18 minutter siden):

Slottet tar nå kontakt med organisasjoner via SMS for om mulig få dem til å opprettholde samarbeidet med kronprinsesse MM. 

Dette kan vanskelig oppfattes som annet enn press og panikk fra Slottet. Det fremstår som underlig at Slottet opererer på denne måten. 

Slottet ber om at dialogen opprettholdes, samtidig uteblir kronprinsessens forklaringer. 

I denne saken er kronprinsesse MM sin forklaring til det norske folk langt viktigere enn dialogen med organisasjonene. 

Helt utrolig frekt og må oppfattes svært ubehagelig for organisasjonene som sannsynligvis ønsker å droppe henne men blir presset med at dette betyr SÅ mye for den psykisk knekte kronprinsessen, omtrent med insinuasjoner om at det å miste disse «beskytterskapene» vil være det siste strået og at de vil være medansvarlige hvis det nå går helt galt med MM. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Tenker det er unødvendig for henne selv å skulle uttale at de hadde et nært vennskap for at man skal kunne tro på det. Jeg synes det er innlysende, bare det at hun prioriteter Epstein i mellomjula foran egen familie, inkl barna, synes jeg er en god indikasjon på hvor nært dette var. Lurer på hva Haakon tenkte da hun dro... 

• Liker 25
  • Nyttig 8
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Helt utrolig frekt og må oppfattes svært ubehagelig for organisasjonene som sannsynligvis ønsker å droppe henne men blir presset med at dette betyr SÅ mye for den psykisk knekte kronprinsessen, omtrent med insinuasjoner om at det å miste disse «beskytterskapene» vil være det siste strået og at de vil være medansvarlige hvis det nå går helt galt med MM. 

Sex og samfunn gjorde helt rett i å bryte med en gang. De andre som gikk for «vente på forklaring» inviterer til utpressing.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (47 minutter siden):

I den lenken som du selv poster her står det om er tilbud om dialog.

Hvorfor omtaler du et tilbud som press? 

Det er ingen i artikkelen som sier eller antyder at de opplever det som press. De sier tvert imot at de ønsker denne dialogen og setter pris på kronprinsessens beskytterskap, samtidig som de er i prosesser om spørsmålet.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Så nå er altså kongelig beskytterskap ikke lenger noe som skal tjene organisasjonene, men noe man skal ha for å være grei mot den kongelige? Organisasjonenes jobb er nå å kaste glans over prinsessen, ikke omvendt?

. Flere av orginasjonene støtter også sårbare grupper. En slik sms skaper press. Og skal det bare være å si at man er lei seg, så er det i skjønneste orden? Slik er det ikke for vanlige folk, i den vanlige verden, dersom de gjør noe feil.

Endret av Natttåke
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke MM verken visste om eller tok del i det seksuelle misbruket. Jeg tror heller ikke at hun synes dette på noen måte er greit. Ingenting i det som er lagt fram av papirene i denne saken, kan tolkes i den retning at hun har visst om dette. 
hun har vært naiv og dum, hun har kanskje latt seg blendende av jetset-liv og at han omga seg med verdenseliten, men det er da virkelig ingenting i dokumentene som tilsier at hun har vist om eller på noen måte akseptert misbruket av svært unge jenter som han har holdt på med.

Jeg lurer på noe av det samme som @Morgan Le Fay.   Når du skriver at det ikke er noe som viser at hun aksepterte misbruk av svært unge jenter. Hva mener du da? Skriver du det fordi du mener det er dokumentert hun visste om overgrep mot litt unge jenter? 

Jeg beskylder deg ikke for å mene at overgrep er greit.  Men jeg ønsker å vite om du mener Mette Marit ikke har visst om noe som helst av overgrep eller om du mener hun har visst om noe overgrep, men ikke hvor alvorlig. Om hun leste om noen av overgrepene og  stoppet å lese mer om alvoret og omfanget av overgrepene fordi hun fikk dyre gaver av han gjør vel ikke saken noe bedre?  

Det er en grunn til at Mette Marit ikke vil svare på noen spørsmål. Det er  fordi selv den snilleste versjonen av det hun har gjort er helt forferdelig. 

Endret av SVK
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Tenker det er unødvendig for henne selv å skulle uttale at de hadde et nært vennskap for at man skal kunne tro på det. Jeg synes det er innlysende, bare det at hun prioriteter Epstein i mellomjula foran egen familie, inkl barna, synes jeg er en god indikasjon på hvor nært dette var. Lurer på hva Haakon tenkte da hun dro... 

Ja, som mor vil man jo gjerne være med ungene så mye kan kan. ❤️

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har etterhvert dessverre mange eksempler på at profilerte mennesker kommer i hardt vær. Felles for mange av dem er at de i første omgang prøver seg med løgn. De blir så drevet fra skanse til skanse etterhvert som det graves opp bevis. Og til slutt kommer innrømmelsen. 

Alle de som har hatt kontakt med Epstein har forsøkt denne strategien. Ingen vil vedkjenne seg å ha kjent mannen, eller vært en del av nettverket. 

Jeg synes der er utrolig naivt å vise til Slottet eller MM som troverdige kilder på hva som har skjedd og hva vi skal ta for god fisk. Det er bare å se på historien generelt, og hva som har skjedd i saken spesielt. At man fortsatt mener at MM eller Slottet har noen troverdighet, når det har alt å tape, det forundrer meg. Virkelig. Jeg skjønner ikke at mynten ikke dropper. 

Det er en helt vanlig strategi, brukt tusenvis av ganger, og den funker helt til den ikke funker lenger og du står avkledd igjen. Ribbet for troverdighet. Jo lenger du holder på, jo lengre er veien tilbake. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Sex og samfunn gjorde helt rett i å bryte med en gang. De andre som gikk for «vente på forklaring» inviterer til utpressing.

Ja, de var ærlige og modige med det samme!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I artikkelen dere deler står det

Det kongelige sekretariat tok kontakt for å sjekke at brevet som ble sendt på fredag var mottatt og at hun er tilgjengelig for en prat om vi ønsker det. Vi har sagt at vi gjerne ønsker videre dialog

Så hun er nå klar for å forklare seg for dem, men ikke folket?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...