Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare venter på at noen skal grave fram bevis på at Mette har vært på øya til Epstein. Hun har blitt invitert to ganger, ifølge NRK, og fra korrespondansen dem i mellom så har hun ikke takket nei til omgang med ham i særlig grad. https://www.nrk.no/direkte/xl/kronprinsessen-fikk-to-invitasjoner-til-_epstein-oyen_-1.17751233

Det har blitt lovet at Mette aldri har vært på øya! Vi får se, da….

https://www.seher.no/kjendis/ser-ikke-bra-ut/84170961

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (17 timer siden):

Jeg er mest sjokkert over at skattepengene våre går til å finansiere fest og fyll, for en person som ikke er et medlem av kongehuset og som er kjent for å ha et rusproblem. Og ikke minst at kronprinsen velger å dra på enda en guttetur etter siktelsen. At Marius får støtte er det vel ingen tvil om, men er det riktig at det skal finansieres av våre skattepenger? 

De har andre inntekter enn apanasjen, så det er jo nokså uinteressant nøyaktig hvilken konto pengene kommer fra.

• Liker 5
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Jeg bare venter på at noen skal grave fram bevis på at Mette har vært på øya til Epstein. Hun har blitt invitert to ganger, ifølge NRK, og fra korrespondansen dem i mellom så har hun ikke takket nei til omgang med ham i særlig grad. https://www.nrk.no/direkte/xl/kronprinsessen-fikk-to-invitasjoner-til-_epstein-oyen_-1.17751233

Spesielt å ville være borte fra familien i mellomjula, synes jeg... Barna var jo små på den tiden.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skrev at kronprinsessen er bare et menneske, men kan ikke finne igjen innlegg. Orker heller ikke lete. 

Men hun er jo det, og at det var feil gjort vet vi. 

Det er synd tiden går så det blir så mye spekulasjoner. 

Kunne de ikke laget en innspilling og sendt til pressen? 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Spesielt å ville være borte fra familien i mellomjula, synes jeg... Barna var jo små på den tiden.

Han var så nær venn at hun sendte han mailer på julaften, og når Marius hadde bursdag. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Han var så nær venn at hun sendte han mailer på julaften, og når Marius hadde bursdag. 

Ja, jeg synes det er forstyrrende. Merkelige prioriteringer, for å si det på penest mulig måte.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg synes det er forstyrrende. Merkelige prioriteringer, for å si det på penest mulig måte.

Helt enig. 

På slike dager vil man gjerne være med ungene sine. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 timer siden):

Det er ikke snakk i å synes synd på. Jeg synes det er bra, og på sin plass, at dette kom opp og frem. Og hvorfor dette kan slite psykisk på henne, vet vi ikke. Skjemmes hun? Er hun stressa for at hun ble tatt? Angrer hun? Er det kjipt at hele verden vet at hun gjorde noe råttent? Er hun lei seg for hva hun har gjort, eller lei seg fordi hun ble oppdaget? Aner ikke, kanskje en blanding av alt. Men at hun kan ha angst utav helvete nå, er forståelig uansett. 

Nettopp, det er ikke å syns synd på henne, men å forstå at følelser som skam, skyld og angst kan være alvorlig. Veldig alvorlig. Skal ikke insinuere noe - men er mennesker presset nok, så kan det gå galt. Jeg tror på at hun ikke er i stand til å møte hverken media eller noen andre akkurat nå .

Jeg har mistet tilliten til henne etter dette, og jeg mener fortsatt at de (hun) tilsynelatende har sydd puter under armene på en sønn som har vært helt ute av kontroll, - og jeg sliter med at hun har løyet så det renner ang sitt "bekjentskap" med Epstein. 

Men jeg kan bare forestille meg hvor knekt som menneske hun er nå - og det er ingen vits å piske en hest som ikke klarer mer. Hun må nok bare få denne tiden på seg - og evt krisepsykologi over litt tid, aner ikke. 

Generellt sett så syns jeg kongehuset har vært alt annet enn "Alt for Norge" i veldig lang tid nå. Det må skje noe etter alt dette, ellers er det ikke liv laget lenger. Vi kan ikke ha et kongehus som ikke fungerer pga et kaos av personlige problemer, lovbrudd og moralske brister. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Jente50 skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev at kronprinsessen er bare et menneske, men kan ikke finne igjen innlegg. Orker heller ikke lete. 

For å være helt ærlig, så forstår jeg ikke denne «hun er bare et menneske» greia. Ja, selvfølgelig er hun det. Hva annet skulle hun vært? Alle mennesker som har «utvist dårlig dømmekraft» er mennesker. Og så, liksom? Hvis vi skal frita alle som er mennesker fra alle konsekvenser, så kan vi jo bare kaste aller lover, regler, avtaler etc på sjøen. 

Så vil man med dette egentlig?? Marius er bare et menneske, og Mette, og Jagland, og Juul, og Epstein, og Trump, og …. 

Hvor skal man stoppe? Hvem fortjener ikke å bli behandlet som et menneske, liksom? ABB? Hitler? Bin Laden? Jan Helge Andersen? 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Hm, ja ok. Kanskje jeg bare har snakket med de som tilfeldigvis har samme innrykk som meg. Jeg har ikke sett på dette føleriet som noe "varmt", jeg har sett på det som "prøver for hardt" 😅 Og det er ikke bare nå, sånn har det alltid vært, fra første gang vi fikk "møte" henne. Noe har skurret hele veien.

Der er jeg fullstendig enig. Aldri hørt noen som har snakket positivt om henne heller. Mer det at hun virker så falsk.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jente50 skrev (13 minutter siden):

Hun har ingen grunn til å uttale seg sannferdig da løgn tydeligvis ikke fører til noe konsekvenser. Hvorfor har du så stor tillit til at så lenge hun uttaler seg så er det sannheten?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Nettopp, det er ikke å syns synd på henne, men å forstå at følelser som skam, skyld og angst kan være alvorlig. Veldig alvorlig. Skal ikke insinuere noe - men er mennesker presset nok, så kan det gå galt. Jeg tror på at hun ikke er i stand til å møte hverken media eller noen andre akkurat nå .

Jeg har mistet tilliten til henne etter dette, og jeg mener fortsatt at de (hun) tilsynelatende har sydd puter under armene på en sønn som har vært helt ute av kontroll, - og jeg sliter med at hun har løyet så det renner ang sitt "bekjentskap" med Epstein. 

Men jeg kan bare forestille meg hvor knekt som menneske hun er nå - og det er ingen vits å piske en hest som ikke klarer mer. Hun må nok bare få denne tiden på seg - og evt krisepsykologi over litt tid, aner ikke. 

Generellt sett så syns jeg kongehuset har vært alt annet enn "Alt for Norge" i veldig lang tid nå. Det må skje noe etter alt dette, ellers er det ikke liv laget lenger. Vi kan ikke ha et kongehus som ikke fungerer pga et kaos av personlige problemer, lovbrudd og moralske brister. 

Nettopp, nøyaktig det jeg også tenker! 

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Der er jeg fullstendig enig. Aldri hørt noen som har snakket positivt om henne heller. Mer det at hun virker så falsk.

Ja, det er et eller annet som er påtvunget, altså. Og når man leser det hun selv sier, så kan man jo enda sterkere få et inntrykk av at hun har presset seg inn i noe som ikke passer henne.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Jente50 skrev (12 minutter siden):

Lage et innspilling og sende det til pressen? Seriøst?! Det er nesten så jeg ikke tror det jeg leser! 

Jeg skal si deg en ting; Det blir for enkelt, og gir inntrykk av at det er et ønske om å ta regien og derigjennom unngå spørsmål fra pressen - dvs. Norges befolkning. Det vil ikke bli tatt godt imot. 
Tiden går, hver dag, og tausheten taler ikke til deres fordel. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
MissLucy skrev (17 minutter siden):

De har andre inntekter enn apanasjen, så det er jo nokså uinteressant nøyaktig hvilken konto pengene kommer fra.

Ja, det er tydelig at det er endel mennesker her til lands som driter i hva skattepengene brukes på. Det stilles aldri spørsmål. 

Du tenker kanskje på de skattefrie inntektene HM har fra utleie på Skaugum? Tror ikke de pengene brukes på MBH - de går til drift og vedlikehold på SKaugum ... etter at det ble oppdaget at han og kongen i årevis hadde brukt hoffets midler til å dekke vedlikehold på privare boliger. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (22 minutter siden):

... Denne dama kan ikke bli dronning. Dermed basta. Jeg håper det blir demonstrasjoner. Hvor korrupt går det an å bli

Endret av Nilb
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (30 minutter siden):

Hun virket å være mest opptatt av hva slags helikopter som skulle frakte hennes kongelige høyhet til øya. Mulig at det var for lite 😅

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Hun virket å være mest opptatt av hva slags helikopter som skulle frakte hennes kongelige høyhet til øya. Mulig at det var for lite 😅

Flyskrekk…

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Tillia skrev (5 timer siden):

Det sliter jo på alle (som har vært involvert i kontakt med epstekn) psykiske helse antagelig. Tipper jo at også Jagland , juul og rød larsen har det tøft. Men det er jo ikke her snakk om at de blir fritatt fra noe som helst

Det de skal ha gjort er straffbart. Det er virkelig ikke sammenlignbart. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (11 minutter siden):

Det de skal ha gjort er straffbart. Det er virkelig ikke sammenlignbart. 

Det er i tilfelle også å ta imot Prada-gaver og ikke liste dem i gaveregisteret. Samt yachtferier osv.

Korrupsjon er korrupsjon, selv om MM er immun pga. svigerfar. Du bør sjekke tjenesteloven om hva man faktisk får lov til å ta imot, der hadde både MM og HM slitt tungt. Eller argumenterer du for at korrupsjon ikke er korrupsjon bare fordi det er kongelige som mottar tjenester og goder?

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...