Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Enig! Selv om de kongelige ikke får straff fordi de er beskyttet/immune. Likevel, det skader kongehuset noe så grenseløst at monarkiet kan gå over ende, hvilket langt på vei er tilfelle. Når mistillit bygges opp til høyder hvor deres legitimitet og troverdighet er revet ned av dem selv, og i største grad utført av kronprinsessens selvpåførte og tankeløse valg. 
Vi snakker om landets kronprinsesse som hodeløst har ført en livsstil som på ingen måte er forenlig med et monarki. 

Så sant - totalt uten tanke for rollen hun frivillig har påtatt seg ved å gifte seg med kronprinsen. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Vinterjenta skrev (19 minutter siden):

Håper de får mange spørsmål. Ikke la de slippe unna.

Det håper virkelig ikke jeg at de gjør, dette er et arrangement i bhg pga samenes nasjonaldag , det er virkelig ikke rette stedet å spørre han om sakene rundt han 

Endret av Orly
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Rick skrev (1 time siden):

Hva skal de si? De kan ikke si sannheten, for sannheten er verre - MYE VERRE - enn det som er kommet fram til nå. Og hvis de juger en gang til, så risikerer de at løgnene blir avslørt i neste omgang. Den strategien de følger nå er den eneste mulige - holde kjeft og håpe på at det hele blåser over. Akkurat nå gjetter jeg på at de håper på en krig med Russland. Det ville få kongefamilen bort fra forsidene. 

Det har jo kommet dit at hen at jeg mistenker det. At sannheten er verre enn det som har kommet frem, og at slottet med det ikke tør å si noe mer. Da er det bedre å tie bort sannheten og håpe folk "glemmer" frem til neste storm. 

For et latterlig kongehus vi har. Skjemmer ut og splitter hele nasjonen.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvilke signaler gis når vi kan registrere at kronprinsen velger å besøke den tiltalte bonussønnen i fengsel? 
Hvilke signaler gir han som kronprins når han ved et slikt besøk viser sin støtte til ham med et fengselsbesøk? 
MBH er en voksen mann, og ikke lenger «pappas» barn! 

Jeg mener at det er helt utillatelig og moralsk forkastelig. Gitt alle de alvorlig lovbruddene bonusssønnen står tiltalt for, så klarer jeg ikke å akseptere kronprinsens støtte som verken riktig eller legitim. 

MM var også med til besøket, og støtten. Siden hun allerede har utvist svært dårlig dømmekraft gjennom Epstein relasjonen, så er hun tapt både moralsk og etisk. 

https://www.seher.no/kongelig/kronprinsen-besokte-marius-i-fengsel/84193666

Vi har altså et kongehus som aktivt støtter opp om en voksen mann som står tiltalt for alvorlige handlinger hvor mange offer lider! 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
K_mb skrev (4 minutter siden):

Det har jo kommet dit at hen at jeg mistenker det. At sannheten er verre enn det som har kommet frem, og at slottet med det ikke tør å si noe mer. Da er det bedre å tie bort sannheten og håpe folk "glemmer" frem til neste storm. 

Var det ikke noe greier for 10 år siden +/- om økonomien til HM, hvor han ikke ville snakke om hvem som var rådgiveren hans og hvilke investeringer han hadde gjort? Denne finansielle eliten spiller ikke etter samme regler som vårs vanlige dødelige. Kanskje det var Epstein..

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Hvilke signaler gis når vi kan registrere at kronprinsen velger å besøke den tiltalte bonussønnen i fengsel? 
Hvilke signaler gir han som kronprins når han ved et slikt besøk viser sin støtte til ham med et fengselsbesøk? 
MBH er en voksen mann, og ikke lenger «pappas» barn! 

Jeg mener at det er helt utillatelig og moralsk forkastelig. Gitt alle de alvorlig lovbruddene bonusssønnen står tiltalt for, så klarer jeg ikke å akseptere kronprinsens støtte som verken riktig eller legitim. 

MM var også med til besøket, og støtten. Siden hun allerede har utvist svært dårlig dømmekraft gjennom Epstein relasjonen, så er hun tapt både moralsk og etisk. 

https://www.seher.no/kongelig/kronprinsen-besokte-marius-i-fengsel/84193666

Vi har altså et kongehus som aktivt støtter opp om en voksen mann som står tiltalt for alvorlige handlinger hvor mange offer lider! 

Ja, de velger å besøke ham i fengsel fremfor å komme med en uttalelse til det norske folk. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nettrollet skrev (2 minutter siden):

Var det ikke noe greier for 10 år siden +/- om økonomien til HM, hvor han ikke ville snakke om hvem som var rådgiveren hans og hvilke investeringer han hadde gjort? Denne finansielle eliten spiller ikke etter samme regler som vårs vanlige dødelige. Kanskje det var Epstein..

Det er ikke utenkelig.

• Liker 7
Skrevet (endret)
K_mb skrev (11 minutter siden):

Jeg kan være enig i at de skjemmer oss ut, men på sett og vis har jo de siste månedene samlet folket - dessverre for kongefamilien mot å fortsatt ha kongefamilie i Norge.

Når det gjelder mediestrategi, er det åpenbart at de frykter at alt ikke har kommet ut enda. Det er feigt, uansvarlig og et hån mot de som faktisk lar de leve et liv i luksus. Ikke at jeg hadde forventet særlig fra kongefamilien før alle disse skandalene, men illusjonen om at disse folkene på noen som helst måte fortjener posisjonen de er i bør være over for de aller fleste med et moralsk kompass nå.

Ms.Hannigan skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde nok holdt mitt barn hjemme, om omgangsvenner av Epstein skulle besøke barnehagen til mitt barn. Syns det er svært upassende faktisk. 

🙃Hva er det du sier, de er jo kongelige? De trenger ikke å utøve moral. Du skal bare være prisgitt at de gir deg muligheten til å få se de.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Selv kongelige er mennesker, IA har all rett til å si «nå er det nok» når presset blir umenneskelig. Å være ung kvinne i offentligheten er tøft nok uten å bli analysert i filler. Det handler ikke om mangel på pliktfølelse, men om grenser. Vi kan ikke kreve verdighet og styrke, og samtidig nekte henne en stemme. Å si ifra er ikke svakhet, det er mot. Heia Ingrid Alexandra som står opp for seg selv. 💙

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde nok holdt mitt barn hjemme, om omgangsvenner av Epstein skulle besøke barnehagen til mitt barn. Syns det er svært upassende faktisk. 

Jeg også, og selvfølgelig som et svar på tausheten deres.

• Liker 13
Skrevet
Sandra_Tomine skrev (Akkurat nå):

Selv kongelige er mennesker, IA har all rett til å si «nå er det nok» når presset blir umenneskelig. Å være ung kvinne i offentligheten er tøft nok uten å bli analysert i filler. Det handler ikke om mangel på pliktfølelse, men om grenser. Vi kan ikke kreve verdighet og styrke, og samtidig nekte henne en stemme. Å si ifra er ikke svakhet, det er mot. Heia Ingrid Alexandra som står opp for seg selv. 💙

Så kan hun fratre sin rolle.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sandra_Tomine skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde hatt respekt for det hvis hun faktisk hadde tatt avstand fra broren sin og det som foregår. Men det er kun ansvarsfraskrivelse og offerliggjøring. Ikke noe å stå opp for. Stå opp for vanskeligstilte, voldsoffer osv… 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sandra_Tomine skrev (16 minutter siden):

Hun står ikke opp for seg selv, hun står opp for Mette Marit og Marius. Hun er jo ikke anklaget for noe som helst i pressen, og når hun da langer ut mot pressen er det jo en selvfølge at hun ikke snakker om seg selv.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
K_mb skrev (20 minutter siden):

Det vil nok komme ut enda mer etterhvert tipper jeg, er nok ikke ferdig med avsløringene enda 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (14 minutter siden):

Enig.

Og dersom MM skal stå på slottsbalkongen 17. mai og vinke til barnetoget som vaier flagg opp mot henne (og de andre) og roper "Hurra!" blir det enda mer absurd. Det kan jo ikke være mulig at vi kommer dit?

• Liker 19
Skrevet

Alt dette som selv Marius innrømmer om Skaugum viser jo store brudd på sikkerheten. Hvordan sjekker PST bakgrunnen på dem Marius har med seg hjem på nachspill med rus\alkohol kl 5 om morgenen? Og når han selv sier at 'ingen må gå opp', er jo ikke akkurat det betryggende. Dvs. at det ikke er noe lås imellom der hvor Norges to generasjoner av neste overhoder sover og folk som driver med utstrakt ruskriminalitet?

PST og Garden bør pakke sammen på Skaugum, disse folkene er det ikke verdt å passe på. Bruk pengene på gamlehjem, sykehjemsplasser og barnehager isteden. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Det må være helt jævlig for ofrene i Marius-saken å se raljeringen til IA

• Liker 15
  • Nyttig 11
Skrevet
Eufemia- skrev (39 minutter siden):

Enig! Selv om de kongelige ikke får straff fordi de er beskyttet/immune. Likevel, det skader kongehuset noe så grenseløst at monarkiet kan gå over ende, hvilket langt på vei er tilfelle. Når mistillit bygges opp til høyder hvor deres legitimitet og troverdighet er revet ned av dem selv, og i største grad utført av kronprinsessens selvpåførte og tankeløse valg. 
Vi snakker om landets kronprinsesse som hodeløst har ført en livsstil som på ingen måte er forenlig med et monarki. 

Kanskje burde gjort noe med den immuniteten.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Kanskje burde gjort noe med den immuniteten.

Enig. Det er første bud. Ingen står over loven. INGEN.

• Liker 12
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...