Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (6 minutter siden):

Berit Tversland  var også guvernante for Haakon og Martha. 

Ja, det var det som var poenget mitt: ho var barnepike/guvernante for HM og ML, men hadde stilling som kabinettsekretær ved hoffet då HM og MM gifta seg, så ho har ikkje hatt noko med oppsedinga av deira born å gjera.

Endret av Vonbrotenrojalist
  • Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, Maia70 said:

Hun er nok i en litt mer krevende situasjon enn det, da det finnes mer informasjon om "hvor fort hun har kjørt" der det kommer fra.

Ja her mangler rett og slett oppdragelse og voksen veiledning, virker som barna bare gjør som de vil hele tiden uten å tenke konsekvenser.

Synes jeg har hørt mye om at de skulle "finne sin egen vei".

Noen bør utstyre dem med et moralsk kompass i det minste!

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (2 minutter siden):

Ja, det var det som var poenget mitt: ho var barnepike/guvernante for HM og ML, men hadde stilling ved hoffet då HM og MM gifta seg, så ho har ikkje hatt noko med oppsedinga av deira born å gjera.

Ok, takk, beklager feillesning fra mi side. :)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (6 minutter siden):

Er dette noko relativt nytt?

Hugser historier frå HMs ungdom då han gjorde eit poeng av å rista av seg livvaktene sine. Har han heldt fram med den haldninga i vaksen alder?

Johnny fra Stovner? 😄 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 time siden):

Det fordrar at kongen held orden i eige hus. Tidlegare prins Andrew blir nå etterforska med godkjenning av kong Charles.

Mens vår Konge allerede har utvist at han vil beskytte fanilien sin med sin makt - ref da han bestemte på 90-tallet at Martha ikke skulle vitne i en rettsak i England og hans valg nå om å totalt overse pressen. Jeg håper at det i korridorene på slottet jobbes med en pressekonferanse hvor kongen vil uttale seg i saken. 

Charles har iallefall bestemt at hensynet til ofrene skal veie tyngre enn hensynet til brudern

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Natttåke skrev (11 minutter siden):

Berit Tversland  var også guvernante for Haakon og Martha. 

Her er link 

https://www.vg.no/rampelys/i/8Jgmxw/roert-prinsesse-martha-om-berit-tversland-hun-var-klippen-i-livet-mitt

jeg mener jeg leste noe om at datteren til en tidligere barnepasser av Haakon og Martha ble spurt om å være barnepike for Marius og muligens Ingrid Alexandra? i 2001 eller kanskje litt senere. finner ikke artikkelen da. 

• Liker 1
Skrevet
digggpizza skrev (1 minutt siden):

jeg mener jeg leste noe om at datteren til en tidligere barnepasser av Haakon og Martha ble spurt om å være barnepike for Marius og muligens Ingrid Alexandra? i 2001 eller kanskje litt senere. finner ikke artikkelen da. 

Var det ikke en sak for mange år siden at kronprinsparet måtte få permanent forhøyet apanasje fordi de skulle betale Mettes mor for å passe barna?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (9 minutter siden):

Johnny fra Stovner? 😄 

Han hadde ikke sluppet unna med et sånt kallenavn idag 😅

• Liker 6
Skrevet
TigerK skrev (42 minutter siden):

Er ikke kongen i statsråd en som har og får informasjon om alt som rører seg overalt? Kan regjeringen nekte å dele informasjon med kongen i statsråd?

Jeg tror det er utenkelig at kongen ikke skal få innsyn i det som rører seg, når det gjelder statlige anliggender. Det ville være merkelig hvis Norges statsoverhode og øverstkommanderende for landets militære styrker blir holdt utenfor informasjonsstrømmen. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_konge

«I egenskap av å være øverstkommanderende for landets militære styrker (Grunnloven § 25), er Kongen general i Hæren og i Luftforsvaret, og admiral i Sjøforsvaret.» 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (1 time siden):

Han kan vel fritta ut statsministeren om kva han vil når dei møtest ein gong i veka, i alle fall reint uformelt? Eg vil tru at dei norske statsministrane til nå har hatt høg tiltru/tillit til kongen?

Jeg er enig i at det er mulig.  Men det er ikke det at noen kan være agenter jeg synes er problemet. Problemet er at toppene i staten kan gjøre absolutt hva som helst uten å bli stoppet av andre nordmenn. Den eneste grunnen til  at disse ble tatt var at USA offentliggjorde Epstein-filene. Det er ikke slik at at Norge oppdaget disse tingene på egenhånd.  Det er heller ikke slik at USA bevisst har hjulpet Norge med å oppdage dette.

Edit: Jeg postet mitt innlegg uten å lese Rick først, men ja jeg er enig i det han skriver. 

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
LullaSkrulla skrev (1 time siden):

Jeg reagerte på det Haakon sa med at han nå var nødt å beskytte flokken sin (jeg husker ikke ordrett hva han sa, om det var prioritere, beskytte, eller noe lignende). Jeg har full forståelse og sympati for at man må prioritere barna og familien, og det skal man jo også, men det virker som han (og resten av Kongehuset) glemmer at også vi, folket, er flokken hans/deres. Så utdatert monarkiet enn er, så har det sterke tradisjoner og røtter hos oss, og de fleste av oss er glad i kongehuset, særlig i kongen. Vi betaler dem jo også for dette, å representere oss. At de nå til stadighet prioriterer seg og sitt og ikke oss, er bare med på å skape et enda dypere skille mellom dem og oss. Det skulle ha vært et vi. 

Det er nettopp dette.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (36 minutter siden):

Jeg tror det er utenkelig at kongen ikke skal få innsyn i det som rører seg, når det gjelder statlige anliggender. Det ville være merkelig hvis Norges statsoverhode og øverstkommanderende for landets militære styrker blir holdt utenfor informasjonsstrømmen. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_konge

«I egenskap av å være øverstkommanderende for landets militære styrker (Grunnloven § 25), er Kongen general i Hæren og i Luftforsvaret, og admiral i Sjøforsvaret.» 

Dersom vi skal gå inn for at kongen ikke har reell makt, men bare er symbolsk, så kan og bør vi endre både dette og statsrådposisjonen. 

Vi kan ikke si at kongelige ikke har reell makt, samtidig som de har innflytelse på politikere, i militær sammenheng og gjennom diverse internasjonale fora.

Endret av Sinsiew
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De er jo bare mennesker. Selv om Hans majestet Kronprinsen imponerer med profesjonalitet og å vise hjertet sitt. 

Skrevet
Jente50 skrev (Akkurat nå):

De er jo bare mennesker. Selv om Hans majestet Kronprinsen imponerer med profesjonalitet og å vise hjertet sitt. 

Først og fremst, så er det Kongen som er majestet og ikke Kronprinsen. Når det er sagt, hvor mye skal man la folk slippe unna med hvis unnskyldningen er "De er jo bare mennesker"? Det er for lettvint. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Jente50 skrev (9 minutter siden):

Kronprinsen er Hans Kongelige Høyhet, ikke deres Majestet. 

Jeg ser hva du mener: Haakon fremstår sårbar og berørt da han snakket med pressen. Men dette må få konsekvenser, og det beste er om han skiller seg fra henne.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ro Khanna sitter i kongressen og er en av de som har fått tilgang til usensurerte epstein-filer ( igår). Han har nå uttalt at det han har lest så langt, er egnet til å velte det britiske monarkiet. Han mener det er mulig at kong Charles bl a har visst om Andrew lenge. Og at det har vært en gedigen cover up. Mye av det samme kan sies om det som nå skjer i Norge, og jeg venter i spenning på hva som vil komme fram om dette. En ting er sikkert: denne ballen har begynt å rulle og det er ingen vei tilbake. Det vet selvfølgelig også kongehuset. Derfor er det så å si umulig for dem å håndtere dette. Med mindre de er fullstendig ærlige ( og det innebærer nok at hm og kongen må stå fram med det de vet), så har ikke kongehuset en fremtid. Og det bør de gjøre snarest!! 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Jente50 skrev (12 minutter siden):

😬

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Sgirl skrev (2 minutter siden):

Ro Khanna sitter i kongressen og er en av de som har fått tilgang til usensurerte epstein-filer ( igår). Han har nå uttalt at det han har lest så langt, er egnet til å velte det britiske monarkiet. Han mener det er mulig at kong Charles bl a har visst om Andrew lenge. Og at det har vært en gedigen cover up. Mye av det samme kan sies om det som nå skjer i Norge, og jeg venter i spenning på hva som vil komme fram om dette. En ting er sikkert: denne ballen har begynt å rulle og det er ingen vei tilbake. Det vet selvfølgelig også kongehuset. Derfor er det så å si umulig for dem å håndtere dette. Med mindre de er fullstendig ærlige ( og det innebærer nok at hm og kongen må stå fram med det de vet), så har ikke kongehuset en fremtid. Og det bør de gjøre snarest!! 

Alle har visst om Epstein og Prins Andrew lenge😅 P A har jo betalt erstatning til et av trafficking-ofrene til Epstein

• Liker 3
Skrevet
Sgirl skrev (4 minutter siden):

(Ikke meninga å virke useriøs! Håper du tåler en spøk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...