Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Vel, jeg observerer det motsatte, og hvor svært mange rette og slett er rasende på kronprinsesse MM ved rørende hennes mangel på dømmekraft. Dette i tillegg til det som absolutt fremstår som utroskap. 

https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/XM67gb/aapenhet-bygger-tillit

I Aftenposten sin måling er det bare 22 % som mener at hun er skikket til å bli dronning. Det er oppsiktsvekkende, og kan ikke bortforklares. At MM er sagt å skulle forklare seg omkring skandalen hun har satt seg selv og monarkiet, og da trolig vil si at hun er lei seg osv. - det er ikke rom for en forklaring hvor hun tørker tårer osv. Det går bare ikke. 
Jeg mener at hun har ødelagt sitt renommé og troverdighet slik at det vil henge ved for fremtiden. Dette burde hun har visst, og det er ubegripelig at konsekvensanalyse av egne valg åpenbart har vært totalt fraværende. 

Godt å høre at det også er mange som holder øynene på det som faktisk har skjedd. 

Jeg ser mange på særlig Facebook som lager lange innlegg om å ikke sparke MM når hun ligger nede osv. Innleggene får svært mange likes. Innleggene er fra randomme privatpersoner. 

"Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv". Og da tenker jeg IKKE på MM, men på ofrene. Jeg nekter å syns synd på MM for at hun har driti seg fullstendig ut. Det er ikke så mange veier tilbake fra å innrømme at googlesøket til JE ikke så bra ut med en emoji som iallefall jeg for all ettertid vil føle er direkte motbydelig. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Slik jeg forstår det kan hvem som helst sjekke dette registeret.

Ja, og i alle fall PST.

• Liker 11
Skrevet
SVK skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at dette handler om tillit og å være skikket.  Men når du skriver om skilsmisse. Mener du da at kronprinsen har vist seg skikket til å bli konge?  

Jeg skjønner ikke engang hvordan kong Harald kan ha vist seg å være skikke som konge når han har tillatt og fortsatt tillater dette. Han gir ingen svar. Jeg kan ha sympati med han om han er dement å blir utnyttet av barna sine.  Men relasjonen til Epstein startet i 2011. 

Enig. Hele gjengen må bort. Blitt del av en global elite og mistet fullstendig bakkekontakt. Representerer ikke den norske folkesjela i det hele tatt.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
trønder skrev (3 timer siden):

Nettopp!

Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være.

Det representerer det mennesket du ER, Mette!

Og dette er poenget  vi alle må huske.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (49 minutter siden):

Det var vel fordi man ikke kan pålegges å vitne mot nær familie. Jeg trodde ikke at kronprinsparet har immunitet? 

Hvorfor i all verden skal vi ha innsikt i deres privatøkonomi? Det sørger myndighetene for, folket har da ingenting med å sjekke dette. 

Myndighetene har null innsikt i deres økonomi. Dem er ikke skattepliktige, apanasjen er ikke revisjonspliktig.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (25 minutter siden):

Litt enkelt å si at Epstein kjøpte henne når hun virket mer gira på «vennskapet» enn han? 

Jeg skriver jo om hvorfor hun var "gira på vennskapet". 

• Liker 2
Skrevet
SVK skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig i at dette handler om tillit og å være skikket.  Men når du skriver om skilsmisse. Mener du da at kronprinsen har vist seg skikket til å bli konge?  

Jeg skjønner ikke engang hvordan kong Harald kan ha vist seg å være skikke som konge når han har tillatt og fortsatt tillater dette. Han gir ingen svar. Jeg kan ha sympati med han om han er dement å blir utnyttet av barna sine.  Men relasjonen til Epstein startet i 2011. 

Enig. Og nesten så jeg mistenker hele flokken at de er mest sint for at dette har blitt avslørt. Skulle ikke forundre meg

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Igjen - jeg forstår ikke hvordan man unngår å vite omfanget av hans kriminelle handlinger når man har et flerårig vennskap til vedkommende. At den vanlige mann i gata kanskje ikke vet alt, er forståelig. Men når man innleder et vennskap, og ganske intimt og flørtete sådan, er det mange flagg man velger å ignorere. Hadde noen av oss innledet kontakt med noen som hadde en dom på seg, hadde vi jo blitt advart av andre folk rundt oss. Og jeg ville hvert fall sjekket opp mye mer enn det MM mener hun har gjort. Det er så usannsynlig for meg at hun aldri har snublet over rykter eller artikler om dette mennesket, mennesket hun bodde i huset til, møtte til frokost, gikk tur i parken med, mennesket hun kalte sweetheart og i det hele tatt. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Igjen - jeg forstår ikke hvordan man unngår å vite omfanget av hans kriminelle handlinger når man har et flerårig vennskap til vedkommende. At den vanlige mann i gata kanskje ikke vet alt, er forståelig. Men når man innleder et vennskap, og ganske intimt og flørtete sådan, er det mange flagg man velger å ignorere. Hadde noen av oss innledet kontakt med noen som hadde en dom på seg, hadde vi jo blitt advart av andre folk rundt oss. Og jeg ville hvert fall sjekket opp mye mer enn det MM mener hun har gjort. Det er så usannsynlig for meg at hun aldri har snublet over rykter eller artikler om dette mennesket, mennesket hun bodde i huset til, møtte til frokost, gikk tur i parken med, mennesket hun kalte sweetheart og i det hele tatt. 

Nei, jeg er enig med deg, og jeg mener hun må ha vært klar over mye mer enn hun gir uttrykk for. Mette Marit er landets kommende dronning, det er naivt å tro at det ikke ble gjort grundige undersøkelser. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
42. skrev (3 minutter siden):

Enig. Og nesten så jeg mistenker hele flokken at de er mest sint for at dette har blitt avslørt. Skulle ikke forundre meg

Det tror jeg du har rett i, 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er enig med deg, og jeg mener hun må ha vært klar over mye mer enn hun gir uttrykk for. Mette Marit er landets kommende dronning, det er naivt å tro at det ikke ble gjort grundige undersøkelser. 

Ja, jeg mener jo det. Selv i 2011 - søkte man opp "Jeffrey Epstein" så kom det frem info om det man visste den gang og over det han selv hadde innrømmet. Og det var jo ille nok. Det spiller sånn sett liten rolle for meg hva som kom frem i ettertid mtp.  hennes kontakt med ham. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg mener jo det. Selv i 2011 - søkte man opp "Jeffrey Epstein" så kom det frem info om det man visste den gang og over det han selv hadde innrømmet. Og det var jo ille nok. Det spiller sånn sett liten rolle for meg hva som kom frem i ettertid mtp.  hennes kontakt med ham. 

Ja, jeg er enig, og dersom dette skal kokes bort og glemmes er jeg redd vi i Nidaros signer en uegnet dronning om få år.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Eyr skrev (19 minutter siden):

Enig. Hele gjengen må bort. Blitt del av en global elite og mistet fullstendig bakkekontakt. Representerer ikke den norske folkesjela i det hele tatt.

De har "ghostet" oss for lenge siden. Kongehuset snakker ikke med oss. 

Märtha er sint, bitter og bruker tittelen sin for alt det er verdt. Videre har hun giftet seg med en mann som kaller oss mindre begavede rasister. Kvakksalveriet til å gråte av.

Kongen vår tillater at de gjør alt dette, for det får absolutt ingen konsekvenser. Alt for familien! 

Kronprinsessen har først og fremst løyet med fullt overlegg da hun i første omgang omtalte sin kontakt med JE som "tilfeldige 3 møter". Når vi nå vet at hun har googlet, visst, godtatt og noe som ser ut som FLØRTET med han i årevis. Det er til å gråte av også. Stakkars stakkars ofrene hans. Tenk hvor mange maktpersoner som har lukket øyne og ører. Det er rett og slett grusomt. 

MM har kjeftet på pressen og bedt de holde seg unna den nydelige gutten hennes med det åpne blikket. 

Sønnen hennes, som er et jævla mareritt. 

Og så har vi prinsesse Ingrid Alexandra- som syns det passet med et følelsesutbrudd på Instagram i skikkelig klein influencerstil. Greit nok at kusinene hennes ikke har høyere ambisjoner, men noe må jo ha gått galt på prinsesseskolen når IA ikke forstår at det virkelig IKKE er ok for en kommende monark. 

Kronprinsen må ta vare på flokken sin sa han. Ja, ser den, litt av en flokk. Det er ikke mye høyhetlig igjen. 

Endret av Isild
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
Stille Ferd skrev (1 time siden):

MM visste. Klart hun gjorde det. 

Det finnes mange eksempler på de som snur seg bort eller lukker øynene når noen som står de nært begår overgrep. Mødre tror ikke sin døtre når far har forgrepet seg. Kona til ordføreren i Vågå står fortsatt ved hans side. 

MM så på Epstein som en nær venn. Hun ville ikke miste denne vennen. Hun tenkte på seg selv. Ikke på hans ofre. Ikke mannen sin. Sine svigerforeldre. Eller nasjonen hun er satt til å representere.

Hun ville flørte som før, betro seg, feriere under palmer og shoppe på Prada. 

Epstein kjøpte folk. Han kjøpte sultne og fattige småjenter, han kjøpte voksne menn med posisjon og han kjøpte kongelige. 

Han kjøpte MM. Jeg tror nok hun har forstått det i ettertid. 

Det er nettop det. Det er også enormt mange som gjorde det same som Mette Marit. Så  det er ikke sånn at hun må ha en utenkelig personlighet for å være med på dette. 

Kan også legge til den katolske kirken hvor de de ikke var villig til å la guttunger bli voldtatt. Det var også en form for grådighet, men da var det på vegne av statusen til den katolske kirke. At de heller ville la barn fortsette å bli voldtatt enn å innrømme at de har et problem med pedofile overgrep.

Hverken Epstein eller den katolske kirke slet med å finne advokater som jobbet for  at klientene deres skulle få fortsette å voldta barn. 

Endret av SVK
  • Liker 6
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er enig, og dersom dette skal kokes bort og glemmes er jeg redd vi i Nidaros signer en uegnet dronning om få år.

Ja, dette er en så kraftig ripe i lakken at jeg ikke vet om man kan fikse det. Ikke bare kontakten, men det hun har nedspilt det til. Synes kanskje det er det verste oppi alt dette nå. Kontakten får man liksom ikke gjort noe med, det har skjedd. Men håndtering nå har man kontroll over. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Er redd for at det er nettopp det som kommer til å skje, "stakkar mette er jo syk, og stakkars kongeparet er jo gamle, og stakkars hm" osvosv

• Liker 12
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Ja, dette er en så kraftig ripe i lakken at jeg ikke vet om man kan fikse det. Ikke bare kontakten, men det hun har nedspilt det til. Synes kanskje det er det verste oppi alt dette nå. Kontakten får man liksom ikke gjort noe med, det har skjedd. Men håndtering nå har man kontroll over. 

Man har det og dersom man ikke velger ærlighet kan man ikke stole på henne. 

• Liker 4
Skrevet
42. skrev (3 minutter siden):

Er redd for at det er nettopp det som kommer til å skje, "stakkar mette er jo syk, og stakkars kongeparet er jo gamle, og stakkars hm" osvosv

Ja, frykter og det.

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...