Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kongen (og trolig Dronningen) skal reise på en privat utenlandsreise kan vi lese. Kongen har fødselsdag den 21.02, og det er trolig den som skal feires privat, som vanlig. 

Videre står det at kronprinsen skal være regent. Dvs. kronprinsen som uttalte at han «skal passe på flokken». 
«Alt for Norge» er nå blitt til kronprinsens prioritet «alt for flokken»? 

Hvor ble det til ALT FOR NORGE? 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/k06Edj/beskytte-flokken-eller-ta-offentlig-ansvar

Når kronprinsen tar over som regent den 19.02, så forventes det intet mindre enn ALT FOR NORGE! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om man ønsker å slippe å svare så får man gjøre som Sandra Borch gjorde.  Hun gikk av. 

Endret av SVK
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
SVK skrev (18 minutter siden):

Angående det med bøker om denne skandalen. Media har ikke frem til nå vært villige til å bruke anonyme kilder i hoffet og livvakttjenesten.  Men en som skriver bok om skandalene i kongefamilien vil ha stor interesse av bruke anonyme kilder og få de saftigste avsløringene.  

Disse sakene har pågått siden minst 2011. Så man kan fint bruke tidligere ansatte som anonyme kilder. 

Akkurat dette. 

Og nå er sikkert internasjonale aktører også på banen for å se om dem kan finne ut noe. 

Som da også gjør utrolig vanskelig for slottet og kongehuset å vite hvordan dem skal håndtere saken kommunikasjonsmessig. Hvis dem begynner med å fortelle, men holder potensielt negative ting som ikke er kjent per idag unna fortellingen, og det kommer frem etterpå, så bare forsterker det bildet om at dem er upålitelige. Tillitskrisen vil da eskalere. 

Tilbake til 2019.

Hadde MM sagt noe som:

"Jeg hadde i et par år et nært vennskap med Epstein, som var upassende av flere ulike grunner. Det at han var dømt for det han var, det valgte jeg å se bort fra da jeg hadde det så hyggelig sammen med han. Det var feil av meg, og respektløst ovenfor hans ofre og alle de kvinner som hver dag blir misbrukt seksuelt. Jeg har skriftlig informert de organisasjoner som jeg er beskytter for at jeg har full forståelse om dem ønsker å avbryte samarbeidet. På den tiden var jeg i et sosialt miljø der penger og luksusliv var viktig, det er et miljø som jeg har kommet meg bort fra, og jeg vil nå fokusere på å fortjene tillit til meg som kronprinsesse, og troen på at det norske kongehuset er det som Haakon ønsket når han fikk tilliten og æren å bli første konge etter unionsoppløsningen. Jeg vil beklage til det norske folk, kongen og dronningen og resten av min familie. "

Et eller annet slikt, så hadde man vært i en mye bedre posisjon. Da hadde det som nå har blitt kjent, blitt en bekreftelse på det hun sa. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

Akkurat dette. 

Og nå er sikkert internasjonale aktører også på banen for å se om dem kan finne ut noe. 

Er det ikke tysk tabloid-presse som elsker å skrive sensasjonelle oppslag om kronprinsparet?  Mulig jeg husker feil. 

Endret av SVK
  • Liker 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Akkurat dette. 

Som da også gjør utrolig vanskelig for slottet og kongehuset å vite hvordan dem skal håndtere saken kommunikasjonsmessig. Hvis dem begynner med å fortelle, men holder potensielt negative ting som ikke er kjent per idag unna fortellingen, og det kommer frem etterpå, så bare forsterker det bildet om at dem er upålitelige. Tillitskrisen vil da eskalere. 

Tilbake til 2019.

Hadde MM sagt noe som:

"Jeg hadde i et par år et nært vennskap med Epstein, som var upassende av flere ulike grunner. Det at han var dømt for det han var, det valgte jeg å se bort fra da jeg hadde det så hyggelig sammen med han. Det var feil av meg, og respektløst ovenfor hans ofre og alle de kvinner som hver dag blir misbrukt seksuelt. Jeg har skriftlig informert de organisasjoner som jeg er beskytter for at jeg har full forståelse om dem ønsker å avbryte samarbeidet. På den tiden var jeg i et sosialt miljø der penger og luksusliv var viktig, det er et miljø som jeg har kommet meg bort fra, og jeg vil nå fokusere på å fortjene tillit til meg som kronprinsesse, og troen på at det norske kongehuset er det som Haakon ønsket når han fikk tilliten og æren å bli første konge etter unionsoppløsningen. Jeg vil beklage til det norske folk, kongen og dronningen og resten av min familie. "

Et eller annet slikt, så hadde man vært i en mye bedre posisjon. Da hadde det som nå har blitt kjent, blitt en bekreftelse på det hun sa. 

Hehe. 🤣 Tror ikke Guri Ofstad Varpe, kommunikasjonssjef ved Det Kongelige Hoff, skal godkjenne den der. Ingen kommentar!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

https://www.bt.dk/royale/kommentar-vi-ser-maabende-til-mens-norges-kongehus-smuldrer-det-er-ikke-bare-vildt-det-er-vanvittigt

Den danske avisen BT.dk reiser mange spørsmål omkring det norske kongehus. 
Ett av dem er; 
«Har det norske kongehus sat hensynet til familien for højt, også så højt, at man undervejs har ofret monarkiets stabilitet til fordel for kongefamilien?»

——————————————- 

Samt det å få en plausibel forklaring på hvorfor, og hvordan, kronprinsesse Mette Marit kunne dyrke et nært forhold til den dømte overgriperen og pedofile Jeffrey Epstein gjennom mange år uten at det ble stoppet?

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (Akkurat nå):

https://www.bt.dk/royale/kommentar-vi-ser-maabende-til-mens-norges-kongehus-smuldrer-det-er-ikke-bare-vildt-det-er-vanvittigt

Ett av dem er; 
«Har det norske kongehus sat hensynet til familien for højt, også så højt, at man undervejs har ofret monarkiets stabilitet til fordel for kongefamilien?»

——————————————- 

Samt det å få en plausibel forklaring på hvorfor, og hvordan, kronprinsesse Mette Marit kunne dyrke et nært forhold til den dømte overgriperen og pedofile Jeffrey Epstein gjennom mange år uten at det ble stoppet?

Det er jo to veldig legitime og interessante spørsmål mtp situasjonen kongehuset vårt er i. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (42 minutter siden):

Tilbake til 2019.

Hadde MM sagt noe som:

Jeg er enig i at det du skriver er bedre.

Men kronprinsparet ikke er villig til å leve etter noen av løftene de kommer med.  Etter ditt 2019-brev hadde blitt sendt ut så hadde Mette Marit hadde brukt all sin tid på luksus, lure seg unna arbeid som kan øke tilliten til kongefamilien, møte opp i retten for å vise støtte til en tiltalt voldtektsmann, osv. 

Brevet om at hun har null forståelse for at en organisasjon for beskyttelse av voldtektsofre ønsker å avslutte samarbeidet hadde hun sørget for at assistenten hennes sendte mens hun var i retten for å vise støtte til en tiltalt voldtektsmann. 

Kronprinsparet ser løftene sine som tomme ord og som kun er ment for at de skal kunne gjøre det motsatte av de lovet. Så lenge de ikke vil leve etter det de lover så løser man ikke noe problem ved å beskrive hvordan man burde oppføre seg. 

Endret av SVK
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (43 minutter siden):

Men de blir jo undersøkt for noe straffbart, så de situasjonene blir jo ulike. 

Tja, dersom MM hadde vore statsråd eller diplomat og det viser seg at Epstein faktisk har vore etterretningsagent for Russland, kunne dette ha vore etterforska for (uaktsomt) å setta tryggleiken til riket i fare, jfr. honningfeller og spionasje. Dette er grunnen til at tidlegare prins Andrew er ute og køyra for tida, og nå er han heller ikkje lenger immun mot straffeforfølging.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

I morgen er det fredag, da kommer det muligens en ny, ullen uttalelse og så går vi inn i en ny hvilehelg for kongefamilien. 🙄

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
Babyface skrev (4 minutter siden):

I morgen er det fredag, da kommer det muligens en ny, ullen uttalelse og så går vi inn i en ny hvilehelg for kongefamilien. 🙄

Ja, i morgen har det gått to uker uten at de har kommet med noe av substans.

To uker!!

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
anonymBbruker skrev (4 minutter siden):

Ja, i morgen har det gått to uker uten at de har kommet med noe av substans.

To uker!!

Nei, nå må du ikke tulle. Kongen kom da vitterlig med en uttalelse til pressen: Han hadde det fint og var sulten.

https://www.vl.no/nyheter/kong-harald-jeg-har-det-fint/10196617#:~:text=Kong Harald: – Jeg har det fint og er sulten.

Endret av CeXNS
Lenkr
  • Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (7 minutter siden):

En god kommentar og kommer jo inn på mye av det som er diskutert i trådene her siden august 2024. Hvordan kunne dette gå så langt? Etter at saken med MM og Epstein sprakk og rettssaken er i gang er det jo ikke tvil for meg at vi som har stilt spørsmål ved MM og HM sine handlinger når det gjelder MBH, har hatt god grunn til å gjøre det. 
Det er trist for spesielt ofrene, at dette fikk gå så langt. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (28 minutter siden):

Ett av dem er; 

——————————————- 

Når utenlandsk media skriver om kronprinsparet så legger det også press på norske medier til å skrive det samme.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (3 minutter siden):

På kornet - glimrande oppsummert 👏

Enig i at denne oppsummerte det bra. Men dette, har hun virkelig vært ultrapopulær?  Jeg sitter ikke igjen med det inntrykket, hverken personlig eller fra folk jeg generelt har snakket med oppigjennom. Selv mine besteforeldre som var royalister som bare det, hadde ikke sansen.

"Hun har vært ultrapopulær i mange år, akkurat som det norske kongehuset for øvrig."

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Enig i at denne oppsummerte det bra. Men dette, har hun virkelig vært ultrapopulær?  Jeg sitter ikke igjen med det inntrykket, hverken personlig eller fra folk jeg generelt har snakket med oppigjennom. Selv mine besteforeldre som var royalister som bare det, hadde ikke sansen.

"Hun har vært ultrapopulær i mange år, akkurat som det norske kongehuset for øvrig."

Enig i denne, har heller aldri opplevd henne som ultrapopulær. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Enig i denne, har heller aldri opplevd henne som ultrapopulær. 

Nei, sant? Har alltid vært en viss avstand mellom henne og folket uansett hvor godt eller ikke hun har utført oppdrag. Klarer ikke sette fingeren på hva det spesifikt har vært som har gjort at jeg ikke helt har klart å like henne. Arroganse kanskje.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (1 time siden):

Kongen (og trolig Dronningen) skal reise på en privat utenlandsreise kan vi lese. Kongen har fødselsdag den 21.02, og det er trolig den som skal feires privat, som vanlig. 

Videre står det at kronprinsen skal være regent. Dvs. kronprinsen som uttalte at han «skal passe på flokken». 
«Alt for Norge» er nå blitt til kronprinsens prioritet «alt for flokken»? 

Hvor ble det til ALT FOR NORGE? 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/k06Edj/beskytte-flokken-eller-ta-offentlig-ansvar

Når kronprinsen tar over som regent den 19.02, så forventes det intet mindre enn ALT FOR NORGE! 

God artikkel du har lenka til der👏

«Jagland, Rød-Larsen, Juul og Brende bør og vil alle granskes og stilles til juridisk ansvar dersom de har brutt loven, i den grad de faller under norsk jurisdiksjon. Kronprinsessen bør ikke behandles annerledes. «

(….)

«Juul er ikke lenger ambassadør. Norge har, med rette, bedt Europarådet oppheve Jaglands immunitet så hans forhold til Jeffrey Epstein i kraft av stillingen som generalsekretær kan etterforskes. Om det er immunitetsproblemer når det gjelder kronprinsessen, bør samme grep tas på hjemmebane.»

Endret av Vonbrotenrojalist
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...