Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Interessant fra guttetur til Lofoten. Istedenfor å si "nei, nå er vi på tur og du har mer en nok fest og fyll hjemme" så ga Haakon Magnus sitt masterkort til Marius så han kunne kjøpe nok alkohol til å drikke seg søpla drittings. 

Hvem ville gjort noe lignende?  Ingen av de foreldrene jeg kjenner i hvert fall. Tvert i mot der hvor det er bekymring for alvorlig rus, så strupes pengestrømmen. Og denne "gutten" var vel 28 -29 år på tidspunktet. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må si meg enig med denne kommentaren om MM og PST, av Sigrid Hvidsten: https://www.dagbladet.no/meninger/kastes-under-bussen/84218546

PST står til stryk. De følger med på vaksineskeptikere og ber om rapporter dersom noen kjenner noen som tror på konspirasjonsteorier, men følger ikke med på mennesker i høystatus- og maktposisjoner som har kontakt med dømte pedofile overgripere? Som vi nå vet spiser babyer, driver menneskehandel, tilber satan, og bestiller mord via e-post? Hvem er PST egentlig her for å beskytte, om ikke oss folket?

Endret av iliah
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er mest sjokkert over at skattepengene våre går til å finansiere fest og fyll, for en person som ikke er et medlem av kongehuset og som er kjent for å ha et rusproblem. Og ikke minst at kronprinsen velger å dra på enda en guttetur etter siktelsen. At Marius får støtte er det vel ingen tvil om, men er det riktig at det skal finansieres av våre skattepenger? 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
iliah skrev (18 minutter siden):

Må si meg enig med denne kommentaren om MM og PST, av Sigrid Hvidsten: https://www.dagbladet.no/meninger/kastes-under-bussen/84218546

PST står til stryk. De følger med på vaksineskeptikere og ber om rapporter dersom noen kjenner noen som tror på konspirasjonsteorier, men følger ikke med på mennesker i høystatus- og maktposisjoner som har kontakt med dømte pedofile overgripere? Som vi nå vet spiser babyer, driver menneskehandel, tilber satan, og bestiller mord via e-post? Hvem er PST egentlig her for å beskytte, om ikke oss folket?

Jeg er mer enig i ditt avsnitt enn kommentaren du lenker til. .Jeg vil ikke si PST kastet Mette Marit under bussen eller at dette handlet om at PST ville redde sitt eget skinn

PST kunne naglet kronprinsparet til Epstein på pressekonferansen uten å bryte taushetsplikten. I stedet var de villige til å fremstå som klovner for at kongefamilien kunne få en dag ekstra med spillet deres.  At Mette Marit ikke kom noe bedre ut av denne pressekonferansen er fordi PST ikke kan trylle. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

Minner om at det skal legges ved kilder fra kjente medier eller institusjoner når det legges frem påstander. Rykter, spekulasjoner og påstander uten dette blir fjernet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
rebella81 skrev (10 timer siden):

Jeg tror heller ikke det. Gi det litt (mye) tid nå, la kongehuset vente det ut, få til et følelsesladd intervju med Kristi Marie Skrede i duse omgivelser på Skaugum («det vil ikke kronprinsessa seie noko meir om»), la media skrive gladsaker om de kongelige an mass som besøker gamlehjemmet i Selbu og ysteriet i Lom, send Sverre Magnus i kongens klær, og vips er det første juledag og de kongelige snakker ut om den tøffe tida i beste sendetid på statskanalen.

I kommentarfeltene får Gunn Randi og Jorunn Marie herje fritt; KAST DEN FØRSTE STEIN osv, la de være i fred, de er så fine atte hjelp og MM er først og fremst mamma så DET så 🥹, og på kg børster vi støv av gamle kranglekunster og stuper ned i skyttergravene for å tutre og bitche om ALLE DE blodtørstige kritikerne som har sure oppstøt og mener MM ikke kan bli dronning kun fordi hun snakker sørlandsk og kanskje litt fordi hun aldri setter opp håret sitt heller, åkkei da. 

Åh, nordmenn.

Det her er sånn jeg tror det blir også. Desverre. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Etter siste innrømmelse fra MBH om at HM ga han mastercardet når han sliter med rus, så tror jeg ikke man kan forvente noe særlig moral fra noen på slottet lengre. Om dette er hvordan vår kommende konge hjelper noen han selv innrømmer har 'problemkomplekser', så står hans farsrolle til stryk.

Kongen går rett forbi pressen, HM "tenker på flokken", MM har dratt hele institusjonen gjennom gjørma og får sine sekretærer til å grine til organisasjonene som vil dumpe henne istedenfor å ta ansvar, og IA skylder på pressen for alt som foregår med familien hennes.

Bakkekontakten forsvant ett eller annet sted etter Olav døde.

Endret av 1600
  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Tillia skrev (21 timer siden):

Like barn leker best.. 

Jeg tror hele saken med MM viser at det er bevis for at kongelige bør giftes med andre kongelige eller i det minste noen med lignende bakgrunn (aristos.. og lignende..)  , helst fra en bakgrunn med gamle penger - da dette gjør noe med mentaliteten , og disse menneskene ikke kaster seg over fristelser , status og makt som et barn i en godteributikk..

Det er faktisk viktige betraktninger , da kongelige ekteskap representerer mye mer enn en privat kjærlighetshistorie. 

Helt sant! Det fungerer ikke i hele tatt at en kommende konge (med havresekk) gifter seg med "bukken". Det fungerte fint med Sonja, men man ser jo da at det sklei helt ut allerede i generasjonen etter, men nå kan ingen lenger si nei fordi kong Olav da til slutt åpnet den døra. 

Når det er sagt, så er jeg veldig for at alle skal få gifte seg med hvem de vil, men kongelige kan ikke det - så da er det institisjunen som er ute på dato og burde skrotes. Det kan ikke moderniseres uten å miste hele poenget med det de skal være (høyerestående) 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (11 timer siden):

Jeg tror heller ikke det. Gi det litt (mye) tid nå, la kongehuset vente det ut, få til et følelsesladd intervju med Kristi Marie Skrede i duse omgivelser på Skaugum («det vil ikke kronprinsessa seie noko meir om»), la media skrive gladsaker om de kongelige an mass som besøker gamlehjemmet i Selbu og ysteriet i Lom, send Sverre Magnus i kongens klær, og vips er det første juledag og de kongelige snakker ut om den tøffe tida i beste sendetid på statskanalen.

I kommentarfeltene får Gunn Randi og Jorunn Marie herje fritt; KAST DEN FØRSTE STEIN osv, la de være i fred, de er så fine atte hjelp og MM er først og fremst mamma så DET så 🥹, og på kg børster vi støv av gamle kranglekunster og stuper ned i skyttergravene for å tutre og bitche om ALLE DE blodtørstige kritikerne som har sure oppstøt og mener MM ikke kan bli dronning kun fordi hun snakker sørlandsk og kanskje litt fordi hun aldri setter opp håret sitt heller, åkkei da. 

Åh, nordmenn.

Kongefamilien kan kjøpe seg tid. Men det er ikke kongefamilien som har regien her.   For det første så vil det komme flere Epstein-filer.  For det andre så er det vi vet i dag nok til å velte monarkiet. Om mediene ikke tør å være gutten som sier at keiseren er naken så holder nok forfattere på å skrive bøker nå. De første som får publisert bøkene kommer til å tjene svært godt.  Skandaler i kongefamilien og Epstein er begge populære temaer. 

Jeg kan ikke skønne at folket fortsatt vil ha kongefamilien etter dette. 

Endret av SVK
  • Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
1600 skrev (53 minutter siden):

Etter siste innrømmelse fra MBH om at HM ga han mastercardet når han sliter med rus, så tror jeg ikke man kan forvente noe særlig moral fra noen på slottet lengre. Om dette er hvordan vår kommende konge hjelper noen han selv innrømmer har 'problemkomplekser', så står hans farsrolle til stryk.

Kongen går rett forbi pressen, HM "tenker på flokken", MM har dratt hele institusjonen gjennom gjørma og får sine sekretærer til å grine til organisasjonene som vil dumpe henne istedenfor å ta ansvar, og IA skylder på pressen for alt som foregår med familien hennes.

Bakkekontakten forsvant ett eller annet sted etter Olav døde.

Jeg hadde fortsatt et lite håp for kronprins Haakon. Men etter hans første uttalelse etter at kona hans ble avslørt som en notorisk falsk løgner, "At han må ta vare på flokken, passe på Marius og Mette Marit.." At dette hadde førsteprioritet, og ikke rollen hans og monarkiet, ja da er det slutt for min del. Har ikke noen tiltro til monarkiet lenger etter at dagens kongepar tar kvelden. 
Nå krysser jeg bare fingrene for at de resterende Epstein-filene med nye detaljer blir offentliggjort. Den siste spikeren i kista  som kanskje kan få befolkningen i Norge til å skjønne at dette nytter ikke lenger. 

Endret av Annus horribilis
.
  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Annus horribilis skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde fortsatt et lite håp for kronprins Haakon. Men etter hans første uttalelse etter at kona hans ble avslørt som en notorisk falsk løgner, "At han må ta vare på flokken, passe på Marius og Mette Marit.." At dette hadde førsteprioritet, og ikke rollen hans og monarkiet, ja da er det slutt for min del. Har ikke noen tiltro til monarkiet lenger etter at dagens kongepar tar kvelden. 
Nå krysser jeg bare fingrene for at de resterende Epstein-filene med nye detaljer blir offentliggjort. Den siste spikeren i kista  som kanskje kan få befolkningen i Norge til å skjønne at dette nytter ikke lenger. 

Hvis det er snakk om skikkelig mørk psykisk helse oppi dette, så skjønner jeg at han vil ta vare på dem, da. For alt vi vet er det en god grunn til at Marius kommer medisinert i rettssaken, og at han var på sykehuset i forkant. MMs psykiske helse er sikkert heller ikke tipp topp akkurat nå, så jeg har ikke noe problem med å forstå at det er viktig for ham å være der for dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Annus horribilis skrev (8 minutter siden):

Svært mange har sett det allerede, heldigvis. Og må si at det er skremmende å se hva våre skattepenger går til. Fritt bruk av Mastercard for den tiltalte sønnen/stesønnen, MM`s iherdige flørting med en av de verste sex-forbryterne av vår tid, osv, osv. Jeg blir så oppgitt at jeg finner ikke flere ord ... det er for sykt. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Hvis det er snakk om skikkelig mørk psykisk helse oppi dette, så skjønner jeg at han vil ta vare på dem, da. For alt vi vet er det en god grunn til at Marius kommer medisinert i rettssaken, og at han var på sykehuset i forkant. MMs psykiske helse er sikkert heller ikke tipp topp akkurat nå, så jeg har ikke noe problem med å forstå at det er viktig for ham å være der for dem. 

Det er forsåvidt greit nok det. Men han kunne kanskje sagt noe om det som har skjedd, ofre osv, istedenfor å hele tiden lene seg på at han må ta vare på de som har satt seg selv og kongehuset i urede.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SVK skrev (25 minutter siden):

Kongefamilien kan kjøpe seg tid. Men det er ikke kongefamilien som har regien her.   For det første så vil det komme flere Epstein-filer.  For det andre så er det vi vet i dag nok til å velte monarkiet. Om mediene ikke tør å være gutten som sier at keiseren er naken så holder nok forfattere på å skrive bøker nå. De første som får publisert bøkene kommer til å tjene svært godt.  Skandaler i kongefamilien og Epstein er begge populære temaer. 

Jeg kan ikke skønne at folket fortsatt vil ha kongefamilien etter dette. 

Kan legge til at mange har snakket om at Donald Trumps plan er å fordele Epstein-offentliggjøringen  over hele presidentperioden for å kunne tjene på det politisk.  Det er 3 år til med publiseringer av Epstein-filer. 

Nå vet ikke jeg hva Donald Trump kommer til å gjøre. Men han kommer i hvert fall til å prøve å gjøre det som er best for han selv. 

Endret av SVK
  • Liker 11
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Det er forsåvidt greit nok det. Men han kunne kanskje sagt noe om det som har skjedd, ofre osv, istedenfor å hele tiden lene seg på at han må ta vare på de som har satt seg selv og kongehuset i urede.

Man kan helt klart ha flere tanker i hodet samtidig, selvsagt. Jeg tror det er så mye kaos der nå at han ikke helt vet hva han skal si. Det er derfor jeg tror det ikke vil komme noe før etter rettssaken og etter at det har lagt seg litt med disse filene - hvis det kommer noe. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Greit nok. Men da får han heller være Johnny fra Stovner og gi opp sitt kronprinsembete.
Tross alt opplever nå det norske Kongehuset sin værste krise noensinne. Hvis det ikke prioriteres av de kongelige så får de finne seg noe annet å gjøre da. Å være kronprins eller konge er ikke bare en vanlig "jobb". 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
SVK skrev (11 timer siden):

Det er bare et spørsmål om tid før disse filene kommer ut. Så kongefamilien har det hengende over seg hele tiden frem til dokumentene blir offentliggjort. 

Kongen som er såpass gammel kan slippe unna ved at dette treneres. Men kronprinsparet kan ikke slippe unna. 

Det er heller ikke slik at Donald Trump prøver å beskytte den norske kongefamilien. Det er dokumentene som rammer han selv han vil ikke skal komme ut. 

Dronning Elizabeth kunne og ha vald å trenera og overlata saka til neste generasjon, men ho begynte i staden å rydda opp då dei endeleg forstod at det ville komma meir, trass i at ho var dødssjuk. Rykta i britisk presse vil ha det til at prins William har vore pådrivaren bak, at kong Charles har vore for svak for veslebror sin. Tenk om IA kunne hatt den same rolla her? (Det er bare å drøyma …) Men til hennar forsvar er ho mykje yngre og meir uerfaren enn prins William så ho manglar tilstrekkeleg tyngde - både til å få gjennomslag og til å gjera seg opp eigne meiningar uavhengig av foreldra. Det er dessuten vanskelegare å gå imot sin eigen kjernefamilie enn ein onkel.

Endret av Vonbrotenrojalist
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Annus horribilis skrev (3 minutter siden):

Greit nok. Men da får han heller være Johnny fra Stovner og gi opp sitt kronprinsembete.
Tross alt opplever nå det norske Kongehuset sin værste krise noensinne. Hvis det ikke prioriteres av de kongelige så får de finne seg noe annet å gjøre da. Å være kronprins eller konge er ikke bare en vanlig "jobb". 

Ja, for min del kan de godt avvikle monarkiet. Det viser seg jo at det ene ikke nødvendigvis er så forenelig med det andre. Han har den familien han har, og det går ikke i hop på flere punkt.

• Liker 7
Skrevet
Annus horribilis skrev (1 minutt siden):

Du hadde ikke beholdt en vanlig jobb heller med den innstillingen. Ingen arbeidsgivere hadde funnet seg i å betale lønn og alt av frynsegoder til noen som blåste en lang marsj i arbeidspliktene fordi andre plikter var viktigere.

Man hadde hatt sympati og betalt lønnspliktdagene, eventuell velferdspermisjon etter personalhåndboka, men ikke mer.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sumarina skrev (12 timer siden):

Mye mulig at HM har hatt mer kontakt med JE enn det som de har sagt tidligere, men den reaksjonen han viste når han snakket til journalistene foran barnehagen forrige uke, når de spurte om MM da hadde løyet til han, synes jeg nesten kunne tolkes som at MM har løyet om alt med JE. HM ble om mulig ennå blekere og på gråten… eller så vet han mer enn jeg tror..

Jeg syns reaksjonen hans på spørsmålet handlet mer om irritasjon og sinne over spørsmålet og pressen. Kronprinsessen og kronprinsen kan jo ikke svare for seg. De er så dårlig på å snakke foran presse. Så prinsesse Sofia ble spurt om Epstein på åpen gate, hun svarte på en god måte, var tydelig i kroppsspråk og tale. Hu ble ikke fornærmet og «på gråten» fordi pressen vil vite. Det norske kongehus vil bare bli klappet og koset med.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...