Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det kommer mer, og det er derfor dette er så vagt. Og det er jo greit å ikke ha forståelse, det er en ærlig sak.

Det er imidlertid ikke en ærlig sak når MM gir uttrykk for at hun ikke visste - når hun vitterlig visste allerede den gang da hun googlet ham! Altså holder hun på løgnene fortsatt, og forsøker å opprettholde sitt narrativ. 

https://www.vg.no/nyheter/i/XM6n9x/mette-marit-i-e-post-til-epstein-googlet-deg  - med en SMILEY! 

Det er slettes ikke en ærlig sak fra MM sitt ståsted, verken da eller nå. Tomme ord. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Det er imidlertid ikke en ærlig sak når MM gir uttrykk for at hun ikke visste - når hun vitterlig visste allerede den gang da hun googlet ham! Altså holder hun på løgnene fortsatt, og forsøker å opprettholde sitt narrativ. 

https://www.vg.no/nyheter/i/XM6n9x/mette-marit-i-e-post-til-epstein-googlet-deg  - med en SMILEY! 

Det er slettes ikke en ærlig sak fra MM sitt ståsted, verken da eller nå. Tomme ord. 

Nå snakket jeg ikke om MM og ærlighet i det hele tatt da, men...

• Liker 1
Skrevet
SVK skrev (2 minutter siden):

Men så lenge hun ikke konkretiserer hvilke opplysninger det er snakk om så sier det ikke så mye.  Hun har ikke innrømt noe mer enn at "noe" av det som står i e-postene ikke er akseptabelt. 

Nå er det vel ingen som tror at hun kommer til å innrømme noe som pressen ikke har gravd frem, så hun har kanskje ikke full kontroll på dette?

• Liker 9
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

med en SMILEY! 

Skummelt og ekkelt!!!

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Hvordan tenker du hun skal beklage da?  

Det er ikke godt nok å beklage. Hun har løyet før vedrørende sitt tette forhold til Jeffrey Epstein, hun løy i dag til pressen vedrørende møtet med Maxwell. 

Innholdet i hele porteføljen er av en slik forkastelig karakter at det ikke er forenlig med det å være kronprinsesse. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (18 minutter siden):

Hun kaller det ved sitt rette navn «vennskap», hun adresserer epostenes innhold. Beklager til flere. Kommer veldig sent dette, og som vanlig måtte det betydelig press til. Det er det som er uheldig; at man ikke gjør det umiddelbart. Da fremstår det jo ikke som fra hjertet, men ut fra press. 

Den meldingen MM kommer med nå er den hun burde kommet med i 2019… Den meldingen hun kom med np virker mer ørlig enn de tidligre men som du sier det som det kommer etter press og hun bør virkelig være helt ærlig i den senere forklaring hun nå lover å komme med og vi kommer ikke til å glemme at hun nå syklddr en forklaring senere. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Det at hun i uttalelsen sin beklager til kongeparet viser i hvert fall at hun har gått og løyet på hjemmebane også. 

Men det er bra det kom noe fra den kanten i hvert fall, så får vi bare vente og se hva som kommer videre.. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Innlegget fra kongehuset var litt lite, og altfor sent. De hadde spart seg for mye bråk hvis de hadde kommet med det på et tidligere tidspunkt. 

Mitt tips til kongehuset, er at de er tidligere på ballen i alle slike saker. Legg ballen så død som mulig før den rekker å skape for mye unødvendig skade. (Noe skade er uunngåelig.) Både når det gjelder sakene med ML/DV og Marius, har de vært altfor sene med å si noe som helst, og også sagt for lite. Det er dette som skaper spekulasjoner og overskrifter, og en følelse av at kongehuset og dens folk gjør akkurat som de vil. 

Jeg sender varme tanker til MM og kongefamilien. Som mor har jeg all mulig forståelse for at MM ikke har overskudd til å ta tak i dette akkurat nå. Samtidig er det viktig at løftet om at saken følges opp senere blir holdt. Jeg har medfølelse med hennes situasjon, men det er enda viktigere for meg at ikke ofre for seksuelt misbruk/vold føler at det de står i bagatelliseres. Kronprinsessen er privilegert, det er som regel ikke ofrene. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Kelia Kenobi skrev (2 minutter siden):

"Hun håper på forståelse for at hun trenger tid til å samle seg.

Altså, at hun våger? Forståelse? Jeg kan ikke tenke meg at noen av Epsteins ofre fikk forståelse, og dette er noe hun VISSTE om og kategoriserte som "didn't look good : )" For et avskyelig kvinnemenneske, det er til å bli kvalm av.

Det eneste rette hun kan gjøre er å si ifra seg tittelen sin. 

🎯

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Det er ikke godt nok å beklage. Hun har løyet før vedrørende sitt tette forhold til Jeffrey Epstein, hun løy i dag til pressen vedrørende møtet med Maxwell. 

Innholdet i hele porteføljen er av en slik forkastelig karakter at det ikke er forenlig med det å være kronprinsesse. 

Løy hun idag også?? Det har ikke jeg fått med meg. Når skjedde dette? Herregud for ei dame.. det er jo null troverdighet her! 

• Liker 4
Skrevet

Nå som Mette Marit ikke kan svare så får pressen begynne å kreve svar fra Haakon. 

• Liker 15
Skrevet

Det finnes en del sitater som går på dette om å kaste den første sten - gå i andres sko og så videre. Dette er kloke ord - og til ettertanke. Kronprinsessen står over for minst tre store livskriser på en gang - i fullt offentlig søkelys. Og så sitter det folk på nettforum og kaster skam, og be henne krype enda dypere i offentligheten.  Det er flere som burde skame seg! 

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt grei uttalelse, bare altfor sent. Hun forplikter seg til å komme tilbake med mer. Når PR-folka har fått tygd det ferdig, antagelig. 
Året med kongefamilien 2026 - «Det var jo et krevende år, det var jo det. Vanskelig for alle. Takknemlig for flott natur i Norge da og mange fine tradisjoner, det er flott å se.»

Ang MBH er det kanskje like greit at hun forholder seg taus, for jeg tror ikke hun evner å si noe som kan handle om at han har gjort det han har gjort og faktisk har ansvar for handlingene. Jeg er lettet over å bli spart for en uttalelse fra henne som garantert blir i løvemamma-blodtåke, som kommer til å bli ekstra belastning for alle ofrene i sønnens kjølvann. Hun har aldri vist objektivitet der.

Og så er jeg møkka lei det passive språket rundt overgrep. Kvinnen ble utsatt for, kvinnen opplevde at, kvinnen mener… Slutt! Mannen voldtok kvinnen, heter det. Hva faen skal til for at overgrepsofre skal bli trodd? Ikke bare i denne saken, men Weinstein, Epstein og alle andre. Vi har langt igjen…

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

At de ikke sier noe mer akkurat nå i en pressa tid skjønner jeg kjempegodt. Saker, press og mentalt stress må roes ned først. Uttalelsen i den største norske kongelige krisa gjennom tidene må være gjennomtenkt. Et feil ord fører til overskrifter og anklagelser.

Når det er sagt. MM har alle goder hun trenger uten JE. Hun trengte ikke han for å bade i luksus. Hva gjenstår da? Jo, sterke følelser som utkonkurrerte konsekvensene. 

så; når hun skal ut i pressen håper jeg (kommer aldri til å skje) at hun legger alle kortene på bordet, er ærlig og sier det handlet om en forelskede i en vanskelig tid og at hun i dag angrer bittert. 

For min del kan vel egentlig ikke dette en gang hjelpe. Jeg synes hun fremstår som  falsk mot folket  under kongelige oppdrag, bitter, bortskjemt, vanskelig og dominerende. Hun har gått frivillig inn i dette og gjør en jævlig dårlig jobb. 

Endret av Anonymies
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Sinsiew skrev (18 minutter siden):

Men vi stor fortsatt på at Norge er lite korrupt.. Er jo ikke rart det, når korrupsjonen aldri når dagens lys. 

Nei, sant. Og det viser seg nå at det var ikke dårlig geografikunnskaper og lite innsikt som førte til Trums misnøye mot Norge for å ikke ha fått fredsprisen. Han visste bare at de norske gutta får ting til å skje. Og at om de hadde likt Trump hadde fredsprisen vært hans. Easy as that. 

• Liker 6
Skrevet

Altså, hallo, jeg tipper at de som møter meg gjennom jobb har et helt annet inntrykk av meg enn venner og familie. Vi er i ulike roller gjennom dagen. Helt normalt. Svært få av oss opplever å få private meldinger spredt ut over forsider, jeg kan love at i mitt liv hadde det vært katastrofalt. 😬

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Det finnes en del sitater som går på dette om å kaste den første sten - gå i andres sko og så videre. Dette er kloke ord - og til ettertanke. Kronprinsessen står over for minst tre store livskriser på en gang - i fullt offentlig søkelys. Og så sitter det folk på nettforum og kaster skam, og be henne krype enda dypere i offentligheten.  Det er flere som burde skame seg! 

Uenig. Hun har et GIGANTISK apparat bak seg som hjelper henne, hva med alle ofrene som tar livet av seg etter møte med det offentlige? Ingen til å tale deres sak, ingen fluffy og fancy ord å finne, som på magisk vis gjør at noen finner empati for dem. De fleste som har dretet seg ut i livet, også blant dem som har tatt livet av seg, hadde sett mangfoldig bedre ut enn Mette Marit, hvis de bare hadde hatt det samme apparatet i ryggen. Det å ta seg så dårlig ut når det er så mange som jobber for at du skal se bra ut, det er faktisk en utrolig prestasjon. Ikke mange klarer dette, selv om de skulle anstrenge seg for å drite seg ut. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Johan uten land skrev (5 minutter siden):

Kronprinsessen står over for minst tre store livskriser på en gang - i fullt offentlig søkelys.

Den alvorligste, for henne, har hun i stor grad utlevert selv. Jeg skammer meg ikke for å mistenke at den ble "utlevert" for å oppnå sympati.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Å ha dette Epsteingreiene over seg...jeg tror det må være helt jævlig OM man tar avstand fra dette svineriet. Da er åpenhet noe man prioriterer. Og ikke bare "veldig lei meg, men akkurat nå passer det ikke." Når skal det passe da? Det skjer noe hele tlden som overgår det andre. Er det taktikken kanskje? Om vi bare gjøre mye balubagreier, så greier de ikke ta oss! Vi er alltid et steg foran!

• Liker 7
Skrevet
Kelia Kenobi skrev (14 minutter siden):

"Hun håper på forståelse for at hun trenger tid til å samle seg." 

Altså, at hun våger? Forståelse? Jeg kan ikke tenke meg at noen av Epsteins ofre fikk forståelse, og dette er noe hun VISSTE om og kategoriserte som "didn't look good : )" For et avskyelig kvinnemenneske, det er til å bli kvalm av.

Det eneste rette hun kan gjøre er å si ifra seg tittelen sin. 

Ja, over hvilken tid hadde hun kontakt med Epstein? 2011 til 2014 eller noe? Hun trenger fortsatt tid til å samle seg. Dramaet rundt sønnen begynte jo for godt over et år siden også, så vi må gi henne tid.

Eller er det sånn at hun trenger tid for å samle seg etter å ha blitt tatt i løgn og å holde det norske folk for narr om hvem hun egentlig er?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...