Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kelia Kenobi skrev (14 minutter siden):

"Hun håper på forståelse for at hun trenger tid til å samle seg." 

Altså, at hun våger? Forståelse? Jeg kan ikke tenke meg at noen av Epsteins ofre fikk forståelse, og dette er noe hun VISSTE om og kategoriserte som "didn't look good : )" For et avskyelig kvinnemenneske, det er til å bli kvalm av.

Det eneste rette hun kan gjøre er å si ifra seg tittelen sin. 

Ja, over hvilken tid hadde hun kontakt med Epstein? 2011 til 2014 eller noe? Hun trenger fortsatt tid til å samle seg. Dramaet rundt sønnen begynte jo for godt over et år siden også, så vi må gi henne tid.

Eller er det sånn at hun trenger tid for å samle seg etter å ha blitt tatt i løgn og å holde det norske folk for narr om hvem hun egentlig er?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Altså, hallo, jeg tipper at de som møter meg gjennom jobb har et helt annet inntrykk av meg enn venner og familie. Vi er i ulike roller gjennom dagen. Helt normalt. Svært få av oss opplever å få private meldinger spredt ut over forsider, jeg kan love at i mitt liv hadde det vært katastrofalt. 😬

Men har du samme krav på deg til å alltid representere Norge? Med det sagt syns  jeg syns Terje Rød-Larsen, Brende og Jagland er mange hakk verre enn MM. Det er ikke sikkert hun visste omfanget eller alvorsgraden av pedofili-greiene hans, det kan være sant. Er likevel mye kritikkverdig ved det å ha kongehus i det hele tatt, særlig med en kronprinsesse som gjør slike vurderinger

Endret av Nettrollet
  • Liker 6
Skrevet

Hun ble mer eller mindre presset til å komme med en uttalelse. Spesielt når Støre gikk så hardt ut og krevde full åpenhet og at alle kortene måtte legges på bordet. Hadde det ikke vært personer med offentlig tyngde som mente at hun måtte forklare seg, tviler jeg på om det hadde kommet noe mer.

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet
Sinsiew skrev (42 minutter siden):

Støre vil jo helst ikke ha noe utvalg som gransker dette, så han har jeg null tiltro til i denne saken. 

Han vil la kontrollkomiteen til Stortinget ta saken, og det er vel ikkje så dumt?

• Liker 3
Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Altså, hallo, jeg tipper at de som møter meg gjennom jobb har et helt annet inntrykk av meg enn venner og familie. Vi er i ulike roller gjennom dagen. Helt normalt. Svært få av oss opplever å få private meldinger spredt ut over forsider, jeg kan love at i mitt liv hadde det vært katastrofalt. 😬

Du får snakke for deg selv. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver. Mine (ikke veldig spennende) meldinger kunne uten problem blitt spredt overalt,  og jeg prøver å opptre med integritet både på jobb og privat. Jeg vet også godt at både venner, familie og kolleger har sammenfallende inntrykk av meg (bekreftet ved et stort jubileum nylig).

Mener du at det er normalt å «offisielt» ta avstand fra overgrep mot barn, men «privat» er det helt OK å fnise litt av det, for «du er jo så sjarmerende»? Er det vanlig at voksne mennesker ikke klarer å være på en konferanse uten å maile «sheeeeeedelig» til 20 år eldre mannlige «venner»? Er det normalt å spille rollen som interessert og engasjert i diverse saker, for egentlig å bare være opptatt av egen nytelse og forbruk? Ikke blant de jeg kjenner.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Sinsiew skrev (49 minutter siden):

Støre vil jo helst ikke ha noe utvalg som gransker dette, så han har jeg null tiltro til i denne saken. 

Det er vel utenriksministeren som ikke vil ha noen til å rote i hans reir. Sikker kjemperedd for hva de vil finne.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Uttalelse fra Kronprinsen: Det jeg er opptatt av nå, er å ta vare på flokken. 

Kronprinsesse Mette-Marit om Epstein-kontakten: Unnskyld til alle dere jeg har skuffet – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Ser ut som denne linken er mer utfyllende enn den jeg la ut først 

– Når det er mye som skjer på en gang, som det har vært for vår familie nå, er jeg litt opptatt av at vi må ha prioritene i riktig rekkefølge, sier kronprins Haakon.

– For meg har det viktigste de siste dagene vært å ta vare på flokken. Vi støtter Marius i den situasjonen han står i, vi passer på de andre barna – de må også ivaretas – og jeg må passe på og ta vare på kronprinsessen.

– Heldigvis tar hun vare på meg også, legger han til.

Endret av Susanne
Endret link
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Endelig en uttalelse fra kronprinsen som inkludere støtte til et familiemedlem som opplagt har vært en stor belastning for flere kvinner.......

Endret av anonym 4545
feilskrift
  • Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Joda, men du har høyst trolig ikke engasjert deg i JE tidligere, tatt lett på hans overgrep og hallikvirksomhet mot mindreårige og inngått en tett relasjon på tross av dette? Du er trolig en vanlig borger som ikke har plikter som følger et kongehus sin virksomhet. Du er vel heller ikke i en opphøyd posisjon med privilegier som må skjøttes på en god og skjønnsom måte i lojalitet og med respekt for folk og fedreland. 
Jeg velger å tro at du heller ikke lyver, og ikke fortsetter med å nekte for realitetene når du blir spurt konkret? 
Om du er gift, så tenker jeg at du sikkert forholder deg til partner og evt. barn/unge på en god måte moralsk og etisk sett. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Susanne skrev (40 minutter siden):

Løy hun idag også?? Det har ikke jeg fått med meg. Når skjedde dette? Herregud for ei dame.. det er jo null troverdighet her! 

Nei, hun løy ikke.

"– Kronprinsessen har ingen erindring av å ha møtt Maxwell, er svaret NTB har fått fra Slottet på disse spørsmålene."

https://www.nrk.no/norge/kronprinsessen-motte-ghislaine-maxwell-pa-clinton-arrangement-i-new-york-i-2012-1.17758161

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Johan uten land skrev (21 minutter siden):

Det finnes en del sitater som går på dette om å kaste den første sten - gå i andres sko og så videre. Dette er kloke ord - og til ettertanke. Kronprinsessen står over for minst tre store livskriser på en gang - i fullt offentlig søkelys. Og så sitter det folk på nettforum og kaster skam, og be henne krype enda dypere i offentligheten.  Det er flere som burde skame seg! 

At folk vite hva skattepengene våre har gått til, og at folk har forventning til at kongehuset og våre toppdiplomater klarer å representere Norge på en god måte er virkelig ikke så rart. Kronprinsessen har gravd et dypt hul helt selv og prøver å gjemme seg der - folk vil ha henne og resten av gjengen opp og frem i lyset. Det er vel ingen som noen gang ville stemt på å bruke offentlige midler på Pradashopping, luksusbåter, flybilletter verden rundt på første klasse, støtte av pedofile sexforbrytere, voldsmenn, narkotika og hva hun, hennes familie og noen av våre toppdiplomater nå har dratt oss igjennom. Det er helt vanlig at det granskes og graves og settes fokus på embetsmisbruk, og etter min mening er det også legitimt. Det virker som disse folka er mer lei seg for å bli oppdaget enn for hva de har gjort - og deres handlinger er uforenlig med den rollen de har fått.

Det har virkelig ikke med livskriser og kaste stein å gjøre. Det er konsekvenser av noen ekstremt lite flatterende valg, noe de selvfølgelig burde ha forutsett alle som en. De har vært i gamet lenge, MM var nesten 40 og trebarnsmor og hadde vært i kongehuset i over 10 år da dette skjedde. 

• Liker 11
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (1 time siden):

Det finnes en del sitater som går på dette om å kaste den første sten - gå i andres sko og så videre. Dette er kloke ord - og til ettertanke. Kronprinsessen står over for minst tre store livskriser på en gang - i fullt offentlig søkelys. Og så sitter det folk på nettforum og kaster skam, og be henne krype enda dypere i offentligheten.  Det er flere som burde skame seg! 

Jeg har ikke noe problem med å forstå at kronprinsessen har det tøft.  Men det er mer slitsomt å lyve enn å være ærlig. 

Alt hun og kronprinsen hadde trengt å samtykke til er at pressemeldingen lød: "Vi har løyet hele veien. Vi visste hva vi gjorde da vi fikk dyre ferier av Epstein. Mette Marit er syk, men Haakon vil nå svare på alle spørsmål som gjelder  omfanget av det han var med på.  Mette Marit vil svare når hun blir frisk". 

Endret av SVK
  • Liker 11
Skrevet (endret)

Smart move Mette. Du ber om unnskyldning. Men vil ikke utdype mer før senere. Dvs når de gjenstående Epstein-filene blir offentliggjort? Det ville sett dumt ut om hun skulle utdype vennskapet med Epstein nå, for senere å måtte forholde seg til enda heftigere avsløringer. 

Endret av Annus horribilis
.
  • Liker 31
  • Nyttig 8
Skrevet
Susanne skrev (14 minutter siden):

Uttalelse fra Kronprinsen: Det jeg er opptatt av nå, er å ta vare på flokken. 

Kronprinsesse Mette-Marit om Epstein-kontakten: Unnskyld til alle dere jeg har skuffet – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Ser ut som denne linken er mer utfyllende enn den jeg la ut først 

– Når det er mye som skjer på en gang, som det har vært for vår familie nå, er jeg litt opptatt av at vi må ha prioritene i riktig rekkefølge, sier kronprins Haakon.

– For meg har det viktigste de siste dagene vært å ta vare på flokken. Vi støtter Marius i den situasjonen han står i, vi passer på de andre barna – de må også ivaretas – og jeg må passe på og ta vare på kronprinsessen.

– Heldigvis tar hun vare på meg også, legger han til.

Huff stakkars kronprinsessen 😮 ta vare på familien… 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...