Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sinsiew skrev (6 minutter siden):

Kelia Kenobi skrev (3 minutter siden):

image.thumb.png.a4f2cd1aac95abeb4f13f4134ba548aa.png

Hm, ja. Var ikke mer å forvente fra den kanten, nei.

Jeg tenker at dette i alle fall er en start. Hun lover å forklare seg mer utfyllende. 

Endret av CeXNS
Tok bort lenkeforespørsel
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes det var en grei uttalelse når man leser alt. Hun beklager til kongen og dronningen, de hun har skuffet og sier at hun skal komme tilbake med en forklaring. Hun har en sønn som er midt i en tøff rettssak og sitter i varetekt og har en personlig krise og da tenker jeg man må godta dette. 

Det var på tide, men det er en start. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Støre har tydeligvis bred politisk støtte for å sparke inn noen dører nå. Ellers hadde ikke dette skjedd.

Hun bør ta prada-hatten sin og gå. Det er nesten for sent, og da må hun faktisk vise seg selv. All denne skjermingen er en del av problemet. De har aldri opplevd konsekvenser og å måtte stå i noe selv.

Endret av Ellie42
  • Liker 7
  • Nyttig 14
Skrevet
Kelia Kenobi skrev (1 minutt siden):

La til linken nå, men det er fra Kongehusets nettside https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

Takk. Det er da noe. Og jeg har forståelse for at hun står i mye akkurat nå. Så får vi vente spent på om det kommer noe mer fra dem eller ikke.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette var nå bare bullshitt, enkelt og greit. Hun er det mennesket som hun faktisk er, og ikke i nærheten av det salmesyngende mennesket som hun desperat prøver å selge til folket. Hun er den som graver til seg penger, bekjentskap, ser ned på andre og som skylder på alle andre for sin egne bedritne oppførsel, hun er den personen. Surt å bli avslørt….

• Liker 10
  • Nyttig 14
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at dette i alle fall er en start. Hun lover å forklare seg mer utfyllende. 

ps legg lenke på denne @Kelia Kenobi

Jeg er enig. Får ha tvilen litt til gode mtp alt annet som skjer omdagen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er bra hun kommer med n o e , men samtidig leser jeg at de vil gjøre henne til offer. Tenker det er taktikken.

Endret av Muskath
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvinne31 skrev (Akkurat nå):

Kan jo se for meg at den offisielle forklaringen blir at hun må trekke seg helt tilbake på grunn av helseårsaker. Men, spørs om hun klarer det på privaten da 😅

Ja, nei der spørs det om den taktikken funker like godt😅 Jeg legger merke til at hun nå kaller det et «vennskap». Men ingen beklagelse for at hun løy angående det. Epstein er fæl, hun er syk og et offer. Got it! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Jeg må faktisk si at dette er det beste fra henne noensinne. 

"Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være." 

Ikke noe tull om "sviktende dømmekraft". 

Sammen med at hun har sviktet. 

Er det genuint og ærlig, vet ikke, men er i hvert fall på riktig vei når det gjelder budskap. 

Men hun har altså valgt å være akkurat dette mennesket i flere år, samt løyet om det etterpå. 

En ting er å gjøre en enkel feil, det kan alle gjøre. For meg blir dette aldri en enkel feil. 

Her leser jeg kun igjen et 'stakkars meg' narrativ...

Hun tar sterk avstand.. Når da? Ikke etter å ha googlet han i hvert fall..

Endret av Sinsiew
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Støre har tydeligvis bred politisk støtte for å sparke inn noen dører nå. Ellers hadde ikke dette skjedd.

Hun bør ta prada-hatten sin og gå. Det er nesten for sent, og da må hun faktisk vise seg selv. All denne skjermingen er en del av problemet. De har aldri opplevd konsekvenser og å måtte stå i noe selv.

Bra poeng, dette kom etter hans møte med Kongen og Kronprinsen. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Jeg må faktisk si at dette er det beste fra henne noensinne. 

"Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være." 

Ikke noe tull om "sviktende dømmekraft". 

Sammen med at hun har sviktet. 

Er det genuint og ærlig, vet ikke, men er i hvert fall på riktig vei når det gjelder budskap. 

Kan høres ut som hun har valgt å ta imot god veiledning denne gangen. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det beste med uttalelsen er at hun faktisk innrømmer at innholdet i e-postene er uakseptabelt. Hun kunne ha prøvd å bortforklare det med kontekst eller at vi misforstår det som er åpenbart. Eller at vi skal passe våre egne saker.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig. Får ha tvilen litt til gode mtp alt annet som skjer omdagen. 

Jeg er uenig. Igjen, som vi ser med datter og sønn, skylder hun på andre ting.

Jeg kan ikke forklare meg pga. utenforstående situasjoner.

Jeg er syk, jeg er sliten, jeg viste dårlig dømmekraft.

Kan man ikke bare for en gang skyld vise litt styrke og gjøre som politikere må i slike situasjoner? Ikke gjemme seg bak hoffet?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

For 7 minutter siden har kongehuset lagt ut en melding på instagram.

Der eeklærer de at mette marit kommer til å gi offentlig svar. Akkurat nå er det krevende og hun er ikke istand  til det. I mellomtiden beklager hun at dette har vært skuffende på mange og at det har gått utover det norske konfehuset. 

Den mettemarit som man ser i meldingene, er ikke den mettemarit hun ønsker å være. 

https://www.instagram.com/p/DUatlB_CLY4/?igsh=MTdycmQzaXRjazJrbA==

• Liker 2
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Støre vil jo helst ikke ha noe utvalg som gransker dette, så han har jeg null tiltro til i denne saken. 

• Liker 3
Skrevet

Hun kaller det ved sitt rette navn «vennskap», hun adresserer epostenes innhold. Beklager til flere. Kommer veldig sent dette, og som vanlig måtte det betydelig press til. Det er det som er uheldig; at man ikke gjør det umiddelbart. Da fremstår det jo ikke som fra hjertet, men ut fra press. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

De har sikkert mottatt mange uformelle henvendelser fra andre kongelige. Det blir jo veldig vanskelig for henne å vise seg i kongelige sammenhenger igjen etter dette. Tipper også at det er rimelig dårlig stemning der hjemme nå etter tonen hun hadde i mailene med Epstein. Hun kaller det vennskap, men ut fra det jeg leser har de en veldig flørtende tone som overhode ikke er greit når man er gift med en annen. Ville ikke forundret meg om det blir annonsert separasjon/skilsmisse når rettssaken mot sønnen er over. Det kommer selvsagt ikke mens den holder på. Vanligvis annonserer de slikt en fredag ettermiddag eller rett før en høytid med flere røde dager slik at pressen ikke har anledning til å skrive mye om det. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

For 7 minutter siden har kongehuset lagt ut en melding på instagram.

Der eeklærer de at mette marit kommer til å gi offentlig svar. Akkurat nå er det krevende og hun er ikke istand  til det. I mellomtiden beklager hun at dette har vært skuffende på mange og at det har gått utover det norske konfehuset. 

Den mettemarit som man ser i meldingene, er ikke den mettemarit hun ønsker å være. 

https://www.instagram.com/p/DUatlB_CLY4/?igsh=MTdycmQzaXRjazJrbA==

Den Mette Marit vi har sett de siste 30 årene, er ikke den Mette Marit ønsker å være.

Rettet litt for deg.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Bra poeng, dette kom etter hans møte med Kongen og Kronprinsen. 

Ironien i at Støre har nektet ekstern granskning i dag🤣 De har så mange svin på skogen at det blir rette raua som feis. Kanskje MM og gutta på tinget kan starte støttegruppe; OMDV: «oss med dårlig vurderingsevne». 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sinsiew skrev (5 minutter siden):

Jeg vil si; Jeg har absolutt ingen tillit til henne lenger. Dette basert på løgnene fra 2019, løgnen i dag hvor hun lyver om møtet med Maxwell i 2012. Hun har levd et dobbeltliv med et tett og intimt forhold til overgrepsdømte JE, og hun løy den gangen og bagatelliserte alt omkring dette. 

Hun har beklaget før, men den er jo helt tom og uten innhold. Hun møter seg selv i døren så det synger. 

Sitat; «Jeg ønsker å komme med en dyp beklagelse for mitt vennskap med Jeffrey Epstein. Det er viktig for meg å si unnskyld til alle dere jeg har skuffet. Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være. Jeg beklager også den situasjonen som jeg har satt kongehuset i, spesielt Kongen og Dronningen.»

Eneste tanken som slår meg i dette er at hun beklager (for seg selv) at hun ble avslørt. 

• Liker 7
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...