Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Kanskje burde gjort noe med den immuniteten.

Enig. Det er første bud. Ingen står over loven. INGEN.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

DET STØRSTE SIKKERHETSBRUDDET? 

Er det på noe tidspunkt vurdert om MM sin nære relasjon med Jeffrey Epstein har utfordret sikkerheten rundt kongehuset? 

Med henvisning til at e-postene hvor MM gjentatte forteller både Epstein og Boris Nikolic om sine reiser og planer, så gir det stor grunn til bekymring omkring sikkerheten. Når vi vet at kretsen rundt Epstein også innbefatter kontakter som ikke er sikkerhetsvurderinger, så kan alt dette sees på med sterk bekymring. 

Vi er også kjent med hvordan Epstein truet Morits Skaugen og hans familie, så setter dette spørsmålet jeg stiller i et bekymringsverdig perspektiv hva kongehusets sikkerhet angår. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Er kanskje ikke så rart at de prøver å tie pressen? Det kommer nok mer…… 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Molly85 skrev (16 timer siden):

På bakgrunn av hva? For slik jeg husker det var Sonja mer for, på grunn av sin egen historie. 

Ja, eg hugsar at ho sa at den massive kritikken og mediepresset mot MM før forlovinga fekk henne tilbake til gamle, vonde minne, men det var i ettertid då ein skulle bygga opp narrativet om MM som akseptert medlem av kongefamilien.

Elles er kommentaren min mest basert på at dronninga er kjend for å vera hardtarbeidande og målretta perfeksjonist med høge krav både til seg sjølv og staben rundt seg, og eg vil difor tru at ho hadde ønskt seg ei svigerdotter av same kaliber. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Kelia Kenobi skrev (På 4.2.2026 den 22.26):

Hvis min mor hadde blitt avslørt som en hyppig avsender av slibrige e-poster til en av tidenes verste kriminelle, så hadde hvert fall jeg forsøkt finne så mye info som mulig. Vil tro hvert fall IA og broren (den som ikke er i fengsel, da) har funnet info, eller forsøkt skaffe den. Men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner sånn sett.

Men hvis moren din hadde oppdratt deg som MM har gjort med sine, så hadde hun oppdratt deg til å bare tenke "slemme presse, som går til personangrep på stakkars mamma" Og stolt på det moren sier, med at det ikke var ment sånn det står og at hun er flau over det som vises. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Sandra_Tomine skrev (4 minutter siden):

Selv kongelige er mennesker, IA har all rett til å si «nå er det nok» når presset blir umenneskelig. Å være ung kvinne i offentligheten er tøft nok uten å bli analysert i filler. Det handler ikke om mangel på pliktfølelse, men om grenser. Vi kan ikke kreve verdighet og styrke, og samtidig nekte henne en stemme. Å si ifra er ikke svakhet, det er mot. Heia Ingrid Alexandra som står opp for seg selv. 💙

Hadde hun skrevet:

Dette som er sagt/skrevet av den/dem, det syns jeg er mer enn jeg skal tåle på grunn av dette X, Y og Z. 

Men istedenfor angrep hun alle og ingen for noe som er meget uklart, men som opplagt har blitt tolket svært negativt av mange som har lest det. 

Kan ta et eksempel:

"Har sett at det på reddit er massevis av påstander om rus og sex koblet til meg. Jeg blir omtalt med stygge kallenavn som" snøprinsessen", og nå er dette nok for meg. Så jeg velger å si ifra. For det første er mitt sexliv privat, og det har dere ikke noe med, og kokain har jeg uheldigvis brukt to ganger for et par år tilbake, likte det ikke og har ikke tenkt å bruke det igjen. Tenk over at jeg er et menneske akkurat som dere, og at jeg selvfølgelig tåler saklig kritikk av meg selv eller den rolle i monarkiet jeg har. Men jeg skal ikke behøve å tåle sånn dritt som jeg har lest på reddit. Takk for meg. "

Noe slikt, det hadde hun vunnet på. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
Eufemia- skrev (10 minutter siden):

DET STØRSTE SIKKERHETSBRUDDET? 

Er det på noe tidspunkt vurdert om MM sin nære relasjon med Jeffrey Epstein har utfordret sikkerheten rundt kongehuset? 

Med henvisning til at e-postene hvor MM gjentatte forteller både Epstein og Boris Nikolic om sine reiser og planer, så gir det stor grunn til bekymring omkring sikkerheten. Når vi vet at kretsen rundt Epstein også innbefatter kontakter som ikke er sikkerhetsvurderinger, så kan alt dette sees på med sterk bekymring. 

Vi er også kjent med hvordan Epstein truet Morits Skaugen og hans familie, så setter dette spørsmålet jeg stiller i et bekymringsverdig perspektiv hva kongehusets sikkerhet angår. 

Ja, jeg har også tenkt på det med Skaugen. Det bekrefter jo det den russiske kvinnen med bildene sa, at Epstein brukte bilder av prominente gjester på ulike måter for å legitimere seg selv eller presse noen. Selv om MM mot formidning ikke kjente til Epsteins dom, så er det jo helt klart noe hun, i rollen som kronprinsesse, burde ha reflektert over; at hun kunne brukes slik.  Indirekte legitimerte hun han i forhold til ofre. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/i/GxQ4y4/kronprinsessen-moette-ghislaine-maxwell-paa-clinton-arrangement-i-new-york-i-2012

Mette Marit løy da hun ble spurt om møtet med Maxwell. Hun løy I DAG! 

Vi har en kronprinsesse som glatt lyver på spørsmål fra pressen. Det er en skandale! 

Av bildene kan vi også se at Marius er med henne til møtet i NY. 
Vi har hørt Marius selv høylytte kritikk av pressen som han mener har forfulgt ham fra barnsben. 
Så glemmer de totalt at moren, kronprinsessen har valgt å ta ham med ut i offentligheten. 
Selvinnsikt og selverkjennelse synes å ha vært, og er, fraværende. 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet
Orly skrev (30 minutter siden):

Det vil nok komme ut enda mer etterhvert tipper jeg, er nok ikke ferdig med avsløringene enda 

Mistenker det samme, og at det er nettopp derfor det er tyst inntil videre. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Man forstår hva som ble sagt i møtet med Støre idag ja, han ba de tydeligvis om å uttale seg! 

• Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg har også tenkt på det med Skaugen. Det bekrefter jo det den russiske kvinnen med bildene sa, at Epstein brukte bilder av prominente gjester på ulike måter for å legitimere seg selv eller presse noen. Selv om MM mot formidning ikke kjente til Epsteins dom, så er det jo helt klart noe hun, i rollen som kronprinsesse, burde ha reflektert over; at hun kunne brukes slik.  Indirekte legitimerte hun han i forhold til ofre. 

Og når var livvaktene når MM satt i sofaen hjemme hos Epstein sammen med et av hans unge kvinnelige ofre? 

Dem var vist nok plassert på et hotell. 

Hva er vitsen med å bruke svære bølop for å fly rundt politifolk sammen med dem? Virker mest som en statussymbol. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (11 minutter siden):

Ja, eg hugsar at ho sa at den massive kritikken og mediepresset mot MM før forlovinga fekk henne tilbake til gamle, vonde minne, men det var i ettertid då ein skulle bygga opp narrativet om MM som akseptert medlem av kongefamilien.

Elles er kommentaren min mest basert på at dronninga er kjend for å vera hardtarbeidande og målretta perfeksjonist med høge krav både til seg sjølv og staben rundt seg, og eg vil difor tru at ho hadde ønskt seg ei svigerdotter av same kaliber. 

Jeg skjønner. Jeg er også av den oppfatning at dronningen har tilpasset seg rollen på en god måte, og at hun har etiketten på plass. 

Så nå at MM «ikke er i stand til å uttale seg». Kan forstå at det er mye på henne nå, men uansett mengde hadde vi nok blitt møtt med den samme offermentaliteten. Virker på meg som hun har to stiller; sinna, eller offer. PR-byrået har vel ikke så mye annet å jobbe med enn å be henne flytte fokus enda mer over på helse slik at stormen går over uten at hun må ta seg til særlig mye. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kelia Kenobi skrev (1 minutt siden):

image.thumb.png.a4f2cd1aac95abeb4f13f4134ba548aa.png

Hm, ja. Var ikke mer å forvente fra den kanten, nei.

Hvor er dette fra?

Skrevet
Molly85 skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner. Jeg er også av den oppfatning at dronningen har tilpasset seg rollen på en god måte, og at hun har etiketten på plass. 

Så nå at MM «ikke er i stand til å uttale seg». Kan forstå at det er mye på henne nå, men uansett mengde hadde vi nok blitt møtt med den samme offermentaliteten. Virker på meg som hun har to stiller; sinna, eller offer. PR-byrået har vel ikke så mye annet å jobbe med enn å be henne flytte fokus enda mer over på helse slik at stormen går over uten at hun må ta seg til særlig mye. 

Kan jo se for meg at den offisielle forklaringen blir at hun må trekke seg helt tilbake på grunn av helseårsaker. Men, spørs om hun klarer det på privaten da 😅

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Jeg må faktisk si at dette er det beste fra henne noensinne. 

"Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være." 

Ikke noe tull om "sviktende dømmekraft". 

Sammen med at hun har sviktet. 

Er det genuint og ærlig, vet ikke, men er i hvert fall på riktig vei når det gjelder budskap. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Sinsiew skrev (6 minutter siden):

Kelia Kenobi skrev (3 minutter siden):

image.thumb.png.a4f2cd1aac95abeb4f13f4134ba548aa.png

Hm, ja. Var ikke mer å forvente fra den kanten, nei.

Jeg tenker at dette i alle fall er en start. Hun lover å forklare seg mer utfyllende. 

Endret av CeXNS
Tok bort lenkeforespørsel
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det var en grei uttalelse når man leser alt. Hun beklager til kongen og dronningen, de hun har skuffet og sier at hun skal komme tilbake med en forklaring. Hun har en sønn som er midt i en tøff rettssak og sitter i varetekt og har en personlig krise og da tenker jeg man må godta dette. 

Det var på tide, men det er en start. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 12
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...